Як відомо, запуск двигуна автомобіля здійснюється за допомогою стартера.
Це спеціальний пристрій, який отримує напругу від акумуляторної батареї і при повороті ключа в замку запалювання розкручує маховик вала двигуна до тих пір, поки його обертів стане достатньо для запуску всього двигуна.
Однією із складових частин електричного стартера машини є втягуюче реле.
Це свого роду електромагніт з двома обмотками, між якими розташований сердечник, а також поворотна пружина.
Крім того, в склад входить також і схема безпосереднього підключення всього цього реле до самого стартеру.
Принцип дії реле заснований на явищі електромагнітної індукції.
В момент подачі електричної напруги від акумуляторної батареї на магніт, його обмотки утворюють магнітне поле, що змушує сердечник висувати шестерню бендікса до входження її в зачеплення з зубами маховика двигуна.
Після того, як маховик набирає потрібних обертів сердечник повертає шестерню бендікса у висхідне положення.
Потрібно зазначити, що саме по собі втягуюче реле стартера не так часто виходить з ладу. Але, все ж такі випадки бувають іноді.
А коли цей пристрій не працює, то цілком зрозуміло, що і двигун запустити стає неможливим. В цьому випадку втягуюче реле підлягає негайній заміні.
Тому для кожного власника авто не буде зайвим знати і вміти виконувати такий вид ремонту.
Міняємо самостійно втягуюче реле стартера Geely CK
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна замінити втягуюче реле стартера на прикладі автомобіля Джилі СК.

- Так сталося, що у нас при включенні стартера двигун запускається, але втягуюче реле не спрацьовує і стартер продовжує працювати паралельно з двигуном ще деякий час.
- І лише потім втягуюче реле спрацьовує і повертає бендікс у вихідне положення.
- Попередня причина з наших міркувань може полягати в залипанні контактних пластин втягуючого реле або «п'ятаків».
- Тому ми вирішили розібрати стартер і відремонтувати або замінити деталі, що вийшли з ладу.
- Так, як стартер – це один із споживачів електроенергії і підключений до мережі електроживлення авто, то ми, перш, ніж починати ремонт, відключаємо подачу електроживлення.
- Робиться це простим способом – від'єднуємо клему акумулятора.

- Так, як нам не дуже хочеться знімати все ж весь стартер, тому ми від'єднуємо тільки саме втягуюче реле від нього.
- Кріплення цього втягуючого складає всього два болта.

- Потрібно відразу відмітити, що бувають стартери,в яких такий пристрій утримується за допомогою трьох, а не двох, як у нас, болтів.
- Відкручуються ці болти за допомогою хрестоподібної викрутки.

- Після того, як ми відкрутили два болта кріплення втягуючого реле стартера Джилі СК, потрібно від'єднати дроти, які підходять до нього.
- Один з проводів кріпиться за допомогою фішки, а другий прикручений звичайної гайкою.

- В результаті нам вдалося повністю від'єднати втягуюче реле.

- Тепер ми можемо вільно приступати до його розбирання.
- Однак, для того, щоб розібрати втягуюче нам необхідно спочатку розпаяти два контакти на ньому.

- Якщо нам вдасться розпаяти ці два контакти, то ми зможемо розібрати весь пристрій, подивитися, що там за цими контактами і цілком можливо вдасться там що-небудь виправити, перевірити чому ці контакти залипають.
- Однак, цілком можливо, що нічого з цього не вийде.
- Отже, розпаяли ми контакти.
- Мало того, у зв'язку з наявним токарним верстатом, вдалося зняти фаску по колу в місці прилягання контактної групи до корпусу самого втягуючого.

- Однак, ні одне ні друге нам не допомогло і в результаті розібрати цей пристрій нам не вдалося.
- Іншими словами, втягуюче реле виявилося повністю нерозборним.

- А раз так, то воно є вузлом одноразового використання.
- Тому, нам нічого більше не залишалося, як придбати новий пристрій.

- Ми придбали нове втягуюче реле виробництва чеської компанії PROFIT.
- За вимірами новий пристрій повністю відповідає розмірам встановленого на нашому авто.
- Але, ось в конструктивному плані виявилися деякі відмінності.
- Справа в тому, що в нашому реле є два виводи для клем з «п'ятаками», виготовлених з міді.

- Це можна просто розібрати за кольором металу виводів.
- Крім того, як вже на початку статті говорилося, один з проводів кріпиться у нас не за допомогою гайки.

- А це контакт, кріплення якого здійснюється за допомогою фішки пластмасової, типу «мама-тато».

- У новому ж реле, яке ми придбали для установки на наш автомобіль Джилі СК вже всі три клеми розраховані на кріплення за допомогою гайок.

- Притому матеріал виготовлення всіх трьох висновків явно не мідь, але і не сталь, оскільки магніт їх не бере.
- Найімовірніше, це якийсь сплав, який, будемо сподіватися, не боїться корозії.
- Цілком можливо, що це та ж мідь, тільки покрита якимось матеріалом.
- У зв'язку з таким становищем нам доведеться відрізати фішку пластмасову на одній з клем і переробляти її на кріплення під гайку.
- З цією метою ми придбали спеціальну кільцеву клему з внутрішнім діаметром 6мм.

- Вона прекрасно одягається на болт, що на корпусі реле.
- Тому беремо кусачки і відрізаємо пластмасову фішку на проводі, зачищаємо його кінець, одягаємо термоусадочну трубку і потім обжимаємо провід в клемі.

- В результаті отримуємо готовий до підключення провід.
- Після цього підключаємо вже нове втягуюче реле і встановлюємо його на своє місце на стартері двигуна.
- Ну і потім перевіряємо роботу. Включаємо запалювання і запускаємо двигун.
- Він повинен запуститися і втягуюче відразу ж роз'єднати контакт бендикса з маховиком валу.
- На цьому наш ремонт закінчено.
- Висновок з усього цього такий, що в разі виходу з ладу втягуючого реле стартера не варто намагатися його відремонтувати і витрачати на це час.
- Краще придбати відразу нове і виконати заміну. До того ж його вартість не така вже й висока.
- На цьому нашу розповідь про заміну втягуючого реле стартера двигуна Джилі СК закінчено.