Як відомо, не так давно відомий, як найпопулярніший в країні автомобіль Daewoo Lanos, випускався з двигунами об'ємом 1,3 – 1,6 літра.
Найбільш популярним і таким, що найбільш часто зустрічається в нашій країні був автомобіль з силовим агрегатом об'ємом 1,5 літра.
Це 8-клапанний агрегат, з головкою блоку циліндрів на один вал. Одним словом, звичайний двигун, зі звичайним ГРМ клапанного типу.
У зв'язку з цим власникам таких марок, також, як і інших, доводилося обслуговувати цей механізм, мати справу з клапанним механізмом і вчитися змінювати клапана при необхідності.
Правда, такий вид ремонту досить клопіткий і завжди вимагає певних знань і досвіду.
В іншому випадку доводилося звертатися за допомогою до фахівців. А це не завжди економічно вигідно.
У процесі виконання такого виду ремонту, як правило, змінювався і масляний насос.
Хоча така заміна виконується і самостійно в необхідних випадках.
< strong > в будь-якому випадку, і один і інший вид ремонту у багато разів вигідніше виконувати самостійно.
Адже це економія коштів і часу одночасно.
Самостійно міняємо клапана, масляний насос і заглушки блоку циліндрів двигуна 1,5 літра Daewoo Lanos
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як правильно самому замінити клапана, масляний насос і заглушки на блоці циліндрів двигуна 1,5 л Деу Ланос.

- Потрібно відразу відзначити те, що перш, ніж приступити до такого роду ремонту, потрібно до нього ретельно підготуватися.
- Мається на увазі, придбати необхідні деталі для заміни, інвентар або ключі, ну і також підготувати саме місце проведення робіт.

- Ми виконали до цього повне розбирання двигуна нашого авто об'ємом 1,5 літра з метою проведення його капітального ремонту.
- І тому прекрасно бачили, в якому жахливому стані опинилися його клапана.

- Не кращий стан був і в заглушках блоку циліндрів, тому було прийнято рішення їх замінити.
- Оскільки на них вже було видно сліди іржі навіть.
- Вичистили і добряче помили і масляний насос або передню кришку, оскільки двигун в цьому місці був повністю в маслі.
- Самі клапана ми очищаємо від нагару і потім шліфуємо, поліруємо, приводимо їх в належний вигляд.

- А виконується все це дуже просто. Для цього, затискаємо електричний дриль в лещата.
- В її патрон затискаємо такий брудний клапан.

- Після цього, включаємо дриль і беремо тригранний напилок, він же шабер, але з заточеним кінцем.

- І після цього починаємо зчищати весь нагар з клапана.

- Тобто, виконуємо приблизно ті ж рухи, що і токар на токарному верстаті.
- Потім беремо наждачний папір і також поліруємо клапан.

- І як результат, отримуємо чистий, відполірований клапан.

- Це, що стосується впускних клапанів.
- Випускні клапана у нас трохи підгорілі, тому робочу кромку таких клапанів доведеться шліфувати.

- Масляний насос ми вимили тому, що його доведеться розбирати і дефектувати.

- Це пов'язано з тим, що спочатку він був повністю в маслі і швидше за все в ньому підтікало масло десь.
- Тому ми і підготували його до виконання необхідних ремонтних робіт.
- Отже, першим ми розібрали масляний насос і дуже ретельно вимили всі його складові.

- Особливо варто приділити при цьому увагу каналам, в яких збирається дуже багато бруду. Їх варто гарненько промивати і продувати.
- Оглянувши уважно шестерні насоса, ми виявили на них деякі подряпини.

- Але, вони не є ще критичними.
- При цьому, при розбиранні потрібно запам'ятати якою стороною ці шестерні були встановлені в корпусі насоса, щоб потім при складанні точно так само і встановити їх назад.
- Просто у них вже контактуючі поверхні грунтовно притерлися і міняти місцями їх не варто.
- Тому ми і приступаємо до складання цього пристрою.
- При цьому в обов'язковому порядку чистим моторним маслом попередньо промазуємо всі деталі.
- В результаті зібрали повністю масляний насос, всі деталі якого рясно змазані маслом.

- Далі встановлюємо кришку на насос.

- При цьому також дивимося, щоб кришка масляного насоса Деу Ланос була ідеально чистою і цілою.
- Кришка насоса кріпиться за допомогою п'яти болтів, виготовлених під хрестову викрутку.
- Але, закручувати їх потрібно тільки ударною викруткою.
- В іншому випадку затягнути нормально не вдасться, оскільки просто оближуться грані на болтах.
- Якщо ж у вас немає з якихось причин ударної викрутки, тоді радимо вам скористатися фіксатором різьби.
- Для цього достатньо дати буквально по краплі фіксатора на кожен з болтів.

- Після цього закручуємо їх звичайною викруткою до упору.
- А далі беремо велику викрутку і на кожному болті створюємо певне зусилля.

- Робиться це для того, щоб фіксатор різьблення міг виконати свою функцію.
- Після цього перевіряємо поршень редукційного клапана.

- Він повинен бути чистим, гладким, без яких би то не було задирів або задирок.
- Після цього вставляємо його в канал і пальцем перевіряємо рух поршня в каналі.

- Рухатися він повинен легко, без яких би то не було затримок.
- Якщо все добре, то змащуємо поршень також маслом і бажано замінити кільце, яке є в клапані.

- Після цього вставляємо поршень в канал клапана, зверху нього пружину.
- Далі кільце одягаємо на пробку і закручуємо це все пробкою під ключ на 24

- Потім встановлюємо і закручуємо датчик тиску масла.

- Він також закручується за допомогою головки на 24.
- І тепер наш масляний насос повністю готовий до установки на двигун.

- Тому готуємо нову прокладку, а також новий сальник, який можна відразу запресувати в корпус насоса.

- І відставляємо його поки в сторону, прикривши чим-небудь, щоб на нього не потрапляв пил.
- А тим часом беремося за блок циліндрів двигуна Деу Ланос.
- Дістаємо ріжковий ключ, вставляємо його в пробку і за допомогою молотка вибиваємо старі заглушки в блоці.

- Цілком зрозуміло, що на цих заглушках скупчилася купа всякої грязі.

- Крім того, що ці заглушки повністю в грязі, на них ще й є сліди корозії.

- Тому нам в обов'язковому порядку потрібно їх поміняти.
- Саме тому після видалення старих заглушок, ретельно вичищаємо їх посадочні місця на блоці за допомогою шабера.

- Після цього ще обробляємо наждачним папером «нульовкою».
- Потім, знежирюємо поверхню нової заглушки і посадкового місця в блоці циліндрів.
- Далі наносимо будь-який герметик на саму заглушку, можна недорогий.

- Встановлюємо кришку на своє місце і беремо спеціальну проставку. У нас є спеціально виточена для цього.

- На проставці спеціально зроблено дві проточки або сходинки, одна з яких має розмір внутрішнього діаметра заглушки і ніби центрує заглушку.
- А друга сходинка впирається в блок і не дозволяє нам більше, ніж треба запресувати саму кришку.
- Тому наставляємо цю проставку на заглушку і сміливо її запресовуємо в блок.

- В результаті заглушка сідає трохи глибше, ніж урівень блоку.

- Зайвий герметик при цьому витираємо і заглушка тепер вважається встановленою.
- Точно таким же способом міняємо всі чотири заглушки.
- Тепер блок циліндрів ретельно продуваємо і витираємо, після чого приступаємо до збірки.

- Також готуємо колінвал двигуна для установки і поршні.

- Якщо його шліфували, а ми це робили вкруговую на 0,25, то також потрібно ретельно промити, продути і витерти.
- Готуємо таким же чином і вкладиші відповідного розміру.

- Для того, щоб переконатися у відповідності вкладишів шийок колінвала двигуна Деу Ланос, беремо один з них – бажано центральний, одягаємо його на шийку колінчастого вала і перевіряємо при цьому люфт.

- Він повинен бути ледь помітним. І далі, провіряємо всі по черзі.
- Якщо все готово, то беремо вкладиші і укладаємо їх на постелі в блоці.

- Також укладаємо вкладиші і в приготовані чисті бугеля.

- При цьому потрібно дивитися, якщо у вас вкладиші всі з канавками, як в нашому випадку, то укладаються вони в довільному порядку.
- Але буває так, що половину вкладишів мають канавки, а інша половина без оних, т. зв. голі.
- В цьому випадку з канавками вкладиші встановлюються в блок, а ті, що без них – в бугеля.
- Також не забувайте при укладанні всі вкладиші рясно змащувати маслом.
- Найкраще це робити за допомогою складальної пасти, але можна використовувати і трансмісійне масло.
- Болти також потрібно заздалегідь підготувати, прочистити, промити, поправити різьбу, при необхідності, і продути.

- Перед установкою на кінчик різьблення кожного болта і під капелюшок його потрібно також капнути трохи олії.
- Після чого, дати мастилу з них стекти.
- Далі встановлюємо на своє місце колінвал двигуна.

- Не забудьте перед самою установкою його гарненько витерти чистою ганчіркою.
- Прокручуємо колінвал на вкладишах і після цього ставимо зверху всі бугеля, крім п'ятого.

- Просто він буде встановлюватися в останню чергу і з нанесеним на нього герметиком.
- А поки що змащуємо вкладиші в чотирьох бугелях рясно.

- І після цього встановлюємо на колінвал.
- При цьому потрібно мати на увазі, що всі бугеля встановлюються в ті циліндри за рахунком, номери яких на них нанесені зі зворотнього боку.

- Крім того, встановлюємо бугеля таким чином, щоб замок вкладиша лягав на аналогічний замок на колінвалі двигуна Деу Ланос.
- Потім закручуємо всі болти від руки до упору.

- Далі будемо затягувати їх в два прийоми.
- Тепер беремо п'ятий бугель і наносимо в його бічні прорізи герметик, тут вже краще використовувати хороший.

- Потім ставимо його на своє місце, просадивши до упору за допомогою молотка.

- При цьому потрібно намагатися встановлювати таким чином, щоб якомога менше герметика при цьому стерлося.
- Надлишки його в отворах прибираємо ганчіркою.
- Після цього беремо головку на 17 і за допомогою динамометричного ключа затягуємо всі болти із зусиллям 42 Н/ м.

- При цьому, затягувати потрібно починати з центральних болтів і поступово розходитися до крайніх.
- Потім перевіряємо обертання валу від руки, щоб він обертався вільно і легко.
- Після цього протягуємо ще раз всі болти з зусиллям вже 74 Н/м. Затягуємо точно в такому ж порядку, як і перший раз.
- Закінчивши, знову перевіряємо обертання колінвала і якщо все нормально, то можемо відразу запресовувати задній сальник колінвала.

- Тому беремо новий сальник. У нас він від фірми Corteco з наступним каталожним номером.

- Тепер, внутрішню кромку самого сальника змащуємо маслом, а на зовнішню наносимо трошки герметика.

- Що стосується герметика, то тут на розсуд кожного власника або майстра.
- Далі, одягаємо звичайну, обрізану навпіл, півторалітрову пластикову пляшку на вінець колінвала задній.

- Ми вважаємо, що це найпростіша і в той же час, найкраща оправка для сальника.
- Тому одягаємо сальник через цю пляшку на своє посадочне місце.

- Після чого, поступово по колу молотком забиваємо сальник на своє місце.

- Використовуючи такого роду оправлення, ми тим самим зберігаємо робочу поверхню сальника від ушкоджень під час установки об гостру кромку колінвала.
- Можна ще взяти старий сальник, одягнути зверху нового і через нього забивати новий.
- Запресувавши сальник, пляшку виймаємо і при необхідності можемо вже без неї осадити сальник до упору.

- Далі встановлюємо прокладку під масляний насос, при цьому зовсім трохи змастивши її герметиком.

- І після цього ставимо на місце передню кришку двигуна або насос масляний.

- При цьому на корпусі блоку є в цьому місці дві напрямні, на яких ця кришка фіксується.
- Крім того, всі поверхні прилягання перед цим також знежирюються.
- Кріпиться масляний насос за допомогою семи болтів на 6.
- І тепер блок можна поки відставити в сторону.
- А ми починаємо займатися поршневою групою двигуна.

- Тут також всі її складові заздалегідь ретельно промиті, продуті і протерті. Мало того, всі вони пронумеровані і позначені.
- Тому ми без особливого побоювання роз'єднали шатуни зі своїми бугелями.
- Просто кожен з них має свій номер і тому переплутати їх не вдасться. Крім того, позначені поршні, який з якого циліндра.
- Все це ще потрібно і тому, що кожен з поршнів проточувався безпосередньо під свій циліндр або гільзу.
- І так як тут пальці шатунів мають гарячу посадку, то ми приготували також і проставку.

- Її ми будемо використовувати для забивання і фіксації в певному порядку пальців в шатунах.
- Таким чином починаємо збирати поршневу групу. Перш за все, беремо один шатун і затискаємо його в лещата.

- Потім нагріваємо вухо шатуна поршня двигуна Деу Ланос за допомогою газового пальника.

- Прогріваємо його з усіх боків приблизно до 200 градусів максимум.
- Далі беремо чисто вимитий палець і змащуємо його маслом.

- Потім одягаємо його відразу на нашу оправку. Також беремо відповідний поршень, теж трохи змащуємо всередині його.
- Крім того, беремо старий палець. Навіщо, запитаєте ви? Він буде грати роль обмежувача.
- Тепер сам процес запресовування пальців.
- Перш за все, потрібно дивитися, щоб шатун встановлювався в певному порядку щодо поршня і самого блоку.
- На ніжці шатуна є круглий приплив, який завжди повинен бути звернений в сторону маховика колінвала.

- А стрілка, яка є на денці кожного поршня, повинна показувати у зворотний бік.

- Саме в такому порядку ми і будемо одягати поршень на шатун.
- Далі в отвір поршня вставляємо новий палець.

- А зі зворотноьго боку в якості обмежувача впираємо старий палець.

- І потім, притискаючи поршень на шатуні до себе, одягаємо його на шатун, одночасно з цим запресовуємо палець за допомогою проставки в поршень до упору в старий палець.
- Таким чином поршень одягнений на шатун, новий палець проставкою встановлений в нього до упору в старий палець.

- Зафіксувавши все в такому положенні, можна відпускати старий палець і виймати проставку.
- На цьому все, новий палець запресований.
- Основною умовою в цьому випадку є швидкість одягання і поршня і пальця.
- Якщо ви забаритеся, то палець може прихопити в неправильному положенні і його доведеться вибивати.
- А це дуже важко зробити, до того ж потрібен прес. Так що, потрібно все робити чітко і швидко.
- Тепер ми можемо побачити, що використання старого пальця в якості упору дало нам можливість новий палець вставити в поршень вурівень.

- Але, якщо поршень посунути в іншу сторону, то палець виходить врівень з іншого боку поршня.
- Це говорить про те, що старий палець нам допоміг також відцентрувати установку нового пальця.
- Тому таким же чином запресовуємо всі пальці в поршні з шатунами на двигуні Деу Ланос.

- Це такий же ремонтний набір під номером 0,5, як і поршні.

- Перш, ніж встановлювати ці кільця потрібно перевірити спочатку їх тепловий зазор.
- Для цього вставляємо одне кільце в циліндр. Після цього за допомогою старого поршня заштовхуємо його на глибину 35-40мм.

- Виймаємо поршень і дивимося величину зазору на кільці.

- В результаті бачимо, що зазор у нас мінімальний. І таким чином перевіряємо всі кільця, в тому числі і маслоз'ємні.
- Ну і якщо в результаті все виявляється в нормі, то приступаємо до установки цих кілець на поршні.
- Для цього затискаємо поршень з шатуном в лещата і одягаємо в нижню канавку маслоз'ємне кільце – розширювач.

- Після цього, під нього в ту ж канавку вставляємо нижнє маслоз'ємне колечко.
- При цьому дивимося, щоб розрізи кілець розташовувалися на відстані 90 градусів один від іншого.
- І потім, там же, але зверху над розширювачем встановлюємо верхнє маслоз'ємне кільце.
- Розріз його розташовуємо на 180 градусів від роз'єму нижнього кільця.

- Далі встановлюємо нижнє компресійне кільце в наступну канавку.

- При цьому напис або цифри на кільці обов'язково повинні бути вгорі, а розріз на одному рівні з розрізом нижнього маслоз'ємного.
- І тепер встановлюємо верхнє компресійне кільце у верхню канавку.
- Так само напис на ньому повинна бути вгорі, а розріз повинен розташовуватися на 180 градусів від нижнього компресійного.
- При цьому встановлювати кільця потрібно обережно, не поспішаючи, щоб не поламати їх.
- Після цього перевіряємо, щоб кільця оберталися всі вільно і знімаємо поршень з лещат.

- Точно таким же способом одягаємо кільця і на всі інші поршні.
- Далі вставляємо на шатуни вкладиші і таким чином у нас всі поршні стають готовими для установки їх в циліндри блоку двигуна Деу Ланос.

- Тепер продуваємо всі циліндри і змащуємо внутрішні стінки їх, а також шийки колінвала.

- Після цього беремо поршень номер 1, змащуємо його всередині, потім палець, спідницю і самі канавки з кільцями.

- Не забуваємо змастити і вкладиш шатуна.
- Після цього перевіряємо розташування кілець на цьому поршні.
- При цьому пам'ятаємо, що верхнє маслознімне має розріз на відстані 180 градусів від розрізу нижнього.
- Після чого нижнє компресійне розташовується розрізом на рівні нижнього маслоз'ємного, а верхнє на 180 градусів від нього або на рівні верхнього маслоз'ємного.
- Стрілка на денці поршня повинна при цьому дивитися вперед до ГРМ, а наплив на шатуні повинен бути звернений в протилежну сторону.
- Потім на поршень одягаємо обжимку і в такому положенні вставляємо його в циліндр шатуном вперед.

- Далі молотком трохи підстукаємо, щоб направити точно в циліндр сам поршень, і щоб обжимка щільно і рівномірно обжала на ньому всі кільця.

- І тепер можна ручкою молотка акуратно забивати поршень у циліндр, до тих пір, поки він не вийде повністю з обтискача.

- Після того, як зняли обжимку, однією рукою продовжуємо запресовувати поршень в циліндр, а іншою ловимо шатун і направляємо його на шийку колінвала.

- Коли шатун точно сів на шийку колінвала, беремо бугель з вставленим вкладишем з першого циліндра і змащуємо його.

- Потім встановлюємо бугель на шатун вставленого поршня.

- При цьому, не забуваємо бугель розвертати таким чином, щоб замок вкладиша його був з того ж боку, що і на вкладиші шатуна.
- Далі наживляємо болти і закручуємо їх рукою до упору.

- Все, один поршень встановлений. Потім виконуємо точно таку ж процедуру з іншими трьома поршнями двигуна Деу Ланос.
- Після завершення установки останнього поршня, затягуємо всі болти бугелів шатунів з моментом в 42 Н / м.

- При цьому використовуємо головку на 13.
- Болти невеликі, тому затягувати з великим зусиллям немає сенсу, тому, що можемо все пообривати.
- Тепер ставимо блок рівно на столі і встановлюємо на нього маслоприємник.

- При цьому гумове колечко його бажано замінити і встановити нове.
- Далі знежирюємо прилеглі поверхні блоку циліндрів і його масляного піддону.

- Крім того, на поверхню піддону наносимо герметик ковбаскою діаметром в 3,5-4,0 мм і даємо йому постояти 3-5 хв.
- Після цього акуратно перевертаємо і укладаємо на блок циліндрів.
- Потім наживляємо болти і затягуємо їх з невеликим зусиллям.

- Пізніше, коли піддон відстоїться і герметик прихопиться, можна буде ці болти трохи ще підтягнути.
- Тепер можемо встановлювати маховик, який тут можна встановити тільки в одному положенні.
- Однак, для впевненості ми все ж при розбиранні поставили свої мітки.

- І як бачимо, вони співпали.
- Точно такі ж мітки ми ставимо на маховику і на кошику зчеплення.
- Далі, так як отвори на фланці маховика тут є наскрізними, потрібно уникнути протікання через них масла.
- А для цього всі болти кріплення маховика трошки буквально змащуємо герметиком.

- Можна замість герметика використовувати також фіксатор різьби.
- Після цього нам потрібно розклинити маховик, щоб не провертався.
- Ми використовували для цього спеціальний саморобний фіксатор.

- І потім із зусиллям в 56 Н/м затягуємо всі болти на маховику.

- Понад 60 Н/м такі болти можуть просто не витримати.
- Тепер встановлюємо диск зчеплення Деу Ланос. При цьому опукла сторона диска повинна бути зовні.

- Після цього ставимо зверху кошик зчеплення.

- При цьому контролюємо збіг міток на кошику і маховику.
- Далі центруємо диск, намагаючись встановити його по центру.

- Його внутрішній діаметр дещо більше, ніж діаметр самого шліца, тому напрямну втулку або вал тут використовувати не вийде.
- Беремо після цього болти на 7 і наживляємо їх на кошик.Болтів всього має бути шість штук.
- Після цього беремо головку на 11 і затягуємо ці болти через 120 градусів.

- Затягуємо із зусиллям 17-18 н / м, не більше.
- І на цьому збірка блоку циліндрів вважається закінченою. Тепер можна рукою спробувати прокрутити за маховик колінвал.

- Він повинен обертатися після докладання деякого зусилля. Це і зрозуміло, оскільки поршнева ще нова і досить туга.
- Далі, трохи пізніше можна ще раз обтягнути болти кріплення піддону і після цього сміливо встановлювати блок на автомобіль.
- А нашу розповідь на цьому про самостійну заміну клапанів, масляного насоса і заглушок блоку циліндрів двигуна Деу Ланос закінчено.