• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Встановлення кондиціонера Деу Сенс, ЗАЗ Шанс

Глобальне потепління все більше змушує людей використовувати в своїй діяльності та в побуті новітні прилади і пристрої, що дозволяють охолоджувати і освіжати повітря.

Одним з таких найбільш популярних пристроїв є кондиціонер.

Сьогодні його встановлюють не тільки у виробничих і побутових приміщеннях, а також і в автомобілях.

Сучасні моделі автотранспортних засобів практично всі комплектуються системами вентиляції та обігріву салону.

І основним пристроєм цієї системи є кондиціонер.

Його головним призначенням є очищення повітряних мас, що надходять в салон авто, а також підігрів або охолодження в залежності від часу року і навколишнього середовища.

Автомобіль Деу Сенс, що став бюджетною версією добре відомого Деу Ланос, крім комплектації силовим агрегатом і трансмісії українського виробництва, і оснащується кондиціонером.

Це робить автомобіль більш сучасним і комфортним в експлуатації. 

Однак, така комплектація присутня не у всіх моделях. 

Кондиціонер є досить складним пристроєм і встановити його, а тим більше обслужити не так і просто.

Встановлюємо самостійно кондиціонер на Daewoo Sens 

У цій статті ми розповімо про те, як самостійно встановити кондиціонер на Деу Сенс.

 розповімо про те, як самостійно встановити кондиціонер на Деу Сенс.

  • Якщо хтось думає, що ми збираємося встановлювати готовий кондиціонер на свій автомобіль, то він сильно помиляється.
  • Насправді для цієї мети у нас є цілий комплект деталей і вузлів з яких ми і повинні зібрати один кондиціонер.

є цілий комплект деталей і вузлів з яких ми і повинні зібрати один кондиціонер.

  • В даний комплект входить піддон, випарник і трубки.

В даний комплект входить піддон, випарник і трубки.

  • Крім того, нам знадобиться генератор.
  • У нашому випадку генератор виготовлений під кріплення, що використовується в автомобілі «Москвич», тобто кронштейн спеціальний, але зі шківом під шестиструмковий приводний ремінь.

 кронштейн спеціальний, але зі шківом під шестиструмковий приводний ремінь.

патрубки, шків колінвала, також під шестиструмковий ремінь, болти для кріплення і компресор.

  • Шків компресора також виготовлений під шестиструмковий ремінь.
  • Тут же і радіатор кондиціонера, кронштейн кріплення насоса гідропідсилювача, а також компресора кондиціонера і блок управління пічкою і кондиціонером.

кронштейн кріплення насоса гідропідсилювача, а також компресора кондиціонера і блок управління пічкою і кондиціонером.

  • Потрібно відзначити, що всі ці деталі ми зібрали з різних місць.
  • Тут частина, які стояли раніше на нашому авто, частина з інших марок, у тому числі й ЗАЗ Шанс або Деу Сенс, а також частина нових, придбаних в автомагазинах.
  • Серед таких нових деталей це радіатор охолодження і патрубки до нього.

Серед таких нових деталей це радіатор охолодження і патрубки до нього.

  • Всі ці деталі призначені для установки саме на нашу модель авто.
  • Придбали ми і основний вентилятор охолодження.

Придбали ми і основний вентилятор охолодження.

  • Є у нас і додатковий вентилятор охолодження.
  • Ось з такого приблизно переліку деталей та запчастин ми і збираємося зібрати новий кондиціонер на свій автомобіль.
  • У зв'язку з тим, що багато деталей у нас вживаних, тому деякі з них попередньо доведеться гарненько почистити і помити.
  • І тільки після цього вже встановлювати на машину.
  • Отже, для того, щоб нам можна було зібрати і встановити на автомобілі кондиціонер, доведеться зняти генератор з одним верхнім кронштейном, а також насос гідропідсилювача.

доведеться зняти генератор з одним верхнім кронштейном, а також насос гідропідсилювача.

  • Попередньо, природньо, доведеться злити рідину з гідропідсилювача. А також знімемо потім і кріплення насоса ГУР.
  • Тому зриваємо гайку на шківі колінвала, так як його теж доведеться знімати.

зриваємо гайку на шківі колінвала

  • Далі зливаємо охолоджуючу рідину з системи охолодження.
  • Знімаємо шків колінвала, насос гідропідсилювача і кронштейн генератора.
  • Замість нього встановили два нових, що були в нашому комплекті.

встановили два нових кронштейна, що були в нашому комплекті.

  • Це вже під новий генератор.
  • І тут стався один форс-мажор.
  • Кронштейн під насос гідропідсилювача і компресора кондиціонера не вдається встановити, оскільки він впирається в піддон двигуна.
  • Тому нам довелося злити масло з двигуна і зняти його піддон картера.

довелося злити масло з двигуна і зняти його піддон картера.

  • Замість знятого піддону встановили новий, що приготували в комплекті.

Замість знятого піддону встановили новий, що приготували в комплекті.

  • А заодно і встановили кронштейн насоса гідропідсилювача і компресора.

заодно і встановили кронштейн насоса гідропідсилювача і компресора.

  • Він тепер вже вільно ставав на своє місце. Під двигун при цьому довелося встановити підставку.
  • В результаті всі кронштейни наші знайшли своє місце, і ми їх все прикрутили.

все кронштейни наші знайшли своє місце, і ми їх все прикрутили.

  • Для цього ми і підставку ставили під двигун Деу Сенс, оскільки відкручували старі кронштейни і двигун залишався на одному болту.
  • А, щоб надати допомогу цьому болту ми і підстрахувалися підставкою.
  • Після установки кронштейнів цю підставку можна спокійно прибирати.
  • Коли охолоджуючу рідину злили, знімаємо радіатор разом з патрубками і термостатом.

 знімаємо радіатор разом з патрубками і термостатом.

  • Нам потім знадобиться звідси один з патрубків і термостат.
  • Крім того, два патрубки ще під капотом доведеться трохи вкоротити.

 два патрубки ще під капотом доведеться трохи вкоротити.

  • Зробити це потрібно приблизно на 4-5см.
  • Далі встановили ми на місце компресор кондиціонера, нажививши при цьому тільки два його верхніх болти.

встановили ми на місце компресор кондиціонера

  • До цього ми встановили новий шків на колінвал, а також встановили насос гідропідсилювача.
  • І тепер нова проблема виникла: відсутня співвісність у шківів колінвала, ГУР і компресора кондиціонера.

відсутня співвісність у шківів колінвала, ГУР і компресора кондиціонера.

  • Особливо сильно виділяється шків насоса ГУР, а тому нам доведеться замінити на інший.
  • Справа в тому, що цей насос у нас з автомобіля Деу Нубіра. А ми замість нього придбали новий насос для Шевроле Авео з двигуном 1,5 літра.
  • Якщо порівняти ці два пристрої, то відразу видно, що корпус нового насоса трохи нижче старого.

видно, що корпус нового насоса трохи нижче старого.

  • Крім того, діаметр шківа нового насоса також значно менше діаметра шківа старого.

діаметр шківа нового насоса також значно менше діаметра шківа старого.

  • А це все говорить про те, що насос ГУР від Шевроле Авео 1,5 л нам підійде більше.
  • Тому встановлюємо цей насос на двигун, крім того, встановлюємо генератор, компресор кондиціонера у нас вже стоїть, і потім одягаємо ремінь на всі ці пристрої.

одягаємо ремінь на всі ці пристрої.

  • Потрібно відзначити, що болти кріплення всіх цих пристроїв і на кронштейнах ми не затягували повністю.
  • Злегка закручений і регулювальний болт генератора. Зроблено це спеціально з тією метою, щоб можна було відцентрувати їх шківи.
  • Крім того, одягнений ремінь сам досить добре центрує шківи.
  • І коли у нас все вже стало на свої місця і ремінь провертається, а для цього ми додатково пару раз прокручуємо колінвал двигуна, тоді можна все болти кріплень затягувати остаточно.
  • Також ми встановили і обвідний ролик.

встановили і обвідний ролик.

  • Внизу насоса ГУР Деу Сенс нам довелося зняти металевий патрубок і встановити такий же, але зі старого виробу.

довелося зняти металевий патрубок і встановити такий же

  • Справа в тому, що його рідний патрубок сильно випирав і надалі в нього буде впиратися захист двигуна.
  • Також з метою практичності довелося нам зігнути і магістраль високого тиску.

 в цілях практичності довелося нам зігнути і магістраль високого тиску.

  • Справа в тому, що якщо пустити її зверху, як вона й повинна проходити, то в результаті отримуємо дуже небезпечний перегин гумового шланга. Тому ми зробили таким чином, причому знову довелося враховувати установку потім ще захисту двигуна.
  • Та й ремінь дає нам таку можливість.

 ремінь дає нам таку можливість.

  • І тепер знизу ми можемо остаточно одягати приводний ремінь.
  • При цьому потрібно пам'ятати, що останнім ремінь приводу одягається на шків колінвала.

останнім ремінь приводу одягається на шків коленвала.

  • До того ж одягається він зверху вниз, прокручуючи при цьому шків колінвала проти годинникової стрілки.
  • Одночасно потрібно притримувати ремінь і на шківі насоса ГУР.

Одночасно потрібно притримувати ремінь і на шківі насоса ГУР.

  • Також нам довелося трохи підпиляти кут кронштейна кріплення насоса, оскільки через нього трубка високого тиску не могла стати на своє місце.

довелося трохи підпиляти кут кронштейна кріплення насоса

  • І тому її неможливо було прикрутити безпосередньо до насоса гідропідсилювача.
  • Ну і після того, як одягли повністю приводний ремінь, можна його тепер натягувати.
  • Справа в тому, що генератор у нас досі не закріплений остаточно і натяжний болт також не затягнутий.

генератор у нас досі не закріплений остаточно і натяжний болт також не затягнуть.

  • Тому можна ремінь натягувати і закріплювати генератор.
  • Потрібно також відзначити, що в компресорі кондиціонера необхідно вільні отвори до установки патрубків позакривати дрантям, щоб всередину туди нічого не потрапило випадково.
  • Далі ми встановлюємо радіатор кондиціонера.

встановлюємо радіатор кондиціонера.

  • Підключаємо його до нового також ресивера-осушувача.

Підключаємо його до нового також ресивера-осушувача.

  • З боку двигуна виводимо трубку магістралі.

З боку двигуна виводимо трубку магістралі.

  • І, знявши повітряний фільтр, проводимо цю магістраль майже до передньої стінки моторного відсіку Деу Сенс.

 знявши повітряний фільтр, проводимо цю магістраль майже до передньої стінки моторного відсіку

  • Далі з іншого боку радіатора встановлюємо на свої місця два інших шланга.

з іншого боку радіатора встановлюємо на свої місця два інших шланга.

  • При установці магістральних трубок потрібно звертати увагу на наявність і цілісність ущільнювальних гумових кілець.

потрібно звертати увагу на наявність і цілісність ущільнювальних гумових кілець.

  • Вони повинні бути в наявності на всіх з'єднаннях в обов'язковому порядку.
  • Отже, приєднали ми два шланга магістралі, як вони повинні бути.

, приєднали ми два шланга магістралі, як вони повинні бути.

  • Далі встановлюємо основний вентилятор охолодження і його патрубок.

 встановлюємо основний вентилятор охолодження і його патрубок

  • Крім того, встановлюємо додатковий ще вентилятор охолодження.

встановлюємо додатковий ще вентилятор охолодження.

  • Крім того, встановили всі трубки і патрубки, а також проклали трубки кондиціонера.
  • Основний вентилятор під'єднали до стандартної фішки.
  • Потім залили антифриз в систему охолодження і запустили двигун для перевірки цілісності системи.
  • Якщо все нормально і ніяких патьоків ніде немає, то тепер можна перебиратися в салон для підготовки місця установки випарника.
  • Також потрібно відзначити, що при установці натяжної ролика для ременя приводу, нам довелося з боку кронштейна підкласти шайбу під нього.

 довелося з боку кронштейна підкласти шайбу під нього.

  • Обумовлено це було тим, що приводний ремінь проходив по самому краю цього ролика.
  • А після того, як ми підклали шайбу він став проходити по середині ролика.
  • В салоні зняли ми пічку або обігрівач і тепер спочатку ретельно вимиємо її корпус.

В салоні зняли ми пічку або обігрівач

  • Крім цього, помиємо деякі деталі обшивки кузова, а також вентилятор пічки.

 помиємо деякі деталі обшивки кузова, а також вентилятор печі.

  • Заодно і замінимо фільтр салону, який у нас виявився вже неабиякм брудним.
  • Потрібно зауважити, що для того, щоб зняти нижній кожух печі і розібрати її нам довелося відкрутити з обох сторін торпеду.
  • А також рульову колонку і тримачі внизу центральної панелі.

довелося відкрутити тримачі внизу центральної панелі

  • Після цього довелося торпеду ЗАЗ Шанс витягнути на скільки можна на себе, щоб можна було відкрутити три болта кріплення нижнього кожуха пічки.

довелося відкрутити три болти нижнього кожуха пічки

  • Також потрібно відзначити, що цей кожух, довелося в обов'язковому порядку знімати, тому, що просто так випарник тут встановити не вийде.
  • Так як на трубці його, після установки знизу одягається пластмасовий замок або засувка з вирізаним півколом під діаметр трубки.
  • Він підтримує трубку і заодно замикає її в отворі передньої панелі.

підтримує трубку і заодно замикає її в отворі передній панелі.

  • Для того, щоб зняти нижній кожух пічки, нам довелося відкрутити цілих тринадцять саморізів.
  • І це притому, що підібратися практично до кожного з них вельми проблематично.
    • Перш, ніж встановлювати на своє місце випарник, ми обклеїли його двома ущільнювальними стрічками.

     обклеїли випарник двома ущільнювальними стрічками.

    • Вся надія на те, що таким чином він буде щільно сидіти після установки.
    • Судячи з усього, він при постачанні повинен бути вже в ущільнювальних стрічках.
      • Але, у нас випарник не новий, тому довелося скористатися підручними засобами.
      • Після цього встановили на своє місце випарник.

      встановили на своє місце випарник.

      • І слідом за цим встановили також назад нижній кожух пічки.

       встановили також назад нижній кожух печі.

      • При цьому перевірили скрізь, щоб не було ні найменших щілин.
      • Навіть використовували дзеркало, для того, щоб можна було знизу подивитися і все перевірити.
        • Це потрібно для того, щоб повітря не йшоло через наявні щілини і не потрапляло через них в салон холодне повітря.
        • Всі повітряні маси повинні проходити тільки через пічку або випарник.
          • Після цього збираємо повністю пічку.

          збираємо повністю грубку.

          • І далі приступаємо до роботи на центральній панелі, де повинен бути встановлений блок управління пічкою.

          приступаємо до роботи на центральній панелі

          • На нашому старому блоці управління відсутня кнопка управління кондиціонером.
          • Саме тому ми беремо новий блок управління, на якому вже є кнопка кондиціонера.

          беремо новий блок управління, на якому вже є кнопка кондиціонера.

          • Переставляємо на цей блок тросик зі старого блоку.
            • Тепер, що стосується підключення блоку управління.
            • Як виявилося, на кнопку управління кондиціонером через фішку живлення надходить від замка запалювання.

            на кнопку управління кондиціонером через фішку живлення надходить від замка запалювання

            • Живлення надходить на обидві фішки, що є в ніші панелі.
            • Далі кнопка нашого кондиціонера віддає напругу, що надійшла на провід жовтого кольору в фішці.

            кнопка нашого кондиціонера віддає напругу, що надійшла на провід жовтого кольору в фішці.

            • Потім, по цьому проводу напруга доходить до колодки, що розташована внизу біля пасажирських дверей автомобіля.
            по цьому проводу напруга доходить до колодки, що розташована внизу
            • Тут його можна легко знайти, де саме він заходить в цю фішку.

            його можна легко знайти, де саме він заходить в цю фішку.

            • Але ось з фішки цей провід далі вже нікуди не йде.

            Але ось з фішки цей провід далі вже нікуди не йде.

            • Це говорить про те, що, коли ви включаєте або натискаєте на кнопку кондиціонера, живлення від неї надходить у цю колодку.
            • А так, як далі провід цей нікуди не йде, то нам потрібно в цій колодці, від цього жовтого проводу підключитися, щоб надалі напруга потрапляла на реле.
            • Далі вже при спрацьовуванні це реле буде забезпечувати живленням компресор кондиціонера і вентилятор охолодження.
              • Тому ми просто підключаємо блок управління і встановлюємо його на місце в центральній панелі.
              • Також заодно і підключаємо троси всі куди необхідно.
              • Взагалі, для того, щоб виконувати такого роду ремонт, необхідно попередньо ретельно вивчити електричну схему підключення кондиціонера і пічки.
              • Мало того, зробити собі т. зв. шпаргалку, в якій вказати основні дроти звідки і куди вони йдуть, реле, яке за що відповідає і інші дані.
              • Під час виконання ремонту така шпаргалка здорово потім допоможе.
              • Перш, ніж ставити бардачок на місце, нам необхідно розібратися з проводкою і підключенням самого кондиціонера.
              • Для цього також заготовляємо відповідні дроти, фішки, реле, датчики та інше обладнання.

               заготовляємо відповідні дроти, фішки, реле, датчики та інше обладнання.

              • Ну і не забувайте за ізоляційний матеріал: це ізолєнта і термоусадка.
              • Знову ж таки, все це підбирається і купується, виходячи з ознайомлення зі схемою підключення кондиціонера.
                • Під капотом ми звільнили місце, щоб нічого не заважало на даний момент і вивели провід від кнопки включення кондиціонера.

                 вивели провід від кнопки включення кондиціонера під капот

                • Через нього живлення від кнопки буде надходити на реле.
                • Тепер на його кінці чіпляємо контакт типу «тато» і вставляємо його у відповідне гніздо на нашій колодці або фішці внизу біля пасажирських дверей Деу Сенс.

                на його кінці чіпляємо контакт типу «тато» і вставляємо його у відповідне гніздо на нашій колодці

                • Отже, ми підключили кондиціонер безпосередньо від генератора і через запобіжник в сторону фари.

                 підключили ми кондиціонер безпосередньо від генератора і через запобіжник

                • При цьому, провід вставили, як і належить, в гофровану ізоляційну трубку.
                • Потім ця трубка з проводом у нас проходить під фарою, за повітряним фільтром і до передньої стінки моторного відсіку.
                • Там також провід, який виходить з салону від кнопки управління акуратно заізолювали.
                  • І тут на передній стінці встановили також реле.

                  на передній стінці встановили також реле.

                  • Якщо подивитися на реле під номером 45 зі зворотнього боку, то там можна побачити чотири контакти з цифрами 1,2,3 і 5.

                   на реле під номером 45 зі зворотнього боку можна побачити чотири контакти з цифрами 1,2,3 і 5.

                  • З них перший контакт - це мінус.
                    • Другий – кнопка включення кондиціонера.
                    • Третій – постійний плюс від генератора.
                    • П'ятий – живлення вентилятора і компресора кондиціонера.
                    • Крім того, ми встановили на проводці чотирьохконтактний датчик.

                    встановили на проводці чотирьохконтактний датчик.

                    • До цього тут був встановлений трьохконтактний датчик.
                    • Так ось, через один з цих контактів підключалася маса, а два інших давали живлення на блок управління.
                    • Однак, так як наш кондиціонер йде повз ЕБУ, і він його просто не буде «бачити», то замість нього ми встановили інший датчик від автомобіля Опель.

                     встановили інший датчик від автомобіля Опель.

                    • В даному випадку це датчик тиску кондиціонера. Він добре сюди підходить і виконує роль своєрідного запобіжника.
                    • Справа в тому, що його робочий діапазон дорівнює 30 Атм.
                    • Тому, якщо в системі тиск падає нижче 2 Атм, то він автоматично вимикає кондиціонер.
                    • Якщо ж тиск перевищить 30 Атм – він також спрацьовує на відключення.
                    • Працює цей датчик наступним чином: один з його контактів – це мінус, який йде на реле. А два інших йдуть на масу.
                    • Четвертий контакт тут просто не задіяний.
                    • Тому, якщо тиск в системі менше 2 або вище 30 атмосфер, датчик розмикає мінусовий контакт, що йде до реле.
                    • В реле відповідно розривається електричний ланцюг і вентилятор з компресором кондиціонера також знеструмлюються.
                      • Для більшої надійності місце входу трубок випарника в салон ми додатково до використаного вже ущільнювачу промазали ще і шовним герметиком.

                      місце входу трубок випарника в салон ми додатково промазали шовним герметиком

                      • Що стосується вентиляторів, то під час включення кондиціонера на ЗАЗ Шанс включається додатковий вентилятор.
                      • Основний вентилятор включається як зазвичай в системі охолодження двигуна.
                      • Під час руху на невеликих швидкостях дуже часто ці два вентилятори працюють одночасно.
                      • Загалом ми, проїздивши три дні з встановленим кондиціонером, залишилися задоволені своєю роботою.
                      • Під час включення цього пристрою обороти двигуна трохи падають, але без цього ніяк.
                        • Витрата палива також трохи збільшилася, тільки це не критично.
                        • А найголовніше, що тепер пересування на автомобілі стало набагато комфортнішим.
                        • Ми можемо перемикати кондиціонер на забір повітря з салону і охолодження його, що дуже вигідно, або з вулиці.

                        можемо перемикати кондиціонер на забір повітря з салону і охолодження його

                        • Ще потрібно розповісти про один нюанс цього виду ремонту.
                          • Справа в тому, що внизу нам довелося трохи підрізати пластмасовий болотозахистний щиток.

                          внизу нам довелося трохи підрізати пластмасовий решіток щиток

                          • Змусило це нас зробити те, що цей щиток торкався шківа і самого насоса ГУР, а також його патрубків.
                          • З цієї причини ми і не могли встановити цей щиток на своє місце. Тому прийняли рішення вирізати невеликий фрагмент його.
                          • Але, найголовніше це те, що з-під колеса бруд сюди потрапляти не буде. Крім того, зверху ще буде встановлений і захист двигуна.
                          • Правда, тут також в місцях кріплення захисту потрібно буде підкласти шайби або щось інше, щоб опустити сам захист трохи нижче.
                          • Оскільки він все ж буде діставати патрубки наші.
                          • На закінчення хочеться ще сказати, що весь кондиціонер наш, мається на увазі всі деталі, обладнання, пересилання їх і інш. обійшлося нам в 600 доларів.
                          • Вартість установки сюди не входить, звичайно. Дорого це чи ні, кожен вирішує для себе сам.
                          • Але, нам здається, що сама ідея установки кондиціонера того варта.
                            • На цьому наша розповідь про самостійну установку кондиціонера на автомобіль Деу Ланос або ЗАЗ Шанс закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Встановлення кондиціонера Деу Сенс, ЗАЗ Шанс"

Відгуки: 1


Петр Ильич

Удивляюсь таким энтузиастам: взяться самому за установку кондиционера, при этом поставить компрессор от другой машины, при этом ремень привода подошел (!). Нет, я бы не рискнул точно. Молодцы!




.