Всі, хто хоч трохи розбирається в автомобілях, знають, що для зв'язку силового агрегату авто з його провідними колесами передбачено цілий ряд пристроїв і механізмом.
Всі вони складають одну систему, що має назву трансмісія.
В складі цієї системи визначальним пристроєм є коробка перемикання передач.
Саме вона виконує основні функції щодо зміни потужності двигуна, шляхом збільшення або зменшення швидкості обертання його колінвала, а також передачі її провідним колесам.
Крім того, КПП роз'єднує в потрібний момент двигун з іншими деталями трансмісії.
Також наявність КПП дає можливість змінювати напрямок руху автомобіля.
Сьогодні сучасні моделі автомобілів комплектуються КПП декількох різних видів. Це автоматичні, роботизовані, варіативні і механічні.
Представник абсолютно нового бренду китайського автовиробника Geely Group – Emgrand, зокрема модель Емгранд ЕС7, випускався з механічною коробкою перемикання передач.
І тільки в останні роки до неї приєднався і варіатор.
За своєю суттю КПП – це складний механізм, що складається з ведучого і веденого валів, а також блоку шестерень різного розміру.
Саме завдяки їх почерговому зачепленню і відбувається перемикання передач.
Не дивно, що ремонт таких складних механізмів вимагає певних знань і навичок.
Ремонтуємо самостійно і визначаємо причину гула в КПП Geely Emgrand EC7
У цій статті ми розповімо про те, як можна самому розібрати механічну КПП з метою визначення причини гулу в ній на Джилі Емгранд ЕС7.
- Отже, наша КПП пройшла вже близько 210 тис. кілометрів і в ній з'явився гул.
- Причиною такого явища швидше за все є вихід з ладу задніх підшипників.
- Для того, щоб можна було дістатися до цих підшипників, виконати їх діагностику і в разі необхідності замінити, необхідно розібрати практично всю коробку.
- А для того, щоб коробку розібрати, потрібно спочатку її розколоти на дві частини.
- Для початку знімаємо механізм вибору передач, відкрутивши чотири болта.
- Для того, щоб цей механізм зняти, мало відкрутити чотири болта.
- Потрібно його поставити в нейтральне положення і тільки потім вдасться вийняти.
- Після цього, як і говорилося, приступаємо до розбирання коробки на дві частини.
- Для цього відкручуємо усі болти посередині корпусу по черзі, розташованих по його діаметру.
- Після цього знімаємо верхній люк, оскільки в його районі знаходяться конусно-роликовий підшипники і фіксуючий болт.
- А не викрутивши цей болт, ми просто не зможемо далі нічого розібрати і зняти верхню частину КПП Джилі Емгранд ЕС7.
- Далі підриваємо викруткою по периметру і знімаємо верхню частину корпусу коробки.
- Там всередині знаходиться невеликий магніт, тому важливо його не втратити.
- Отже, нас в даний момент найбільше цікавлять звичайний кульковий однорядний і роликовий конічний підшипники.
- Справа в тому, що саме від них міг виходити гул в коробці при включенні п'ятої передачі.
- Попередньо, після візуального огляду, можна зробити висновок, що кульковий підшипник тут знаходиться в нормальному стані.
- Він обертається нормально, хоча має невеликий люфт на валу. Але, це цілком допустимо.
- При більш уважному огляді другого конічного роликового підшипника на його роликах видно сліди, погожі на втомне руйнування.
- Тому приступаємо до демонтажу цього підшипника. Його необхідно замінити, оскільки саме через це і створювався в коробці гул.
- За допомогою спеціального знімача знімаємо підшипник з валу.
- Під ним знаходиться стопорне кільце і упорний підшипник, тому заодно перевіряємо їх стан.
- Але стопорне кільце чомусь зійшло зі свого місця.
- Поки знімаємо і шариковий підшипник.
- Для чого всередину його ставимо болт і за допомогою двухлапчатого знімача знімаємо.
- Далі знімаємо паразитний вал з шестернею або вал задньої передачі.
- Вони просто виймаються зі свого місця.
- Потім приступаємо до демонтажу механізму перемикання передач.
- Для цього знімаємо ричаг включення задньої передачі.
- Потрібно відзначити, що головне в ремонті або при розбиранні будь-якої в принципі КПП – це запам'ятати розташування її деталей.
- Це потрібно для того, щоб потім можна було правильно все зібрати в зворотньому порядку.
- Тепер руками витягуємо вгору повністю весь механізм КПП Джилі Емгранд ЕС7 в зборі.
- Спочатку виймаємо один вал, потім вилку.
- І в кінці виймаємо другий вал з шестернями.
- Ну і останньою виймаємо планетарку.
- При більш детальному огляді планетарки виявляємо сліди відновлення корпусу диференціала.
- Це потрібно буде врахувати при подальшому ремонті.
- В результаті ми отримали розібрану коробку. І раз вже так сталося, то нам варто замінити і сальник первинного валу.
- Зробити це потрібно ще й тому, що встановлюється він зсередини.
- Ну і заодно переберемо первинний і вторинний вали.
- Сальник встановлювати будемо той самий, оскільки його ущільнююче кільце трохи тільки перевищує діаметр самого валу.
- Це ми перевіряємо, одягнувши саме кільце на вал. А загалом сальник у нас в нормальному стані.
- Тому просто беремо це кільце, потім буквально трохи розкручуємо внутрішню пружинку і роз'єднуємо.
- Тепер вкорочуємо його кусачками всього на пару ниток. При цьому вкорочуємо з боку розширеного кінця пружинки, а не з вузького.
- Якщо ж його вкоротити з боку звуженого кінця пружинки, то потім ми просто не зможемо з'єднати це кільце
- Після того, як відрізали шматочок, звертаємо знову в кільце і з'єднуємо, вставивши вузький кінець пружинки в широкий.
- При цьому потрібно трохи прокрутити пружинку, немов по різьбі.
- Потім перевіряємо, щоб кільце сальника первинного валу КПП Джилі Емгранд ЕС7 було рівним, а не скрученим у вигляді вісімки, а також перевіряємо наше з'єднання на розрив.
- Якщо все нормально, то вставляємо його назад в сальник і перевіряємо щільність посадки.
- Після цього, промащуємо сальник по колу літієвим мастилом або літолом.
- Це робиться для поліпшення притирання і герметизації з'єднання сальника з валом.
- Далі вставляємо сальник на своє посадочне місце, а зверху в якості наставки використовуємо головку ключа на 27.
- Попередньо не забудьте перевірити саму головку, чи входить вона в отвір для сальника.
- Після цього акуратно молотком забиваємо сальник на місце.
- Не забувайте при цьому після кожного удару молотком перевіряти правильність запресовування сальника.
- В результаті, після декількох ударів сальник первинного валу стає на місце.
- Далі приступаємо до розбирання вторинного валу.
- При цьому стопор і підшипник у нас вже раніше були знятими і тепер розбирати буде значно легше.
- Тому знімаємо шестерню п'ятої передачі.
- Далі йде шестерня четвертої передачі.
- При розбиранні, щоб потім не переплутати, що за чим стояло, викладайте всі деталі в тому ж порядку, що і знімаєте.
- Знімаємо далі циліндр.
- Потім йдуть шестерня третьої і другої передач.
- На шестерні другої передачі відразу звертаємо увагу на стан будиночків.
- Далі знімаємо подвійний синхрон і оглядаємо його стан.
- Чому подвійний, та тому, що в них знаходяться відразу два синхронізатора.
- Отже, стан синхронізатора визначаємо по його поверхні. Якщо на ній видно сліди подряпин, як в нашому випадку.
- Значить точно такі ж подряпини обов'язково є і на шестерні.
- Все це свідчить про те, що ця шестерня контактує з синхронізатором. А цього не повинно бути в принципі.
- Тому такий синхронізатор однозначно підлягає заміні, оскільки він не буде далі працювати ефективно.
- Далі на валу йде муфта синхронізатора. Вона має зовнішній ковзаючий вінець.
- Він називається ковзаючим, тому, що його можна підняти вгору, так як він рухається знизу вгору.
- Всередині його знаходиться внутрішній вінець, який фіксується на шліцьовій основі.
- Тому знімаємо дрібні деталі, які встановлені на валу до муфти і потім приступаємо до зняття стопору.
- Для цього потрібно хвостовик вала затиснути в лещата.
- А для того, щоб не пошкодити зуби на шестернях і самі шестерні, потрібно обмотати його перед цим добре ганчіркою.
- Потім беремо плоскогубці з викруткою і з їх допомогою разжимаємо і знімаємо стопорне кільце.
- Так як всередині муфти є три сухарика, а також кульки з пружинками, то, щоб їх не втратити при знятті, найкраще муфту знімати разом з нижньою шестернею.
- Для цього її достатньо викруткою трохи підколупнути і потім зняти все разом.
- Потім знову їх роз'єднуємо і перевіряємо стан.
- Також перевіряємо синхронізатор першої передачі і шестерню першої передачі КПП Чері Емгранд ЕС7.
- В результаті на валу залишається нижній підшипник, а також голчастий.
- При необхідності їх також можна зняти, але ми поки цього робити не будемо.
- Далі приступаємо до розбирання первинного валу КПП.
- Для цього знову через ганчірку затискаємо його в лещатах для зручності роботи.
- Але, при цьому потрібно пам'ятати, що сильно затискати не можна.
- Першим у нас йде синхронізатор. Ми тут же можемо перевірити його роботу.
- Для цього притискаємо його до втулки і провертаєм всю конструкцію.
- Якщо вона не зачіпає наступну шестерню і синхрон в результаті гальмує ваше обертання, значить такий синхронізатор знаходиться в нормальному стані.
- Далі знімаємо нижню частину і дивимося в першу чергу на стан її підшипника ковзання.
- Люфту він не має і потертостей на ньому ніяких немає.
- Наступним ми вибиваємо стопорне кільце і при його детальному огляді виявилося, що воно має обламаний кінець.
- Після цього знімаємо кільце і потім дивимося, щоб не втратити фіксуючу кульку у втулці.
- Для цього її краще відразу витягнути за допомогою магніту.
- Далі знімаємо шестерню четвертої передачі.
- Також перевіряємо її на предмет наявності потертостей або порушення синхронності.
- Після цього знімаємо ковзаючий вінець синхронізатора і сам синхронізатор.
- Також оглядаємо їх стан і запам'ятовуємо положення вінця, в якому він був розташований на валу і синхронізаторі.
- Потім виймаємо всі сухарики, щоб їх при знятті не втратити.
- Далі потрібно злегка молотком підбити, щоб зняти підшипник четвертої передачі КПП Джилі Емгранд ЕС7.
- Він при цьому сам вилізе назовні і потрібно тільки зняти його.
- А під підшипником знаходиться стопор, який нам потрібно підколупнути і зняти.
- Після цього знову знімаємо і розбираємо синхронізатор.
- Також дивимося уважно і перевіряємо стан їх. І останнім знімаємо ще один розбірний підшипник.
- На цьому розбирання первинного валу у нас вважається закінченим.
- Як вже говорилося, при розбиранні КПП необхідно всі деталі складати в такому ж порядку, як вони були встановлені в корпусі коробки.
- У нас всі деталі складені на робочому столі.
- Тепер при зворотній збірці ми будемо знати, що за чим стоїть.
- Далі беремо вилки і перевіряємо всі ковзаючі вінці синхронізаторів на наявність люфту.
- Для цього вставляємо кожен вінець в вилку і перевіряємо наявність люфту.
- Якщо люфт мінімальний, значить включення передачі буде добре фіксуватися і працюватиме ця швидкість без виходу.
- Таким чином перевіряємо всі вилки з відповідними їм вінцями. Люфт не повинен перевищувати 0,2-0,3 мм
- І на цьому розбирання нашої коробки підійшло до кінця.
А наша розповідь про самостійний ремонт і визначення причини гулу в КПП Джилі Емгранд ЕС7 також вважається закінченою.