Підвіска будь-якого автомобіля - це завжди складна система з множинними деталями та різного роду пристроями і механізмами, що виконують одне спільне завдання.
Цим завданням є утримання автомобіля на певній висоті над дорожнім полотном із забезпеченням одночасно постійного контакту між ними. Тут є складні пристрої і механізми, як амортизатори, так і менш складні або зовсім прості, як, наприклад, пружини.
Пружина по суті це простий прут або шматок дроту зігнутий у вигляді спіралі.
Однак, якщо уважніше придивитися до роботи всієї системи підвіски, то виявиться, що практично всі її елементи забезпечують функціонування саме пружини.
Іншими словами, цей елемент підвіски, як раз і забезпечує за рахунок своєї пружності постійний контакт коліс автомобіля з дорожнім покриттям.
Саме пружини утримують на собі вагу всього автомобіля, завдяки чому досягається постійна величина кліренсу.
А інші деталі лише створюють умови для роботи пружин. Тому цей елемент підвіски грає величезну, якщо не визначальну роль в роботі цієї системи всього автомобіля.
Народний автомобіль Daewoo Lanos і його бюджетний варіант Daewoo ZAZ Sens оснащені двома передніми і двома задніми пружинами.
Спереду встановлені вироби, що мають більше витків, ніж задні і працюють вони в тандемі з амортизаторами.
Для цього створена спеціальна конструкція під назвою амортизаторная стійка.
Такі стійки встановлюються на кожне переднє колесо разом з пружинами.
З огляду на той факт, що пружини мають властивість «втомлюватися» і просідати, потрібен постійний контроль за їх станом і своєчасна заміна.
В іншому випадку амортизатори перебирають на себе всю вагу автомобіля і значно швидше виходять з ладу.
Вибираємо самостійно передні пружини на Daewoo Lanos і Sens
У представленої статті ми спробуємо проаналізувати характеристики передніх пружин основних марок і визначити, які ж з них краще вибрати самостійно для установки на Деу Ланос або Деу (ЗАЗ) Сенс.

- Отже, для огляду нами були обрані пружини чотирьох виробників, що найбільш часто зустрічаються на вітчизняному ринку автомобільних запчастин.

- Перша з них це виріб виробництва фірми PS, яку позиціонують, як латвійську.

- Однак, у нас є великі сумніви з цього приводу.
- По-перше, зовсім невисока ціна в районі 200-300 грн. за одиницю говорить про те, що навряд чи хтось за кордоном стане виготовляти такі вироби на експорт в Україну і реалізовувати її тут за такі смішні гроші. До того ж вони вважаються, як посилені.
- По-друге, якість виготовлення також не викликає довіри. Фарбування взагалі виглядає, як виконана зі звичайного балончика.
- Ну, і по-третє, якщо подивитися на всі інші екземпляри пружин, то вони спокійно стоять на столі без сторонньої допомоги.
- А цю пружину неможливо так встановити, тому, що вона падає.

- Тому доводиться підкладати під неї щось, щоб не впала.
- І взагалі інформації про цей вид пружин для передньої підвіски Деу Ланос або його бюджетної копії Деу Сенс на сьогоднішній день є дуже мало, оскільки з'явилися ці вироби на вітчизняному ринку зовсім недавно.
- Товщина прута у них досить значна і складає 13,18мм. Висота при цьому становить 36 см.
- Більш відомими передніми пружинами для цих моделей авто є вироби фірми Konner.
- Це німецька фірма, потужності якої розташовані на території Південної Кореї.
- Незважаючи на це на всіх підприємствах компанії збережені високі стандарти всім добре відомої німецької якості продукції, що виробляється.
- Перше, що кидається в очі, це те, що всі пружини цього виробника мають яскраву маркування.

- Притому, написи всі видно добре і прочитати їх не становить ніякої складності. Це один з бар'єрів для фальсифікаторів продукції.
- Крім того, основною відмінністю цього виду пружин для передньої підвіски автомобіля є наявність на нижньому витку спеціального прогумованого обплетення.

- Знімається і одягається воно дуже просто, тому що являє собою шланг, розрізаний уздовж.
- Це зроблено спеціально для того, щоб запобігти зайвому деренчанню пружин під час руху.
- Дуже часто багато наших автолюбителів скаржаться на те, що при різкому попаданні переднього колеса в досить велику вибоїну в районі амортизаторной стійки чути сильний стук або удар.
- Створюється враження, що там немає ні амортизатора, ні пружини.
- Насправді це пружина вдаряється об склянку стійки, коливання якої в цей момент не встигає погасити амортизатор.
- А удар відбувається тому, що там голий метал фактично вдаряється об сталевий стакан.
- Німецькі виробники передбачили цей неприємний нюанс і з метою уникнути його придумали одягати на нижній виток спеціально пом'якшувальний прогумований шланг.
- Тому цей вид пружини, якраз найбільше підходить для їзди по нашим дорогам.
- До речі, більш спритні водії самі вже обмотували нижні витки пружин, використовуючи для цього звичайні шланги.
- Розрізавши такий шланг по його довжині, можна спокійно одягнути його на виток пружини.
- Головне тільки, щоб правильно був підібраний діаметр.
- Наступним пунктом характеристики пружини є її загальна висота, розмір якої тут становить 35-36см.

- У цій довжині поміщається сім витків прута або дроту, хто як називає. Втім, таку кількість витків мають всі представлені нами пружини.

- Це, якщо кому цікаво, скільки ж тут витків. Товщина або діаметр самого прута або дроту становить 12,5 мм.

- Ну і сам виріб виготовлено якісно, без наявності зайвих вм'ятин або задирок, а також фарбування його не викликає ніяких абсолютно нарікань.
- Наступним типом пружин в нашому огляді є пружини фірми GM.
- Найменування цього виробу означає початкові літери назви всесвітньо відомої компанії з Америки General Motors.
- Але, насправді ці пружини виготовляють в Кореї. На нашому огляді представлені відразу два примірника виробів цього виробника. Питається, чому всі по одному, а цього відразу два? Насправді все тут дуже просто.
- Просто одна з пружин призначена для автомобіля Деу Ланос або ж Деу Сенс, укомплектованих двигуном з об'ємом 1,3; 1,4 або 1,5 л.
- Друга ж призначена для автомобілів з встановленим силовим агрегатом об'ємом 1,6 літра.
- Різниця тут полягає в тому, що сам по собі двигун об'ємом 1,6 л трохи важче, ніж такі ж агрегати, але з меншим об'ємом.
- Тому і пружини, спеціально розраховані на більше навантаження, ніж інші.
- Для найбільш допитливих власників представляємо оригінальний номер пружини для двигунів об'ємом 1,3-1,5л.

- А також оригінальний номер виробу для автомобілів з двигунами об'ємом 1,6 л відповідно.

- Відрізняються зовні ці пружини тим, що мають відповідні кольорові мітки, а також спеціальну прогумовану обмотку на витках коричневого кольору.

- Такий вид зазвичай мають оригінальні вироби цього виробника.
- Якщо брати до уваги інші технічні характеристики цього виду елементів передньої підвіски авто, то можна сказати, що діаметр прута тут становить 12,39мм.

- А висота її становить 35,5 мм це. Це що стосується пружини для обсягу двигуна 1,6 л. Для 1,5л вона становить 36мм.

- Ну, і нарешті, останній вид пружин, з яким ми хочемо вас познайомити, це вироби PMC південнокорейської компанії Parts Mall.
- Ці пружини дуже схожі на своїх «компаньйонів» виробництва фірми GM.
- Вони також мають всі колірні мітки і одягнену на витки прогумовану трубочку коричневого кольору.

- Складається враження, що ці пружини насправді виготовлялися на одному підприємстві спочатку. А потім були розвезено по різним фірмам. Але, це особисто нашу думку, а якщо конкретних фактів такого явища немає, то і стверджувати це також не можна.
- Товщина прута цієї пружини становить 12,23мм.

- Однак, ми думаємо, що різницю в кілька сотих сантиметрів порівняно з пружинами фірми GM складає товщина шару фарби.
- В GM фарбування виконано більш якісно і тому шар фарби дещо товщий, ніж в PMC.
- В останніх фарба нанесена дуже тонким шаром, який в деяких місцях вже навіть витерся.
- Висота самої пружини PMC становить 34,8мм.
- Існує ще один вид передніх пружин, призначених для установки на автомобіль Деу Ланос, виробництва компанії GM, в якій є тільки п'ять витків.
- Ми її не подали по тій простій причині, що їх сьогодні практично ніде немає.
- Це вироби, які встановлювалися на автомобілі, що складаються в Польщі в період з 2003 по 2008 роки.
- У той період на автомобілі встановлювали спеціально розроблені амортизатори Delphi.
- Під них тоді виготовлялися пружини з п'ятьма витками, які були спеціально розраховуваними під ці амортизатори.
- Однак, після 2008 року передня підвіска автомобіля зазнала змін і сьогодні таких пружин просто ніде практично не залишилося.
- До того ж якщо в вашому автомобілі і була раніше встановлена такого типу пружина, то сьогодні ви можете сміливо її замінити на семивиткову. Точно також і з амортизатором.
- Ми представили на ваш розсуд основні види пружин для передньої підвіски автомобілів.
- Якому саме виду віддати перевагу, залежить тільки від вас.
- Єдине, що можна порадити, так це в тому випадку, якщо в вашому автомобілі пружина зовсім вже просіла або вам потрібно з якихось причин посилити амортизацію передньої частини авто, то не пошкодуйте грошей і купіть більш дорогі пружини виробництва фірми GM для двигунів 1,6 л.
- У тому випадку, якщо ви вирішили замінити пружини, встановлені з заводу на такі ж, а двигун на вашому авто має обсяг менш ніж 1,6л, то купіть собі пружини також цього ж виробника, але для відповідного двигуна.
- У вас не так все добре з фінансами, а хочеться встановити хороші і якісні пружини на свій автомобіль, - купіть вироби виробництва фірми PMC.
- Вони практично нічим не відрізняються від GM, але вартість їх трохи нижча.
- Фінансові можливості ваші зовсім скромні, тоді візьміть пружини марки Konner. Вони недорогі, але якість їх цілком нормальна.
- Загалом кожен вибирає собі те, що йому подобається і що дозволяють йому робити власні фінансові можливості.
- А наш огляд і розповідь про самостійне обрання передніх пружин на Деу Ланос або Деу Сенс на цьому закінчено.