Особливістю конструкції двигуна внутрішнього згоряння є наявність в ньому циліндрів і поршнів.
Всі поршні, здійснюючи рух всередині циліндрів, перетворюють теплову енергію, яка виділяється в результаті згоряння палива, в механічну.
Як раз механічна енергія і змушує автотранспортний засіб, на якому встановлений такий агрегат, рухатися по дорожньому полотну.
Успішному і довгострокового руху поршнів всередині циліндрів сприяє наявність спеціальних поршневих кілець.
Вони розташовані на зовнішній поверхні кожного з поршнів.
Для цього в тілі кожноuj поршня у верхній його частині, є спеціальні канавки.
Кільця поршнів покращують компресію в циліндрах під час руху поршнів, збільшують тепловіддачу від цих же поршнів на стінки циліндрів, а також регулюють товщину масляної плівки, яка утворюється на внутрішніх стінках циліндрів.
Все це разом узяте забезпечує успішний рух поршнів в циліндрах, не допускаючи їх перегріву і задирів.
Автомобіль Geely MK є другим після Geely CK дітищем спільної діяльності китайської компанії Geely Holding Group з корейською Daewoo International.
Випуск цієї моделі почався в 2006 році і триває до сьогоднішнього дня.
Комплектуються ці автомобілі чотирициліндровими 16-клапанними двигунами об'ємом 1,5 і 1,6 літра.
Цілком зрозуміло, що в кожному з цих агрегатів передбачена поршнева група, в якій є поршні і поршневі кільця.
Поршневі кільця виготовляються зі спеціального ковкого або сірого чавуну, а також з легованої сталі.
Але, незважаючи на це, в процесі експлуатації кільця зношуються, зазори на них збільшуються і як результат в циліндрах погіршується компресія, а також змащення їх внутрішніх стінок.
Тому доводиться такі кільця міняти.
Як правило, така заміна виконується під час капітального ремонту агрегату, але, правда, не завжди.
Міняємо самостійно поршневі кільця Geely MK
У даній статті ми розповімо про те, як можна самостійно поміняти поршневі кільця силового агрегату Джилі МК.

- Так як у нас двигун став «з'їдати» занадто багато масла, а це одна з основних причин, то ми вирішили провести ремонт його шатунно-поршневої групи.
- При виймані поршнів з циліндрів виявилося, що самі поршні знаходяться в нормальному стані ще.

- А ось маслоз'ємні кільця вже залягли всі, так що самий раз їх поміняти.
- Потрібно відзначити, що до цього нагар на поршнях був досить значним.
- Це ми могли бачити через колодязі свічок запалювання.
- Після цього залили в двигун препарат Димексид і тепер поршні всі чисті, нагару на них практично жодного не залишилося.



- Разом з прокладкою придбали також і кільце колекторне, яке в принципі міняти потрібно завжди.
- Ну і головне - це виписали нові поршневі кільця.

- Всі придбані деталі, також, як і кільця, в оригінальному виконанні.

- Крім того, варто відзначити, що для виконання подібного роду ремонту нам буде потрібно спеціальна головка – «зірочка».

- Справа в тому, що без цього ключа ви навряд чи зможете відкрутити гайки на шатунах двигуна.

- При цьому головку цю потрібно купувати розміром на 14.
- Правда, потрібно відзначити, що ми використовували в даному випадку головку на 16 і у нас вийшло.
- Отже, затискаємо перший поршень з шатуном в лещата і знімаємо всі кільця на ньому.
- Після цього видно, що, незважаючи на те, що масляні канали ще просвічуються, але чистити все одно потрібно все тут.

- Для очищення канавок і масляних каналів можна використовувати старі кільця.
- Точно таку ж процедуру проходимо і з другим поршнем.
- Як ми і підозрювали, маслоз'ємні кільця на поршнях повністю залягли і їх доводиться буквально виколупувати для того, щоб зняти.
- На денці поршнів можна побачити виїмку.

- Це спеціальна мітка, що показує напрямок установки поршня.
- Тобто, цією виїмкою він повинен бути розвернутий до передньої частини двигуна.
- Таким же чином знімаємо кільця і на всіх чотирьох поршнях. Скрізь картина приблизно така ж.
- І не дивно, оскільки в автомашини пробіг становить 170 тис. кілометрів.
- На всіх поршнях перевіряємо стан масляних каналів і звертаємо увагу на наявність виробок або інших пошкоджень.
- Далі гарненько все прочищаємо, особливо масляні канали і готуємо поршні до установки нових кілець.
- Після цього беремо знову один поршень, затискаємо його за шатун в лещата і гарненько змащуємо.

- Масло в цьому випадку шкодувати не варто і добре змастити весь корпус поршня Джилі МК.
- Потім одягаємо на поршень розширювач або «локшину».

- Встановлюємо його в найнижчу канавку. Після цього одягаємо під нього одне маслоз'ємне кільце.

- Зазори при цьому виставляємо хрест на хрест.
- За ним одягаємо друге маслоз'ємне кільце, яке вставляємо зверху розширювача.

- Після цього одягаємо друге компресійне кільце, встановлюючи його в другу зверху канавку.

- При цьому потрібно мати на увазі, що напис М2 на кільці повинна бути зверху при установці.
- І потім таким же чином одягаємо перше компресійне кільце у верхню канавку.

- Також напис М1 на ньому повинна дивитися вгору.
- При цьому уважно стежте за зазорами на кільцях, щоб вони ні в якому разі не збігалися, а були, як уже говорилося, хрест на хрест.
- Таким чином перший поршень у нас вважається повністю готовим до установки.
- Далі відкладаємо його в сторону і беремо другий поршень. На ньому виконується точно така ж процедура.
- Потім одягаємо кільця на третій і на четвертий поршні.
- Отже, всі поршні з новими кільцями у нас готові до установки в циліндри. Зазвичай для цієї процедури використовують спеціальну обжимку.
- Ми ж сконструювали власну.
- Для цього взяли один хомут з болтом для стягування.

- Для того, щоб не пошкодити кільця, всередину хомута вставили фрагмент із звичайної пластикової півторалітрової пляшки.

- При цьому розрізали її по вздовж.
- Тепер ми будемо ставити цей хомут зверху на циліндр, у нього встановлювати фрагмент пляшки і через нього просувати поршень в циліндр. Попередньо, звичайно, обжавши хомутом всі кільця на поршні.
- Перед установкою не забувайте ще раз перевірити розташування зазорів кілець на поршні.
- І після цього приступаємо до послідовної установки всіх чотирьох поршнів.
- На цьому нашу розповідь про самостійну заміну поршневих кілець Джилі МК закінчено.