Ремонт двигуна Деу Ланос, ремонт ГБЦ і установка ГРМ

Будь-який автомобіль без двигуна – це просто купа металу.

Саме він дає можливість отримати електроенергію та забезпечити функціонування практично всіх систем і пристроїв машини.

Тільки працюючий силовий агрегат дозволяє обігріти або навпаки освіжити салон. 

І нарешті, він забезпечує рух самого автотранспортного засобу. Саме тому переоцінити значення і важливість стану двигуна неможливо.

Автомобіль Daewoo Lanos, що став в Україні воістину народним, вперше з'явився в 1997 році.

В його створенні брали участь фахівці відразу декількох країн, тому він дійсно заслуговує звання народний.

За цілих двадцять років, а саме стільки ця модель сходила з конвеєрів автозаводів компанії в різних країнах, цей автомобіль комплектувався двигунами об'ємом від 1,3 літра і до 1,6 літра.

Ремонт двигуна або будь-якої його частини-це досить складний і відповідальний процес, що вимагає не тільки певних навичок, але й знань.

Тому робити це повинні в основному тільки підготовлені фахівці.

В нашому житті дуже часто такий вид ремонту виконують прямо в гаражах.

Але, в таких випадках ми радимо робити це хоча б під наглядом досвідчених фахівців.

Пов'язано це з тим, що будь-яка помилка або неточність, допущена в процесі ремонту або складання такого агрегату, може призвести до відмови в роботі.

А це знову розбирання мотора і пошук, часом скрутний і трудомісткий, допущених прорахунків або неточностей.

Ремонтуємо самостійно ГБЦ і ГРМ двигуна Daewoo Lanos

В черговий нашій статті мова піде про те, як можна самостійно відремонтувати ГБЦ двигуна і встановити ГРМ на Деу Ланос.

як можна самостійно відремонтувати ГБЦ двигуна і встановити ГРМ на Деу Ланос.

  • Отже, головка блоку циліндрів у нас опинилася в досить жалюгідному стані. І, перше, що нам довелося зробити, так це поварити її в п'яти місцях.
  • Після цього прошліфовали при цьому зняти довелося пристойно, що на самій голівці, що на блоці циліндрів. 
  • Наступною операцією була заміна направляючих втулок.
  • Для випресовки втулок ми використовували спеціальний інструмент і ручний випрессовщик.

використовували спеціальний інструмент і ручний випрессовщик.

  • Попередньо виконали заміри на яку висоту виступають втулки.
  • При цьому добре видно, що випускні направляючі тут виступають на одну висоту, а впускні-на іншу.

 випускні напрямні тут виступають на одну висоту, а впускні – на одному.

  • Крім того, потрібно знати, що на впуску ставиться у нас звичайна шайба, а на випуск – з механізмом провертання.

на впуску ставиться у нас звичайна шайба, а на випуску – з механізмом провертання.

  • Для даного автомобіля спеціально реалізуються проставки на клапана впускні і випускні.
  • Вони виготовлені різної висоти і в певний момент створюють упор.
  • Так, як впускні клапана трохи підклинювали на нових направляючих втулках, тому ми їх трохи прорайберували.
  • Мало того, у зв'язку з тим, що після заміни направляючих втулок Деу Ланос ми отримуємо певне зміщення, тому довелося прорізати сідла і звузити кромку.
    • І потім зробили притирання клапанів.
    • Після цього промиваємо клапана, сідла, направляючі втулки і всю головку, протираємо, продуваємо всі канали і приступаємо безпосередньо до складання.
    • Для цього беремо чисто вимитий клапан, змащуємо його ніжку, робочу поверхню, майданчик і вставляємо його на своє місце.

    беремо чисто вимитий клапан, змащуємо його ніжку, робочу поверхню, майданчик і вставляємо його на своє місце.

    • І так поступово вставляємо всі клапана.

    І так поступово вставляємо все клапана.

    • Де, який і з якого циліндра у нас все намічено.
    • Після цього, перевертаємо головку і кладемо її на чисту ганчірку.
    • Далі встановлюємо упорні шайби під пружини, а також поворотні механізми.

    встановлюємо упорні шайби під пружини, а також поворотні механізми.

    • Потім беремо монтажну втулку, яку дуже просто виготовити з термоусадки.

     беремо монтажну втулку, яку дуже просто виготовити з термоусадки.

    • Для цього беремо шматочок термоусадки сімки, трохи її обпалюємо і отримуємо відмінну втулку.
    • Вона прекрасно одягається на ніжку клапана і через неї без проблем одягаємо маслоз'ємні ковпачки.

    одягається на ніжку клапана і через неї без проблем одягаємо маслос'емниє ковпачки.

    • Таким чином ми уникаємо можливих пошкоджень ковпачків при одяганні через вибірку або борозну на ніжці клапана.
    • Потім беремо наставку і з її допомогою забиваємо до упору сальники на випускних клапанах з механізмом провертання.

     беремо наставку і з її допомогою забиваємо до упору сальники на випускних клапанах

    • Тут головне не переборщити і забивати чутливо до характерного звуку.
    • До того ж сама гумка сальника почне витягуватися, а це означає, що далі бити не можна.
      • Якщо ви перестараєтеся, то в обов'язковому порядку порвете сальники ці.
      • Після цього встановлюємо пружини на свої місця.

      встановлюємо пружини на свої місця.

      • А так, як тут всього одне ребро, то і дуже швидко і просто засухарюємо також.

      дуже швидко і просто засухариваем

      • Тут потрібно відразу зазначити, що засухарювання, втім, так як і розсухарювання також, завжди виконуйте плавно і не поспішаючи.
      • Не використовуйте для цього молоток або головку.
        • Справа в тому, що швидкими і радикальними методами дуже легко можна пошкодити інші частини ГБЦ Деу Ланос.
        • Тому робимо все не поспішаючи і за допомогою спеціальних інструментів.

         робимо все не поспішаючи і за допомогою спеціальних інструментів.

        • Тим більше, що тут все робиться швидко і легко.
        • Після того, як засухарили, в обов'язковому порядку потрібно зробити в кожному клапані по парочку акуратних ударів молотком по дерев'яній наставці, щоб сухарики могли всі встати на свої місця.

         потрібно зробити в кожному клапані по парочку акуратних ударів молотком

        • І на цьому робота по збірці ГБЦ практично у нас закінчена.
        • Потрібно відзначити, що блок циліндрів у нас вже встановлений на своєму місці.

        блок циліндрів у нас вже встановлений на своєму місці.

        • До нього все необхідне обладнання, яке можна вже було, ми встановили. Тому можемо встановлювати нашу головку блоку циліндрів на сам блок.
        • Тепер ще один важливий момент, на який завжди потрібно звертати увагу, якщо ви шліфували ГБЦ.
        • Перед її установкою потрібно в обов'язковому порядку виміряти висоту напрямних втулок.

        потрібно в обов'язковому порядку виміряти висоту напрямних втулок.

        • І також заміряємо глибину заглиблень, куди будуть вставлятися ці втулки на ГБЦ і на самому блоці.

        заміряємо глибину заглиблень, куди будуть вставлятися ці втулки на ГБЦ і на самому блоці.

        • Сума величин глибини поглиблень на блоці і головці не повинна бути меншою висоти самої втулки.
        • Бо в іншому випадку, коли ви встановите головку на місце, то вона не зможе щільно лягти на блок. Направляючаа втулка буде просто розпирати.
          • А раз так, то у вас постійно буде рвати прокладку і постійно буде текти масло на цьому з'єднанні.
          • Отже, ми встановили на ГБЦ впускний колектор, датчик температури і термостат.

          встановили ми на ГБЦ впускний колектор, датчик температури і термостат.

          • Все інше будемо ставити потім вже на автомобілі. А поки ставимо головку на блок циліндрів. 
          • Але, попередньо змочуємо чисту ганчірку в будь-яку знежирюючу рідину і ретельно протираємо нею контактну поверхню.

           змочуємо чисту ганчірку в будь-яку знежирюючу рідину і ретельно протираємо нею контактну поверхню.

          • Точно так протираємо і поверхню блоку циліндрів.

          Точно так протираємо і поверхню блоку циліндрів.

          • Попередньо також не забудьте продути всі отвори під болти, щоб там нічого не залишилося.
          • Далі набиваємо наші направляючі втулки на свої місця і встановлюємо нову прокладку.

          встановлюємо нову прокладку.

          Перед цим ми ретельно підготували болти ГБЦ.

          • Для цього ми їх вичистили, промили, різьблення прокрутили і змастили.
          • При цьому змащується лише один сантиметр різьбової частини і вгорі під шайбою. Це ми робимо для того, щоб зменшити тертя.
          • Масло давати потрібно буквально трошки, а якщо його виявилося забагато, то потрібно просто дати йому стекти.
          • Після всіх цих приготувань можемо нарешті ставити ГБЦ на своє місце.

          можемо нарешті ставити ГБЦ на своє місце.

          • При цьому потрібно ставити таким чином, щоб чітко потрапляти отворами на направляючі втулки.
            • Ще в добавок хочеться акцентувати увагу на тому, що якщо вам довелося шліфувати робочу кромку прилягання клапана до сідла, то не забудьте також це зробити, а то і більше навіть прошліфувать,з ніжкою клапана.
            • Все це робиться для того, щоб не зменшити хід гідрокомпенсатора.
              • Оскільки після шліфування, а потім прирізки і притирання клапан підніметься трохи вище самої головки.
              • В результаті робочий хід гідрокомпенсатора на це ж значення зменшиться. А щоб цього уникнути, потрібно прошліфувати і ніжку клапана.

                становивши ГБЦ на місце, продавлюємо всі гідрокомпенсатори.

                • Якщо це не робити, то потім вони можуть трохи підклинювати.І після цього укладаємо їх всі на свої місця на головці.
                • Потім встановлюємо також всі опорні п'ятачки.

                Потім встановлюємо також всі опорні п'ятачки.

                • А зверху на них встановлюємо вже і рокера.

                 зверху на них встановлюємо вже і рокера.

                • В результаті у нас поверхня головки знежирена, під пятачками і навколо все змазано.
                • Мало того, поверхня ліжка распредвала також знежирена і змазана тонким шаром герметика.

                поверхня ліжка распредвала також знежирена і змазана тонким шаром герметика.

                • На перемичках ліжку, біля каналів також злегка наносимо герметик.

                На перемичках ліжку, біля каналів також злегка наносимо герметик.

                • Якщо нанести його занадто багато, то потім його може видавити, і він перекриє вам канал мастила распредвала.
                • Хочеться також відзначити, що, як правило, при кожному демонтажі ГБЦ її болти краще міняти на нові.
                • В крайньому випадку, потрібно робити це через раз.
                • А взагалі їх можна перевірити за спеціальною таблицею, яка є на пакувальній коробці.

                можна перевірити за спеціальною таблицею, яка є на пакувальній коробці.

                • Тут добре видно, що болт М10 кріплення ГБЦ двигуна Деу Ланос повинен мати довжину 140мм. Тому перевіряємо наші болти.
                • Якщо їх довжина перевищує цю цифру, то їх в обов'язковому порядку потрібно міняти.
                • Тут же, до речі, можна знайти рекомендації по силі затягування цих болтів.
                • Отже, поршня в блоці ми встановлюємо не в саму верхню мертву точку.
                • Це зроблено навмисно, щоб потім їх можна було підвести, не погнувши при цьому клапана.
                • А болти всі ми наживляємо і закручуємо від руки до упору.
                • Потім притягуємо трохи всі болти. Із зусиллям не більше 25Н/м.

                притягуємо трохи всі болти

                • Болти затягуємо спіральним способом, можна в шаховому порядку. Кожен робить по-своєму.
                  • І після цього даємо головці постояти мінімум 30 хвилин з тією метою, щоб герметик скрізь міг схопити рівномірно.
                  • При цьому він почне тверднути. Це пов'язано з тим, що між постіллю распредвала і ГБЦ прокладка не встановлюється.
                  • Після того, як притягли всі болти на головці, потрібно ще раз пройтися і все перевірити ключем, оскільки може бути десь болт трохи недотянутим.
                  • Далі, поки герметик на ГБЦ засихає і схоплює ми встановлюємо захисний кожух і інше все навісне обладнання.
                  • Не забудьте при цьому замінити гумове колечко під модулем.

                  замінити гумове колечко під модулем.

                  • А також, з іншого боку двигуна передній сальник распредвала. Виконується це завжди в обов'язковому порядку.
                  • Також ми збираємо і ГРМ.
                  • Тут потрібно зауважити, що внутрішній захисний кожух ременя ГРМ краще всього встановити на своє місце до того ще, як ставите ГБЦ.

                  внутрішній захисний кожух ременя ГРМ краще всього встановити на своє місце до того ще, як ставите ГБЦ.

                  • Просто встановити і не кріпити нічим.
                  • Справа в тому, що потім через насос ГУР, якщо ви його не знімали до цього, встановити кожух буде дуже проблематично.

                   з-за насоса ГУР, якщо ви його не знімали до це, встановити кожух буде дуже проблематично.

                  • В усякому разі зовсім незручно. Але це актуально тільки для тих моделей авто, в яких встановлений гідропідсилювач керма.
                  • Тримається захисний кожух ГРМ на чотирьох болтах М6, два з яких вгорі знаходяться, а два внизу.
                    • Після цього встановлюємо натяжний ролик і шків колінвала.
                    • Далі виводимо поршні в ВМТ і заклинюєм распредвал. І після того встановлюємо і закручуємо шків распредвала.

                     встановлюємо і закручуємо шків распредвала.

                    • Якщо вже пройшло достатньо часу, можна встановлювати зверху на ГБЦ Деу Ланос кришку через її прокладку.

                     встановлюємо кришку ГБЦ через її прокладку

                    • При цьому при затягуванні її болтів сильно не старайтеся, оскільки дуже легко можна деформувати саму кришку.
                      • Помпу водяну також попередньо послабили і максимально відвели вбік. Тепер приступаємо до натяжки ременя ГРМ.
                      • Дивимося, щоб мітки на шківі колінвала і блоці збіглися.

                      Дивимося, щоб мітки на шківі колінвала і блоці збіглися.

                      • Це відповідно ВМТ першого і четвертого циліндрів.
                      • Точно так повинні збігатися мітки і на шківі распредвала вгорі.

                      Точно так повинні збігатися мітки і на шківі распредвала вгорі

                      • Тепер одну сторону ременя, в даному випадку праву, натягуємо, а інша (ліва) залишається вільною.

                      одну сторону ременя, в даному випадку праву, натягуємо, а інша (ліва) залишається вільною.

                      • Далі одягаємо спеціальний ключ на натяжний ролик ременя ГРМ, провертаємо його і дивимося за індикатором натяжки.

                      одягаємо спеціальний ключ на натяжний ролик ременя ГРМ

                      • Після того, як натягнули ремінь, в обов'язковому порядку робимо пару обертів колінвала і після цього перевіряємо збіг міток на шківах валів.
                      • І заодно поправляємо сам ремінь, якщо десь нерівно сів.
                        • А щоб ремінь тим часом не зіскочив, підтягуємо трохи помпу трьома шестигранниками.
                        • Один з таких шестигранників розташований відразу біля помпи.

                        Один з таких шестигранників розташований відразу біля помпи.

                        • Другий трохи нижче, а третій під насосом ГУР, який потрібно небагато відпустити і відсунути трохи  вгору.

                        насосом ГУР, який потрібно трохи відпустити і відсунути трохи вгору.

                        • Отже, якщо мітки після двох обертів колінвала збіглися вгорі і внизу, то закріплюємо насос ГУР і ставимо другий захисний кожух ГРМ.
                        • Потрібно мати на увазі, що до цих пір у нас ні випускний колектор, ні масляний фільтр не встановлені.

                        ні випускний колектор, ні масляний фільтр не встановлено.

                        • І зроблено це навмисне. Просто перед першим пуском двигуна після капітального ремонту потрібно провести певну підготовку.
                          • Масло в двигун ми заливаємо і перевіряємо рівень по щупу масляному 
                          • І тепер прокрутимо трохи, щоб з двигуна потекло масло через отвір установки фільтра.
                          • Ну і паливо заодно закачається. А щоб масло не витекло нікуди, підставляємо спеціальну тару.
                          • Свічки запалювання Деу Ланос при цьому також ще не закручені й модуль запалювання не приєднаний.
                          • Отже, масло потекло з двигуна, що є хорошим показником.

                          масло потекло з двигуна

                          • Це говорить про те, що силовий агрегат наш тепер не буде запускатися, що називається «на суху».
                          • Просто бувають випадки, коли масляний насос відразу не в змозі продавити скрізь масло.
                          • Тепер закручуємо свічки запалювання, ставимо масляний фільтр і випускний колектор.
                          • При цьому замість каталізатора вирішили встановити перехідник у вигляді відрізка труби з фланцями.

                          замість каталізатора вирішили встановити перехідник у вигляді відрізка труби з фланцями.

                          • На фланці ставляться відповідні прокладки.
                          • Після того, як все зібрали, запускаємо двигун. При цьому дивимося за лампочкою тиску масла на панелі приладів.
                            • Спочатку прокручуємо трохи стартер і вимикаємо. Потім знову повторюємо.
                            • Нам в результаті потрібно домогтися того, щоб масляний фільтр повністю заповнився маслом.
                            • В цьому випадку лампочка індикатора тиску масла згасне. Це буде сигнал того, що система змащення двигуна повністю заповнена маслом.
                              • А раз так, то ми можемо спокійно запускати двигун.
                              • Якщо двигун запустився, значить встановлюємо на місце радіатор, підключаємо патрубки і заливаємо охолоджуючу рідину.
                              • Знову запускаємо двигун.
                              • Цілком можливо, що можуть виникнути деякі проблеми з гідрокомпенсаторами, але їх можна потім ще раз прокачати.
                                • А розповідь нашу про самостійний ремонт двигуна і установку ГРМ на Деу Ланос закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт двигуна Деу Ланос, ремонт ГБЦ і установка ГРМ"

Відгуки: 2


Даниил Н.

Было бы интересно почитать отдельно о том, как правильно притирать клапана. По сборке - все понятно, особенно если еще и прочитать все внимательно, а не только видео посмотреть.


Влад

Интересный расклад получается. Вроде всё понятно, а самому как то стрёмно это делать)




ГРМ для ремонту Деу Ланос:

Головка блоку циліндрів для ремонту Деу Ланос:

Блок циліндрів для ремонту Деу Ланос:

Втулка для ремонту Деу Ланос:

Направляюча для ремонту Деу Ланос:

Шайба для ремонту Деу Ланос:

Проставки для ремонту Деу Ланос:

Клапана для ремонту Деу Ланос:

Пружина для ремонту Деу Ланос:

.