Сьогоднішні реалії такі, що питання захисту навколишнього середовища стають одними з найголовніших.
У зв'язку з цим і конструктори сучасних автомобільних моделей надають велике значення рівню забруднення або викиду шкідливих речовин в атмосферу від роботи силового агрегату кожної автомашини.
Крім цього, вимоги міжнародних організацій, що здійснюють боротьбу із забрудненням і контроль рівня шкідливих викидів, з кожним роком все більше посилюються.
В зв'язку з цим у сучасних автотранспортних засобах з'явилися такі пристрої, як каталізатор і лямбда зонд.
Останній покликаний якраз контролювати якість вихлопних газів, що викидаються в атмосферу в результаті згоряння палива в двигуні автомобіля.
Головним його завданням є визначення кількості кисню в цих газах і передача цієї інформації на електронний блок управління.
Саме тому лямбда зонд ще називають датчиком кисню.
ЕБУ автомобіля, отримавши інформацію від датчика кисню, відразу ж на основі її аналізу, приймає рішення про кількість палива, необхідного для подачі в камеру згоряння двигуна з метою утворення найбільш якісної і продуктивної повітряно-паливної суміші.
Крім того, на основі отримуваної інформації від лямбди зонда вибирається і відповідний кут випередження запалювання.
Як бачимо, значення цього пристрою для кожного автомобіля досить істотно.
Тому його роботі завжди приділяється велика увага власниками автомобільних моделей.
З цією метою виконується регулярна перевірка стану лямбда зонда і ефективності його роботи.
Для цього застосовуються сучасні засоби електроніки, одним з яких є OBD сканер.
Це спеціально розроблена система бортової діагностики автомобіля, яка на сьогоднішній день вже має величезний функціонал.
Найбільш сучасним, яким користуються всі фахівці і автовласники, сьогодні вважається спеціально розроблений протокол виконання діагностики OBD II.
Перевіряємо самостійно стан лямбда зонда за допомогою OBD сканера на Geely CK
У цій статті ми хочемо розповісти про порядок самостійної перевірки стану лямбда зонда на Джилі СК.

- Кожен власник автомобіля Джилі СК, напевно, знає, що зліва від водія внизу торпеди є спеціальний діагностичний роз'єм.

- В нього для виконання діагностики згідно з протоколом OBD II буде потрібно вімкнути спеціальний сканер.

- У нас в даному випадку OBD II сканер типу ELM327.
- Це пристрій забезпечує з'єднання вашого смартфона або комп'ютера з ЕБУ автомобіля і дає тим самим можливість перевірити стан практично будь-якого датчика.
- Після цього вставляємо сканер в діагностичний роз'єм.

- Далі запускаємо двигун автомобіля і прогріваємо його до робочої температури.
- В цей час включаємо наш смартфон із заздалегідь встановленою програмою діагностування.

- На екрані телефону знаходимо значок з програмою Torque.

- Саме цю програму ми встановили і тепер постійно використовуємо для діагностики.
- Але, в інтернеті існує багато різних програм, з яких кожен може вибрати собі таку, яка йому найбільше подобається.
- Таким чином, натискаємо кнопку на екрані телефону з логотипом обраної програми і чекаємо поки ця програма завантажиться і встановить зв'язок з ЕБУ.
- Про це нам буде сигналізувати значок у формі машинки, який після повного підключення перестане блимати.

- Далі знаходимо внизу картинку із зображенням спідометра і підписом внизу «Приладова панель».

- Натискаємо цю кнопку. Після цього отримуємо зображення наших приладів з відповідними значками.
- Знаходимо покажчик температури двигуна, яка в робочому стані повинна бути в межах 84-86 градусів.

- Якщо двигун у вас прогрівся до цих значень температури, перегортаємо пару сторінок і знаходимо сторінку з зазначенням стану вихлопних газів.
- Ця сторінка має відповідний напис: "Контроль вихлопу s / DTC".

- Тут можна побачити стан саме нашого датчика кисню або «Датчик О2».

- Як бачимо, навпроти цього напису стоїть позначка зеленим кольором "Complete", що значить, повністю готовий до роботи.
- Тут же є напис, що нагрівач цього датчика не повністю готовий, але насправді це не так вже й важливо.
- Але, в ідеалі у вас повинні бути написи зеленим кольором навпроти датчика кисню або лямбда зонда і також навпроти його нагрівача.
- Це буде означати, що лямбда зонд вашого автомобіля Джилі СК в повному порядку.
- Крім того, перегортаємо сторінку далі і бачимо наступний напис.

- Саме такий напис має бути в тому випадку, коли датчик кисню (ДК) вашого авто знаходиться в повному робочому стані.
- Якщо буде інший напис, значить лямбда зонд потрібно перевіряти або замінити.
- Крім того, повертаємося назад на початок і знаходимо зображення графіка роботи лямбда зонда нашого автомобіля.

- Він повинен бути саме ламаним, а не у вигляді прямої лінії.

- Якщо ви побачите діаграму у вигляді прямої на цифрі нуль або 0,1 В, значить ваш датчик кисню просто не працює або вийшов з ладу.
- А це означає, що його необхідно замінити.
- В нормальному стані діаграма на графіку повинна бути в районі 0,6-0,8 В.

- Це буде підтвердженням того, що лямбда зонд вашого автомобіля працює нормально.
- Ось таким способом за допомогою OBD II сканера і смартфона можна легко самому перевірити стан кисневого датчика на вашому автомобілі.
- На цьому нашу розповідь про самостійну перевірку лямбда зонда на Джилі СК закінчено.