Прагнення автовласників покращувати роботу двигуна свого авто, що зазвичай виражається в скороченні витрат палива, досягненні більш жвавого розгону, а також інформативності педалі газу призводить до того, що вони намагаються зробити розпил шківа колінвала.
Питання тільки в тому, що одні вміють це грамотно робити і досягають бажаного результату, а інші роблять це не вміючи чи неграмотно і в результаті замість позитивного результату, навпаки, отримують погіршення роботи силового агрегату.
Суть цього доопрацювання полягає в розточці паза на самому шківі з тією метою, щоб можна було в результаті шків провернути трохи за годинниковою стрілкою.
На двигуні народного автомобіля України Daewoo Lanos такі доопрацювання також не є рідкістю.
Але, як вже говорилося вище, не кожен вміє правильно таку операцію виконувати.
В результаті не рідкісними бувають випадки, коли не виходить досягти бажаного результату.
Допрацьовуємо самостійно шків колінвала Daewoo Lanos
У даній статті ми хочемо розповісти про те, яким чином правильно самому доопрацювати шків на Деу Ланос.
- Ми розповімо не скільки про те, як доопрацювати шків, а на скільки максимально можна пиляти шків в цьому конкретному автомобілі.
- Справа в тому, що в нашому випадку один знайомий зробив розпил шківа і в результаті у нього після цього почалися проблеми з двигуном.
- Поки силовий агрегат був ще холодним, то працював можна сказати нормально, а варто було йому прогрітися, як відразу починали плавати обороти.
- Мало того, збільшилася занадто тяга і взагалі двигун став працювати огидно.
- Раніше ми робили доопрацювання шківа і у нас двигун працює відмінно.
- Справа в тому, що у нас пропил був виконаний не більше ніж на два зуба його вінця.
- Це означає, що, якщо взяти наприклад мітку на шківі, яку ми зазвичай ставимо навпроти датчика колінвала.
- То в цьому випадку датчик колінвала вже дивиться через один зуб шківа від цієї мітки.
- І ні в якому разі не більше.
- В іншому випадку при роботі на низькооктановому пальному в жарку пору року двигун починає детонувати.
- Правда, відбувається це тільки під навантаженням. Якщо перейти в режим живлення газом, то детонація припиняється. якщо ви вирішите їздити тільки на одному газі, то детонації не буде взагалі.
- Правда при цьому доведеться їздити постійно на газі, а бензин якщо і заливати, то тільки 98.
- Пов'язано це з тим, що на 95-му бензині також може відбуватися невелика детонація для їзди на газі можна навіть трохи збільшити кут пропилу шківа.
- Правда, зовсім на небагато.
- А сама детонація згубно впливає на стан двигуна.
- В даному випадку також двигун на газі працює відмінно, а на бензині немає тяги, зате є постійна детонація.
- Шків колінвала на цьому автомобілі Деу Ланос перепиляний за допомогою звичайної болгарки.
- Провівши діагностику за допомогою комп'ютера, ми виявили, що кут випередження запалювання при цьому пропилі становить 21 градус до верхньої мертвої точки (ВМТ).
- На холостих обертах цей показник доходить до 27, що є дуже раннім кутом.
- При цьому, при наборі обертів кут цей досягає 50 градусів. А на таких машинах вже при 35 градусах починається зазвичай детонація.
- В результаті повна картина виглядає наступним чином.
- Звичайно, такі кути неприпустимі в даному двигуні, тому і виділені червоним кольором.
- Тому, хочеш чи не хочеш, а такий розпил доведеться виправляти.
- Іншими словами, потрібно переробити шків, заваривши наявний пропивл і виконавши інший
- Пропил повинен бути, як ми вже говорили, максимум на 2 зуба. При цьому шків щільно одягнеться на шпонку колінвала.
- А якщо шків щільно сяде на шпонку і гарненько буде затягнутий, то він і не зможе розбити цю шпонку під час подальшої експлуатації.
- У всякому разі, практика показує, що такого не буває, якщо шків добре затягнутий його болтом.
- В результаті ми заварили пропил напівавтоматичним зварюванням і виконали зовсім інший.
- Тепер на шківі можна побачити, де був раніше старий пропил і який вийшов у нас тепер після виправлення.
- При цьому потрібно мати на увазі, що кути різання повинні бути максимально рівними і гострими для того, щоб потім чітко вгризалася в цей пропил шестерня.
- Мається на увазі, щоб не було в цих місцях ніякого люфту або ухилів в сторони.
- Потрібно також враховувати, що сам шків виготовлений з чавуну, а зварювання на ньому від напівавтомата і воно набагато міцніше чавуну.
- Це можна перевірити за допомогою простого напилка.
- В принципі вся переробка шківа виконується в такому ж порядку.
- Тобто, виконується діагностика спочатку з метою визначення кута випередження.
- Робиться це ще й тому, що нерідко трапляється так, що автомобіль вже перепрошит.ий.
- В основному це стосується автомобілів Деу Ланос випуску до 2010 року.
- Після цього року вже на всіх автомобілях переробка шківа просто неможлива.
- Пов'язано це з тим, що в таких авто вже робляться дещо інші кути. Неможлива переробка і в чипованих авто.
- Отже, перевіряється на діагностиці наявний кут випередження, після чого розраховується на скільки можна переробити шків.
- Зазвичай це на один-два зуба, не більше.
- В результаті приміряємо перероблений або виправлений нами шків.
- Встановлюємо цей шків на своє місце і дивимося, що у нас в результаті вийшло.
- Звертаємо увагу на те, щоб шків при цьому сидів щільно.
- Крім того, дивимося, розташування в даний момент мітки.
- Так от, раніше, до переробки, ця мітка стояла по центру датчика положення колінвала.
- Зараз же вона вийшла зміщеною майже на два зуба.
- Ось це і є вся переробка шківа. Більше нічого робити не потрібно, оскільки можуть бути потім різного роду проблеми.
- Ще одним важливим аспектом є те, що потрібно домогтися того, щоб поверхня обробки шківа була ідеально рівною.
- Для цього, по завершенню всіх зварювальних і слюсарних робіт, за допомогою великого плоского напилка просто її вирівнюємо.
- Тоді тільки шків буде прилягати щільно на своєму місці.
- Після того, як ми зробили правильний пропил, обробили поверхню напилком, встановлюємо шків на своє місце і закріплюємо.
- Гайку при цьому потрібно закручувати за допомогою динамометричного ключа, із зусиллям, зазначеним в інструкції.
- Ми ж через брак такого ключа завжди закручуємо за допомогою гайковерта, встановивши його в положення трохи більше середнього.
- Далі все збираємо і запускаємо двигун, щоб перевірити, що у нас в результаті вийшло.
- Прогріваємо добре двигун, при цьому перевіряємо роботу його на газі і на бензині.
- Особливу увагу звертаємо на рівність ходу, на обороти двигуна.
- Після чого знову виконуємо діагностику за допомогою комп'ютерної програми.
- Однак, тут, після прогріву в двигуні знову почали плавати обороти.
- І тут ми виявили ще одну проблему. В принципі така проблема характерна для всіх автомобілів цієї моделі.
- Справа в тому, що якщо посмикати за джгут проводів, що знаходяться за двигуном, то у нього починають плавати обороти, аж до повної зупинки.
- Виявляється, в цьому джгуті проводів є одне цікаве з'єднання, в яке входить один провід, а виходять вже два.
- При цьому один з цих дротів йде на регулятор холостого ходу автомобіля Деу Ланос.
- Так от, це місце просто заізольоване і в ньому часто пропадає контакт. Цілком зрозуміло, що через це і будуть плавати оберти двигуна.
- Розмотуємо цю ізоляційну стрічку і бачимо, що тут три дроти вставлені в одну гільзу і обтиснуті.
- Ніякої пропайки або ще чого-небудь тут і в помині немає.
- Зрозуміло, що з часом в цій гільзі з'являється окислення і контакти між проводами починають пропадати.
- Як результат всьому цьому - зникнення або плавання обертів. А виправити це положення насправді дуже просто.
- Досить просто пропаяти всі контакти проводів і все.
- Така проблема характерна для Деу Ланос з двигуном об'ємом 1,5 літра і 1,6 літра також.
- В результаті пропаяли ми все-таки це з'єднання проводів.
- Далі ізолюємо його, збираємо все назад і знову запускаємо двигун.
- Прогріваємо його гарненько, оскільки контакти в проводах зазвичай пропадають, коли двигун нагрівається.
- Знову пробуємо смикати за косу проводів, перемикаємо з газу на бензин і все перевіряємо.
- Оберти при цьому не змінюються, і двигун працює рівно.
- Але, проходить час деякий і знову починають плавати оберти.
- Тому стали далі перевіряти ту ж саму косу проводів.
- В результаті знаходимо ще одне таке ж з'єднання, навіть дещо гірше.
- Перевіривши все ретельно, ми знайшли ще одне, вже третє з'єднання аналогічного типу.
- Тому всіх їх пропаюємо, все збираємо і знову запускаємо двигун.
- Прогріли при цьому гарненько його, дочекавшись того, що тричі включався вентилятор охолодження.
- Робота йде нормально, тому приступаємо до діагностики нарешті.
- Спочатку дивимося на холостому ходу, потім додаємо обороти і на завершення робимо повне відкриття дросельної заслонки.
- Двигун при цьому працює нормально і не глохне.
- Тому вимикаємо двигун і дивимося результати діагностики.
- На холостих обертах комп'ютер показує всього 10 градусів випередження.
- Максимально показник доходить до 37 при цьому.
- Тому при роботі на газі при таких параметрах проблем ніяких виникати не повинно.
- При роботі на бензині може, правда, виникати короткочасно детонація, але тільки в жарку погоду. Але, це не смертельно.
- Дивимося також аналіз на комп'ютері і бачимо, що є тільки жовтого кольору сектора, а червоного немає жодного.
- Це говорить про те, що машина працює нормально і всі параметри в межах допустимого.Червоні сектори тут не допускаються.
- Тому виправлення шківа і новий пропил ми зробили правильно і двигун працює так, як потрібно.
- У зв'язку з цим і наша розповідь про самостійне виправлення або доопрацювання шківа на цьому закінчено.