Автомобільні колеса, а ведучі особливо, під час руху весь час прагнуть роз'їхатися і відхилитися від вертикальної площини.
А це загрожує стійкості автомобіля і його керованості.
Оскільки, тільки перебуваючи у вертикальній площині колеса можуть мати найбільшу площу зчеплення або контакту з дорожнім покриттям.
Крім того, розташування коліс під постійним кутом і однаковим кутом до дорожнього покриття забезпечує рівномірний знос гуми.
Саме оптимальні кути розташування коліс у вертикальній площині відносно горизонтальної і прийнято називати сходженням і розвалом коліс.
А тому під час експлуатації кожного автомобіля дуже важливо встановити і постійно утримувати колеса під певним кутом або під певним нахилом, як в поздовжній, так і в поперечній площині
Як правило, регулювання коліс з метою встановлення їх під оптимальними кутами здійснюють на спеціальних стендах спеціально навчені люди в умовах СТО.
Але, можна, звичайно, навчиться робити це і самому в умовах власного гаража.
Регулюємо самостійно розвал сходження коліс на Chery Amulet
В представленій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому зробити розвал сходження на Чері Амулет.

- Ми прекрасно розуміємо, що робити розвал сходження коліс потрібно на спеціалізованому СТО. Але вибратися туди виявилося не такою вже й простою справою.
- Завжди в останній момент щось заважало це зробити: то немає вільного часу, то немає вільних грошей, щоб все це оплатити.
- Так що в кінці кінців ми вирішили спробувати зробити це самостійно у себе в гаражі.
- Для цього нам знадобиться гараж, природньо, в якому є рівна, бажано бетонна, підлога.
- Крім того, потрібен хороший нівелір.
- Ми в даному випадку використовуємо лазерний лінійний нівелір фірми Bosch тип PLL 360.

- Цей прилад дає можливість отримати, як вертикальну, так і горизонтальну площині.

- При цьому він дуже зручний, оскільки є самовирівнювальним.
- Крім того, ми підібрали спеціально брус для підставки під цей прилад з таким розрахунком, щоб лінія горизонтальної площини, яку видає прилад, проходила якраз посередині ступиць коліс.
- Після цього проводимо розміри.
- За допомогою метра або рулетки заміряємо відстань від центру ступиці переднього колеса до лінії, що дає прилад.

- Промінь приладу повинен проходить рівно по центру лінійки, а другий потрапляти поперек. І в їх перетині дивимося, що у нас виходить 77см.
- Після цього точно такий же замір виконуємо і на задньому колесі автомобіля Чері Амулет.

- Там відстань становить 85 див. Згідно інструкції, різниця між переднім і заднім колесом повинна становити максимум 13мм.
- Тому потрібно трохи підрегулювати, хоча в принципі 2мм – це не настільки критично.
- Далі проводимо замір відстані від буртика диска переднього колеса в задній його частині і до лінії площини, що дає прилад.

- В даному випадку у нас вийшло 76мм.
- Точно такий же замір виконуємо і в передній частині диска колісного.

- При цьому відстань склала 79 мм. виміри проводимо на одній і тій же висоті від підлоги. В результаті ми бачимо, що різниця становить 3мм.
- А по інструкції різниці між цими вимірами не повинно бути.
- Це говорить про те, що ми повинні рульову тягу закрутити приблизно на пів оберту.
- Однак, не поспішайте спускатися в оглядову яму і робити відповідні маніпуляції.
- Потрібно спочатку виконати всі виміри з обох сторін і тільки потім приймати рішення, що, де і на скільки потрібно закрутити або відпустити.
- Тут потрібно уточнити, що зробити розвал сходження коліс нас змусило те, що раніше ми поставили на передні стійки проставки для збільшення кліренсу.

- Точно таку ж процедуру виконали і на задніх стійках.

- В результаті навіть на око видно, що відстань від переднього колеса і до колісної арки відрізняється від такої ж відстані на задньому колесі.
- Крім того, нами був замінений лівий рульовий наконечник, а також втулки стабілізатора.
- Все це призвело до того, що розвал сходження став далеким від норми і тому з'явилася необхідність нового регулювання.
- Ну, а для того, щоб усунути різницю у вимірах, про яких ми говорили раніше, потрібно відпустити гайку на рульовій тязі біля рульового наконечника.

- Зробити це можна за допомогою ключа на 22.
- Точно такий же розмір ключа буде потрібно і для того, щоб утримати рульовий наконечник при цьому.
- На його кінці є відповідні припливи для цього.
- Після того, як відпустили гайку, ключем на 13 провертаєм приблизно на пів оберта тягу за наявні на ній для цього спеціальні грані.

- Але, як вже говорилося, поки ми цього робити не будемо, так як потрібно спочатку виконати виміри і з іншого боку авто Чері Амулет.
- Тому поки записуємо отримані нами результати вимірів і, не зрушуючи машину з місця, переставляємо наш нівелір на її праву сторону.
- Далі все та ж процедура: робимо відповідний замір на передньому правому передньому колесі.

- В передній точці диска у нас вийшло 87,5 см, а в аналогічній точці, але ззаду, на рулетці виявилося 88см.
- Тобто, практично однаково, що говорить про те, що потрібно, як ми і припускали, регулювати лише ліву сторону.
- Тут же можемо перевірити і розвал коліс.
- Робимо аналогічні виміри відстані від краю диска до лінії площини, тільки на цей раз зверху і знизу.
- У нашому випадку вийшло внизу 86см і вгорі 89 см. Значить різниця становить три сантиметри.
- Треба сказати, розвал ми регулюємо за допомогою двох болтів, що утримують поворотний кулак на стійці амортизатора або навпаки.
- Відпускаємо ці два болта і після цього нахиляємо колесо в потрібну нам сторону.
- Як вже говорилося, всі потрібні розміри, вірніше, якими вони повинні бути, ми беремо з відповідної інструкції.

- Там є і відповідні кути, а також різниця в базі між передніми і задніми колесами.
- Тут можна знайти і потрібну інформацію для того, щоб правильно виставити нівелір.
- Також ми можемо виміряти тут базу автомобіля між передніми і задніми колесами.
- Для цього вимірюємо з одного боку від переднього краю диска переднього колеса і до заднього краю заднього колеса.
- Точно так вимірюємо і з іншого боку машини і порівнюємо обидва показника.
- У нашому випадку виявилося, що праве заднє колесо розташоване строго паралельно осі площини.
- Чого не можна сказати про ліве колесо. Воно виявилося заваленим трохи в середину. Тобто має невелике сходження до осі автомашини.
- Для того, щоб виправити цю ситуацію, відпускаємо болти на кронштейні кріплення.

- Отвори в кронштейні виготовлені таким чином, що дають вільний хід цьому кронштейну.
- Тому відпускаємо три його болта і зрушуємо сам кронштейн назад..
- Якщо цих дій виявиться мало для того, щоб досягти потрібного результату.
- В такому випадку відпускаємо ще один кронштейн по середині і зміщуємо його вперед.

- Потрібно також пам'ятати, що від правильного виставленого розвалу сходження залежить стійкість автомашини.
- Якщо ви виставите правильно передні колеса, приміром, а задні у вас будуть трохи скошеними, то під час руху авто буде тягнути в одну із сторін.
- Якщо брати ситуацію, як у нас, коли праве колесо рівно стоїть, а ліве трохи завалено всередину, то машину буде тягнути трохи вліво.
- Ну і після того, як виставили розвал з одного боку, переставляємо нівелір на іншу сторону.
- При цьому, щоб зняти напругу в колесах, не завадить прокотити трохи машину вперед і назад. Буквально в межах одного метра достатньо.
- Після того, як виставили цю сторону, потрібно трохи проїхатися на автомобілі і після цього знову перевірити одну і іншу сторону.
- Крім того, під час їзди звернути увагу на те, чи тягне авто і якщо так, то в яку зі сторін.
- Після цього знову робимо заміри з одного боку і з іншого, а при необхідності виконуємо коригування.
- І вже потім можна законтрить гайку на рульовій тязі.
- І на цьому регулювання розвалу сходження коліс буде вважатися виконаним.
- А наша розповідь про самостійне виконання розвалу сходження коліс на Чері Амулет також закінченою.