• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Помилка чек Джилі СК P0130, зламався датчик кисню (лямбда зонд)

Сучасні моделі автомобілів відрізняються від попередніх тим, що вони «під зав'язку» напхані всілякими електронними пристроями і системами.

Саме тому власнику часом дуже непросто розібратися у всіх премудростях роботи наявної на його борту електроніки.

Йому на допомогу сьогодні дається також один з представників тієї ж електроніки - блок управління (ЕБУ).

Такий пристрій контролює роботу практично всіх систем автомобіля, завдяки наявності всіляких датчиків.

У разі виявлення виниклих несправностей ЕБУ дає відповідний сигнал водієві.

Після цього йому залишається тільки правильно розшифрувати цей сигнал, щоб знайти виниклу несправність і усунути її своєчасно.

Одним з таких сигналів є індикатор Check Engine (Чек Енджін) або просто чек, як його називають.

Загоряється такий індикатор на панелі приладів автомобіля і нагадує форму двигуна

Це пов'язано з тим, що в системі електроніки він позначає, що в двигуні автомобіля або його роботі виникли якісь проблеми. 

Завдання водія знайти ці проблеми і усунути.

Зробити це буває непросто, тому, що причин загоряння такого індикатора може бути багато.

Іноді впоратися з цим може тільки відповідна діагностика.

У разі займання такого Чека головне не панікувати і вміти спокійно, і правильно знайти причину.

В крайньому випадку можна звернутися до фахівця, який допоможе вам з цим впоратися.

Але, бувають багато випадків, з якими можна впоратися і самому.

Маючи для цього знання і мінімальний набір пристроїв електронної діагностики.

Усуваємо самостійно причину появи помилки Чек Р0130 на Geeky CK

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому розібратися і усунути причину загоряння Check Engine на Джилі СК.

як можна самому розібратися і усунути причину загоряння Check Engine на Джилі СК.

  • Отже, на панелі приладів нашого автомобіля загорівся Чек Енджін.

на панелі приладів нашого автомобіля загорівся Чек Енджін.

  • Підключивши сканер до діагностичного роз'єму, ми отримуємо на екрані помилку Р0130.

отримуємо на екрані помилку Р0130

  • Позначення «Bank1 Sensor1» говорить про те, що несправність з'явилася в першому датчику.
  • А в нашому автомобілі, а також на Джилі СК2 – перший датчик – це датчик кисню або лямбда зонд. 
  • Іншими словами, у нас вийшов з ладу датчик лямбда зонд або ж окислився його роз'єм і в результаті пропав контакт.
  • Сам лямбда зонд ми, звичайно, можемо перевірити самостійно за допомогою спеціальної програми.
  • Хоча, навіть при простому підключенні до роз'єму діагностики нам вже видно, що в першому датчику є якісь проблеми.

вже видно, що в першому датчику є якісь проблеми

  • І якщо включити сканування безпосередньо його роботи, то можна бачити, що графік цього датчика кисню являє собою одну пряму лінію.

графік цього датчика кисню являє собою одну пряму лінію.

  • Ця лінія проходить по нулю, хоча при нормальній роботі датчика в Джилі СК ця крива повинна проходити в районі позначки 0,6-0,7 по вертикалі.
  • Тобто, це ще одний зайвий доказ того, що з датчиком лямбда зонд не все в порядку.
  • Тому, нам нічого іншого не залишається, як зняти сам датчик і перевірити його справність.
  • Для того, щоб можна було отримати доступ до датчика кисню, нам потрібно зняти на двигуні захисну панель.

потрібно зняти на двигуні захисну панель

  • Вона кріпиться на чотирьох болтах.
  • Далі ми викручуємо сам датчик, попередньо збризнувши його різьбу аерозольною рідиною WD-40.

викручуємо сам датчик

  • Цей пристрій знаходиться в нормальному стані, як для приладу, що пройшов вже 100 тис. км.
  • Насамперед за допомогою мультиметра продзвонюэм дроти на роз'ємі самого датчика.

 за допомогою мультиметра продзвонюэм дроти на роз'ємі самого датчика.

  • Всі вони виявилися цілими. Це дозволить нам відразу виключити ймовірність проблеми в дротах.
  • Далі перевірили наявність напруги на виводах роз'єму, до якого підключається сам датчик кисню.

перевірили наявність напруги на висновках роз'єму

  • Прилад, як годиться, видає 12В при працюючому двигуні.
  • Коли спробували за допомогою мультиметра перевірити дроти нагрівання датчика, то прилад не показав нічого.

спробували за допомогою мультиметра перевірити дроти нагрівання датчика, то прилад не показав нічого.

  • Це дроти чорного і сірого кольорів на роз'ємі.
  • Тому поки ретельно вимиємо і вичистимо сам датчик і будемо перевіряти далі. 
  • Заодно побачимо маркування приладу – можливо доведеться замовляти новий.
  • Для цього відмінно підійде засіб для чищення карбюраторів.
  • В результаті відмили ми повністю датчик. Крім того, почистили всі контакти його роз'ємів.
  • Після цього встановили лямбда зонд на своє місце, під'єднали, як повинно бути. І після цього вирішили перевірити роботу датчика.
  • Для такої перевірки запускаємо двигун автомашини Джилі СК і дивимося, що Чек Енджін відразу загорівся, а після запуску двигуна згас.

 Чек Енджін відразу загорівся, а після запуску двигуна згас.

  • В нормальному режимі так все і повинно бути.
  • Для перестраховки ми вирішили ще проїхатися трохи на машині, щоб перевірити роботу датчика кисню на прогрітому добре двигуні.
  • Крім того, спробуємо кілька разів вимкнути запалювання і знову запустити двигун.
  • Закінчивши перевірку таким чином, ми вирішили знову просканувати роботу датчика.
  • На панелі приладів індикатор Чек Енджін більше не горить.
  • Але, коли ми підключилися до діагностичного роз'єму і подивилися на екран дисплея, то ніякого графіка роботи датчика не побачили.
  • Водночас у розшифровці роботи систем двигуна прилад показав навпроти датчика напис «Incomplete».

прилад показав навпроти датчика напис «Incomplete».

  • Що перекладається, як «неповний». Точно такий же напис і на його нагрівачі.
  • Загалом, вирішили ми більше не випробовувати долю, а придбати новий датчик.
  • Але, поки чекали його, вирішили перевірити ще раз свій.
  • Тому знову підключилися до діагностичного роз'єму і виявили наступну картину.

знову підключилися до діагностичного роз'єму і виявили наступну картину.

  • При температурі двигуна 89 градусів датчик раптом запрацював. Правда, не працює поки його нагрівач, але це вже дрібниці.
  • Запис про те, що замкнута петля для корекції паливоподачі говорить про те, що датчик працює і інформація від нього на ЕБУ надходить.
  • І графік роботи його також з'явився на дисплеї.

 графік роботи його також з'явився на дисплеї

  • Тому це ще одне підтвердження того, що датчик наш дійсно запрацював.
  • А раз так, то сенсу в його заміні звичайно вже немає.
  • На цьому наша розповідь про самостійну спробу усунути помилку чек Енджін теж закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Помилка чек Джилі СК P0130, зламався датчик кисню (лямбда зонд)"

Відгуки: 1


Евгений

Учитывая возраст и пробег этих авто, вопросы о проблемах, связанных с датчиком кислорода, будут все чаще возникать. Рессурс датчика кислорода, обычно составляет 50-70 тыс.км, по некоторым сведениям даже может быть - до 100 тыс.км. Ошибка все чаще и чаще будут вас приследовать. Статей о принципе работы этого датчика не мало (гугл, форумы, блоги, нам помогают). Я тоже кстати таким способом делаю себе мини диагностику и удаляю по возможности ошибки. Дёшево и сердито!) Зато каждый раз не нужно платить за компютерною диагностику.




.