Глобальне потепління все більше змушує людей використовувати в своїй діяльності та в побуті новітні прилади і пристрої, що дозволяють охолоджувати і освіжати повітря.
Одним з таких найбільш популярних пристроїв є кондиціонер.
Сьогодні його встановлюють не тільки у виробничих і побутових приміщеннях, а також і в автомобілях.
Сучасні моделі автотранспортних засобів практично всі комплектуються системами вентиляції та обігріву салону.
І основним пристроєм цієї системи є кондиціонер.
Його головним призначенням є очищення повітряних мас, що надходять в салон авто, а також підігрів або охолодження в залежності від часу року і навколишнього середовища.
Автомобіль Деу Сенс, що став бюджетною версією добре відомого Деу Ланос, крім комплектації силовим агрегатом і трансмісії українського виробництва, і оснащується кондиціонером.
Це робить автомобіль більш сучасним і комфортним в експлуатації.
Однак, така комплектація присутня не у всіх моделях.
Кондиціонер є досить складним пристроєм і встановити його, а тим більше обслужити не так і просто.
Встановлюємо самостійно кондиціонер на Daewoo Sens
У цій статті ми розповімо про те, як самостійно встановити кондиціонер на Деу Сенс.

- Якщо хтось думає, що ми збираємося встановлювати готовий кондиціонер на свій автомобіль, то він сильно помиляється.
- Насправді для цієї мети у нас є цілий комплект деталей і вузлів з яких ми і повинні зібрати один кондиціонер.

- В даний комплект входить піддон, випарник і трубки.

- Крім того, нам знадобиться генератор.
- У нашому випадку генератор виготовлений під кріплення, що використовується в автомобілі «Москвич», тобто кронштейн спеціальний, але зі шківом під шестиструмковий приводний ремінь.


- Шків компресора також виготовлений під шестиструмковий ремінь.
- Тут же і радіатор кондиціонера, кронштейн кріплення насоса гідропідсилювача, а також компресора кондиціонера і блок управління пічкою і кондиціонером.

- Потрібно відзначити, що всі ці деталі ми зібрали з різних місць.
- Тут частина, які стояли раніше на нашому авто, частина з інших марок, у тому числі й ЗАЗ Шанс або Деу Сенс, а також частина нових, придбаних в автомагазинах.
- Серед таких нових деталей це радіатор охолодження і патрубки до нього.

- Всі ці деталі призначені для установки саме на нашу модель авто.
- Придбали ми і основний вентилятор охолодження.

- Є у нас і додатковий вентилятор охолодження.
- Ось з такого приблизно переліку деталей та запчастин ми і збираємося зібрати новий кондиціонер на свій автомобіль.
- У зв'язку з тим, що багато деталей у нас вживаних, тому деякі з них попередньо доведеться гарненько почистити і помити.
- І тільки після цього вже встановлювати на машину.
- Отже, для того, щоб нам можна було зібрати і встановити на автомобілі кондиціонер, доведеться зняти генератор з одним верхнім кронштейном, а також насос гідропідсилювача.

- Попередньо, природньо, доведеться злити рідину з гідропідсилювача. А також знімемо потім і кріплення насоса ГУР.
- Тому зриваємо гайку на шківі колінвала, так як його теж доведеться знімати.

- Далі зливаємо охолоджуючу рідину з системи охолодження.
- Знімаємо шків колінвала, насос гідропідсилювача і кронштейн генератора.
- Замість нього встановили два нових, що були в нашому комплекті.

- Це вже під новий генератор.
- І тут стався один форс-мажор.
- Кронштейн під насос гідропідсилювача і компресора кондиціонера не вдається встановити, оскільки він впирається в піддон двигуна.
- Тому нам довелося злити масло з двигуна і зняти його піддон картера.

- Замість знятого піддону встановили новий, що приготували в комплекті.

- А заодно і встановили кронштейн насоса гідропідсилювача і компресора.

- Він тепер вже вільно ставав на своє місце. Під двигун при цьому довелося встановити підставку.
- В результаті всі кронштейни наші знайшли своє місце, і ми їх все прикрутили.

- Для цього ми і підставку ставили під двигун Деу Сенс, оскільки відкручували старі кронштейни і двигун залишався на одному болту.
- А, щоб надати допомогу цьому болту ми і підстрахувалися підставкою.
- Після установки кронштейнів цю підставку можна спокійно прибирати.
- Коли охолоджуючу рідину злили, знімаємо радіатор разом з патрубками і термостатом.

- Нам потім знадобиться звідси один з патрубків і термостат.
- Крім того, два патрубки ще під капотом доведеться трохи вкоротити.

- Зробити це потрібно приблизно на 4-5см.
- Далі встановили ми на місце компресор кондиціонера, нажививши при цьому тільки два його верхніх болти.

- До цього ми встановили новий шків на колінвал, а також встановили насос гідропідсилювача.
- І тепер нова проблема виникла: відсутня співвісність у шківів колінвала, ГУР і компресора кондиціонера.

- Особливо сильно виділяється шків насоса ГУР, а тому нам доведеться замінити на інший.
- Справа в тому, що цей насос у нас з автомобіля Деу Нубіра. А ми замість нього придбали новий насос для Шевроле Авео з двигуном 1,5 літра.
- Якщо порівняти ці два пристрої, то відразу видно, що корпус нового насоса трохи нижче старого.

- Крім того, діаметр шківа нового насоса також значно менше діаметра шківа старого.

- А це все говорить про те, що насос ГУР від Шевроле Авео 1,5 л нам підійде більше.
- Тому встановлюємо цей насос на двигун, крім того, встановлюємо генератор, компресор кондиціонера у нас вже стоїть, і потім одягаємо ремінь на всі ці пристрої.

- Потрібно відзначити, що болти кріплення всіх цих пристроїв і на кронштейнах ми не затягували повністю.
- Злегка закручений і регулювальний болт генератора. Зроблено це спеціально з тією метою, щоб можна було відцентрувати їх шківи.
- Крім того, одягнений ремінь сам досить добре центрує шківи.
- І коли у нас все вже стало на свої місця і ремінь провертається, а для цього ми додатково пару раз прокручуємо колінвал двигуна, тоді можна все болти кріплень затягувати остаточно.
- Також ми встановили і обвідний ролик.

- Внизу насоса ГУР Деу Сенс нам довелося зняти металевий патрубок і встановити такий же, але зі старого виробу.

- Справа в тому, що його рідний патрубок сильно випирав і надалі в нього буде впиратися захист двигуна.
- Також з метою практичності довелося нам зігнути і магістраль високого тиску.

- Справа в тому, що якщо пустити її зверху, як вона й повинна проходити, то в результаті отримуємо дуже небезпечний перегин гумового шланга. Тому ми зробили таким чином, причому знову довелося враховувати установку потім ще захисту двигуна.
- Та й ремінь дає нам таку можливість.

- І тепер знизу ми можемо остаточно одягати приводний ремінь.
- При цьому потрібно пам'ятати, що останнім ремінь приводу одягається на шків колінвала.

- До того ж одягається він зверху вниз, прокручуючи при цьому шків колінвала проти годинникової стрілки.
- Одночасно потрібно притримувати ремінь і на шківі насоса ГУР.

- Також нам довелося трохи підпиляти кут кронштейна кріплення насоса, оскільки через нього трубка високого тиску не могла стати на своє місце.

- І тому її неможливо було прикрутити безпосередньо до насоса гідропідсилювача.
- Ну і після того, як одягли повністю приводний ремінь, можна його тепер натягувати.
- Справа в тому, що генератор у нас досі не закріплений остаточно і натяжний болт також не затягнутий.

- Тому можна ремінь натягувати і закріплювати генератор.
- Потрібно також відзначити, що в компресорі кондиціонера необхідно вільні отвори до установки патрубків позакривати дрантям, щоб всередину туди нічого не потрапило випадково.
- Далі ми встановлюємо радіатор кондиціонера.

- Підключаємо його до нового також ресивера-осушувача.

- З боку двигуна виводимо трубку магістралі.

- І, знявши повітряний фільтр, проводимо цю магістраль майже до передньої стінки моторного відсіку Деу Сенс.

- Далі з іншого боку радіатора встановлюємо на свої місця два інших шланга.

- При установці магістральних трубок потрібно звертати увагу на наявність і цілісність ущільнювальних гумових кілець.

- Вони повинні бути в наявності на всіх з'єднаннях в обов'язковому порядку.
- Отже, приєднали ми два шланга магістралі, як вони повинні бути.

- Далі встановлюємо основний вентилятор охолодження і його патрубок.

- Крім того, встановлюємо додатковий ще вентилятор охолодження.

- Крім того, встановили всі трубки і патрубки, а також проклали трубки кондиціонера.
- Основний вентилятор під'єднали до стандартної фішки.
- Потім залили антифриз в систему охолодження і запустили двигун для перевірки цілісності системи.
- Якщо все нормально і ніяких патьоків ніде немає, то тепер можна перебиратися в салон для підготовки місця установки випарника.
- Також потрібно відзначити, що при установці натяжної ролика для ременя приводу, нам довелося з боку кронштейна підкласти шайбу під нього.

- Обумовлено це було тим, що приводний ремінь проходив по самому краю цього ролика.
- А після того, як ми підклали шайбу він став проходити по середині ролика.
- В салоні зняли ми пічку або обігрівач і тепер спочатку ретельно вимиємо її корпус.

- Крім цього, помиємо деякі деталі обшивки кузова, а також вентилятор пічки.

- Заодно і замінимо фільтр салону, який у нас виявився вже неабиякм брудним.
- Потрібно зауважити, що для того, щоб зняти нижній кожух печі і розібрати її нам довелося відкрутити з обох сторін торпеду.
- А також рульову колонку і тримачі внизу центральної панелі.
- Після цього довелося торпеду ЗАЗ Шанс витягнути на скільки можна на себе, щоб можна було відкрутити три болта кріплення нижнього кожуха пічки.

- Також потрібно відзначити, що цей кожух, довелося в обов'язковому порядку знімати, тому, що просто так випарник тут встановити не вийде.
- Так як на трубці його, після установки знизу одягається пластмасовий замок або засувка з вирізаним півколом під діаметр трубки.
- Він підтримує трубку і заодно замикає її в отворі передньої панелі.

- Для того, щоб зняти нижній кожух пічки, нам довелося відкрутити цілих тринадцять саморізів.
- І це притому, що підібратися практично до кожного з них вельми проблематично.
- Перш, ніж встановлювати на своє місце випарник, ми обклеїли його двома ущільнювальними стрічками.

- Вся надія на те, що таким чином він буде щільно сидіти після установки.
- Судячи з усього, він при постачанні повинен бути вже в ущільнювальних стрічках.
- Але, у нас випарник не новий, тому довелося скористатися підручними засобами.
- Після цього встановили на своє місце випарник.

- І слідом за цим встановили також назад нижній кожух пічки.

- При цьому перевірили скрізь, щоб не було ні найменших щілин.
- Навіть використовували дзеркало, для того, щоб можна було знизу подивитися і все перевірити.
- Це потрібно для того, щоб повітря не йшоло через наявні щілини і не потрапляло через них в салон холодне повітря.
- Всі повітряні маси повинні проходити тільки через пічку або випарник.
- Після цього збираємо повністю пічку.

- І далі приступаємо до роботи на центральній панелі, де повинен бути встановлений блок управління пічкою.

- На нашому старому блоці управління відсутня кнопка управління кондиціонером.
- Саме тому ми беремо новий блок управління, на якому вже є кнопка кондиціонера.

- Переставляємо на цей блок тросик зі старого блоку.
- Тепер, що стосується підключення блоку управління.
- Як виявилося, на кнопку управління кондиціонером через фішку живлення надходить від замка запалювання.

- Живлення надходить на обидві фішки, що є в ніші панелі.
- Далі кнопка нашого кондиціонера віддає напругу, що надійшла на провід жовтого кольору в фішці.

- Потім, по цьому проводу напруга доходить до колодки, що розташована внизу біля пасажирських дверей автомобіля.
- Тут його можна легко знайти, де саме він заходить в цю фішку.

- Але ось з фішки цей провід далі вже нікуди не йде.

- Це говорить про те, що, коли ви включаєте або натискаєте на кнопку кондиціонера, живлення від неї надходить у цю колодку.
- А так, як далі провід цей нікуди не йде, то нам потрібно в цій колодці, від цього жовтого проводу підключитися, щоб надалі напруга потрапляла на реле.
- Далі вже при спрацьовуванні це реле буде забезпечувати живленням компресор кондиціонера і вентилятор охолодження.
- Тому ми просто підключаємо блок управління і встановлюємо його на місце в центральній панелі.
- Також заодно і підключаємо троси всі куди необхідно.
- Взагалі, для того, щоб виконувати такого роду ремонт, необхідно попередньо ретельно вивчити електричну схему підключення кондиціонера і пічки.
- Мало того, зробити собі т. зв. шпаргалку, в якій вказати основні дроти звідки і куди вони йдуть, реле, яке за що відповідає і інші дані.
- Під час виконання ремонту така шпаргалка здорово потім допоможе.
- Перш, ніж ставити бардачок на місце, нам необхідно розібратися з проводкою і підключенням самого кондиціонера.
- Для цього також заготовляємо відповідні дроти, фішки, реле, датчики та інше обладнання.

- Ну і не забувайте за ізоляційний матеріал: це ізолєнта і термоусадка.
- Знову ж таки, все це підбирається і купується, виходячи з ознайомлення зі схемою підключення кондиціонера.
- Під капотом ми звільнили місце, щоб нічого не заважало на даний момент і вивели провід від кнопки включення кондиціонера.

- Через нього живлення від кнопки буде надходити на реле.
- Тепер на його кінці чіпляємо контакт типу «тато» і вставляємо його у відповідне гніздо на нашій колодці або фішці внизу біля пасажирських дверей Деу Сенс.

- Отже, ми підключили кондиціонер безпосередньо від генератора і через запобіжник в сторону фари.

- При цьому, провід вставили, як і належить, в гофровану ізоляційну трубку.
- Потім ця трубка з проводом у нас проходить під фарою, за повітряним фільтром і до передньої стінки моторного відсіку.
- Там також провід, який виходить з салону від кнопки управління акуратно заізолювали.
- І тут на передній стінці встановили також реле.

- Якщо подивитися на реле під номером 45 зі зворотнього боку, то там можна побачити чотири контакти з цифрами 1,2,3 і 5.

- З них перший контакт - це мінус.
- Другий – кнопка включення кондиціонера.
- Третій – постійний плюс від генератора.
- П'ятий – живлення вентилятора і компресора кондиціонера.
- Крім того, ми встановили на проводці чотирьохконтактний датчик.

- До цього тут був встановлений трьохконтактний датчик.
- Так ось, через один з цих контактів підключалася маса, а два інших давали живлення на блок управління.
- Однак, так як наш кондиціонер йде повз ЕБУ, і він його просто не буде «бачити», то замість нього ми встановили інший датчик від автомобіля Опель.

- В даному випадку це датчик тиску кондиціонера. Він добре сюди підходить і виконує роль своєрідного запобіжника.
- Справа в тому, що його робочий діапазон дорівнює 30 Атм.
- Тому, якщо в системі тиск падає нижче 2 Атм, то він автоматично вимикає кондиціонер.
- Якщо ж тиск перевищить 30 Атм – він також спрацьовує на відключення.
- Працює цей датчик наступним чином: один з його контактів – це мінус, який йде на реле. А два інших йдуть на масу.
- Четвертий контакт тут просто не задіяний.
- Тому, якщо тиск в системі менше 2 або вище 30 атмосфер, датчик розмикає мінусовий контакт, що йде до реле.
- В реле відповідно розривається електричний ланцюг і вентилятор з компресором кондиціонера також знеструмлюються.
- Для більшої надійності місце входу трубок випарника в салон ми додатково до використаного вже ущільнювачу промазали ще і шовним герметиком.

- Що стосується вентиляторів, то під час включення кондиціонера на ЗАЗ Шанс включається додатковий вентилятор.
- Основний вентилятор включається як зазвичай в системі охолодження двигуна.
- Під час руху на невеликих швидкостях дуже часто ці два вентилятори працюють одночасно.
- Загалом ми, проїздивши три дні з встановленим кондиціонером, залишилися задоволені своєю роботою.
- Під час включення цього пристрою обороти двигуна трохи падають, але без цього ніяк.
- Витрата палива також трохи збільшилася, тільки це не критично.
- А найголовніше, що тепер пересування на автомобілі стало набагато комфортнішим.
- Ми можемо перемикати кондиціонер на забір повітря з салону і охолодження його, що дуже вигідно, або з вулиці.

- Ще потрібно розповісти про один нюанс цього виду ремонту.
- Справа в тому, що внизу нам довелося трохи підрізати пластмасовий болотозахистний щиток.

- Змусило це нас зробити те, що цей щиток торкався шківа і самого насоса ГУР, а також його патрубків.
- З цієї причини ми і не могли встановити цей щиток на своє місце. Тому прийняли рішення вирізати невеликий фрагмент його.
- Але, найголовніше це те, що з-під колеса бруд сюди потрапляти не буде. Крім того, зверху ще буде встановлений і захист двигуна.
- Правда, тут також в місцях кріплення захисту потрібно буде підкласти шайби або щось інше, щоб опустити сам захист трохи нижче.
- Оскільки він все ж буде діставати патрубки наші.
- На закінчення хочеться ще сказати, що весь кондиціонер наш, мається на увазі всі деталі, обладнання, пересилання їх і інш. обійшлося нам в 600 доларів.
- Вартість установки сюди не входить, звичайно. Дорого це чи ні, кожен вирішує для себе сам.
- Але, нам здається, що сама ідея установки кондиціонера того варта.
- На цьому наша розповідь про самостійну установку кондиціонера на автомобіль Деу Ланос або ЗАЗ Шанс закінчена.