Стан атмосфери нашого спільного дому – планети Земля все більше турбує вчених. Так, за великим рахунком, і не тільки їх.
Тому з кожним роком все більше посилюються всілякі правила і обмеження, спрямовані на зниження шкідливих викидів в атмосферу від підприємств та інших джерел.
Не оминула ця тенденція і автомобільний транспорт, зокрема в європейському суспільстві.
З кожним роком в Європі вводяться все більш жорсткі обмеження, що стосуються допустимих норм викиду шкідливих речовин в атмосферу двигунами внутрішнього згоряння, встановлених на переважній кількості автомобілів.
У зв'язку з цим сьогодні все більше набирає обертів тенденція створення електрокарів різними автовиробниками.
Прагнучи підтримати сучасні тенденції, автомобільні конструктори впроваджують різноманітні датчики та інші пристрої в створювані ними моделі, з метою всебічного контролю роботи двигуна і очищення викидів згоряння палива в атмосферу.
Одним з таких пристроїв є клапан EGR або рециркуляції відпрацьованих газів. У своєму побуті власники автотранспортних засобів називають його клапан ЄГР.
Його основним призначенням є повторне використання відпрацьованих газів в камері згоряння силового агрегату з метою підвищення його ефективності, а також зниження витрати палива і викиду шкідливих речовин в атмосферу.
Індивідуальне міркування з приводу необхідності самостійної заглушки клапана ЄГР на Chevrolet Lacetti
У даній статті ми хочемо спробувати знайти відповідь на животрепетне питання для багатьох власників Шевроле Лачетті.
- Цілком зрозуміло вже, що мова піде про клапан ЄГР і не скільки про сам клапан, а про те, чи варто його глушити чи ні?
- Іншими словами, потрібен він взагалі в пристрої автомобіля чи ні?
- Так вийшло, що наш автомобіль Шевроле Лачетті з двигуном об'ємом 1,6 літра не був обладнаний клапаном ЄГР ще заводом-виготовлювачем.
- Однак питання його необхідності нас цікавить не менше інших.
- Тому на основі своїх знань і тривалих спостережень ми хочемо відразу оголосити два висновки, зроблені нами:
- - Не варто звинувачувати клапан ЄГР у всіх гріхах неефективної роботи двигуна вашого авто.
- - Не поспішайте бездумно глушити або відключати клапан ЄГР, оскільки, відключаючи той або інший пристрій автомобіля, ви тим самим порушуєте збалансовану систему роботи всього транспортного засобу.
- Справа в тому, що тут все взаємопов'язано, як в природі, і коли щось зникає або ми щось видозмінюємо, то неминуче порушується цей баланс. І це не чиясь примха або твердження. Хочете ви цього чи ні, то така реальність.
- Ми не заперечуємо того факту, що сам клапан ЄГР призначений в основному для зменшення шкідливий викидів оксидів азоту за рахунок зменшення температури займання палива в камерах згоряння двигуна, повторно використовуючи для цього відпрацьовані гази.
- Іншими словами, клапан ЄГР на Шевроле Лачетті, в даному випадку, грає чисто роль додаткового фільтра атмосфери або екології.
- У зв'язку з цим вся ця система EGR в кінцевому результаті має тільки один недолік.
- І він полягає в тому, що з плином часу на всіх елементах впуску двигуна утворюється нагар від проходження відпрацьованих газів.
- В іншому ж установка клапана ЄГР дає тільки позитивний ефект.
- Насамперед, наявність клапана такого типу дає можливість знизити температуру займання палива в камерах згоряння.
- А це, в свою чергу, забезпечує зниження зони детонації двигуна.
- Крім того, блок управління двигуном, завдяки відкритому клапану ЄГР, піднімає і кут випередження запалювання.
- Це добре видно на графіку прошивки.
- А це, в свою чергу, робить клапана більш захищеними.
- Ну і крім усього цього система ЄГР дає можливість знизити витрату палива, що також важливо.
- Дуже поширеним є твердження багатьох власників, що після того, як вони заглушили сам клапан ЄГР, двигун перестав смикатися і взагалі його робота значно покращилася.
- І нікого не бентежить, що до цього, коли автомобіль вийшов за ворота заводу-виробника, і система ЄГР, і сам двигун працювали справно.
- Тому тут, напевно, причина не в самому клапані, а у всій системі ЄГР. Просто в ній накопичилося багато бруду, і вона втомилася працювати в нормальному режимі.
- В таких випадках, перш за все, потрібно не глушити клапан рециркуляції відпрацьованих газів, а краще почистити його.
- У ньому, як і у всій системі, утворився вже солідний нагар, який просто перешкоджає вільному проходженню газів.
- А очищається він за допомогою звичайного очищувача карбюраторів.
- Головне в цьому випадку тільки стежити за тим, щоб не допустити потрапляння засобу в датчик положення.
- А встановлено цей датчик в кришці клапана.
- Тому чистити можна все в самому корпусі клапана, але не допускати при цьому його перевертання.
- Якщо ви будете вчасно чистити клапан і всю систему ЄГР, то вона буде тільки допомагати роботі двигуна.
- Ну, а якщо цього не робити, то цілком зрозуміло, що вона буде навпаки, заважати роботі двигуна.
- Саме тому заглушити клапан ЄГР найлегше, а от які від цього можуть бути наслідки – практично ніхто не замислюється.
- Справа в тому, що гази, які потрапляють в камеру згоряння завдяки поверненню їх клапаном в момент пуску, значною мірою збіднені киснем.
- Це тому, що потрапляють туди вже відпрацьовані гази.
- В результаті цього блок управління Шевроле Лачетті, отримуючи сигнал від клапана, коли той відкрився, просто ігнорує його.
- Тобто, не робить ніяких дій.
- У зв'язку з цим температура займання суміші, як вже говорилося, знижується і самого палива потрібно для утворення такої суміші набагато менше.
- У тому випадку, коли ви глушите клапан ЄГР, нічого з цього не відбувається і як результат – збільшення витрати палива.
- У такому випадку ЕБУ просто не бачить вашу заглушку. Клапан ЄГР відкривається і блок управління вважає, що суміш в камері згоряння буде в нормі.
- Але, відпрацьовані гази насправді не надходять в камеру згоряння і паливна суміш виходить занадто збагачена киснем.
- Про це блок управління отримує відповідний сигнал від датчика кисню.
- В результаті блок управління вживає заходів до поповнення суміші додатковою кількістю палива.
- Дуже часто потім власники звертаються за допомогою до фахівців, викидають гроші, щоб ті допомогли їм нормалізувати або зменшити витрату палива.
- До цього вони чистять або навіть змінюють форсунки, перевіряють паливний насос, але на прошивках все одно показує велику позитивну корекцію у витраті палива.
- Але, варто прибрати заглушку, як через нетривалий час, якщо не обнулити програму і не зробити скидання адаптації, система живлення двигуна вашого авто прийде в норму.
- У тому випадку, якщо у вас клапан ЄГР не заглушений, а показники витрати палива різко поповзли вгору, то в першу чергу перевірте систему рециркуляції газів.
- Можливо вам вже пора почистити сам клапан або десь з'явилося пошкодження в його проводці.
- Бувають навіть такі випадки, що власник авто навіть не в курсі, що до нього минулий власник встановив там заглушку на клапан ЄГР.
- Також потрібно мати на увазі, що даний клапан ЄГР відкривається не завжди, а за певним алгоритмом.
- Тобто, в залежності від обертів двигуна, його температури і ряду інших параметрів. Тому його робота залежатиме ще й від манери їзди конкретного водія.
- А коли клапан відкривається, не завжди, то і позитивні корекції витрати палива в таких випадках можуть бути постійними.
- Вони можуть бути в нормі, можуть мати невелике збільшення, а то можуть і пристойно зрости. Але, все це результат роботи клапана ЄГР.
- В будь-якому випадку, підводячи підсумок всьому сказаному, можемо сміливо стверджувати,що всі погіршення роботи двигуна, нерівномірність ходу або оборотів, плаваючі холості обороти, смикання і інш. ніколи не можуть бути причиною установки або наявності клапана ЄГР.
- Швидше за все причиною всьому може бути брудний клапан, якого пора вже почистити і помити.
- Ще один нюанс – це сама процедура глушіння клапана ЄГР. Не робіть це самостійно, якщо не маєте в цьому достатнього досвіду.
- Справа в тому, що найкращим варіантом заглушки є перепрошивка програми блоку управління двигуном.
- А це може зробити тільки досвідчений фахівець, який добре розбирається в цих програмах, знає звідки конкретна програма і як з нею працювати.
- Та вже, щоб зовсім підвести підсумок, хочеться відзначити, що ми ні в якому разі не агітуємо за те, щоб не глушити систему рециркуляції відпрацьованих газів.
- Точно так, як ми і не пропонує глушити її бездумно. Це рішення кожен приймає сам для себе.
- Ми просто хочемо, щоб кожен знав, що це за система, як вона допомагає роботі двигуна і що буде, якщо ви просто заглушите клапан ЄГР.
- А наша стаття про те, чи варто глушити клапан ЕГР на Шевроле Лачетті на цьому закінчена.