Доопрацювання шківа Ланос

Прагнення автовласників покращувати роботу двигуна свого авто, що зазвичай виражається в скороченні витрат палива, досягненні більш жвавого розгону, а також інформативності педалі газу призводить до того, що вони намагаються зробити розпил шківа колінвала.

Питання тільки в тому, що одні вміють це грамотно робити і досягають бажаного результату, а інші роблять це не вміючи чи неграмотно і в результаті замість позитивного результату, навпаки, отримують погіршення роботи силового агрегату.

Суть цього доопрацювання полягає в розточці паза на самому шківі з тією метою, щоб можна було в результаті шків провернути трохи за годинниковою стрілкою.

На двигуні народного автомобіля України Daewoo Lanos такі доопрацювання також не є рідкістю.

Але, як вже говорилося вище, не кожен вміє правильно таку операцію виконувати.

В результаті не рідкісними бувають випадки, коли не виходить досягти бажаного результату.

Допрацьовуємо самостійно шків колінвала Daewoo Lanos

У даній статті ми хочемо розповісти про те, яким чином правильно самому доопрацювати шків на Деу Ланос.

яким чином правильно самому доопрацювати шків на Деу Ланос.

  • Ми розповімо не скільки про те, як доопрацювати шків, а на скільки максимально можна пиляти шків в цьому конкретному автомобілі.
  • Справа в тому, що в нашому випадку один знайомий зробив розпил шківа і в результаті у нього після цього почалися проблеми з двигуном.
  • Поки силовий агрегат був ще холодним, то працював можна сказати нормально, а варто було йому прогрітися, як відразу починали плавати обороти.
  • Мало того, збільшилася занадто тяга і взагалі двигун став працювати огидно.

пропала тяга і взагалі двигун став працювати огидно.

  • Раніше ми робили доопрацювання шківа і у нас двигун працює відмінно.
  • Справа в тому, що у нас пропил був виконаний не більше ніж на два зуба його вінця.
  • Це означає, що, якщо взяти наприклад мітку на шківі, яку ми зазвичай ставимо навпроти датчика колінвала.

якщо взяти наприклад мітку на шківі, яку ми зазвичай ставимо навпроти датчика колінвала.

  • То в цьому випадку датчик колінвала вже дивиться через один зуб шківа від цієї мітки.

датчик коленвала вже дивиться через один зуб шківа від цієї мітки.

  • І ні в якому разі не більше.
  • В іншому випадку при роботі на низькооктановому пальному в жарку пору року двигун починає детонувати.
  • Правда, відбувається це тільки під навантаженням. Якщо перейти в режим живлення газом, то детонація припиняється. якщо ви вирішите їздити тільки на одному газі, то детонації не буде взагалі. 
  • Правда при цьому доведеться їздити постійно на газі, а бензин якщо і заливати, то тільки 98.
  • Пов'язано це з тим, що на 95-му бензині також може відбуватися невелика детонація для їзди на газі можна навіть трохи збільшити кут пропилу шківа.
  • Правда, зовсім на небагато.
  • А сама детонація згубно впливає на стан двигуна.
  • В даному випадку також двигун на газі працює відмінно, а на бензині немає тяги, зате є постійна детонація.
  • Шків колінвала на цьому автомобілі Деу Ланос перепиляний за допомогою звичайної болгарки.
  • Провівши діагностику за допомогою комп'ютера, ми виявили, що кут випередження запалювання при цьому пропилі становить 21 градус до верхньої мертвої точки (ВМТ).

 кут випередження запалювання при цьому пропилі становить 21 градус до верхньої мертвої точки

  • На холостих обертах цей показник доходить до 27, що є дуже раннім кутом.
  • При цьому, при наборі обертів кут цей досягає 50 градусів. А на таких машинах вже при 35 градусах починається зазвичай детонація.
  • В результаті повна картина виглядає наступним чином.

 повна картина виглядає наступним чином.

  • Звичайно, такі кути неприпустимі в даному двигуні, тому і виділені червоним кольором.
  • Тому, хочеш чи не хочеш, а такий розпил доведеться виправляти.
  • Іншими словами, потрібно переробити шків, заваривши наявний пропивл і виконавши інший

потрібно переробити шків, заваривши наявний пропивл і виконавши інший

  • Пропил повинен бути, як ми вже говорили, максимум на 2 зуба. При цьому шків щільно одягнеться на шпонку колінвала.

шків щільно одягнеться на шпонку коленвала.

  • А якщо шків щільно сяде на шпонку і гарненько буде затягнутий, то він і не зможе розбити цю шпонку під час подальшої експлуатації.
  • У всякому разі, практика показує, що такого не буває, якщо шків добре затягнутий його болтом.
    • В результаті ми заварили пропил напівавтоматичним зварюванням і виконали зовсім інший.
    • Тепер на шківі можна побачити, де був раніше старий пропил і який вийшов у нас тепер після виправлення.

    можна побачити, де був раніше старий пропив і який вийшов у нас тепер

    • При цьому потрібно мати на увазі, що кути різання повинні бути максимально рівними і гострими для того, щоб потім чітко вгризалася в цей пропил шестерня.

    кути різання повинні бути максимально рівними і гострими

    • Мається на увазі, щоб не було в цих місцях ніякого люфту або ухилів в сторони.
    • Потрібно також враховувати, що сам шків виготовлений з чавуну, а зварювання на ньому від напівавтомата і воно набагато міцніше чавуну.
    • Це можна перевірити за допомогою простого напилка.
      • В принципі вся переробка шківа виконується в такому ж порядку.
      • Тобто, виконується діагностика спочатку з метою визначення кута випередження.
      • Робиться це ще й тому, що нерідко трапляється так, що автомобіль вже перепрошит.ий.
      • В основному це стосується автомобілів Деу Ланос випуску до 2010 року.
      • Після цього року вже на всіх автомобілях переробка шківа просто неможлива.
      • Пов'язано це з тим, що в таких авто вже робляться дещо інші кути. Неможлива переробка і в чипованих авто.
        • Отже, перевіряється на діагностиці наявний кут випередження, після чого розраховується на скільки можна переробити шків.
        • Зазвичай це на один-два зуба, не більше.
        • В результаті приміряємо перероблений або виправлений нами шків.
        • Встановлюємо цей шків на своє місце і дивимося, що у нас в результаті вийшло.
        • Звертаємо увагу на те, щоб шків при цьому сидів щільно.
          • Крім того, дивимося, розташування в даний момент мітки.
          • Так от, раніше, до переробки, ця мітка стояла по центру датчика положення колінвала.
          • Зараз же вона вийшла зміщеною майже на два зуба.

          мітка вийшла зміщеною майже на два зуба.

          • Ось це і є вся переробка шківа. Більше нічого робити не потрібно, оскільки можуть бути потім різного роду проблеми.
          • Ще одним важливим аспектом є те, що потрібно домогтися того, щоб поверхня обробки шківа була ідеально рівною.
          • Для цього, по завершенню всіх зварювальних і слюсарних робіт, за допомогою великого плоского напилка просто її вирівнюємо.

          за допомогою великого плоского напилка просто вирівнюємо поверхню

          • Тоді тільки шків буде прилягати щільно на своєму місці.
            • Після того, як ми зробили правильний пропил, обробили поверхню напилком, встановлюємо шків на своє місце і закріплюємо.

            встановлюємо шків на своє місце і закріплюємо.

            • Гайку при цьому потрібно закручувати за допомогою динамометричного ключа, із зусиллям, зазначеним в інструкції.
            • Ми ж через брак такого ключа завжди закручуємо за допомогою гайковерта, встановивши його в положення трохи більше середнього.
              • Далі все збираємо і запускаємо двигун, щоб перевірити, що у нас в результаті вийшло.

              запускаємо двигун, щоб перевірити, що у нас в результаті вийшло.

              • Прогріваємо добре двигун, при цьому перевіряємо роботу його на газі і на бензині.
              • Особливу увагу звертаємо на рівність ходу, на обороти двигуна.
                • Після чого знову виконуємо діагностику за допомогою комп'ютерної програми.
                • Однак, тут, після прогріву в двигуні знову почали плавати обороти.
                  • І тут ми виявили ще одну проблему. В принципі така проблема характерна для всіх автомобілів цієї моделі.
                  • Справа в тому, що якщо посмикати за джгут проводів, що знаходяться за двигуном, то у нього починають плавати обороти, аж до повної зупинки.

                  якщо посмикати за джгут проводів, що знаходяться за двигуном, то у нього починають плавати обороти

                  • Виявляється, в цьому джгуті проводів є одне цікаве з'єднання, в яке входить один провід, а виходять вже два.

                  одне цікаве з'єднання, в яке входить один провід, а виходять вже два.

                  • При цьому один з цих дротів йде на регулятор холостого ходу автомобіля Деу Ланос.

                  один з цих дротів йде на регулятор холостого ходу

                   другий провід підходить до датчика положення дросельної заслінки.

                  • Так от, це місце просто заізольоване і в ньому часто пропадає контакт. Цілком зрозуміло, що через це і будуть плавати оберти двигуна.
                  • Розмотуємо цю ізоляційну стрічку і бачимо, що тут три дроти вставлені в одну гільзу і обтиснуті.

                  три дроти вставлені в одну гільзу і обтиснуті.

                  • Ніякої пропайки або ще чого-небудь тут і в помині немає.
                    • Зрозуміло, що з часом в цій гільзі з'являється окислення і контакти між проводами починають пропадати.
                    • Як результат всьому цьому  - зникнення або плавання обертів. А виправити це положення насправді дуже просто.
                    • Досить просто пропаяти всі контакти проводів і все.
                      • Така проблема характерна для Деу Ланос з двигуном об'ємом 1,5 літра і 1,6 літра також.
                      • В результаті пропаяли ми все-таки це з'єднання проводів.

                      пропаяли ми все-таки це з'єднання проводів.

                      • Далі ізолюємо його, збираємо все назад і знову запускаємо двигун.
                      • Прогріваємо його гарненько, оскільки контакти в проводах зазвичай пропадають, коли двигун нагрівається.
                        • Знову пробуємо смикати за косу проводів, перемикаємо з газу на бензин і все перевіряємо.
                        • Оберти при цьому не змінюються, і двигун працює рівно.
                        • Але, проходить час деякий і знову починають плавати оберти.
                          • Тому стали далі перевіряти ту ж саму косу проводів.
                          • В результаті знаходимо ще одне таке ж з'єднання, навіть дещо гірше.

                          знаходимо ще одне таке ж з'єднання, навіть дещо гірше.

                          • Перевіривши все ретельно, ми знайшли ще одне, вже третє з'єднання аналогічного типу.
                          • Тому всіх їх пропаюємо, все збираємо і знову запускаємо двигун.
                            • Прогріли при цьому гарненько його, дочекавшись того, що тричі включався вентилятор охолодження.
                            • Робота йде нормально, тому приступаємо до діагностики нарешті.
                            • Спочатку дивимося на холостому ходу, потім додаємо обороти і на завершення робимо повне відкриття дросельної заслонки.
                            • Двигун при цьому працює нормально і не глохне.
                              • Тому вимикаємо двигун і дивимося результати діагностики.
                              • На холостих обертах комп'ютер показує всього 10 градусів випередження.

                              На холостих обертах комп'ютер показує всього 10 градусів випередження.

                              • Максимально показник доходить до 37 при цьому.
                              • Тому при роботі на газі при таких параметрах проблем ніяких виникати не повинно.
                                • При роботі на бензині може, правда, виникати короткочасно детонація, але тільки в жарку погоду. Але, це не смертельно.
                                • Дивимося також аналіз на комп'ютері і бачимо, що є тільки жовтого кольору сектора, а червоного немає жодного.

                                 є тільки жовтого кольору сектора, а червоного немає жодного.

                                • Це говорить про те, що машина працює нормально і всі параметри в межах допустимого.Червоні сектори тут не допускаються.
                                • Тому виправлення шківа і новий пропил ми зробили правильно і двигун працює так, як потрібно.
                                • У зв'язку з цим і наша розповідь про самостійне виправлення або доопрацювання шківа на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Доопрацювання шківа Ланос"

Відгуки: 2


Іван Чужа

Інформації в інтернеті багато, а щоб толкової, то як кіт наплакав. Дякую за викладений матеріал, будемо пробувати щось змінити!


владимир

доходчиво и понятно.спасибо.




Педалі для ремонту Деу Ланос:

Колінвал для ремонту Деу Ланос:

Шків для ремонту Деу Ланос:

Тяга для ремонту Деу Ланос:

Датчики для ремонту Деу Ланос:

Болти для ремонту Деу Ланос:

Шестерня двигуна для ремонту Деу Ланос:

Гайка для ремонту Деу Ланос:

Регулятор для ремонту Деу Ланос:

Дросельна заслонка для ремонту Деу Ланос:

.