• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Заміна сальника штоку вибору передач Джилі МК, міняємо сальник куліси

Одним з основних вузлів трансмісії автомобіля є коробка передач.

Значення її в загальній будові автотранспортного засобу переоцінити навряд чи вийде.

КПП змінює або розширює діапазон обертання двигуна, а також дає можливість змінювати напрямок руху машини.

Крім того, коробка передач забезпечує роз'єднання силового агрегату авто і його трансмісії під час паркування або тривалої стоянки.

Малий сімейний передньопривідний автомобіль китайського виробництва Geely MK комплектується п'ятиступінчастою механічною коробкою перемикання передач, а також і чотириступінчастим автоматом.

Все залежить від рівня комплектації моделі і варіанта її кузова.

Як відомо, управління МКПП здійснюється за допомогою спеціального ричага перемикання передач.

Проте цей ричаг може виконувати перемикання передач тільки завдяки наявності в будові КПП механізму вибору передач.

Сам по собі цей механізм досить надійний і рідко виходить з ладу, незважаючи на ті колосальні навантаження, які він отримує під час руху автомобіля.

Але, в його будові є пильник та сальники.

А ці пристрої постійно піддаються впливу пилу, бруду і вологи, внаслідок чого можуть втрачати свою цілісність.

В результаті на відповідних деталях самого механізму цілком можуть утворитися вироблення.

Тому їх необхідно своєчасно міняти, щоб не допускати виникнення таких наслідків.

Міняємо самостійно сальники і пильник механізму вибору передач Geely MK 

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому замінити сальники штоку і куліси механізму вибору передач Джилі МК.

яким чином можна самому замінити сальники штока і куліси механізму вибору передач Джилі МК.

  • Як ми вже з'ясували, в МКПП цього автомобіля є спеціальний механізм вибору передач.

 в МКПП цього автомобіля є спеціальний механізм вибору передач

  • Встановлюється він збоку на корпусі коробки, а побачити його можна під капотом біля акумуляторної батареї.

побачити механізм можна під капотом біля акумуляторної батареї

  • Зокрема, тут добре видно шток механізму і його пильник з сальником.

добре видно шток механізму і його пильник з сальником.

  • Саме цей сальник нам і належить замінити, оскільки видно з-під нього протікання масла.
  • Цілком можливо, що доведеться замінити і пильник штока, оскільки якщо він отримав пошкодження, то через нього на сальник потрапляє бруд і волога.
  • Перед початком ремонту необхідно ричаг перемикання передач поставити в нейтральне положення або сам механізм встановити в середнє положення, повернувши його спочатку в одну, потім в іншу сторону.
  • Після цього з одного кінця куліси знімаємо шплінт і шайбу.

 з одного кінця лаштунки знімаємо шплінт і шайбу

  • Потім від'єднуємо один трос згори і один збоку.

від'єднуємо один трос згори і один збоку.

  • Ставити мітки на них не обов'язково, оскільки при складанні встановити їх в іншому порядку просто неможливо.
  • Далі необхідно відкрутити чотири болта, за допомогою яких цей механізм кріпитися на коробці Джилі МК.

необхідно відкрутити чотири болта, з допомогою яких це механізм кріпитися на коробці

  • Крім того, потрібно також викрутити збоку за допомогою ключа на 18 заглушку, що виконує роль стопора або направляючої.

потрібно також викрутити збоку за допомогою ключа на 18 заглушку

  • Потрібно мати на увазі, що на кінці цієї заглушки є кулька.

на кінці цієї заглушки є кулька

  • Так як, сам механізм раніше вже знімався, тому був посаджений на герметик.
  • У зв'язку з цим, тепер його так просто зняти неможливо. Однак, на корпусі механізму є невеликий виступ.

на корпусі механізму є невеликий виступ.

  • За допомогою наставки можна знизу вдарити молотком кілька разів і таким способом зірвати корпус цієї куліси.
  • Можна також спробувати чимось підколупнути в цьому ж місці. Головне при цьому зірвати з місця механізм.
  • Після цього, поступово його розхитуємо з боку в бік.
  • При цьому потрібно весь час контролювати, щоб механізм залишався в нейтральному положенні.
  • Зірвавши механізм з місця, акуратно його виймаємо, щоб не зачепити при цьому акумулятор.

акуратно виймаємо механізм, щоб не зачепити при цьому акумулятор

  • Далі, кладемо механізм в сторону, а люк, де він був встановлений на коробці, обов'язково потрібно чимось прикрити,щоб всередину нічого не могло потрапити.

 люк, де був встановлений механізм на коробці обов'язково треба чимось прикрити, щоб всередину нічого не могло потрапити.

  • При цьому потрібно мати на увазі, що на штоку механізму вибору передач є довга пружина.
  • Тому, якщо під час зняття механізму ця пружина випаде, то переживати не варто.
  • Її просто можна і потрібно встановити в отвір в центрі люка.

пружину можна і потрібно встановити в отвір в центрі люка

  • Але, майте на увазі, що там внизу цього отвору є ще один отвір, в який потрібно вставити цю пружину.
  • В  результаті при правильній установці вона повинна виступати не більше, ніж на 2см.
  • В подальшому, при виконанні збирання, в цю пружину вставиться шток механізму.
  • Після всього цього, переходимо до розбирання самого механізму вибору передач.

 переходимо до розбирання самого механізму вибору передач

  • Для цього нам буде потрібно в першу чергу вибити штифт, що фіксує шток і все, що на ньому знаходиться.

потрібно в першу чергу вибити штифт

  • Цей штифт являє собою надрізану трубочку.

Цей штифт являє собою надрізану трубочку.

  • Тут потрібно відразу поставити для себе мітку, щоб знати при складанні з якого боку цей штифт був вставлений.

потрібно відразу поставити для себе мітку, щоб знати при складанні

  • Це потрібно для того, щоб потім не переплутати яким чином одягати частини механізму вибору передач Джилі МК на його вал або шток.
  • Справа в тому, що тут можна помилитися і шток розвернути при установці на 180 градусів.
  • Крім цього, можна ще орієнтуватися, як це робимо ми, щоб підкова з двома болтиками розташовувалася майже на одній осі з нижнім тонким кріпленням.

 підкова з двома болтиками повинна бути майже на одній осі з нижнім тонким кріпленням.

З протилежного боку механізму є кріплення у вигляді товстого циліндра

  • І ось, коли ми штифт майже вибили, механізм, який надітий на штоці починає рухатися вгору і вниз.
  • Рухається він на шліцах, зроблених на штоку.
  • Тому тут також з'являється можливість накернити цей механізм, а навпроти цієї мітки пофарбувати один з шліців, як це зробили ми.

накернить цей механізм, а навпроти цієї мітки пофарбувати один з шліців

  • В цьому випадку ви вже не зможете переплутати і встановити неправильно цей механізм при його складанні.
  • Також варто поставити мітки і на скобі у вигляді підкови, щоб потім її правильно встановити.

варто поставити мітки і на скобі у вигляді підкови

  • Після того, як ви скрізь поставили мітки, треба розтиснути стопорне кільце, яке є на штоку вище його шліцевої частини.

розтиснути стопорне кільце, яке є на штоку вище його шлицевой частини

  • Витягши стопорне кільце, тепер ми можемо весь вузол, який розташований на штоку зняти, потягнувши його вгору.

 вузол, який розташований на штоку зняти, потягнувши його вгору

  • Після цього добре видно, що даремно ми ставили мітку на шліцах, оскільки тут в штоку тільки один суцільний отвір.

в штоку тільки один суцільний отвір

  • Тому по-іншому цей вузол встановити просто не вийде.
  • Далі нам буде потрібно викрутити за допомогою ключа на 12 болт.

 потрібно викрутити за допомогою ключа на 12 болт.

  • Це дасть можливість, розхитуючи, зняти лапку, за допомогою якої відбувається вибір необхідної передачі між 1-3-5 в КПП Джилі МК.

 розхитуючи, зняти лапку, з допомогою якої відбувається вибір необхідної передачі

  • Як і говорилося, розхитуючи з боку в бік витягуємо лапку.

розхитуючи з боку в бік витягуємо лапку.

  • Витягуючи цю лапку, ми водночас виводимо із зачеплення коромисло.

водночас виводимо із зачеплення коромисло

  • Його також при складанні іншою стороною встановити не вийде, тому мітки ставити немає потреби.

Його також при складанні іншою стороною встановити не вийде

  • В місці установки цієї лапки видно, що встановлений сальник.

В місці установки цієї лапки видно, що встановлений сальник.

  • Пізніше ми розберемося, варто його міняти чи ні.
  • Далі, для того, щоб остаточно зняти всю нижню площадку, нам потрібно зняти внизу на штоку ще одне стопорне кільце.

 зняти внизу на штоку ще одне стопорне кільце.

  • Слід звернути увагу, що стопорні кільця тут обидва однакової форми і розміру, тому ми їх при установці переплутати не зможемо.

 стопорні кільця тут обидва однакової форми і розміру

  • Ну і далі, просто знімаємо зі штока нижній корпус механізму.

знімаємо зі штока нижній корпус механізму

  • На звороті цього корпусу також встановлено сальник.

На звороті цього корпусу також встановлено сальник.

  • Але, для того, щоб визначити стан одного і другого сальників, потрібно спочатку весь корпус гарненько вимити.
  • Ппісля цього ми виявили проблемне місце, через яке, власне, і відбувалося підтікання масла.
  • Таким проблемним місцем виявився пильник на кулісі.

проблемним місцем виявився пильовик на кулісі

  • Він абсолютно розірвався на дві частини і всередину його потрапив пил і бруд.
  • Тепер, після того, як ми його знімемо і все тут промиємо, необхідно взяти дрібний шліфувальний папір і гарненько відшліфувати частину штока, яка перебувала всередині цього пильника.

 необхідно взяти дрібний шліфувальний папір і гарненько відшліфувати частину штока, яка перебувала всередині цього пильника.

  • Справа в тому, що з грязі утворився абразив всередині пильника і в процесі експлуатації на поверхні штока з'явилися різні подряпини.
  • Отже, ми відмили вузол, який був встановлений на штоку механізму вибору швидкостей Джилі МК внизу і тепер можемо розглянути обидва сальника, що тут є.

можемо розглянути обидва сальника, що тут є.

  • Заміну нам доведеться виконувати сальника з меншим діаметром, в результаті.

Заміну нам доведеться виконувати сальника з меншим діаметром

  • Відразу хочемо уточнити, що встановлений тут був сальник типу NFG фірми NOK з номером 1623, при висоті 6,3 і з символом 7 додатковим.

 встановлений тут був сальник типу NFG фірми NOK з номером 1623

  • Встановлювати ми будемо сальник іншого виробника, але нам тут головне розмір внутрішнього і зовнішнього діаметра.

Встановлювати ми будемо сальник іншого виробника

  • Висота сальника або товщина особливої ролі в даному випадку не грає.
  • В усякому разі, судячи з упаковки, цей сальник є оригінальним виробом.

судячи з упаковки, цей сальник є оригінальним виробом.

  • Виробника великого сальника ми точно не знаємо, але за вимірами він має розмір внутрішнього діаметра 18мм, а зовнішнього – 28мм.

за вимірами сальник має розмір внутрішнього діаметра 18мм, а зовнішнього – 28мм.

  • Це орієнтир для тих, хто буде міняти цей сальник перший раз. Висота його також становить приблизно 6,5 мм.
  • Ну і тепер наш пильник, через який проводиться весь цей ремонт. Прийшов цей пильник в наступній упаковці.

Прийшов цей пильник в наступній упаковці.

Однак, сам пильник не обов'язково виписувати оригінальним, оскільки його можна підібрати з якогось вітчизняного автомобіля.

пильовик можна підібрати з якогось вітчизняного автомобіля.

  • Це і дешевше, і простіше купити буде. Можливо якийсь підійде по діаметру, а по довжині при необхідності можна обрізати трохи.
  • Загалом тут можна самостійно пофантазувати і щось придумати.
  • До того ж якість гуми, з якої виготовлений цей пильник, явно не відповідає нормальним стандартам.
  • Що стосується сальників, то великий можна при необхідності акуратно вибити за допомогою проставки.

 великий сальик можна при необхідності акуратно вибити за допомогою проставки.

  • Там всередині є втулка, але незважаючи на це за сальник зачепити проставкою можна.
  • Як правило, вибивається він зсередини, хоча можна спробувати підколупнути і зовні.
  • При зворотньому збирані механізму головне не забути, щоб два болта або штифта вузла були розташовані вертикально в ряд.

 не забути, щоб два болта або штифта на сайті були розташовані вертикально в ряд

  • Також, в самій коробці передач Джилі МК три вилки, які є всередині, також повинні бути розташовані строго вертикально в ряд.

три вилки, які є всередині, також повинні бути розташовані строго вертикально в ряд.

  • Сам процес складання механізму виконується в зворотній послідовності.
  • При цьому, коли ви встановите його всередину повністю, то потрібно перевірити включення всіх передач.
  • Але, для цього потрібно спочатку наживити всі чотири болти його кріплення і, хоча б один з них затягнути повністю.
  • Перевірку потрібно виконувати переміщенням ричага не тільки вперед-назад, але і в сторони.
  • Після того, як все перевірили, можна затягувати болти грунтовно. 
  • Але, перевірку роботи потрібно здійснювати тільки після того, як вкрутите на своє місце фіксатор або заглушку.  

перевірку роботи потрібно здійснювати тільки після того, як вкрутіть на своє місце фіксатор

  • Що стосується великого сальника, то нам все ж вдалося його відшукати в магазині.

нам все ж вдалося великий сальник відшукати в магазині

  • Розмір його діаметрів становить, як ми і говорили, відповідно 18 і 28мм.
  • Тому старий сальник цей ми все-таки вибили і встановили новий.
  • Після цього одягли новий пильник і далі весь механізм збираємо в зворотньому порядку.

одягли новий пильник і далі весь механізм збираємо в зворотньому порядку.

  • При цьому не забувайте встановлювати на штоці стопорне кільце і за ним одягнути шайбу і грибок.

не забувайте встановлювати на штоку стопорне кільце і за ним одягнути шайбу і грибок

  • Далі ставиться пружина і його механізм.
  • Перед безпосередньою установкою механізму вибору швидкостей на своє місце в КПП, поверхню прилягання на самій коробці змащуємо герметиком.

прилеглу поверхню на самій коробці змащуємо герметиком.

  • Прокладки тут немає і бути не повинно, тому, що якщо ви її встановите, то це може негативно позначатися на включенні швидкостей.
  • Просто за рахунок товщини прокладки механізм наш встановиться трохи вище необхідного рівня.
  • Знову ж таки, перед безпосередньою установкою зібраного механізму, перевіряємо установку пружини всередині шахти, а також всіх трьох вилок.

перевіряємо установку пружини всередині шахти, а також всіх трьох вилок.

  • Сам механізм встановлюємо таким чином, щоб потовщена циліндрична частина т. зв. куліси була на одній і тій же стороні, що і прилив на корпусі механізму.

 щоб потовщена циліндрична частина т. зв. куліси була на одній і тій же стороні, що і прилив на корпусі механізму.

  • По ній можна сміливо орієнтуватися, оскільки навпроти цього припливу в самій коробці знаходиться отвір під заглушку або фіксатор з кулькою самого механізму.
  • Потім точно в такому ж положенні вставляємо механізм в отвір на коробці.

точно в такому ж становищі вставляємо механізм в отвір на коробці

  • При установці трохи заважає знову ж акумулятор, але це не смертельно, тому, що, відсунувши трошки в бік корпус механізму, потім в самому низу можна поставити його на своє посадочне місце.
  • На цьому все. Головне при виконанні ремонту такого вузла - це увага і виконання всіх операцій без зайвої метушні і поспіху.
  • На цьому нашу розповідь про самостійну заміну пильника і сальників механізму вибору передач Джилі МК закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна сальника штоку вибору передач Джилі МК, міняємо сальник куліси"

Відгуки: 2


Лёня

Вот это я понимаю по делу. Автору статьи благодарочка. Всё поэтапно "разжовано", без лишних историй.


Григорий

Вот это я понимаю механик все сказал и показал спасибо




.