Заміна втягуючого реле на Джилі СК

Як відомо, запуск двигуна автомобіля здійснюється за допомогою стартера.

Це спеціальний пристрій, який отримує напругу від акумуляторної батареї і при повороті ключа в замку запалювання розкручує маховик вала двигуна до тих пір, поки його обертів стане достатньо для запуску всього двигуна.

Однією із складових частин електричного стартера машини є втягуюче реле.

Це свого роду електромагніт з двома обмотками, між якими розташований сердечник, а також поворотна пружина.

Крім того, в склад входить також і схема безпосереднього підключення всього цього реле до самого стартеру.

Принцип дії реле заснований на явищі електромагнітної індукції.

В момент подачі електричної напруги від акумуляторної батареї на магніт, його обмотки утворюють магнітне поле, що змушує сердечник висувати шестерню бендікса до входження її в зачеплення з зубами маховика двигуна.

Після того, як маховик набирає потрібних обертів сердечник повертає шестерню бендікса у висхідне положення.

Потрібно зазначити, що саме по собі втягуюче реле стартера не так часто виходить з ладу. Але, все ж такі випадки бувають іноді.

А коли цей пристрій не працює, то цілком зрозуміло, що і двигун запустити стає неможливим. В цьому випадку втягуюче реле підлягає негайній заміні.  

Тому для кожного власника авто не буде зайвим знати і вміти виконувати такий вид ремонту.

Міняємо самостійно втягуюче реле стартера Geely CK

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна замінити втягуюче реле стартера на прикладі автомобіля Джилі СК.

 хочемо розповісти про те, яким чином можна замінити втягуюче реле стартера на прикладі автомобіля Джилі СК.

  • Так сталося, що у нас при включенні стартера двигун запускається, але втягуюче реле не спрацьовує і стартер продовжує працювати паралельно з двигуном ще деякий час.
  • І лише потім втягуюче реле спрацьовує і повертає бендікс у вихідне положення.
  • Попередня причина з наших міркувань може полягати в залипанні контактних пластин втягуючого реле або «п'ятаків».
  • Тому ми вирішили розібрати стартер і відремонтувати або замінити деталі, що вийшли з ладу.
  • Так, як стартер – це один із споживачів електроенергії і підключений до мережі електроживлення авто, то ми, перш, ніж починати ремонт, відключаємо подачу електроживлення.
  • Робиться це простим способом – від'єднуємо клему акумулятора.

від'єднуємо клему акумулятора.

  • Так, як нам не дуже хочеться знімати все ж весь стартер, тому ми від'єднуємо тільки саме втягуюче реле від нього.
  • Кріплення цього втягуючого складає всього два болта.

Кріплення цього втягуючого складає всього два болта.

  • Потрібно відразу відмітити, що бувають стартери,в яких такий пристрій утримується за допомогою трьох, а не двох, як у нас, болтів.
  • Відкручуються ці болти за допомогою хрестоподібної викрутки. 
  • Відкручуються ці болти за допомогою хрестоподібної викрутки.
  • Після того, як ми відкрутили два болта кріплення втягуючого реле стартера Джилі СК, потрібно від'єднати дроти, які підходять до нього.
  • Один з проводів кріпиться за допомогою фішки, а другий прикручений звичайної гайкою.

Один з проводів кріпиться за допомогою фішки, а другий прикручений звичайної гайкою.

  • В результаті нам вдалося повністю від'єднати втягуюче реле.

В результаті нам вдалося повністю від'єднати втягуюче реле

  • Тепер ми можемо вільно приступати до його розбирання.
  • Однак, для того, щоб розібрати втягуюче нам необхідно спочатку розпаяти два контакти на ньому.

щоб розібрати втягуюче нам необхідно спочатку розпаяти два контакти на ньому.

  • Якщо нам вдасться розпаяти ці два контакти, то ми зможемо розібрати весь пристрій, подивитися, що там за цими контактами і цілком можливо вдасться там що-небудь виправити, перевірити чому ці контакти залипають.
  • Однак, цілком можливо, що нічого з цього не вийде.
  • Отже, розпаяли ми контакти.
  • Мало того, у зв'язку з наявним токарним верстатом, вдалося зняти фаску по колу в місці прилягання контактної групи до корпусу самого втягуючого.

 вдалося зняти фаску по колу в місці прилягання контактної групи

  • Однак, ні  одне ні друге нам не допомогло і в результаті розібрати цей пристрій нам не вдалося.
  • Іншими словами, втягуюче реле виявилося повністю нерозборним.

втягуюче реле виявилося повністю нерозбірним.

  • А раз так, то воно є вузлом одноразового використання.
  • Тому, нам нічого більше не залишалося, як придбати новий пристрій.

нічого більше не залишалося, як придбати новий пристрій.

  • Ми придбали нове втягуюче реле виробництва чеської компанії PROFIT.
  • За вимірами новий пристрій повністю відповідає розмірам встановленого на нашому авто.
  • Але, ось в конструктивному плані виявилися деякі відмінності.
  • Справа в тому, що в нашому реле є два виводи для клем з «п'ятаками», виготовлених з міді.

у нашому реле є два висновки для клем з «п'ятаками», виготовлених з міді.

  • Це можна просто розібрати за кольором металу виводів.
  • Крім того, як вже на початку статті говорилося, один з проводів кріпиться у нас не за допомогою гайки.

один з проводів кріпиться у нас не за допомогою гайки.

  • А це контакт, кріплення якого здійснюється за допомогою фішки пластмасової, типу «мама-тато».

це контакт, кріплення якого здійснюється з допомогою фішки пластмасової

  • У новому ж реле, яке ми придбали для установки на наш автомобіль Джилі СК вже всі три клеми розраховані на кріплення за допомогою гайок.

всі три клеми розраховані на кріплення за допомогою гайок.

  • Притому матеріал виготовлення всіх трьох висновків явно не мідь, але і не сталь, оскільки магніт їх не бере.
  • Найімовірніше, це якийсь сплав, який, будемо сподіватися, не боїться корозії.
  • Цілком можливо, що це та ж мідь, тільки покрита якимось матеріалом.
  • У зв'язку з таким становищем нам доведеться відрізати фішку пластмасову на одній з клем і переробляти її на кріплення під гайку.
  • З цією метою ми придбали спеціальну кільцеву клему з внутрішнім діаметром 6мм.

ми придбали спеціальну кільцеву клему з внутрішнім діаметром 6мм.

  • Вона прекрасно одягається на болт, що на корпусі реле.
  • Тому беремо кусачки і відрізаємо пластмасову фішку на проводі, зачищаємо його кінець, одягаємо термоусадочну трубку і потім обжимаємо провід в клемі.

одягаємо термоусадочну трубку і потім обжимаємо провід в клемі.

  • В результаті отримуємо готовий до підключення провід.
  • Після цього підключаємо вже нове втягуюче реле і встановлюємо його на своє місце на стартері двигуна.
  • Ну і потім перевіряємо роботу. Включаємо запалювання і запускаємо двигун.
  • Він повинен запуститися і втягуюче відразу ж роз'єднати контакт бендикса з маховиком валу.
  • На цьому наш ремонт закінчено.
  • Висновок з усього цього такий, що в разі виходу з ладу втягуючого реле стартера не варто намагатися його відремонтувати і витрачати на це час.
  • Краще придбати відразу нове і виконати заміну. До того ж його вартість не така вже й висока.
  • На цьому нашу розповідь про заміну втягуючого реле стартера двигуна Джилі СК закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна втягуючого реле на Джилі СК"

Відгуки: 1


Діма

Оце ви тут і заморочалися з втягующим) За ремонт втягующого взагалі перший раз в житті почув, а в мене вже стажу водійського за плечима більше 10 років. То я виходить потратився) бо купляв у вас от таке втягуюче реле - https://asiacentr.com.ua/ua/tovar___vtyagivayuschee-rele-startera/. Знімається зі стартера воно дуже просто, два болта відкрутив на снятіє, і потім також два болта закрутив на установку, ну само собою відєднуємо провода. А для чого займатися його розборкою, мені не понятно! Все ж доступно зараз! Тим баче він від "природи" своєї, не розборний, і підлягає заміні, а не ремонту!




Стартер для ремонту Джилі СК:

Замок двері, капота, багажника, бардачка для ремонту Джилі СК:

Маховик для ремонту Джилі СК:

Реле для ремонту Джилі СК:

Пружина для ремонту Джилі СК:

Бендікс (Втягуюче) для ремонту Джилі СК:

Шестерня для ремонту Джилі СК:

Клема для ремонту Джилі СК:

Кріплення для ремонту Джилі СК:

Болти для ремонту Джилі СК:

.