Перезаряд акумулятора Чері Амулет, пропадає живлення. Встановлюємо трирівневий регулятор напруги

Як відомо, основним джерелом живлення в електричному ланцюзі автомобіля при його непрацюючому силовому агрегаті є акумуляторна батарея.

При працюючому двигуні вироблення струму і подачу його в мережу до споживачів здійснює генератор.

Він перетворює механічну енергію обертання колінвала двигуна в електричну і направляє її в електричний ланцюг для живлення споживачів.

Але, так як швидкість обертання колінвала буває різною, а також кількість споживачів постійно змінюється, тому і величина напруги, що надходить від генератора, також постійно змінюється.

У зв'язку з цим і акумулятор, який отримує також заряджання від генератора, може отримувати різну напругу.

Перевищення допустимих меж напруги, а для автомобільної мережі це 14,5 В, неминуче призведе до виходу з ладу акумулятора.

Причому для цього досить буквально кілька тижнів. Не найкращою ситуацією виявиться і заниження цих норм.

Тому, для того щоб стабілізувати рівень подачі напруги на акумулятор і інші споживачі в будові генератора передбачено реле регулятор напруги.

Основним призначенням застосування такого пристрою є захист акумулятора від перепадів напруги і від перезарядки.

Однак, недоліком такого реле регулятора стало те, що воно не реагує на зміну температури навколишнього середовища.

А акумулятор, як відомо, при різних температурних режимах поводиться по різному. Рівень його напруги також змінюється.

Крім того, дане реле не враховує і кількості включених споживачів, тобто навантаження в конкретний момент часу.

А тут також необхідна подача різної величини напруги.

Точно таке ж положення і зі зміною швидкості обертання колінвала двигуна.

Тому і був придуманий трирівневий регулятор напруги.  

Трирівневий регулятор найчастіше являє собою окремий вузол, який кріпиться до кузова автомобіля.

Його основною перевагою є те, що він регулює силу струму, яку виробляє обмотка збудження генератора, завдяки виникненню в ній електромагнітного поля.

Тепер, завдяки наявності такого пристрою, генератор віддає в електричний ланцюг бортової мережі автомобіля саме таку напругу, рівень якої вимагається при певній температурі зовнішнього середовища, кількості включених споживачів і швидкості обертання колінвала.

Цим ми значно продовжуємо термін служби акумулятора, передчасна заміна якого є досить дорогим задоволенням.

Встановлюємо самостійно трирівневий регулятор напруги на Chery Amulet

В черговій статті ми хочемо поділитися досвідом, як можна самому розібратися в причині перезарядки акумулятора і встановити трирівневий регулятор напруги на Чері Амулет.

як можна самому розібратися в причині перезарядки акумулятора і встановити трирівневий регулятор напруги на Чері Амулет.

  • В нашій машині чомусь почало періодично повністю гаснути підсвічування на панелі приладів.
  • Крім того, так само періодично почало пропадати живлення на магнітофоні.
  • Що цікаво, при включенні компресора кондиціонера все відразу відновлювалося.
  • Також були помічені ряд інших дивацтв.

були помічені ряд інших дивацтв.

  • Наприклад, став чомусь грітися акумулятор, в результаті чого довелося його замінити.

став чомусь грітися акумулятор

  • Крім цього, не так давно перегоріли лампочки ближнього світла в фарах.
  • Весь цей ряд дивацтв і несправностей наштовхує на думку, що швидше за все акумулятор отримує дуже велику зарядку.
  • Щоб переконатися у вірності своєї гіпотези ми вирішили заміряти напругу на клемах акумулятора.
  • Для цього запускаємо двигун, при цьому запуск виконується нормально і на панелі приладів все горить.
  • Після цього підключили прилад до клем акумулятора і отримуємо напругу майже 18В.

підключіть прилад до клем акумулятора і отримуємо напругу майже 18В.

  • Потім приставили один з виводів приладу до клеми генератора і прилад також показав 17В.

приставили один з висновків приладу до клеми генератора і прилад також показав 17В.

  • Таким чином виходить, що наше припущення виявилося вірним.
  • Генератор подає занадто велику напругу на акумулятор і останній отримує перезаряд. Тому він і гріється.
  • А приладова панель і магнітофон також отримавши занадто високу напругу, вимикаються, оскільки в них спрацьовує власний захист.
  • Висновок в такому випадку напрошується один: необхідно знімати генератор і провести його дефектовку.
  • Знімаємо тому генератор і розбираємо його.

Знімаємо тому генератор і розбираємо його.

  • Звичайно, по ідеї, нам варто було б замінити в цьому генераторі щітки, а з ними і реле регулятор напруги.
  • Проте, сенсу в даному випадку в цьому немає, оскільки генератор відходив всього два роки і практично новий.
  • Підшипники в ньому стоять відмінні, на валу встановлено широкий, і ніякого люфту, зносу або вироблення на них немає.
  • Щітки також знаходяться в нормальному стані.
  • Замінити реле регулятор напруги також не вийде, оскільки незважаючи на всі наші старання в продажу ми ніде такого не знайшли.

у продажу ми ніде такого реле регулятора не знайшли.

  • Тому було прийнято рішення встановити на цей генератор трирівневий регулятор напруги.
  • Для цього ми придбали саме такий новий регулятор.

придбали саме такий новий регулятор.

  • Він являє собою пристрій в окремому корпусі з кабелем, на кінці якого є щітковий вузол.
  • Але, нам цей вузол не знадобиться, тому ми просто від'єднаємо від нього дроти.

нам цей вузол не знадобиться, тому ми просто від'єднаємо від нього дроти.

  • А натомість підключимо ці дроти до контактів щіткового вузла, що розташований в генераторі нашого Чері Амулет.

підключимо ці дроти до контактів щіткового вузла, що розташований в генераторі

  • Тому приступаємо до припаювання зазначених проводів.
  • Для цього знімаємо гумову заглушку з торця реле регулятора напруги і там стають видні контакти щіток.

знімаємо гумову заглушку з торця реле регулятора напруги

  • Далі наше завдання визначити полярність цих контактів і зробити спеціальні борозенки в корпусі для прокладання проводів.

 наше завдання визначити полярність цих контактів і зробити спеціальні борозенки в корпусі

  • Борозенки можна зробити за допомогою напилка або мініатюрного наждака.
  • Полярність просто визначаємо за допомогою приладу.

Полярність просто визначаємо за допомогою приладу.

  • Після цього відрізаємо кінці проводів регулятора і зачищаємо їх ізоляцію.
  • Потім кінці змащуємо рідкою каніфоллю і за допомогою припою залужуємо.

кінці змащуємо рідкою каніфоллю і за допомогою припою залужуємо.

  • І далі за допомогою паяльника припаюємо ці кінці проводів до відповідних контактів щіткового вузла регулятора.

 припаюємо ці кінці проводів до відповідних контактів щіткового вузла

  • Тепер старе реле регулятор напруги, яке не забудьте попередньо вирвати просто з щіткового вузла, можна викинути.

 старе реле регулятор напруги можна викинути

  • Воно нам уже не знадобиться, оскільки ми встановимо новий регулятор трирівневий.
  • При цьому дроти його, які ми припаяли, будуть вільними.
  • Далі нам потрібно гумкою і кришкою, які були раніше тут, закрити місце з'єднання проводів з відповідними контактами щіток.

 потрібно закрити гумкою і кришкою, які були раніше тут, місце з'єднання проводів

  • Тепер наша задача зібрати весь генератор. Але, для цього нам буде потрібно попередньо просунути провід регулятора через кришку.
  • А проходити цей гофрований дріт буде через одне з трьох наявних на корпусі генератора отворів.

 проходити цей гофрований дріт через одне з трьох наявних на корпусі генератора отворів

  • Але, спочатку відломаємо невеликий фрагмент пластмасового корпусу щіткового вузла, щоб можна було компактно укласти наш провід.

 отломаем невеликий фрагмент пластмасового корпусу щіткового вузла

  • Потім на кінець гофри на дроті намотати трохи ізоляційної стрічки.

 на кінець гофри на дроті намотати трохи ізоляційної стрічки.

  • Цим ми запобіжимо протиранню гофри і проводів в місці проходження їх через отвір корпусу генератора.
  • Крім того, дозволить зафіксувати саму гофру, щоб вона не злетіла.
  • Далі, щоб полегшити проходження проводу через отвір корпусу генератора Чері Амулет, за допомогою свердла збільшимо дещо його розмір.

за допомогою свердла збільшимо дещо його розмір.

  • Зробити це не буде складно, оскільки ця частина корпусу виготовлена з алюмінію.
  • Після закінчення всіх приготувань, від'єднуємо сам регулятор від проводів.

від'єднуємо сам регулятор від проводів.

  • І протягуємо дроти через приготовлений нами отвір в кришці генератора.

 протягуємо дроти через приготоване нами отвір в кришці генератора.

  • З внутрішньої сторони встановлюємо щітковий вузол на своє місце.

З внутрішньої сторони встановлюємо щітковий вузол на своє місце.

  • Тепер можемо прикрутити цей вузол за допомогою двох болтів.

можемо прикрутити цей вузол за допомогою двох болтів.

  • Далі нам ще потрібно припаяти на місце одну клему на щітковому вузлі, яку ми раніше розірвали при розбиранні.

ще потрібно припаяти на місце одну клему на щітковому вузлі, яку ми раніше розірвали при розбиранні.

  • Тепер все встановлено на своїх місцях і провід акуратно виходить назовні з кришки через отвір.

провід акуратно виходить назовні з кришки через отвір.

  • А якщо так, то можемо на місце прикручувати і сам регулятор.

 можемо на місце прикручувати і сам регулятор.

  • Далі нам належить зафіксувати щітки, щоб надалі вони чітко встали до ламелів.
  • Як ви вже встигли помітити, в кожній з щіток є невеликий отвір.

у кожній з щіток є невеликий отвір.

  • Так от, беремо шило або товсту голку, вставляємо її зі зворотнього боку кришки в отвір.

шило або товсту голку, вставляємо її зі зворотного боку кришки в отвір

  • Зсередини, допомагаючи пальцями руки регулюємо щітки таким чином, щоб через їх отвори просунути наше шило або голку.
  • Після цього щіток зсередини видно не буде.   

Після цього щіток зсередини видно не буде.

  • Залишаємо в такому положенні шило і одягаємо кришку на генератор.

Залишаємо в такому положенні шило і одягаємо кришку на генератор.

  • Коли все це вийшло виконати, скріплюємо обидві частини генератора Чері Амулет за допомогою парочки болтів.

скріплюємо обидві частини генератора Чері Амулет за допомогою парочки болтів.

  • І після того, як закрутили пару болтів можемо виймати залишене нами шило.
  • Це буде свідчити про те, що щітки встали в щільний контакт з ламелями.
  • Значить ми можемо грунтовно закрутити всі болти на генераторі, зібравши його повністю при цьому, і потім встановлюємо наш генераторний пристрій на своє місце в автомобілі.

встановлюємо наш генераторний пристрій на своє місце в автомобілі.

  • В результаті у нас вийшло так, що провід з генератора виходить через отвір.
  • Далі ми цей провід закріплюємо за допомогою пластикової стяжки.

цей провід закріплюємо за допомогою пластикової стяжки.

  • Таким чином ми закріпили провід на корпусі самого генератора.
  • Потім провід пішов далі під гофрою.

Потім провід пішов далі під гофрою.

  • І потім, проходячи по низу, цей провід закріплюється в двох місцях на трубці кондиціонера.

провід закріплюється в двох місцях на трубці кондиціонера

  • Сам же регулятор прикріплюємо до кузова за корпусом фільтра.

Сам же регулятор прикріплюємо до кузова за корпусом фільтра.

  • Далі встановлюємо регулятор на максимальне положення і до акумулятора підключаємо знову мультиметр.

до акумулятора підключаємо знову мультиметр

  • Напругу на батареї прилад показує 12,8 В.І запускаємо далі двигун.
  • При цьому дивимося на панелі приладів при повороті ключа запалювання сигнальна лампочка акумулятора спалахує, а після запуску двигуна відразу ж вимикається.
  • Значить, поки все йде так як має бути.
  • Далі дивимося на показники приладу.
  • Як виявилося, мультиметр зафіксував напругу зарядки акумулятора на рівні 14,66 В.

мультиметр зафіксував напругу зарядки акумулятора на рівні 14,66 В.

  • Це цілком нормальна напруга.Тому даємо двигуну трохи пропрацювати і дивимося за приладом.
  • При цьому показник не повинен занадто змінюватися. Потім включаємо споживачі і дивимося знову на прилад.
  • Його свідчення майже не змінилися. В принципі це нормальний стан.
  • Але, ми все ж переключили регулятор напруги на його середній режим.В результаті напруга зарядки впала до позначки 14,1 В.
  • l під навантаженням при включених споживачах осідання напруги практично ніякого не сталося.
  • Тому ми приймаємо рішення в такому положенні регулятор і залишити.
    • Таким чином нам вдалося довести, що при неможливості придбати оригінальний або аналоговий реле регулятор напруги генератора, такий, який на вашому автомобілі був встановлений, завжди є можливість придбати і встановити трирівневий регулятор.
    • Працює він нормально, навіть краще«рідного.
      • До того ж встановлювали ми в даному випадку регулятор, призначений для автомобіля ВАЗ-2110.
      • Тому і вартість його зовсім невелика.
      • На цьому нашу розповідь про самостійну заміну реле регулятора генератора і установку трирівневого регулятора на Чері Амулет закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Перезаряд акумулятора Чері Амулет, пропадає живлення. Встановлюємо трирівневий регулятор напруги"

Відгуки: 1


Олег

Реально бомбезне вирішення питання. Я ще ні разу не бачив, щоб при увімкненні споживачів напруга не просідала, а навпаки збільшувалась. А що скажете по надійності, на довго вистачає? І чи реально зарадити сівший АКБ, якщо перевести регулятор в максимальний режим роботи?




Генератор для ремонту Чері Амулет:

Колінвал для ремонту Чері Амулет:

Реле для ремонту Чері Амулет:

Регулятор для ремонту Чері Амулет:

Панель приладів для ремонту Чері Амулет:

Компресор для ремонту Чері Амулет:

Фара для ремонту Чері Амулет:

Клема для ремонту Чері Амулет:

Підшипник для ремонту Чері Амулет:

Заглушки для ремонту Чері Амулет:

.