Ремонт КПП Чері Амулет, не працює 5 передача

В період з 2003 по 2010 рік китайська автомобільна компанія Chery Automobile випускала цікавий автомобіль Chery Amulet.

Цікавий він тому, що його зовнішній вигляд сильно нагадував автомобіль Seat Toledo, що раніше вироблявся в Іспанії.

І, як виявилося, це не спроста, оскільки за основу автомобільних справ майстри з Піднебесної дійсно взяли цей автомобіль.

На відміну від Толедо Chery Amulet випускався в кузові ліфтбек, оскільки китайці приробили до нього п'яті двері.

А в іншому автомобіль мало зазнав змін і був розрахований в першу чергу на автолюбителів Росії і України.

Цьому сприяла хороша місткість, а також цілком доступна ціна.

Останнє, напевно, було визначальним для вітчизняного клієнта.

Для наших країн нова модель комплектувалася в основному 1,5 літровим двигуном в тандемі з п'ятиступінчастою механічною коробкою перемикання передач.

Такий елемент трансмісії є досить надійним і вже добре перевіреним пристроєм.

Хоча, як і багато інших агрегатів і вузлів, мав свої характерні найбільш вразливі місця і болячки.

Ремонтуємо самостійно КПП Chery Amulet

У цій статті ми розповімо про один цікавий випадок, що трапився з КПП автомобіля Чері Амулет.

розповімо про один цікавий випадок, що трапився з КПП автомобіля Чері Амулет.

  •  Так от, у нас трапився один цікавий випадок. На нейтральній передачі з'явилися якісь сторонні шуми.
    • Що цікаво, що при вичавленому зчепленні таких шумів немає.
    • Але, варто відпустити зчеплення, як з'являється сторонній шум і скрегіт.
    • Крім того, в нашій КПП пропала п'ята передача. Ні, всі передачі в коробці включаються справно і чітко.
    • Ось тільки при включеній п'ятій передачі автомобіль стоїть на місці і чути вище згадані шуми.

    при включеній п'ятій передачі автомобіль стоїть на місці і чути вище згадані шуми.

    • Підозрюючи, що в нашій коробці просто розбило шестерню п'ятої передачі, ми придбали на розбиранні блок шестерень з шестернею п'ятої передачі.

    придбали на розбиранні блок шестерень з шестернею п'ятої передачі.

    • Особливість нашого ремонту буде полягати в тому, що ми постараємося усунути виниклу несправність і замінити при необхідності шестерню п'ятої передачі, не знімаючи коробку з автомобіля.  
    • Тобто всі роботи будемо проводити безпосередньо на автомобілі, знявши тільки кришку КПП.
    • Отже, знімаємо ліве переднє колесо автомобіля і отримуємо доступ до кришки КПП, за якою і стоїть шестерня п'ятої передачі.
    • Але, для того, щоб зняти цю кришку, необхідно також відвернути трохи підкрилок.

    необхідно також відвернути трохи підкрилок.

    • Для цього буде потрібно його частково відкрутити.
    • Крім того, потрібно очистити щіткою трохи саму кришку, щоб було зручніше працювати, та й легше відкрутити всі болти.
    • Та й щоб всередину коробки Чері Амулет не потрапив бруд.
    • Але, просто так зняти цю кришку нам не вдасться, оскільки там буде заважати трос зчеплення.
    • Тому його потрібно від'єднати від ричажка вилки.
    • Зробити це можна кількома способами. Можна просто натиснути на лапку і вивести трос з зачеплення.
    • В цьому випадку регулювання ваше залишиться на місці.
    • А можна, як це будемо робити ми, зробити набагато простіше.
    • Беремо закручуємо трубочку регулювальну на самому тросі.

    закручуємо трубочку регулювальну на самому тросі.

    • Цим ви звільняєте наявну вище контргайку.
    • Так ось цю контргайку необхідно закрутити максимально вгору.

    цю контргайку необхідно закрутити максимально вгору.

    • Після цього регулювальну трубочку відкручуємо назад вгору до самої контргайки.
    • Таким чином ми прибираємо натяг троса.
    • Останній при цьому слабшає, а ми, притримуючи рукою за вилку, з-під неї витягуємо стопор.

    притримуючи рукою за вилку, з-під неї витягуємо стопор.

    • І все, тепер трос можна вільно витягнути через вушко вилки.
    • Після цього ми знімемо малу кришку бічну на коробці.

    знімемо малу кришку бічну на коробці.

    • Для цього її просто потрібно в декількох місцях підколупнути чим-небудь. І після цього знімаємо.
    • Потрібно відзначити, що відразу за цією кришкою розташований вижимний підшипник КПП.

     за цією кришкою розташований вижимний підшипник КПП.

    • Тобто, коли вам потрібно буде замінити вижимний підшипник, то вам також доведеться зняти цю кришку і додатково збоку необхідно також буде зняти пластмасову вставку на ричазі.

    збоку необхідно також буде зняти пластмасову вставку на важелі.

    • А для цього достатньо буде розігнути її пластмасові вушка. Причому зробити це потрібно буде акуратно, щоб не поламати їх.
    • Ця пластмаска є своєрідним обмежувачем, що утримує вилку від опускання вниз.
      • Справа в тому, що ця пластмасова вставка впирається в коробку при натиску на вилку і в результаті ми не маємо можливості повністю відтягнути вгору лапку.

      не маємо можливості повністю відтягнути вгору лапку.

      • А раз так, то ми і не зможемо витягнути вижимний.
      • Мало того, за допомогою магніту можна через цей отвір дістати і сам шток, що витискає.

      з допомогою магніту можна через цей отвір дістати і сам шток, що вичавлює

      • І все це, не знімаючи повністю задню кришку КПП Chery Amulet.
      • А поки під знятою кришкою ми спостерігаємо купу бруду упереміш з металевою стружкою.

       спостерігаємо купу бруду упереміш з металевою стружкою

      • Це підтверджує наше припущення, що всередині коробки відбуваються явно нехороші процеси, що в результаті призвело до викиду металевої стружки назовні.
      • Швидше за все це стружка від шестерні п'ятої передачі.
      • Як би там не було, але кришку ми зобов'язані зняти і перевірити що там всередині.
      • Для цього відкручуємо всі болти по колу.

      відкручуємо всі болти по колу

      • Після цього молотком подстукаєм підп'ятники внизу, які передбачені спеціально для демонтажу.

       молотком подстукиваем підп'ятники внизу, які передбачені

      • І після цього знімаємо кришку повністю.

       знімаємо кришку повністю

      • Перед цим не забувайте підставити приготовлену ємність, оскільки може витікати масло.
        • Тут відразу бачимо вижимний підшипник і знімаємо його.

        бачимо вижимний підшипник і знімаємо його

        • Витягуємо також і шток вижимного підшипника.

        Витягуємо також і шток вижимного підшипника.

        • Шестерня задньої швидкості при прокручуванні має сильний люфт.

        Шестерня задньої швидкості при прокручуванні має сильний люфт

        • При прокручуванні цієї шестерні в парі з іншою, що входить в зачеплення, чути той же звук, що ми чули при роботі двигуна на нейтральній передачі.
        • Тепер нам потрібно відкрутити гайку, виготовлену під шестигранник.

        потрібно відкрутити гайку, виготовлену під шестигранник

        • Це дасть нам можливість зняти повністю блок шестерень п'ятої передачі.
        • Вал, який є вгорі, ні в якому разі не варто виймати.

        Вал, який є вгорі ні в якому разі не варто виймати

        • На його кінці є пружина, яка тримається досить щільно.
        • З її допомогою вал подпружинений з зовні і з внутрішньої сторони має пружину.
        • Крім того, на цьому валу утримуються всі вилки коробки.
        • І тому, якщо ненароком цей вал витягнути, то всі вилки впадуть і потім доведеться знімати коробку з автомобіля, розбирати її всю і знову все збирати, в тому числі і на цей вал.
        • Але, для нас найголовніше, щоб не пошкодилися шліци на валу, де утримується і обертається шестерня п'ятої передачі.

         головне, щоб не пошкодилися шліци на валу

        • Тому, що потім нам також доведеться знімати коробку перемикання передач Чері Амулет.
        • Якщо ж пошкодилися або, як кажуть, злизалися внутрішні шліци на самій шестерні, то це для нас велика удача.
        • Шестерню просто замінимо і на цьому весь ремонт і закінчиться.
        • Отже, гайку на блоці шестерень нам гайковертом відкрутити не вдалося.
        • Тому довелося ввімкнути четверту передачу, за допомогою монтування або обценьків заклинити обертання півосі, і за допомогою шестикутника і солідної наставки викрутити цю гайку.

        за допомогою шестикутника і солідної наставки викрутити цю гайку.

        • Якщо у вас при цьому буде ще помічник, то можна просто попросити його натиснути в салоні педаль гальма.
        • І тоді ніякого монтування не буде потрібно, а просто зриваєте гайку.
        • Тепер повертаємося до валу, на якому утримуються вилки коробки.
        • На ньому біля самого корпусу коробки є своєрідний стопор.

        біля самого корпусу коробки є своєрідний стопор.

        • Так, ось цей стопор необхідно вивести із зачеплення.
        • Потім нам знадобиться заміряти відстань від вилки до краю гайки, яка є на цьому валу.

         заміряти відстань від вилки до краю гайки, яка є на цьому валу

        • Це потрібно для того, щоб потім при складанні встановити цю гайку точно в таке ж положення.
        • Справа в тому, що на цій гайці є зовнішня різьба і з її допомогою вал вкручується в саму вилку.
        • Мало того, за допомогою цієї гайки або величини вкручування вала в вилку регулюється також хід п'ятої передачі.
        • Тому її положення в цей момент має велике значення.
        • При цьому майте на увазі, що якщо ви включали четверту передачу, то не забудьте після того, як викрутите гайку, поставити коробку знову на нейтральну передачу і перевірити положення верхнього валу.
        • Справа в тому, що при перемиканні передач вал може вилізти трохи і його необхідно встановити на місце.
        • Отже, викрутили ми гайку з блоку шестерень.

        викрутили ми гайку з блоку шестерень.

        • Вона являє собою шматок трубки з отвором під шестигранник з шайбою зверху.
        • Далі за допомогою пасатижів або круглогубців відкручуємо трубку з гайкою, що є на верхньому валу.

         відкручуємо трубку з гайкою, що є на верхньому валу.

        • У гайці є два невеликих паза в які потрібно щось вставити, щоб викрутити.
        • Круглогубцями у нас нічого не вийшло, тому ми зробили спеціальний ключ або пристосування.

         зробили спеціальний ключ або пристосування

        • Це з малої реактивної штанги автомобіля ВАЗ втулка, до якої ми приварили болт для того, щоб було за що крутити.
        • Крім того, наварили і загнули всередину вусики довжиною 5мм.
        • Тепер ця втулка чітко надівається на вал, вусики її входять у пази на гайці, і ми можемо, утримуючи за болт, викручувати вільно гайку.

        можемо, утримуючи за болт, викручувати вільно гайку

        • Викручуємо гайку і разом з нею блок шестерень також виходить назовні.
        • Різьблення на гайці закінчилося, і ми можемо знімати блок шестерень Чері Амулет зі свого посадкового місця і з верхнього валу.

        можемо знімати блок шестерень

        • При цьому не поспішаючи, акуратно, щоб нічого не впало і не розсипалося, похитуючи з боку в бік, знімаємо цей блок п'ятої передачі в зборі.

        знімаємо цей блок п'ятої передачі в зборі.

        • Візуально зуби на всіх шестернях начебто цілі скрізь.
        • Ну і далі знімаємо шестерню п'ятої передачі.
        • При детальному огляді цієї шестерні видно, що внутрішні шліци її злизані.

        При детальному огляді цієї шестерні видно, що внутрішні шліци її слизаны

        • на валу ширина шліців дещо вуще, ніж ширина таких же шліців всередині шестерні.
        • Тому в ній шліци на початку всі цілі, а далі в глибині повністю всі злизані.
        • Ось чому, якщо цю шестерню одягнути на вал і трохи витягнути на себе, то вона опиниться в зачепленні з пазами валу.  
        • В будь-якому випадку беремо з придбаного блоку шестерень одну лише шестерню п'ятої передачі і встановлюємо її на місце старої.

         беремо з придбаного блоку шестерень одну лише шестерню п'ятої передачі і встановлюємо її на місце старої.

        • Фіксується вона звичайним стопорним кільцем на розтиснення.

        Фіксується вона звичайним стопорним кільцем на розтиснення.

        • Звичайно, шліци на валу також отримали вже невеликий знос.
        • Тому при установці тільки іншої шестерні потім знову може бути невеликий шум, але це вже не страшно.
        • Головне, що буде п'ята передача.
        • Тут потрібно мати на увазі, що ця шестерня має два різних виступи по центру.
        • З одного боку виступ не дуже товстий або великий, а c іншого - товстий.

        З одного боку виступ не дуже товстий або великий, а з іншого – більш товстий.

        • Так от встановлювати цю шестерню на вал ми будемо меншим виступом до корпусу коробки.
        • Після цього одягаємо назад блок шестерень на вал.
        • Тут також є свої тонкощі.
        • Справа в тому, що на валу КПП Чері Амулет є шліци, а шайба, яка є в блоці і одягається на вал, має два крильця.

        валу КПП Чері Амулет є шліци, а шайба, яка є в блоці і одягається на вал, має два крила.

        • Так от, при установці потрібно трохи підстукати по посадкових припливах блоку, щоб ця шайба одяглася на шліци вала.
        • Після цього закручуємо назад гайку з трубочкою на вал і в вилку на ту відстань, яку ми до цього виміряли.
        • Також не забуваємо забити стопор на цьому валу.

         не забуваємо забити стопор на цьому валу.

        • До речі, при закручуванні трубочки з гайкою не забувайте стежити за валом або штоком вилок, оскільки він знову може вилізти.
        • Ставимо на місце і знову закручуємо гайку на блоці шестерень.

        Ставимо на місце і знову закручуємо гайку на блоці шестерень.

        • Далі перевіряємо зовнішній вигляд вижимного і штока.
        • Якщо ніяких пошкоджень або інших зауважень немає, то встановлюємо не місце вижимний і вставляємо шток.
        • Кришку саму необхідно очистити і помити.

        Кришку саму необхідно очистити і помити.

        • На поверхні прилягання, якщо у вас була пошкоджена прокладка, то потрібно залишки цієї прокладки прибрати.
        • На корпусі коробки, до речі, також необхідно все це зробити.
        • Також потрібно промити маленьку кришку і підрівняти, якщо вона при знятті була дещо деформована.

        промити маленьку кришку і підрівняти

        • Крім того, знежиримо і промажемо герметиком для надійного з'єднання і встановимо також цю кришку на місце.
        • Після того, як очистили і вимили кришку, то виявилося, що на ній в поглибленні, куди входить вал з шестернею п'ятої передачі, є вже невелике вироблення.

        на кришці є вже невелике вироблення.

        • Правда, воно ще не дуже значне, але з часом таку кришку також доведеться замінити.
        • Або пробувати відновити її, якщо вийде.
        • Після того, як повністю зібрали коробку, не забудьте долити масло.
        • Для цього викручуємо тут же пробку з коробки і заливаємо масло до того рівня, поки воно не почне витікати назовні.

        викручуємо тут же пробку з коробки і заливаємо масло

        • Ну і не забудьте, звичайно, під'єднати назад трос зчеплення. 
        • По завершенню всіх цих робіт спочатку пробуємо в салоні при вичавленій педалі зчеплення включити всі передачі.
        • Якщо все нормально, пробуємо все теж саме виконати, не вичавлюючи зчеплення.
        • Після цього, якщо всі передачі є, запускаємо двигун з вичавленим зчепленням.
        • Тут, перш за все, не повинно бути ніякого стороннього шуму від КПП.
        • Далі відпускаємо акуратно зчеплення і знову слухаємо чи немає шуму на нейтральній передачі.
        • Після цього пробуємо по черзі включати всі передачі. При цьому колесо одне у нас залишається піднятим.
        • Якщо всі передачі є і включаються нормально, то можна ставити автомобіль на колеса і виїжджати для перевірки під час руху.
        • Тому проблема у нас була дійсно в одній шестерні п'ятої передачі.
        • Тут варто відзначити, що при розбиранні в коробці насправді був недостатній рівень масла.
        • Тому і у нас практично нічого і не потекло при знятті кришки.
        • А це говорить про те, що потрібно дивитися за рівнем масла в КПП, оскільки від його нестачі в першу чергу страждає п'ята передача.
        • А нашу розповідь про самостійний ремонт КПП без її зняття з нагоди пропажі п'ятої передачі на Чері Амулет закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт КПП Чері Амулет, не працює 5 передача"

Відгуки: 0




Дверей для ремонту Чері Амулет:

КПП для ремонту Чері Амулет:

Шестерня для ремонту Чері Амулет:

Кришка для ремонту Чері Амулет:

Підкрилки для ремонту Чері Амулет:

Болти для ремонту Чері Амулет:

Зчеплення для ремонту Чері Амулет:

Вилка для ремонту Чері Амулет:

Трос для ремонту Чері Амулет:

Підшипник для ремонту Чері Амулет:

.