Початок двохтисячних років в нашій країні ознаменувався появою ще одного вітчизняного автомобіля.
І це після фурору, який до цього справив всім відомий і багатьма улюблений «народний» автомобіль Daewoo Lanos.
Так ось, в 2002 році вітчизняний Запорізький автомобільний завод запустив у виробництво бюджетний варіант улюбленного багатьма автомобіля - Daewoo Sens.
Спочатку нова модель мала умовний код L1300. Але, потім, в результаті всенародного голосування нова машина отримала своє ім'я.
І аж до 2017 року під цією назвою і сходила з конвеєра заводу нова автомобільна модель Daewoo Sens, а потім і вже ZAZ Sens.
Відмінність нової машини полягала в тому, що на неї встановлювали, крім усього іншого, і вітчизняний силовий агрегат.
Виготовляли його на Мелітопольському моторному заводі. Відразу це був двигун об'ємом 1,3 літра, а через деякий час з'явився і 1,4 л.
В цілому агрегат виявився непоганим, хоча і сконструювали його досить давно.
А в той час його дещо допрацювали і вийшов непоганий чотирициліндровий верхньоклапанний силовий агрегат.
Розробники давали гарантію на нього в 150 тис. кілометрів пробігу.
Саме після цього порогу двигуну був потрібний капітальний ремонт.
Як правило, такий вид ремонту виконували досвідчені майстри, в яких для цих цілей був спеціальний інструмент і пристосування.
Але, при бажанні такий ремонт можна виконати і самому, маючи також досвід виконання такого роду робіт, а також певні знання.
Виконуємо самостійно капітальний ремонт силового агрегату Daewoo Sens
В черговій статті розмова піде про те, яким чином можна виконати капітальний ремонт у власному гаражі двигуна Деу Сенс.

- Отже, прийшов час, коли в двигуні нашого автомобіля почалася підвищена витрата мастила.
- Мало того, двигун став «з'їдати» і охолоджуючу рідину.
- Після прогріву автомобіль залишав за собою стійкий сизий шлейф вихлопних газів.
- Загалом, за всіма параметрами прийшов час виконувати капітальний ремонт агрегату.

- До того ж сам агрегат в болоті і в маслі. Навіть шумоізоляція капота вся забризкана маслом.
- Тому насамперед, перш, ніж почати ремонт ретельно вимиваємо сам двигун.

- Просто так самому зручніше і легше працювати. До такого двигуна вже і не гидко підходити.
- Спустившись в оглядову яму, ми виявили в результаті огляду, що з'єднання штанів глушника і резонатора також все повністю в маслі.

- Мало того, вся задня стінка силового агрегату Деу Сенс повністю забризкана маслом.

- Це також говорить про те, що двигун «дуже серйозно хворий» і вимагає негайного втручання.
- Тому, більше тут роздумувати нічого і ми знімаємо двигун з автомобіля.

- При його розбиранні відразу впадає в очі, що в третьому циліндрі присутнє масло.

- Але, як виявилося, це ще не всі "сюрпризи".
- Якщо спробувати рукою потягнути за колінвал двигуна, то виявилося, що він має величезний люфт.

- Це при тому, що масляний піддон ми ще не знімали і до самого валу ще не добралися.
- Розібравши двигун далі, ми витягли колінвал і побачили, що всі вкладиші шатунів знаходяться в жалюгідному стані.

- А люфт у колінвала був тому, що з двох півмісяців, які встановлені всередині блоку, один відсутній.


- Судячи з його стану, він там валяється досить давно.
- А у того півмісяця, який був на своєму місці є досить істотне вироблення.
- В самому ж масляному піддоні все дно його залито болотоподібною рідиною.

- В якій можна знайти осколки деталей блоку.
- Якщо уважно подивитися на колінвал, то можна відразу помітити хороше вироблення в тому місці, де встановлений в блоці півмісяць.

- в той час, як з іншого боку такого вироблення немає.
- У будь-якому випадку потрібно буде показати такий колінвал токарю, але є припущення, що швидше за все такий вал доведеться просто замінити.
- Ну, а ми поки розбираємо поршневу групу. Дістаємо поршень першого циліндра і бачимо стан його гільзи.

- Вона суцільно всіяна борознами. Не в кращому стані і гільза другого циліндра.
- Але, найжахливіший стан має гільза третього циліндра двигуна Деу Сенс.

- На самому початку ми говорили, що в цьому циліндрі було виявлено масло.
- Так от, божевільне вироблення на стінках гільзи цього циліндра – це не що інше, як сліди стопорного кільця пальця поршня, половину якого ми знайшли в піддоні двигуна.
- При цьому, сам поршень цього циліндра лопнув, в результаті чого з нього і виліз палець.

- В результаті і вийшли такі величезні вироблення на стінках цього циліндра.

- Є борозни і на стінках четвертого циліндра.

- Загалом, картина вимальовується така, що гільзи двигуна доведеться всі міняти. Також доведеться встановлювати і новий колінвал.
- В результаті ми замовили нові гільзи і вимили ретельно блок, приготувавши його до подальшого гільзування.
- Отже, дочекалися, коли нам доставили нові гільзи до нашого блоку циліндрів.

- Заодно виписали і нові поршні, виготовлені в Болгарії.

- Потрібно відзначити, що всі деталі, включаючи навіть стопорні кільця пальців поршнів – це оригінальні вироби.

- Це, не рахуючи, звичайно, поршнів.
- Але, наш вибір не випадковий, оскільки ми вже раніше стикалися з такого роду деталями і просто знаємо, що саме ці виробники є найбільш надійними.
- Замовили ми і новий колінвал в оригінальному виконанні.

- Тут у нас був цікавий вибір: можна було замовити оригінальний колінвал, можна придбати аналоговий, який в кілька разів дешевше або знайти оригінальний вал б/у і проточити його під наш блок.
- В результаті ми віддали перевагу першому варіанту. На цьому етапі ремонту нас чекала одна неприємність.
- Справа в тому, що встановити нові гільзи на блок цього двигуна ніяк не виходило.

- Просто виявилося, що це вже не перша його гільзовка, тому в черговий раз це робити вже неможливо.
- Тому ми придбали інший двигун б/у з якого і візьмемо інший блок циліндрів.

- В подальшому цей двигун розберемо, витягнемо з нього блок і віддамо його на проточку під необхідний нам розмір.
- І після цього встановимо нові гільзи і будемо пробувати зібрати двигун для нашого автомобіля Деу Сенс.
- Отже, блок ми повністю зібрали, після чого промили і встановили його піддон.
- І тепер встановлюємо цей готовий блок на його автомобіль.

- Як і планувалося, цей блок був розточений, в нього встановили нові гільзи,а також нову поршневу.


- З того, що було раніше залишилося тільки корпус і одна шпилька.
- В результаті встановили ми двигун на сам автомобіль.

- Тут хочеться сказати, що дивитися і працювати з таким агрегатом набагато приємніше, ніж з брудним.
- А відмити його до такого стану і все його навісне обладнання вимагає значно більше часу і сил, ніж сам подальший ремонт.
- Отже, зібрали ми повністю двигун вже безпосередньо на автомобілі.

- Тепер залили в нього промивне масло, а систему охолодження поки заповнили звичайною водою.
- Справа в тому, що наш двигун проточувався, тому всередині його можуть залишитися пил або навіть стружка від металу.
- Для того, щоб весь цей бруд і різного роду залишки з двигуна повністю вимилися ми і залили туди промивне масло.
- Тому запустимо двигун, дамо йому деякий час попрацювати, після чого зіллємо це масло, заллємо нове і встановимо новий масляний фільтр.
- Те ж саме стосується і системи охолодження.
- Раптом виявиться десь підтікання, то в цьому випадку ми втратимо якусь кількість води, а не антифризу. Заодно і усунемо виявлене підтікання.
- Не ставимо поки на місце і повітряний фільтр. Робиться це для того, щоб мати вільним огляд водяної помпи, та ГРМ.
- Загалом, щоб можна було спостерігати за двигуном з усіх його сторін.
- Запускаємо в результаті двигун і даємо йому попрацювати. Цілком можливо, що з першого разу мотор запустити не вдасться.
- Це цілком нормальна картина, оскільки в системі практично немає палива.
- Треба дещо почекати поки паливний насос Деу Сенс трохи накачає палива в систему.
- Тому пробуємо запустити двигун кілька разів періодично. У нас це вийшло зробити з третьої спроби.
- При цьому, вийшло так, що на панелі приладів не гасне лампочка Чек або символ «двигун».

- Потрібно перевірити, адже можливо десь неправильно підключили під час складання якийсь датчик чи є інша несправність.
- При складанні двигуна це цілком можливо. Тому потрібно ще раз все уважно перевірити.
- У нашому випадку виявилося, що випала фішка датчика дросельної заслонки.

- Там просто обломалась засувка, яку пізніше доведеться поміняти.
- Звичайно, на початку буде дуже багато диму, як навколо самого автомобіля, так і з вихлопної труби. Але, це все нормально.
- Справа в тому, що в процесі складання застосовувалося багато мастила шпильок і різних інших деталей, тому все це мастило повинно вигоріти.
- А поки це відбувається, то і валить звідусіль дим. Що стосується диму з вихлопної труби, то тут також все зрозуміло.
- Справа в тому, що в процесі експлуатації несправного двигуна у вихлопну систему також потрапило багато масла, яке природньо вигорає.
- На початку ми ж спостерігали на стику вихлопної труби з резонатором солідне підтікання масла.
- І тому дим буде йти до тих пір, поки масло і мастило скрізь не вигорить.
- Пропрацював у нас двигун, після чого ми все зібрали назад, як повинно бути.

- Звичайно, ще тривалий час з вихлопної під навантаженням може виходити невеликий дим. Адже масло там буде вигоряти ще довго.
- Після пробігу в дві-три тисячі кілометрів потрібно ще додаткове регулювання клапанів.
- Тому, що все було встановлено нове.
- А в іншому двигун повністю готовий до тривалої експлуатації і тепер нормально працює, що на бензині, що на газі.
- Тому нашу розповідь на цьому про самостійне проведення капітального ремонту двигуна об'ємом 1,3 літра Деу Сенс закінчено.