Будь-який автомобіль без двигуна – це просто купа металу.
Саме він дає можливість отримати електроенергію та забезпечити функціонування практично всіх систем і пристроїв машини.
Тільки працюючий силовий агрегат дозволяє обігріти або навпаки освіжити салон.
І нарешті, він забезпечує рух самого автотранспортного засобу. Саме тому переоцінити значення і важливість стану двигуна неможливо.
Автомобіль Daewoo Lanos, що став в Україні воістину народним, вперше з'явився в 1997 році.
В його створенні брали участь фахівці відразу декількох країн, тому він дійсно заслуговує звання народний.
За цілих двадцять років, а саме стільки ця модель сходила з конвеєрів автозаводів компанії в різних країнах, цей автомобіль комплектувався двигунами об'ємом від 1,3 літра і до 1,6 літра.
Ремонт двигуна або будь-якої його частини-це досить складний і відповідальний процес, що вимагає не тільки певних навичок, але й знань.
Тому робити це повинні в основному тільки підготовлені фахівці.
В нашому житті дуже часто такий вид ремонту виконують прямо в гаражах.
Але, в таких випадках ми радимо робити це хоча б під наглядом досвідчених фахівців.
Пов'язано це з тим, що будь-яка помилка або неточність, допущена в процесі ремонту або складання такого агрегату, може призвести до відмови в роботі.
А це знову розбирання мотора і пошук, часом скрутний і трудомісткий, допущених прорахунків або неточностей.
Ремонтуємо самостійно ГБЦ і ГРМ двигуна Daewoo Lanos
В черговий нашій статті мова піде про те, як можна самостійно відремонтувати ГБЦ двигуна і встановити ГРМ на Деу Ланос.

- Отже, головка блоку циліндрів у нас опинилася в досить жалюгідному стані. І, перше, що нам довелося зробити, так це поварити її в п'яти місцях.
- Після цього прошліфовали при цьому зняти довелося пристойно, що на самій голівці, що на блоці циліндрів.
- Наступною операцією була заміна направляючих втулок.
- Для випресовки втулок ми використовували спеціальний інструмент і ручний випрессовщик.

- Попередньо виконали заміри на яку висоту виступають втулки.
- При цьому добре видно, що випускні направляючі тут виступають на одну висоту, а впускні-на іншу.

- Крім того, потрібно знати, що на впуску ставиться у нас звичайна шайба, а на випуск – з механізмом провертання.

- Для даного автомобіля спеціально реалізуються проставки на клапана впускні і випускні.
- Вони виготовлені різної висоти і в певний момент створюють упор.
- Так, як впускні клапана трохи підклинювали на нових направляючих втулках, тому ми їх трохи прорайберували.
- Мало того, у зв'язку з тим, що після заміни направляючих втулок Деу Ланос ми отримуємо певне зміщення, тому довелося прорізати сідла і звузити кромку.
- І потім зробили притирання клапанів.
- Після цього промиваємо клапана, сідла, направляючі втулки і всю головку, протираємо, продуваємо всі канали і приступаємо безпосередньо до складання.
- Для цього беремо чисто вимитий клапан, змащуємо його ніжку, робочу поверхню, майданчик і вставляємо його на своє місце.

- І так поступово вставляємо всі клапана.

- Де, який і з якого циліндра у нас все намічено.
- Після цього, перевертаємо головку і кладемо її на чисту ганчірку.
- Далі встановлюємо упорні шайби під пружини, а також поворотні механізми.

- Потім беремо монтажну втулку, яку дуже просто виготовити з термоусадки.

- Для цього беремо шматочок термоусадки сімки, трохи її обпалюємо і отримуємо відмінну втулку.
- Вона прекрасно одягається на ніжку клапана і через неї без проблем одягаємо маслоз'ємні ковпачки.

- Таким чином ми уникаємо можливих пошкоджень ковпачків при одяганні через вибірку або борозну на ніжці клапана.
- Потім беремо наставку і з її допомогою забиваємо до упору сальники на випускних клапанах з механізмом провертання.

- Тут головне не переборщити і забивати чутливо до характерного звуку.
- До того ж сама гумка сальника почне витягуватися, а це означає, що далі бити не можна.
- Якщо ви перестараєтеся, то в обов'язковому порядку порвете сальники ці.
- Після цього встановлюємо пружини на свої місця.

- А так, як тут всього одне ребро, то і дуже швидко і просто засухарюємо також.

- Тут потрібно відразу зазначити, що засухарювання, втім, так як і розсухарювання також, завжди виконуйте плавно і не поспішаючи.
- Не використовуйте для цього молоток або головку.
- Справа в тому, що швидкими і радикальними методами дуже легко можна пошкодити інші частини ГБЦ Деу Ланос.
- Тому робимо все не поспішаючи і за допомогою спеціальних інструментів.

- Тим більше, що тут все робиться швидко і легко.
- Після того, як засухарили, в обов'язковому порядку потрібно зробити в кожному клапані по парочку акуратних ударів молотком по дерев'яній наставці, щоб сухарики могли всі встати на свої місця.

- І на цьому робота по збірці ГБЦ практично у нас закінчена.
- Потрібно відзначити, що блок циліндрів у нас вже встановлений на своєму місці.

- До нього все необхідне обладнання, яке можна вже було, ми встановили. Тому можемо встановлювати нашу головку блоку циліндрів на сам блок.
- Тепер ще один важливий момент, на який завжди потрібно звертати увагу, якщо ви шліфували ГБЦ.
- Перед її установкою потрібно в обов'язковому порядку виміряти висоту напрямних втулок.

- І також заміряємо глибину заглиблень, куди будуть вставлятися ці втулки на ГБЦ і на самому блоці.

- Сума величин глибини поглиблень на блоці і головці не повинна бути меншою висоти самої втулки.
- Бо в іншому випадку, коли ви встановите головку на місце, то вона не зможе щільно лягти на блок. Направляючаа втулка буде просто розпирати.
- А раз так, то у вас постійно буде рвати прокладку і постійно буде текти масло на цьому з'єднанні.
- Отже, ми встановили на ГБЦ впускний колектор, датчик температури і термостат.

- Все інше будемо ставити потім вже на автомобілі. А поки ставимо головку на блок циліндрів.
- Але, попередньо змочуємо чисту ганчірку в будь-яку знежирюючу рідину і ретельно протираємо нею контактну поверхню.

- Точно так протираємо і поверхню блоку циліндрів.

- Попередньо також не забудьте продути всі отвори під болти, щоб там нічого не залишилося.
- Далі набиваємо наші направляючі втулки на свої місця і встановлюємо нову прокладку.


- Для цього ми їх вичистили, промили, різьблення прокрутили і змастили.
- При цьому змащується лише один сантиметр різьбової частини і вгорі під шайбою. Це ми робимо для того, щоб зменшити тертя.
- Масло давати потрібно буквально трошки, а якщо його виявилося забагато, то потрібно просто дати йому стекти.
- Після всіх цих приготувань можемо нарешті ставити ГБЦ на своє місце.

- При цьому потрібно ставити таким чином, щоб чітко потрапляти отворами на направляючі втулки.
- Ще в добавок хочеться акцентувати увагу на тому, що якщо вам довелося шліфувати робочу кромку прилягання клапана до сідла, то не забудьте також це зробити, а то і більше навіть прошліфувать,з ніжкою клапана.
- Все це робиться для того, щоб не зменшити хід гідрокомпенсатора.
- Оскільки після шліфування, а потім прирізки і притирання клапан підніметься трохи вище самої головки.
- В результаті робочий хід гідрокомпенсатора на це ж значення зменшиться. А щоб цього уникнути, потрібно прошліфувати і ніжку клапана.

- Якщо це не робити, то потім вони можуть трохи підклинювати.І після цього укладаємо їх всі на свої місця на головці.
- Потім встановлюємо також всі опорні п'ятачки.

- А зверху на них встановлюємо вже і рокера.

- В результаті у нас поверхня головки знежирена, під пятачками і навколо все змазано.
- Мало того, поверхня ліжка распредвала також знежирена і змазана тонким шаром герметика.

- На перемичках ліжку, біля каналів також злегка наносимо герметик.

- Якщо нанести його занадто багато, то потім його може видавити, і він перекриє вам канал мастила распредвала.
- Хочеться також відзначити, що, як правило, при кожному демонтажі ГБЦ її болти краще міняти на нові.
- В крайньому випадку, потрібно робити це через раз.
- А взагалі їх можна перевірити за спеціальною таблицею, яка є на пакувальній коробці.

- Тут добре видно, що болт М10 кріплення ГБЦ двигуна Деу Ланос повинен мати довжину 140мм. Тому перевіряємо наші болти.
- Якщо їх довжина перевищує цю цифру, то їх в обов'язковому порядку потрібно міняти.
- Тут же, до речі, можна знайти рекомендації по силі затягування цих болтів.
- Отже, поршня в блоці ми встановлюємо не в саму верхню мертву точку.
- Це зроблено навмисно, щоб потім їх можна було підвести, не погнувши при цьому клапана.
- А болти всі ми наживляємо і закручуємо від руки до упору.
- Потім притягуємо трохи всі болти. Із зусиллям не більше 25Н/м.

- Болти затягуємо спіральним способом, можна в шаховому порядку. Кожен робить по-своєму.
- І після цього даємо головці постояти мінімум 30 хвилин з тією метою, щоб герметик скрізь міг схопити рівномірно.
- При цьому він почне тверднути. Це пов'язано з тим, що між постіллю распредвала і ГБЦ прокладка не встановлюється.
- Після того, як притягли всі болти на головці, потрібно ще раз пройтися і все перевірити ключем, оскільки може бути десь болт трохи недотянутим.
- Далі, поки герметик на ГБЦ засихає і схоплює ми встановлюємо захисний кожух і інше все навісне обладнання.
- Не забудьте при цьому замінити гумове колечко під модулем.

- А також, з іншого боку двигуна передній сальник распредвала. Виконується це завжди в обов'язковому порядку.
- Також ми збираємо і ГРМ.
- Тут потрібно зауважити, що внутрішній захисний кожух ременя ГРМ краще всього встановити на своє місце до того ще, як ставите ГБЦ.

- Просто встановити і не кріпити нічим.
- Справа в тому, що потім через насос ГУР, якщо ви його не знімали до цього, встановити кожух буде дуже проблематично.

- В усякому разі зовсім незручно. Але це актуально тільки для тих моделей авто, в яких встановлений гідропідсилювач керма.
- Тримається захисний кожух ГРМ на чотирьох болтах М6, два з яких вгорі знаходяться, а два внизу.
- Після цього встановлюємо натяжний ролик і шків колінвала.
- Далі виводимо поршні в ВМТ і заклинюєм распредвал. І після того встановлюємо і закручуємо шків распредвала.

- Якщо вже пройшло достатньо часу, можна встановлювати зверху на ГБЦ Деу Ланос кришку через її прокладку.

- При цьому при затягуванні її болтів сильно не старайтеся, оскільки дуже легко можна деформувати саму кришку.
- Помпу водяну також попередньо послабили і максимально відвели вбік. Тепер приступаємо до натяжки ременя ГРМ.
- Дивимося, щоб мітки на шківі колінвала і блоці збіглися.

- Це відповідно ВМТ першого і четвертого циліндрів.
- Точно так повинні збігатися мітки і на шківі распредвала вгорі.

- Тепер одну сторону ременя, в даному випадку праву, натягуємо, а інша (ліва) залишається вільною.

- Далі одягаємо спеціальний ключ на натяжний ролик ременя ГРМ, провертаємо його і дивимося за індикатором натяжки.

- Після того, як натягнули ремінь, в обов'язковому порядку робимо пару обертів колінвала і після цього перевіряємо збіг міток на шківах валів.
- І заодно поправляємо сам ремінь, якщо десь нерівно сів.
- А щоб ремінь тим часом не зіскочив, підтягуємо трохи помпу трьома шестигранниками.
- Один з таких шестигранників розташований відразу біля помпи.

- Другий трохи нижче, а третій під насосом ГУР, який потрібно небагато відпустити і відсунути трохи вгору.

- Отже, якщо мітки після двох обертів колінвала збіглися вгорі і внизу, то закріплюємо насос ГУР і ставимо другий захисний кожух ГРМ.
- Потрібно мати на увазі, що до цих пір у нас ні випускний колектор, ні масляний фільтр не встановлені.

- І зроблено це навмисне. Просто перед першим пуском двигуна після капітального ремонту потрібно провести певну підготовку.
- Масло в двигун ми заливаємо і перевіряємо рівень по щупу масляному
- І тепер прокрутимо трохи, щоб з двигуна потекло масло через отвір установки фільтра.
- Ну і паливо заодно закачається. А щоб масло не витекло нікуди, підставляємо спеціальну тару.
- Свічки запалювання Деу Ланос при цьому також ще не закручені й модуль запалювання не приєднаний.
- Отже, масло потекло з двигуна, що є хорошим показником.

- Це говорить про те, що силовий агрегат наш тепер не буде запускатися, що називається «на суху».
- Просто бувають випадки, коли масляний насос відразу не в змозі продавити скрізь масло.
- Тепер закручуємо свічки запалювання, ставимо масляний фільтр і випускний колектор.
- При цьому замість каталізатора вирішили встановити перехідник у вигляді відрізка труби з фланцями.

- На фланці ставляться відповідні прокладки.
- Після того, як все зібрали, запускаємо двигун. При цьому дивимося за лампочкою тиску масла на панелі приладів.
- Спочатку прокручуємо трохи стартер і вимикаємо. Потім знову повторюємо.
- Нам в результаті потрібно домогтися того, щоб масляний фільтр повністю заповнився маслом.
- В цьому випадку лампочка індикатора тиску масла згасне. Це буде сигнал того, що система змащення двигуна повністю заповнена маслом.
- А раз так, то ми можемо спокійно запускати двигун.
- Якщо двигун запустився, значить встановлюємо на місце радіатор, підключаємо патрубки і заливаємо охолоджуючу рідину.
- Знову запускаємо двигун.
- Цілком можливо, що можуть виникнути деякі проблеми з гідрокомпенсаторами, але їх можна потім ще раз прокачати.
- А розповідь нашу про самостійний ремонт двигуна і установку ГРМ на Деу Ланос закінчено.