Ремонт КПП Джилі Емгранд ЕС7, гул в коробці передач, заміна підшипників первинного і вторинного валу

Всі, хто хоч трохи розбирається в автомобілях, знають, що для зв'язку силового агрегату авто з його провідними колесами передбачено цілий ряд пристроїв і механізмом.

Всі вони складають одну систему, що має назву трансмісія.

В складі цієї системи визначальним пристроєм є коробка перемикання передач.

Саме вона виконує основні функції щодо зміни потужності двигуна, шляхом збільшення або зменшення швидкості обертання його колінвала, а також передачі її провідним колесам.

Крім того, КПП роз'єднує в потрібний момент двигун з іншими деталями трансмісії.

Також наявність КПП дає можливість змінювати напрямок руху автомобіля.

Сьогодні сучасні моделі автомобілів комплектуються КПП декількох різних видів. Це автоматичні, роботизовані, варіативні і механічні.

Представник абсолютно нового бренду китайського автовиробника Geely Group – Emgrand, зокрема модель Емгранд ЕС7, випускався з механічною коробкою перемикання передач.

І тільки в останні роки до неї приєднався і варіатор.

За своєю суттю КПП – це складний механізм, що складається з ведучого і веденого валів, а також блоку шестерень різного розміру.

Саме завдяки їх почерговому зачепленню і відбувається перемикання передач.

Не дивно, що ремонт таких складних механізмів вимагає певних знань і навичок.

Ремонтуємо самостійно і визначаємо причину гула в КПП Geely Emgrand EC7

У цій статті ми розповімо про те, як можна самому розібрати механічну КПП з метою визначення причини гулу в ній на Джилі Емгранд ЕС7.

 як можна самому розібрати механічну КПП з метою визначення причини гула в ній на Джилі Емгранд ЕС7.

  • Отже, наша КПП пройшла вже близько 210 тис. кілометрів і в ній з'явився гул.
  • Причиною такого явища швидше за все є вихід з ладу задніх підшипників.

Причиною такого явища швидше за все є вихід з ладу задніх підшипників.

  • Для того, щоб можна було дістатися до цих підшипників, виконати їх діагностику і в разі необхідності замінити, необхідно розібрати практично всю коробку.
  • А для того, щоб коробку розібрати, потрібно спочатку її розколоти на дві частини.
  • Для початку знімаємо механізм вибору передач, відкрутивши чотири болта.

знімаємо механізм вибору передач, відкрутивши чотири болта.

  • Для того, щоб цей механізм зняти, мало відкрутити чотири болта.
  • Потрібно його поставити в нейтральне положення і тільки потім вдасться вийняти.
  • Після цього, як і говорилося, приступаємо до розбирання коробки на дві частини.
  • Для цього відкручуємо усі болти посередині корпусу по черзі, розташованих по його діаметру.

відкручуємо усі болти посередині корпусу по черзі, розташованих по його діаметру.

  • Після цього знімаємо верхній люк, оскільки в його районі знаходяться конусно-роликовий підшипники і фіксуючий болт.

Після цього знімаємо верхній люк

  • А не викрутивши цей болт, ми просто не зможемо далі нічого розібрати і зняти верхню частину КПП Джилі Емгранд ЕС7.
  • Далі підриваємо викруткою по периметру і знімаємо верхню частину корпусу коробки.

підриваємо викруткою по периметру і знімаємо верхню частину корпусу коробки.

  • Там всередині знаходиться невеликий магніт, тому важливо його не втратити.
  • Отже, нас в даний момент найбільше цікавлять звичайний кульковий однорядний і роликовий конічний підшипники.

цікавлять звичайний кульковий однорядний і роликовий конічний підшипник.

  • Справа в тому, що саме від них міг виходити гул в коробці при включенні п'ятої передачі.
  • Попередньо, після візуального огляду, можна зробити висновок, що кульковий підшипник тут знаходиться в нормальному стані.
  • Він обертається нормально, хоча має невеликий люфт на валу. Але, це цілком допустимо.
  • При більш уважному огляді другого конічного роликового підшипника на його роликах видно сліди, погожі на втомне руйнування.

на його роликах видно сліди, погожі на втомне руйнування.

  • Тому приступаємо до демонтажу цього підшипника. Його необхідно замінити, оскільки саме через це і створювався в коробці гул.
  • За допомогою спеціального знімача знімаємо підшипник з валу.

За допомогою спеціального знімача знімаємо підшипник з валу.

  • Під ним знаходиться стопорне кільце і упорний підшипник, тому заодно перевіряємо їх стан.

 заодно перевіряємо їх стан.

  • Але стопорне кільце чомусь зійшло зі свого місця.
  • Поки знімаємо і шариковий підшипник.
  • Для чого всередину його ставимо болт і за допомогою двухлапчатого знімача знімаємо.

всередину його ставимо болт і за допомогою двухлапчатого знімача знімаємо.

  • Далі знімаємо паразитний вал з шестернею або вал задньої передачі.

знімаємо паразитний вал з шестернею або вал задньої передачі.

  • Вони просто виймаються зі свого місця.
  • Потім приступаємо до демонтажу механізму перемикання передач.

приступаємо до демонтажу механізму перемикання передач.

  • Для цього знімаємо ричаг включення задньої передачі.

Для цього знімаємо важіль включення задньої передачі.

  • Потрібно відзначити, що головне в ремонті або при розбиранні будь-якої в принципі КПП – це запам'ятати розташування її деталей.
  • Це потрібно для того, щоб потім можна було правильно все зібрати в зворотньому порядку.
  • Тепер руками витягуємо вгору повністю весь механізм КПП Джилі Емгранд ЕС7 в зборі.

руками витягуємо вгору повністю весь механізм КПП

  • Спочатку виймаємо один вал, потім вилку.

Спочатку виймаємо один вал, потім вилку.

  • І в кінці виймаємо другий вал з шестернями.

в кінці виймаємо другий вал з шестернями.

  • Ну і останньою виймаємо планетарку.

 останньою виймаємо планетарку.

В ній розташована головна пара, диференціал і шестерня спідометра.

  • При більш детальному огляді планетарки виявляємо сліди відновлення корпусу диференціала.

 виявляємо сліди відновлення корпусу диференціала.

  • Це потрібно буде врахувати при подальшому ремонті.
  • В результаті ми отримали розібрану коробку. І раз вже так сталося, то нам варто замінити і сальник первинного валу.

 варто замінити сальник первинного валу.

  • Зробити це потрібно ще й тому, що встановлюється він зсередини.
  • Ну і заодно переберемо первинний і вторинний вали.

 заодно переберемо первинний і вторинний вали.

  • Сальник встановлювати будемо той самий, оскільки його ущільнююче кільце трохи тільки перевищує діаметр самого валу.
  • Це ми перевіряємо, одягнувши саме кільце на вал. А загалом сальник у нас в нормальному стані.
  • Тому просто беремо це кільце, потім буквально трохи розкручуємо внутрішню пружинку і роз'єднуємо.

 беремо це кільце, потім буквально трохи розкручуємо внутрішню пружинку і роз'єднуємо.

  • Тепер вкорочуємо його кусачками всього на пару ниток. При цьому вкорочуємо з боку розширеного кінця пружинки, а не з вузького.

вкорочуємо його кусачками всього на пару ниток

  • Якщо ж його вкоротити з боку звуженого кінця пружинки, то потім ми просто не зможемо з'єднати це кільце
  • Після того, як відрізали шматочок, звертаємо знову в кільце і з'єднуємо, вставивши вузький кінець пружинки в широкий.

з'єднуємо, вставивши вузький кінець пружинки в широкий

  • При цьому потрібно трохи прокрутити пружинку, немов по різьбі.
  • Потім перевіряємо, щоб кільце сальника первинного валу КПП Джилі Емгранд ЕС7 було рівним, а не скрученим у вигляді вісімки, а також перевіряємо наше з'єднання на розрив.

перевіряємо наше з'єднання на розрив

  • Якщо все нормально, то вставляємо його назад в сальник і перевіряємо щільність посадки.

 вставляємо його назад в сальники перевіряємо щільність посадки

  • Після цього, промащуємо сальник по колу літієвим мастилом або літолом.

промащуємо сальник по колу літієвим мастилом або літолом.

  • Це робиться для поліпшення притирання і герметизації з'єднання сальника з валом.
  • Далі вставляємо сальник на своє посадочне місце, а зверху в якості наставки використовуємо головку ключа на 27.

 зверху в якості наставки використовуємо головку ключа на 27

  • Попередньо не забудьте перевірити саму головку, чи входить вона в отвір для сальника.
  • Після цього акуратно молотком забиваємо сальник на місце.

 акуратно молотком забиваємо сальник на місце.

  • Не забувайте при цьому після кожного удару молотком перевіряти правильність запресовування сальника.
  • В результаті, після декількох ударів сальник первинного валу стає на місце.

після декількох ударів сальник первинного валу стає на місце.

  • Далі приступаємо до розбирання вторинного валу.

приступаємо до розбирання вторинного валу.

  • При цьому стопор і підшипник у нас вже раніше були знятими і тепер розбирати буде значно легше.
  • Тому знімаємо шестерню п'ятої передачі.

знімаємо шестерню п'ятої передачі.

  • Далі йде шестерня четвертої передачі.

Далі йде шестерня четвертої передачі.

  • При розбиранні, щоб потім не переплутати, що за чим стояло, викладайте всі деталі в тому ж порядку, що і знімаєте.
  • Знімаємо далі циліндр.

Знімаємо далі циліндр.

  • Потім йдуть шестерня третьої і другої передач.

Потім йдуть шестерня третьої і другої передач.

  • На шестерні другої передачі відразу звертаємо увагу на стан будиночків.

відразу звертаємо увагу на стан будиночків.

  • Далі знімаємо подвійний синхрон і оглядаємо його стан.

знімаємо подвійний синхрон і оглядаємо його стан.

  • Чому подвійний, та тому, що в них знаходяться відразу два синхронізатора.
  • Отже, стан синхронізатора визначаємо по його поверхні. Якщо на ній видно сліди подряпин, як в нашому випадку.

стан синхронізатора визначаємо по його поверхні

  • Значить точно такі ж подряпини обов'язково є і на шестерні.

точно такі ж подряпини обов'язково є і на шестірні.

  • Все це свідчить про те, що ця шестерня контактує з синхронізатором. А цього не повинно бути в принципі.
  • Тому такий синхронізатор однозначно підлягає заміні, оскільки він не буде далі працювати ефективно.
  • Далі на валу йде муфта синхронізатора. Вона має зовнішній ковзаючий вінець.

 муфта синхронізатора має зовнішній ковзний вінець

  • Він називається ковзаючим, тому, що його можна підняти вгору, так як він рухається знизу вгору.
  • Всередині його знаходиться внутрішній вінець, який фіксується на шліцьовій основі.

Всередині його знаходиться внутрішній вінець

  • Тому знімаємо дрібні деталі, які встановлені на валу до муфти і потім приступаємо до зняття стопору.
  • Для цього потрібно хвостовик вала затиснути в лещата.
  • А для того, щоб не пошкодити зуби на шестернях і самі шестерні, потрібно обмотати його перед цим добре ганчіркою.

щоб не пошкодити зуби на шестернях і самі шестерні, потрібно обмотати хвостовик вала ганчіркою

  • Потім беремо плоскогубці з викруткою і з їх допомогою разжимаємо і знімаємо стопорне кільце.

 беремо плоскогубці з викруткою і з їх допомогою разжимаем і знімаємо стопорне кільце

  • Так як всередині муфти є три сухарика, а також кульки з пружинками, то, щоб їх не втратити при знятті, найкраще муфту знімати разом з нижньою шестернею.

найкраще муфту знімати разом з нижньою шестернею.

  • Для цього її достатньо викруткою трохи підколупнути і потім зняти все разом.
  • Потім знову їх роз'єднуємо і перевіряємо стан.

знову їх роз'єднуємо і перевіряємо стан

  • Також перевіряємо синхронізатор першої передачі і шестерню першої передачі КПП Чері Емгранд ЕС7.

перевіряємо синхронізатор першої передачі і шестерню першої передачі КПП

  • В результаті на валу залишається нижній підшипник, а також голчастий.

на валу залишається нижній підшипник, а також голчастий.

  • При необхідності їх також можна зняти, але ми поки цього робити не будемо.
  • Далі приступаємо до розбирання первинного валу КПП.

приступаємо до розбирання первинного валу КПП.

  • Для цього знову через ганчірку затискаємо його в лещатах для зручності роботи.

знову через ганчірку затискаємо вал в лещатах для зручності роботи.

  • Але, при цьому потрібно пам'ятати, що сильно затискати не можна.
  • Першим у нас йде синхронізатор. Ми тут же можемо перевірити його роботу.
  • Для цього притискаємо його до втулки і провертаєм всю конструкцію.

притискаємо його до втулки і провертаєм всю конструкцію.

  • Якщо вона не зачіпає наступну шестерню і синхрон в результаті гальмує ваше обертання, значить такий синхронізатор знаходиться в нормальному стані.
  • Далі знімаємо нижню частину і дивимося в першу чергу на стан її підшипника ковзання.

знімаємо нижню частину і дивимося в першу чергу стан її підшипника

  • Люфту він не має і потертостей на ньому ніяких немає.
  • Наступним ми вибиваємо стопорне кільце і при його детальному огляді виявилося, що воно має обламаний кінець.

вибиваємо стопорне кільце і при його детальному огляді виявилося, що воно має обламаний кінець

  • Після цього знімаємо кільце і потім дивимося, щоб не втратити фіксуючу кульку у втулці.
  • Для цього її краще відразу витягнути за допомогою магніту.

краще відразу витягнути за допомогою магніту.

  • Далі знімаємо шестерню четвертої передачі.

 знімаємо шестерню четвертої передачі.

  • Також перевіряємо її на предмет наявності потертостей або порушення синхронності.
  • Після цього знімаємо ковзаючий вінець синхронізатора і сам синхронізатор.

 знімаємо ковзний вінець синхронізатора і сам синхронізатор.

  • Також оглядаємо їх стан і запам'ятовуємо положення вінця, в якому він був розташований на валу і синхронізаторі.
  • Потім виймаємо всі сухарики, щоб їх при знятті не втратити.

виймаємо всі сухарики, щоб їх при знятті не втратити.

  • Далі потрібно злегка молотком підбити, щоб зняти підшипник четвертої передачі КПП Джилі Емгранд ЕС7.

потрібно злегка молотком підбити, щоб зняти підшипник четвертої передачі

  • Він при цьому сам вилізе назовні і потрібно тільки зняти його.
  • А під підшипником знаходиться стопор, який нам потрібно підколупнути і зняти.

під підшипником знаходиться стопор, який нам потрібно підколупнути і зняти

  • Після цього знову знімаємо і розбираємо синхронізатор.

Після цього знову знімаємо і розбираємо синхронізатор.

  • Також дивимося уважно і перевіряємо стан їх. І останнім знімаємо ще один розбірний підшипник.
  • На цьому розбирання первинного валу у нас вважається закінченим.

розбирання первинного валу у нас вважається закінченою.

  • Як вже говорилося, при розбиранні КПП необхідно всі деталі складати в такому ж порядку, як вони були встановлені в корпусі коробки.
  • У нас всі деталі складені на робочому столі.

У нас всі деталі складені на робочому столі.

  • Тепер при зворотній збірці ми будемо знати, що за чим стоїть.
  • Далі беремо вилки і перевіряємо всі ковзаючі вінці синхронізаторів на наявність люфту.
  • Для цього вставляємо кожен вінець в вилку і перевіряємо наявність люфту.

 вставляємо кожен вінець в вилку і перевіряємо наявність люфту.

  • Якщо люфт мінімальний, значить включення передачі буде добре фіксуватися і працюватиме ця швидкість без виходу.
  • Таким чином перевіряємо всі вилки з відповідними їм вінцями. Люфт не повинен перевищувати 0,2-0,3 мм
  • І на цьому розбирання нашої коробки підійшло до кінця.

А наша розповідь про самостійний ремонт і визначення причини гулу в КПП Джилі Емгранд ЕС7 також вважається закінченою.

Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт КПП Джилі Емгранд ЕС7, гул в коробці передач, заміна підшипників первинного і вторинного валу"

Відгуки: 2


Эдуард

Написано хоть и понятно, но ремонт коробки считаю задачей для специалистов. Хотя поменять гудящие подшипники можно и самому - тут как раз все не так уж и сложно. Единственное. напишите еще как правильно снять и поставить КПП на Эмгранд. Мне кажется, что это тоже не такая уж простая задача.


Даниил

У меня тоже такая беда переключилась с коробкой, начала гудеть. Судя по характеру неисправностей по коробке на этом автомобиле, в подозрения попались подшипники первичного и вторичного валов. Пробег на данный момент 196 тысяч км. Я вот полностью солидарен с мнением Эдуарда, в том плане что такие работы должин выполнять квалифицированный специалист. Со своей "гуманитаркой" мне такого не осилить))) каждому своё, я так считаю. Записался на сервис, через неделю только смогут посмотреть, к сожалению стоит у мастера две машины в работе с серйозными поломками. Меня по цене не смогли сориентировать, так как не было ещё никакой диагностики, а мне уже кортит узнать на что рассчитывать. Примерно сколько будет стоить такая замена подшипников + ЗЧ? Буду весьма признателен!




Колінвал для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

КПП для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Болти для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Корпус для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Підшипник для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Ролик для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Вал для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Ричаг для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Вилка для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

Диференціал для ремонту Джилі Емгранд ЕС7:

.