Одним з головних елементів в трансмісії будь-якого авто є коробка перемикання передач.
Вона дозволяє значно розширити можливості будь-якого силового агрегату, і дає можливість змінювати швидкість і напрямок руху автомобіля, а найголовніше, це забезпечує постійний зв'язок, а значить і передачу крутного моменту, ведучим колесам автомашини від її двигуна.
В досить популярному на українському авторинку автомобілі південнокорейських виробників Шевроле Лачетті встановлювалася п'ятиступінчаста механічна, в основному, а іноді і чотириступінчаста автоматична коробка перемикання передач.
Керування механічною і частково автоматичною КПП здійснюється за допомогою спеціального ричага, іменованого ручкою перемикання передач.
Якщо в АКПП за допомогою такої ручки обирають тільки напрямок руху і нейтральне положення, то МКПП за допомогою ручки виконується повне управління роботою агрегату і вибір режиму роботи двигуна.
З одного боку, управління за допомогою ричага перемикання передач дає можливість водієві відчути всю потужність автомобільного двигуна, але з іншого боку іноді досить сильно дратує.
Це мається на увазі погане включення або вибивання включених передач, а також докучливе деренчання самого ричага.
Така несправність, напевно, знайома кожному власнику авто.
Усуваємо самостійно деренчання ручки перемикання передач КПП Chevrolet Lacetti
В спеціальній статті ми розповімо про те, як можна самостійно усунути деренчання ручки КПП Шевроле Лачетті.

- Справа в тому, що при працюючому силовому агрегаті нашого авто ручка КПП постійно стала деренчати.

- Все б нічого, але це досить сильно дратує, та й викликає крім цього занепокоєння.
- Тому було прийнято рішення розібратися в чому тут причина і по можливості усунути її.
- Для цього знімаємо насамперед захисний дерматиновий фартук.

- Тепер нам стає видно, що звук деренчання виходить з кільця або втулки, що знаходиться на кінці ричага.

- Деякі фахівці стверджують, що такий стан може з'явитися в результаті ослаблення чотирьох гайок по кутах панелі механізму ричага в підлозі кузова.

- Проте, в нашому випадку це виключається, оскільки гайки тут всі затягнуті грунтовно. Очевидно причина зовсім в іншому.
- Тому нам потрібно розібрати цей вузол у втулці ричага КПП Шевроле Лачетті.
- Щоб це зробити, потрібно ручку перемикання передач перевести в положення п'ятої передачі.
- А ручку ручного гальма, щоб не заважала, підняти вгору до упору.
- Тепер нам добре видно засувку під втулкою, яку потрібно викруткою відстебнути.

- Після того, як ця засувка вийде із зачеплення, її просто потрібно прибрати на час ремонту.

- Далі переводимо ручку перемикання в нейтральне положення і виймаємо її строго вгору.

- І ось тепер добре видно винуватицю нашої проблеми.
- На ричазі перемикання передач стоїть поліуретанове колесо або шайба з гумовим кільцем.

- В цьому коліесі посередині по діаметру зроблена канавка, в якій вставлено гумове кільце.
- Все це знаходиться в мастилі, звичайно. Тому ми гарненько витерли для зручності роботи.

- Після цього за допомогою плоскої викрутки зняли це кільце.

- При огляді ніяких видимих слідів пошкоджень або вироблення на цьому кільці виявлено не було.

- Пробіг автомобіля складає всього 62 тис. кілометрів, тому кільце це майже нове.
- Але, як би там не було, ми все ж прийшли до висновку, що цього кільця, найімовірніше, не вистачає для того, щоб одержати щільний контакт при посадці ричага у втулку.
- Тому, щоб збільшити діаметр цієї гумки або випирання її над діаметром поліуретанового кола, ми в канавку під нього намотали трохи ізоляційної стрічки.

- Сама по собі ізоляційна стрічка набагато ширша цієї канавки, тому ми її просто акуратно обрізали, щоб отримати ширину однакову з канавкою.
- Після цього одягли гумове кільце, все зібрали назад, але деренчання не припинилося.
- Тоді ми знову все зняли і вирішили намотати ще ізоляційної стрічки, але тепер по ширині всього поліуретанового кола.

- Справа в тому, що потім подумалося, адже межі цього кола поліуретанового так чи інакше, але також контактують з металевою втулкою.
- І при цьому діаметр цього кола трохи менше діаметра втулки, що і призводить в результаті до деренчання ручки.
- Тому одягли зверху ми гумове кільце, розправили руками, щоб воно скрізь рівно лягло в канавку.

- Потім змастили всю цю конструкцію трохи шрусом і встановили ричаг на своє місце.
- Далі запускаємо двигун і перевіряємо роботу. На холостих обертах деренчання не чути, звичайно.
- Але, варто збільшити трохи обертів, натиснувши на педаль газу, як деренчання з'явилося.
- Вже, звичайно, дещо менше, ніж було, але все-таки є.
- Тому, як все ж таки рятуватися від такої несправності, ми так і не визначили.
- Можливо у когось є свої ідеї і хтось готовий ними поділитися.
- А нашу розповідь на цьому про деренчання ручки КПП і спробі самостійно усунути його на Шевроле Лачетті закінчено.