• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Стук гідрокомпенсаторів Шевроле Лачетті, ремонт ГБЦ Шевроле Лачетті.

Автомобільні силові агрегати постійно вдосконалюються, їх конструкція поліпшується, а потужність та інші експлуатаційні характеристики також зростають.

У свою чергу чимало поліпшень істотно ускладнюють і без того непростий ремонт, і обслуговування двигуна.

Одним з таких удосконалень є використання гідрокомпенсаторів.

Застосування їх в роботі ГРМ двигуна налічує не так вже й багато років.

Раніше для регулювання клапанів використовували спеціальні шайби і сам процес регулювання здійснювався вручну.

Потім їм на зміну прийшли штовхачі і тільки потім з'явилися гідрокомпенсатори.

Поява таких пристроїв продиктована постійним прагненням конструкторів і інженерів скоротити до мінімуму зазори між клапанами двигуна і його распредвалом або распредвалами, якщо таких два.

У свою чергу це дає можливість збільшити потужність такого агрегату, а також скоротити кількість споживаного палива.

Робота гідрокомпенсаторів грунтується на тиску масла.

Саме воно використовується в таких двигунах для регулювання зазорів між клапанами і распредвалами в автоматичному режимі.

Безумовно, таке нововведення в ГРМ привносить багато позитивних моментів.

Однак, разом з тим, в застосуванні гідрокомпенсаторів є чимало і недоліків.

Перш за все, це ставить на чільне місце питання про якість і кількість використовуваного масла в двигуні.

Крім того, використання нових пристроїв неминуче ускладнює обслуговування газорозподільного механізму автотранспортного засобу.

Ну і найпоширенішим недоліком є шум або стукіт гідрокомпенсаторів.

Він є наслідком невиконання першої вимоги: використання і в достатній кількості тільки самого якісного масла в роботі двигуна і його ГРМ, перш за все.

Ремонтуємо самостійно ГБЦ двигуна, усуваючи стукіт гідрокомпенсаторів на Chevrolet Lacetti

У цій статті ми хочемо розповісти про один випадок стуку гідрокомпенсаторів і самостійний ремонт ГБЦ на Шевроле Лачетті.

 хочемо розповісти про один випадок стуку гідрокомпенсаторів і самостійний ремонт ГБЦ на Шевроле Лачетті.

  • Всі ми добре знаємо, що цей автомобіль є одним з кращих представників бюджетних моделей.
  • У його комплектацію входять двигуни об'ємом 1,4 л, також 1,6 л або 1,8 літра.
  • В даному випадку мова піде про 16-ти клапанний силовий агрегат об'ємом 1,8 літа.
  • Так сталося, що в цьому моторі застукали гідрокомпенсатори.
  • Першою і єдиною думкою відразу стало виконати заміну цих пристроїв.
  • Тому для цього була знята головка блоку циліндрів.
  • При подальшому розбиранні та огляді було виявлено, що один з гідрокомпенсаторів повністю залип.

один з гідрокомпенсаторів повністю залип.

  • У ньому абсолютно не вискакувала внутрішня частина, ні пружина, ні кулька, що може свідчити про заклинювання або закушування пружини всередині пристрою.
  • Витягнути її ніяким способом не вдається, а тому гідрокомпенсатор цей доведеться замінити однозначно.
  • Потрібно тут відзначити, що всі гідрокомпенсатори практично нові, тому, що змінювалися не так давно.
  • Але з усіх 16 вдалося хоч якось прокачати тільки менше половини з них. Решта виробів м'які.
  • Це може свідчити тільки про якісь проблеми з маслом в двигуні.
  • До слова сказати, при знятті ГБЦ було виявлено, що в датчику тиску масла була знята клема.
  • Після того, як ми зняли головку і розсухарили клапана, то виявили, що один з випускних клапанів має якийсь цегляний колір.

один з випускних клапанів має якийсь цегляний колір.

  • Також на цьому двигуні підтікав термостат, про що може свідчити його прокладка, яка з гумовою перетворилася в пластмасову.​

на цьому двигуні підтікав термостат

  • У зв'язку з цим, та й за зовнішнім виглядом самої головки видно, що вона практично постійно відчувала перегрів.​

 за зовнішнім виглядом самої головки видно, що вона практично постійно відчувала перегрів

  • Цьому більшою мірою сприяв постійний недолік антифризу в системі охолодження.
  • Сама головка блоку циліндрів знаходиться в жахливому стані.​

 головка блоку циліндрів знаходиться в жахливому стані.​

  • Раніше, ще в попереднього власника цього авто, в його ГРМ погнуло клапана. У зв'язку з цим кінчики всіх абсолютно втулок мають тріщини.
  • На третьому циліндрі кінчик втулки взагалі повністю викришився. Тому однозначно втулки всі доведеться замінити.
  • Крім того, на головці була встановлена паронітова прокладка, від якої навколо циліндрів залишилися нехороші сліди.
  • Ще гірше виглядала сама прокладка. Мотор при цьому троїв.
  • "Завдяки" паронітовій прокладці багато отворів на головці виявилися забитими.
  • Добре видно, що масло проходило по всій прокладці.
  • До речі, коли зняли масляний насос, то виявили також, що його шестерня грунтовно сточена вже з усіх боків.
  • Тому, якщо її вставити на своє місце в корпус насоса, то добре видно, що ця шестерня має величезний люфт.

добре видно, що ця шестерня має величезний люфт.

  • Крім того, практично вся внутрішня поверхня цієї шестерні усіяна подряпинами.​

практично вся внутрішня поверхня цієї шестерні усіяна подряпинами.​

  • У такому ж стані знаходиться і зірка масляного насоса Шевроле Лачетті.​

У такому ж стані знаходиться і зірка масляного насоса

  • У нормальних насосах зазвичай шестерню не так просто витягнути з корпусу.
  • А тут же мало того, що вона вільно входить і виходить, так ще й має солідний люфт.
  • Таким чином всі ці виявлені недоліки і є причиною стуку гідрокомпенсаторів цього силового агрегату.
  • Тому доведеться замінити масляний насос, почистити маслоприемник, замінити всі з'єднувальні болти ГБЦ з блоком циліндрів, оскільки всі вони виявилися потягнутими.
  • Зрозуміло, що будуть замінені всі прокладки.
  • Отже, приступаємо до ремонту ГБЦ. Для початку нам буде потрібно саму головку ретельно вичистити і вимити.
  • Крім того, потрібно випресувати з неї всі втулки клапанів.
  • В результаті вимили ми головку і випресували втулки. При цьому жодної цілої з них не виявилося.
  • Мало того, з цих втулок вилітали навіть дрібні осколки.

 з цих втулок вилітали навіть дрібні осколки.

  • Зрозуміло, що при нормальному ремонті в такому стані залишати все це не можна.
  • За зовнішнім виглядом всі клапана виглядають рівними і цілими.

За зовнішнім виглядом всі клапана виглядають рівними і цілими.

  • Однак, це не означає, що серед них не можуть бути вигнуті.
  • Все це проявиться під час притирання клапанів по їх слідах контакту з сідлом.
  • На відмитій головці добре тепер видно, що її посадкова поверхня знаходиться в жахливому стані.

На відмитій головці добре тепер видно, що її посадкова поверхня знаходиться в жахливому стані.

  • Тому, після того, як запресуємо нові втулки, в обов'язковому порядку відправимо головку на фрезерування.
  • Відмили ми грунтовно хімічними речовинами і распредвали двигуна Шевроле Лачетті.​

Відмили ми грунтовно хімічними речовинами і распредвали двигуна

  • При цьому, не забули прочистити і всі масляні канали, які є на валах.
  • Помпа водяна напрочуд виявилася ще в нормальному стані, єдино, що через неякісний антифриз трохи постраждала її крильчатка.​

Помпа водяна напрочуд виявилася ще в нормальному стані,

  • Тому міняти її ми поки не будемо.
  • Довелося грунтовно попрацювати над маслоприемником, оскільки вихідні отвори в ньому невеликі, в зв'язку з чим він виявився практично запресований маслом і брудом.​

Довелося грунтовно попрацювати над маслоприемником

  • Для забивання втулок ми приготували спеціальне вибивання з гайкою зверху, висота якої відповідає висоті виступу направляючої втулки над поверхнею головки.

приготували спеціальне вибивання з гайкою зверху, висота якої відповідає висоті виступу направляючої втулки

  • В це вибивання вставляється втулка, а зверху на неї одягається зазначена гайка.​

В це вибивання вставляється втулка, а зверху на неї одягається зазначена гайка.

  • Ось в такому вигляді і забивається вся ця конструкція в отвір на головці.
  • В результаті вона впирається в одягнену гайку, що нам і потрібно.
  • Тому втулка залишається зверху над поверхнею головки точно на висоту гайки.
  • А про те, що вибивання вперлося при забиванні в гайку буде свідчити дзвінкий стукіт металу об метал.
  • При цьому головку двигуна Шевроле Лачетті попередньо трохи підігріваємо газовим пальником, а втулки злегка змащуються маслом.
  • Все це полегшує їх запресовування.
  • Попутно відмили також кожух ременя ГРМ, який був до цього в жахливому стані.

відмили також кожух ременя ГРМ,

  • Ремінь ГРМ викинули, так як він вже був на межі обриву і його в обов'язковому порядку необхідно буде замінити.
  • В нормальний вигляд привели і кришку клапанів.​

В нормальний вигляд привели і кришку клапанів.​

  • Під неї потім буде встановлена нова прокладка і не забувайте міняти також гумові колечка під болти кріплення кришки клапанів.
  • Також промили добре всі болти і інші дрібні деталі, щоб при складанні ніяке сміття або бруд не потрапили всередину мотора.
  • Отже, отримали ми нарешті нові втулки для головки блоку циліндрів.

отримали ми нарешті нові втулки для головки блоку циліндрів.

  • Це вироби від виробника General Motors. До їх якості претензій ніяких немає, але зате тут є інша проблема.
  • Справа в тому, що внутрішній діаметр цих втулок становить всього 5,5 мм, в той час, коли діаметр ніжки клапана становить 6мм.
  • Тому, щоб клапан міг в них входити, необхідно кожну втулку на верстаті спеціально розгортати і потім запресовувати.
  • Але, це ще не все.
  • Далі, вже безпосередньо в голові їх необхідно за допомогою розгортки довертати до необхідного розміру.
  • Зрозуміло, що на все це потрібно чимало часу і сил.
  • А тому ми замовили замість цих втулки іншого виробника.

замовили замість цих втулки іншого виробника

  • У них внутрішній розмір становить 6,0 мм. ми їх відразу ж і запресували В ГБЦ.
  • Клапана в них входять вільно і при цьому мають цілком допустимий люфт.​

Клапана в них входять вільно і при цьому мають цілком допустимий люфт.​

  • Зовнішній діаметр становить цих втулок 11,06 мм.
  • Цього цілком достатньо, щоб з деяким зусиллям можна було в трохи нагріту головку їх забивати.
  • Після цього віддали ГБЦ на фрезерування, де з її прилеглої поверхні було знято 0,06 см металу.​

Після цього віддали ГБЦ на фрезерування

  • В результаті вона тепер повністю готова до установки.
  • Після цього притираємо клапана, перевіряючи при цьому їх співвісність, а також правильність запресовування направляючих втулок.
  • При цьому, потрібно відзначити, що клапана ми притирали вручну, без використання дрилі та інших інструментів.
  • Просто ми вважаємо, що так краще виконується притирання.
  • Якщо взяти притертий вже клапан, то посередині його фаски можна побачити блискучий поясок або смужку.

Якщо взяти притертий вже клапан, то посередині його фаски можна побачити блискучий поясок

  • Так ось, ми, завжди притираючи клапана, домагаємося, щоб такий поясок безперервний був на фасці клапана і на кожному сідлі ГБЦ Шевроле Лачетті.​

завжди притираючи клапана, домагаємося, щоб такий поясок безперервний був на фасці клапана і на кожному сідлі

  • Тільки тоді ми вважаємо, що притирання виконане добротно і співвісність капелюшка клапана і сідла головки досягнута.
  • Отже, після цього ми встановили головку на блок циліндрів, закріпивши її при цьому новими болтами.

встановили головку на блок циліндрів

  • Також встановили новий масляний насос.​

Також встановили новий масляний насос.​

  • При цьому посадочне місце під водяну помпу повністю очистили і на ньому не повинно залишатися абсолютно нічого.
  • Пізніше туди буде встановлюватися чиста гумова прокладка і корпус помпи. Більше там не повинно бути ні герметика, нічого.
  • Потрібно відзначити, що ми головку остаточно збираємо вже на місці, а не окремо на столі.
  • Справа в тому, що при складанні ми повинні промазувати в обов'язковому порядку роспредвали при установці, гідрокомпенсатори та інші частини.
  • А потім, коли ми зі столу переносимо ГБЦ на місце для установки на блок, з неї в цей час починає текти масло.
  • В результаті воно потрапляє і на прилеглу поверхню блоку циліндрів.
  • А ми всі знаємо, що прокладка під головкою повинна бути чистою, прилегла поверхня блоку при цьому також чистою і знежиреною.
  • Тому ми встановлюємо суху і чисту головку спочатку на блок.
  • Після цього обтягуємо її і тільки потім встановлюємо вали, компенсатори та інші деталі, поливаючи при цьому їх рясно маслом.
  • У зв'язку з цим, після того, як обтягнули повністю головку, встановлюємо на неї гідрокомпенсатори.

після того, як обтягнули повністю головку, встановлюємо на неї гідрокомпенсатори

  • Не всі вони однакової твердості відразу після установки, але це не страшно. Пізніше ми їх всіх прокачаємо і всі вони стануть нормальними.
  • Ви знаєте, що ми встановлювали, як старі, так і нові компенсатори.
  • При цьому, на відміну від багатьох, які при знятті ставлять мітки на компенсатори, щоб потім Встановити в такому ж порядку, ми цього не робимо.
  • Ми вважаємо, що це зайве і абсолютно не важливо де який ставити гідрокомпенсатор.
  • Тому, замість компенсатора, що заклинив на третьому циліндрі ми встановили новий на перший циліндр. Просто, без жодного наміру.
  • До речі, точно так ми чинимо і з клапанами до притирання.
  • У підсумку зібрали ми повністю силовий агрегат автомобіля Шевроле Лачетті.
  • При цьому відновили клему датчика тиску масла.
  • Після цього залили в систему антифриз і в двигун також залили масло.
  • І тепер пробуємо робити перший запуск.

 пробуємо робити перший запуск

  • Звичайно, з першого разу двигун не запуститься, тому не варто переживати.
  • Потрібно просто робити кілька спроб його запустити, поки скрізь закачається паливо і масло.
  • Після цього він все одно повинен запуститися, якщо ви все зробили правильно.
  • На початку після запуску мотор буде працювати шумно, оскільки шумлять гідрокомпенсатори, та й нових деталей багато встановлено.
  • Але, даємо силовому агрегату при цьому деякий час попрацювати і в результаті гідрокомпенсатори притираються, а шум помітно слабшає.
  • Тепер залишається спробувати ще виїхати з гаража на дорогу і проїхатися. І після цього можна сміливо експлуатувати цей двигун далі.
  • На цьому наша розповідь про самостійний ремонт головки блоку циліндрів двигуна Шевроле Лачетті з метою усунення стуку гідрокомпенсаторів закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Стук гідрокомпенсаторів Шевроле Лачетті, ремонт ГБЦ Шевроле Лачетті."

Відгуки: 0




.