Димить двигун Деу Сенс, вироблення колінвала і масло в циліндрах - капіталка двигуна

Початок двохтисячних років в нашій країні ознаменувався появою ще одного вітчизняного автомобіля.

І це після фурору, який до цього справив всім відомий і багатьма улюблений «народний» автомобіль Daewoo Lanos.

Так ось, в 2002 році вітчизняний Запорізький автомобільний завод запустив у виробництво бюджетний варіант улюбленного багатьма автомобіля - Daewoo Sens.

Спочатку нова модель мала умовний код L1300. Але, потім, в результаті всенародного голосування нова машина отримала своє ім'я. 

І аж до 2017 року під цією назвою і сходила з конвеєра заводу нова автомобільна модель Daewoo Sens, а потім і вже ZAZ Sens.

Відмінність нової машини полягала в тому, що на неї встановлювали, крім усього іншого, і вітчизняний силовий агрегат.

Виготовляли його на Мелітопольському моторному заводі. Відразу це був двигун об'ємом 1,3 літра, а через деякий час з'явився і 1,4 л.

В цілому агрегат виявився непоганим, хоча і сконструювали його досить давно.

А в той час його дещо допрацювали і вийшов непоганий чотирициліндровий верхньоклапанний силовий агрегат.

Розробники давали гарантію на нього в 150 тис. кілометрів пробігу.

Саме після цього порогу двигуну був потрібний капітальний ремонт.

Як правило, такий вид ремонту виконували досвідчені майстри, в яких для цих цілей був спеціальний інструмент і пристосування.

Але, при бажанні такий ремонт можна виконати і самому, маючи також досвід виконання такого роду робіт, а також певні знання.

Виконуємо самостійно капітальний ремонт силового агрегату Daewoo Sens

В черговій статті розмова піде про те, яким чином можна виконати капітальний ремонт у власному гаражі двигуна Деу Сенс.

яким чином можна виконати капітальний ремонт у власному гаражі двигуна Деу Сенс.

  • Отже, прийшов час, коли в двигуні нашого автомобіля почалася підвищена витрата мастила.
  • Мало того, двигун став «з'їдати» і охолоджуючу рідину.
  • Після прогріву автомобіль залишав за собою стійкий сизий шлейф вихлопних газів.
  • Загалом, за всіма параметрами прийшов час виконувати капітальний ремонт агрегату.

за всіма параметрами прийшов час виконувати капітальний ремонт агрегату

  • До того ж сам агрегат в болоті і в маслі. Навіть шумоізоляція капота вся забризкана маслом.
  • Тому насамперед, перш, ніж почати ремонт ретельно вимиваємо сам двигун.

перш, ніж почати ремонт ретельно вимиваємо сам двигун.

  • Просто так самому зручніше і легше працювати. До такого двигуна вже і не гидко підходити.
  • Спустившись в оглядову яму, ми виявили в результаті огляду, що з'єднання штанів глушника і резонатора також все повністю в маслі.

з'єднання штанів глушника і резонатора також все повністю в маслі.

  • Мало того, вся задня стінка силового агрегату Деу Сенс повністю забризкана маслом.

вся задня стінка силового агрегату Деу Сенс повністю забризкане маслом

  • Це також говорить про те, що двигун «дуже серйозно хворий» і вимагає негайного втручання.
  • Тому, більше тут роздумувати нічого і ми знімаємо двигун з автомобіля.

знімаємо двигун з автомобіля

  • При його розбиранні відразу впадає в очі, що в третьому циліндрі присутнє масло.

в третьому циліндрі присутній масло

  • Але, як виявилося, це ще не всі "сюрпризи".
  • Якщо спробувати рукою потягнути за колінвал двигуна, то виявилося, що він має величезний люфт.

коленвал двигуна має величезний люфт

  • Це при тому, що масляний піддон ми ще не знімали і до самого валу ще не добралися.
  • Розібравши двигун далі, ми витягли колінвал і побачили, що всі вкладиші шатунів знаходяться в жалюгідному стані.

все вкладиші шатунів знаходяться в жалюгідному стані

  • А люфт у колінвала був тому, що з двох півмісяців, які встановлені всередині блоку, один відсутній.

з двох півмісяців, які встановлені всередині блоку, один відсутній

один півмісяць валяється внизу в блоці циліндрів

  • Судячи з його стану, він там валяється досить давно.
  • А у того півмісяця, який був на своєму місці є досить істотне вироблення.
  • В самому ж масляному піддоні все дно його залито болотоподібною рідиною.

У самому ж масляному піддоні все дно його залито грязеподобной рідиною.

  • В якій можна знайти осколки деталей блоку.
  • Якщо уважно подивитися на колінвал, то можна відразу помітити хороше вироблення в тому місці, де встановлений в блоці півмісяць.

 можна відразу помітити хорошу вироблення на коленвале

  • в той час, як з іншого боку такого вироблення немає.
  • У будь-якому випадку потрібно буде показати такий колінвал токарю, але є припущення, що швидше за все такий вал доведеться просто замінити.
  • Ну, а ми поки розбираємо поршневу групу. Дістаємо поршень першого циліндра і бачимо стан його гільзи.

Дістаємо поршень першого циліндра і бачимо стан його гільзи

  • Вона суцільно всіяна борознами. Не в кращому стані і гільза другого циліндра.
  • Але, найжахливіший стан має гільза третього циліндра двигуна Деу Сенс.

найжахливіший стан має гільза третього циліндра двигуна

  • На самому початку ми говорили, що в цьому циліндрі було виявлено масло.
  • Так от, божевільне вироблення на стінках гільзи цього циліндра – це не що інше, як сліди стопорного кільця пальця поршня, половину якого ми знайшли в піддоні двигуна.
  • При цьому, сам поршень цього циліндра лопнув, в результаті чого з нього і виліз палець.

поршень цього циліндра лопнув

  • В результаті і вийшли такі величезні вироблення на стінках цього циліндра.

 вийшли такі величезні вироблення на стінках цього циліндра

  • Є борозни і на стінках четвертого циліндра.

Є борозни і на стінках четвертого циліндра.

  • Загалом, картина вимальовується така, що гільзи двигуна доведеться всі міняти. Також доведеться встановлювати і новий колінвал.
  • В результаті ми замовили нові гільзи і вимили ретельно блок, приготувавши його до подальшого гільзування.
  • Отже, дочекалися, коли нам доставили нові гільзи до нашого блоку циліндрів.

нам доставили нові гільзи до нашого блоку циліндрів.

  • Заодно виписали і нові поршні, виготовлені в Болгарії.

виписали і нові поршні, виготовлені в Болгарії.

  • Потрібно відзначити, що всі деталі, включаючи навіть стопорні кільця пальців поршнів – це оригінальні вироби.

всі деталі, включаючи навіть стопорні кільця пальців поршнів – це оригінальні вироби

  • Це, не рахуючи, звичайно, поршнів.
  • Але, наш вибір не випадковий, оскільки ми вже раніше стикалися з такого роду деталями і просто знаємо, що саме ці виробники є найбільш надійними.
  • Замовили ми і новий колінвал в оригінальному виконанні.

Замовили ми і новий колінвал в оригінальному виконанні.

  • Тут у нас був цікавий вибір: можна було замовити оригінальний колінвал, можна придбати аналоговий, який в кілька разів дешевше або знайти оригінальний вал б/у і проточити його під наш блок.
  • В результаті ми віддали перевагу першому варіанту. На цьому етапі ремонту нас чекала одна неприємність.
  • Справа в тому, що встановити нові гільзи на блок цього двигуна ніяк не виходило.

встановити нові гільзи на блок цього двигуна ніяк не виходило

  • Просто виявилося, що це вже не перша його гільзовка, тому в черговий раз це робити вже неможливо.
  • Тому ми придбали інший двигун б/у з якого і візьмемо інший блок циліндрів.

придбали інший двигун б/у з якого і візьмемо інший блок циліндрів

  • В подальшому цей двигун розберемо, витягнемо з нього блок і віддамо його на проточку під необхідний нам розмір.
  • І після цього встановимо нові гільзи і будемо пробувати зібрати двигун для нашого автомобіля Деу Сенс.
  • Отже, блок ми повністю зібрали, після чого промили і встановили його піддон.
  • І тепер встановлюємо цей готовий блок на його автомобіль.

встановлюємо цей готовий блок на його автомобіль.

  • Як і планувалося, цей блок був розточений, в нього встановили нові гільзи,а також нову поршневу.

блок був розточчя, у нього встановили нові гільзи, а також нову поршневу

Що стосується головки блоку циліндрів, то тут також все встановлено нове

  • З того, що було раніше залишилося тільки корпус і одна шпилька.
  • В результаті встановили ми двигун на сам автомобіль.

встановили ми двигун на сам автомобіль.

  • Тут хочеться сказати, що дивитися і працювати з таким агрегатом набагато приємніше, ніж з брудним.
  • А відмити його до такого стану і все його навісне обладнання вимагає значно більше часу і сил, ніж сам подальший ремонт.
  • Отже, зібрали ми повністю двигун вже безпосередньо на автомобілі.

зібрали ми повністю двигун вже безпосередньо на автомобілі.

  • Тепер залили в нього промивне масло, а систему охолодження поки заповнили звичайною водою.
  • Справа в тому, що наш двигун проточувався, тому всередині його можуть залишитися пил або навіть стружка від металу.
  • Для того, щоб весь цей бруд і різного роду залишки з двигуна повністю вимилися ми і залили туди промивне масло.
  • Тому запустимо двигун, дамо йому деякий час попрацювати, після чого зіллємо це масло, заллємо нове і встановимо новий масляний фільтр.
  • Те ж саме стосується і системи охолодження.
  • Раптом виявиться десь підтікання, то в цьому випадку ми втратимо якусь кількість води, а не антифризу. Заодно і усунемо виявлене підтікання.
  • Не ставимо поки на місце і повітряний фільтр. Робиться це для того, щоб мати вільним огляд водяної помпи, та ГРМ.
  • Загалом, щоб можна було спостерігати за двигуном з усіх його сторін.
  • Запускаємо в результаті двигун і даємо йому попрацювати. Цілком можливо, що з першого разу мотор запустити не вдасться.
  • Це цілком нормальна картина, оскільки в системі практично немає палива.
  • Треба дещо почекати поки паливний насос Деу Сенс трохи накачає палива в систему.
  • Тому пробуємо запустити двигун кілька разів періодично. У нас це вийшло зробити з третьої спроби.
  • При цьому, вийшло так, що на панелі приладів не гасне лампочка Чек або символ «двигун».

 на панелі приладів не гасне лампочка Чек або символ «двигун»

  • Потрібно перевірити, адже можливо десь неправильно підключили під час складання якийсь датчик чи є інша несправність.
  • При складанні двигуна це цілком можливо. Тому потрібно ще раз все уважно перевірити.
  • У нашому випадку виявилося, що випала фішка датчика дросельної заслонки.

 виявилося, що випала фішка датчика дросельної заслінки

  • Там просто обломалась засувка, яку пізніше доведеться поміняти.
  • Звичайно, на початку буде дуже багато диму, як навколо самого автомобіля, так і з вихлопної труби. Але, це все нормально.
  • Справа в тому, що в процесі складання застосовувалося багато мастила шпильок і різних інших деталей, тому все це мастило повинно вигоріти.
  • А поки це відбувається, то і валить звідусіль дим. Що стосується диму з вихлопної труби, то тут також все зрозуміло.
  • Справа в тому, що в процесі експлуатації несправного двигуна у вихлопну систему також потрапило багато масла, яке природньо вигорає.
  • На початку ми ж спостерігали на стику вихлопної труби з резонатором солідне підтікання масла.
  • І тому дим буде йти до тих пір, поки масло і мастило скрізь не вигорить.
  • Пропрацював у нас двигун, після чого ми все зібрали назад, як повинно бути.

Пропрацював у нас двигун, після чого ми зібрали назад, як повинно бути

  • Звичайно, ще тривалий час з вихлопної під навантаженням може виходити невеликий дим. Адже масло там буде вигоряти ще довго.
  • Після пробігу в дві-три тисячі кілометрів потрібно ще додаткове регулювання клапанів.
  • Тому, що все було встановлено нове.
  • А в іншому двигун повністю готовий до тривалої експлуатації і тепер нормально працює, що на бензині, що на газі.
  • Тому нашу розповідь на цьому про самостійне проведення капітального ремонту двигуна об'ємом 1,3 літра Деу Сенс закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Димить двигун Деу Сенс, вироблення колінвала і масло в циліндрах - капіталка двигуна"

Відгуки: 1


Миша Шаповал

Да уж. Натерпелся этот мотор. Я так понимаю здесь первым хозяином даже и не пахнет), на ней наверное бомбилы какие-то денежку сбривали ) , но судя по всему машина попала в хорошие руки. Спасибо за видео. Для меня было познавательно, подозреваю что скоро придётся заниматься тоже ремонтом имею уже пробег 210 тысяч, двигатель ещё ремонтов серйозных не видал, начел подбирать уже масло.




Капот для ремонту Деу Сенс :

Глушник для ремонту Деу Сенс :

Резонатор для ремонту Деу Сенс :

Циліндр для ремонту Деу Сенс :

Колінвал для ремонту Деу Сенс :

Піддон масляний для ремонту Деу Сенс :

Блок циліндрів для ремонту Деу Сенс :

Вал для ремонту Деу Сенс :

.