Живлення електричного ланцюга двигуна автомобіля, як правило, забезпечується від акумуляторної батареї.
Остання видає напругу 12В на клеми стартера авто.
Однак, як ми знаємо, для того, щоб в камері згоряння мотора виникла іскра і запалилася паливна суміш, потрібно незрівнянно більшу напругу.
Свічка запалювання здатна видати імпульсну іскру при напрузі, що дорівнює 25-30 тис. вольт.
Тому з цією метою в роботі транспортного засобу передбачено пристрій, який здатний напругу від акумулятора перетворювати в потрібну для появи іскри.
Таким пристроєм і стала котушка запалювання, принцип дії якої схожий на звичайного підвищуючого трансформатора.
Завдяки наявності такого пристрою стало можливим отримувати і подавати на свічки запалювання висока напруга з потрібними для цього показниками.
В зв'язку з цим стає зрозумілим, що котушка запалювання грає дуже велике, якщо не визначальне значення в електричному ланцюзі системи запалювання автомашини.
У разі виходу її з ладу свічки запалювання не зможуть дати необхідну іскру і двигун не запуститься.
Перевіряємо самостійно котушку запалювання і усуваємо причину відсутності іскри в Chery QQ
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому перевірити котушку запалювання, коли немає іскри в автомобілі Чері Куку.

- Всі знають, що автомобіль китайського виробництва Чері Куку – це практично копія відомої вже в 2006 році, дата виходу першого примірника, моделі автомобіля південнокорейських виробників Деу Матіз.
- Тож не дивно, що на цьому авто також встановлений трициліндровий двигун.Так ось, сталося так, що на одній зі свічок його пропала іскра.
- Тому ми і вирішили перевірити котушку запалювання у власному гаражі.
- Перше, що ми зробили, так це підключили розрядник.

- Після цього перевірили всі три канали і виявилося, що перший і третій з них знаходяться в робочому стані.
- А ось у другому каналі іскри немає.
- Тому було прийнято рішення перевірити провід, який відповідає за управління котушкою запалювання електронним блоком управління.
- Кращим способом, звичайно, є продзвонювання. З цією метою дістаємо під рульовою колонкою ЕБУ.
- В нашому випадку це пристрій італійської компанії Magneti Marelli, який виявився зовсім не прикрученим навіть.

- Судячи із зовнішнього вигляду цього блоку, раніше його вже розкривали. Тому ми від'єднали його і також розкрили.

- Тепер нам потрібно перевірити, тобто продзвонити, перший контакт.

- Чому саме перший, може виникнути питання.
- Відповідь тут дуже проста, справа в тому, що другий контакт – це маса, третій – живлення, а ось перший безпосередньо управління.
- Отже, до першого контакту підходить провід червоного кольору з двома смужками жовтого кольору.

- Тому саме такий провід ми і будемо шукати в ЕБУ Чері Куку.
- Не дуже багато витративши часу, ми знаходимо цей провід в одній з невеликих колодок біля ЕБУ.
- Пробуємо продзвонити цей провід за допомогою тестера.

- І провід цей продзвонюється. Тепер пробуємо зробити те ж саме, тільки тепер вже під навантаженням.
- Для цього під'єднуємо плюсову клему акумулятора через лампу, потужністю 50 Ватт, на роз'єм котушки запалювання.
- А маса йде вже на роз'єм блоку управління.

- У підсумку у нас вийшло, що провід цей робочий.
- А раз так, то продовжуємо шукати причину в ЕБУ і розбирати його далі.
- Отже, ми знайшли тут три контакти - це 59, 66 і 73. До них підведені дроти від котушок. На ЕБУ це позначено у вигляді трьох майданчиків.
- Тому ми по черзі всі три майданчики ці з проводами і продзвлнюємо.

- Як і повинно бути: три котушки-три майданчики.
- Далі перевертаємо плату ЕБУ і тут також бачимо три електронних ключа, що відповідають за роботу трьох котушок запалювання.

- Так, як ключі ці досить рідкісні і придбати їх не так-то просто, тому приймаємо рішення один з них випаяти і переставити.
- Для цього ретельно прогріваємо за допомогою фена цю деталь.

- Чому ретельно прогрівати потрібно?
- Справа в тому, що, як правило, ці ключі в процесі роботи нагріваються, тому плата виготовлена спеціально з тепловідвідними властивістями.
- При цьому потрібно прогрівати акуратно, щоб не зачепити компоненти, що знаходяться поруч.
- Після того, як добре прогріли, пінцетом цей ключ витягуємо.

- Потім протираємо цей ключ флюсом і ставимо його на місце. Далі знову прогріваємо за допомогою фена.
- Після того, як ключ охолов, перевіряємо правильність установки і знову підключаємо розрядник та з метою перевірки, включаємо запалювання в Чері Куку.
- Однак, двигун все ще не запускається. Перевіривши ще раз, ми зрозуміли, що перепаяли не той ключ.
- Потрібно було випаяти на другому каналі ключ. Коли ми це зробили, то на другому циліндрі у нас з'явилася іскра.
- Таким чином, вся причина була в ключі, який тепер десь потрібно все-таки знайти, придбати і встановити замість того, що вийшов з ладу.

- А назва ключа VBO25 MSP.
- Однак, як вже й говорилося, знайти необхідний електронний ключ нам так і не вдалося.
- Тому придбали новий електронний блок управління.
- Але, варто було підключити його до автомобіля, як відразу заробив насос паливний . Причому, працював він постійно і не вимикався.
- Це вже свідчення того, що з ЕБУ щось не так. Спробували запустити двигун.
- І, як і очікувалося, нічого не сталося і іскри немає в циліндрі.
- А так, як ЕБУ коштує не дешево і повернути його або обміняти в магазині немає можливості, вирішили з двох блоків зробити один.
- При цьому, коли порівняли наявні два блоки управління, то виявили деякі в них відмінності.
- Перш за все, знайшли різницю в одній букві самої назви пристрою. Цілком можливо, що це різниця в прошивці.

- Мають різний вигляд і кришки блоку.

- Плати також, як виявилося, зовсім різні.

- Добре, хоч ключі запалювання і тут,і там-однакові. Звичайно, в новому блоці плата встановлена більш сучасна.
- загалом ми перепаяли ключі на першому каналі. І після цього вирішили перевірити кожен канал окремо. Іскра, як виявилося, з'явилася на всіх трьох.
- Після цього перевірили і котушки заодно. В результаті одна з них виявилася непридатною для експлуатації.

- Швидше за все, ця котушка і стала причиною того, що вийшов з ладу другий канал. Навіть корпус котушки став трохи ширше звичайного.
- Загалом зібрали ми всю систему запалювання двигуна і вирішили перевірити.
- Запустили двигун для цього, але він трохи попрацював ривками, правда, і заглох.
- В результаті виявилося, що на другому циліндрі двигуна Чері Куку ще також була відключена форсунка.
- Відключена, швидше за все, з метою запобігання переливу.
- Ну, худо-бідно, але мотор ми запустили. Звичайно, це не чотирициліндровий агрегат або шести, а трициліндровий.
- Тому і працює він не дуже чисто, трохи сіпається, але все ж працює.
- В результаті ми крім того ключа, який необхідно було б купити, визначилися, що не завадило б до нього ще дістати одну мікросхему і ще один ключ.

- Все це ми перекинемо з нового блоку на рідний.
- Крім того, в автомобілі опинилася в жахливому стані вся проводка.

- Дроти укладені хаотично, тут і скручування, і перекидання небезпечні і взагалі ніякого порядку.
- В тому числі і погане підключення котушок запалювання, що також може позначатися на їх роботі.
- Тому ми вирішили трохи привести всю проводку в порядок. Для цього використовували гофрований шланг.

- Дуже вигідно і зручно використовувати в тих місцях, де порушена ізоляція на проводах, самоклеючу термоусадку.
- Відрізаєте буквально невеликий шматочок термоусадки, одягаєте на пошкоджену ділянку дроту, підігріваєте і обжимаєте.
- Все, тепер в цьому місці у вас є надійна ізоляція і ні вода, ані просто волога в це місце на дроті не потрапить.
- А під ізоляційну стрічку або звичайну термоусадку волога завжди може проникнути. І такого ефекту ви ніколи не зможете досягти, як з клейовою термоусадкою.
- При цьому термоусадку потрібно брати більшого діаметру.
- Також в проводці нерідко зустрічається з'єднання, де йдуть відразу два-три і більше проводів.

- Якщо на такому з'єднанні є пошкодження, то навіть якщо ви одягнете на це місце термоусадку з термоклеєм, герметичності ви не досягнете.
- Тому, ми радимо спочатку промазати кожен провід окремо паличкою термоклею.

- Попередньо цю паличку потрібно нагріти, звичайно. Головне гарненько змастити саме місце з'єднання проводів.
- Після цього зверху можете одягати термоусадку і запаювати герметично.

- Те ж саме стосується і штекерів або фішок. Часто біля такої фішки може бути також порушена ізоляція проводів.
- В цьому випадку також промазуєте дроти термоклеєм і потім одягаєте термоусадку.
- У нас після ремонту наш роз'єм став виглядати зовсім по-іншому.

- Отже, розібралися ми з проводкою Чері Куку і привели її в нормальний вигляд.

- Тепер хоч дроти перетиратися не будуть. Після цього ми все підключили як потрібно і знову запустили двигун.
- Він пропрацював хвилин п'ять і після цього знову задвоїв.
- Виявилося, що нагрілася сильно котушка третього циліндра.

- Псля того, як вона охолола, ми все перевірили і виявилося, що там сталося міжвиткове замикання.
- В результаті чого знову згорів ключ управління цією котушкою.
- Тому нам знову доведеться перепоювати ключ з нового блоку.
- Якщо чесно, то всі ці котушки варто було б поміняти, оскільки вони теж мають не дуже хороший стан.
- Казали, що до цього авто підходять котушки з Пріори, але це неправда, так як вони за розміром навіть не схожі.
- Тому потрібно придбати нову котушку в ідеалі.
- А в кінцевому результаті треба зазначити, що виною всьому виявився-таки електронний ключ управління.
- Тому на цьому нашу розповідь про самостійну перевірку котушки запалювання і пошук причини відсутності іскри на автомобілі Чері Куку закінчено.