Автомобільні силові агрегати постійно вдосконалюються, їх конструкція поліпшується, а потужність та інші експлуатаційні характеристики також зростають.
У свою чергу чимало поліпшень істотно ускладнюють і без того непростий ремонт, і обслуговування двигуна.
Одним з таких удосконалень є використання гідрокомпенсаторів.
Застосування їх в роботі ГРМ двигуна налічує не так вже й багато років.
Раніше для регулювання клапанів використовували спеціальні шайби і сам процес регулювання здійснювався вручну.
Потім їм на зміну прийшли штовхачі і тільки потім з'явилися гідрокомпенсатори.
Поява таких пристроїв продиктована постійним прагненням конструкторів і інженерів скоротити до мінімуму зазори між клапанами двигуна і його распредвалом або распредвалами, якщо таких два.
У свою чергу це дає можливість збільшити потужність такого агрегату, а також скоротити кількість споживаного палива.
Робота гідрокомпенсаторів грунтується на тиску масла.
Саме воно використовується в таких двигунах для регулювання зазорів між клапанами і распредвалами в автоматичному режимі.
Безумовно, таке нововведення в ГРМ привносить багато позитивних моментів.
Однак, разом з тим, в застосуванні гідрокомпенсаторів є чимало і недоліків.
Перш за все, це ставить на чільне місце питання про якість і кількість використовуваного масла в двигуні.
Крім того, використання нових пристроїв неминуче ускладнює обслуговування газорозподільного механізму автотранспортного засобу.
Ну і найпоширенішим недоліком є шум або стукіт гідрокомпенсаторів.
Він є наслідком невиконання першої вимоги: використання і в достатній кількості тільки самого якісного масла в роботі двигуна і його ГРМ, перш за все.
Ремонтуємо самостійно ГБЦ двигуна, усуваючи стукіт гідрокомпенсаторів на Chevrolet Lacetti
У цій статті ми хочемо розповісти про один випадок стуку гідрокомпенсаторів і самостійний ремонт ГБЦ на Шевроле Лачетті.

- Всі ми добре знаємо, що цей автомобіль є одним з кращих представників бюджетних моделей.
- У його комплектацію входять двигуни об'ємом 1,4 л, також 1,6 л або 1,8 літра.
- В даному випадку мова піде про 16-ти клапанний силовий агрегат об'ємом 1,8 літа.
- Так сталося, що в цьому моторі застукали гідрокомпенсатори.
- Першою і єдиною думкою відразу стало виконати заміну цих пристроїв.
- Тому для цього була знята головка блоку циліндрів.
- При подальшому розбиранні та огляді було виявлено, що один з гідрокомпенсаторів повністю залип.

- У ньому абсолютно не вискакувала внутрішня частина, ні пружина, ні кулька, що може свідчити про заклинювання або закушування пружини всередині пристрою.
- Витягнути її ніяким способом не вдається, а тому гідрокомпенсатор цей доведеться замінити однозначно.
- Потрібно тут відзначити, що всі гідрокомпенсатори практично нові, тому, що змінювалися не так давно.
- Але з усіх 16 вдалося хоч якось прокачати тільки менше половини з них. Решта виробів м'які.
- Це може свідчити тільки про якісь проблеми з маслом в двигуні.
- До слова сказати, при знятті ГБЦ було виявлено, що в датчику тиску масла була знята клема.
- Після того, як ми зняли головку і розсухарили клапана, то виявили, що один з випускних клапанів має якийсь цегляний колір.

- Також на цьому двигуні підтікав термостат, про що може свідчити його прокладка, яка з гумовою перетворилася в пластмасову.

- У зв'язку з цим, та й за зовнішнім виглядом самої головки видно, що вона практично постійно відчувала перегрів.

- Цьому більшою мірою сприяв постійний недолік антифризу в системі охолодження.
- Сама головка блоку циліндрів знаходиться в жахливому стані.

- Раніше, ще в попереднього власника цього авто, в його ГРМ погнуло клапана. У зв'язку з цим кінчики всіх абсолютно втулок мають тріщини.
- На третьому циліндрі кінчик втулки взагалі повністю викришився. Тому однозначно втулки всі доведеться замінити.
- Крім того, на головці була встановлена паронітова прокладка, від якої навколо циліндрів залишилися нехороші сліди.
- Ще гірше виглядала сама прокладка. Мотор при цьому троїв.
- "Завдяки" паронітовій прокладці багато отворів на головці виявилися забитими.
- Добре видно, що масло проходило по всій прокладці.
- До речі, коли зняли масляний насос, то виявили також, що його шестерня грунтовно сточена вже з усіх боків.
- Тому, якщо її вставити на своє місце в корпус насоса, то добре видно, що ця шестерня має величезний люфт.

- Крім того, практично вся внутрішня поверхня цієї шестерні усіяна подряпинами.

- У такому ж стані знаходиться і зірка масляного насоса Шевроле Лачетті.

- У нормальних насосах зазвичай шестерню не так просто витягнути з корпусу.
- А тут же мало того, що вона вільно входить і виходить, так ще й має солідний люфт.
- Таким чином всі ці виявлені недоліки і є причиною стуку гідрокомпенсаторів цього силового агрегату.
- Тому доведеться замінити масляний насос, почистити маслоприемник, замінити всі з'єднувальні болти ГБЦ з блоком циліндрів, оскільки всі вони виявилися потягнутими.
- Зрозуміло, що будуть замінені всі прокладки.
- Отже, приступаємо до ремонту ГБЦ. Для початку нам буде потрібно саму головку ретельно вичистити і вимити.
- Крім того, потрібно випресувати з неї всі втулки клапанів.
- В результаті вимили ми головку і випресували втулки. При цьому жодної цілої з них не виявилося.
- Мало того, з цих втулок вилітали навіть дрібні осколки.

- Зрозуміло, що при нормальному ремонті в такому стані залишати все це не можна.
- За зовнішнім виглядом всі клапана виглядають рівними і цілими.

- Однак, це не означає, що серед них не можуть бути вигнуті.
- Все це проявиться під час притирання клапанів по їх слідах контакту з сідлом.
- На відмитій головці добре тепер видно, що її посадкова поверхня знаходиться в жахливому стані.

- Тому, після того, як запресуємо нові втулки, в обов'язковому порядку відправимо головку на фрезерування.
- Відмили ми грунтовно хімічними речовинами і распредвали двигуна Шевроле Лачетті.

- При цьому, не забули прочистити і всі масляні канали, які є на валах.
- Помпа водяна напрочуд виявилася ще в нормальному стані, єдино, що через неякісний антифриз трохи постраждала її крильчатка.

- Тому міняти її ми поки не будемо.
- Довелося грунтовно попрацювати над маслоприемником, оскільки вихідні отвори в ньому невеликі, в зв'язку з чим він виявився практично запресований маслом і брудом.

- Для забивання втулок ми приготували спеціальне вибивання з гайкою зверху, висота якої відповідає висоті виступу направляючої втулки над поверхнею головки.

- В це вибивання вставляється втулка, а зверху на неї одягається зазначена гайка.

- Ось в такому вигляді і забивається вся ця конструкція в отвір на головці.
- В результаті вона впирається в одягнену гайку, що нам і потрібно.
- Тому втулка залишається зверху над поверхнею головки точно на висоту гайки.
- А про те, що вибивання вперлося при забиванні в гайку буде свідчити дзвінкий стукіт металу об метал.
- При цьому головку двигуна Шевроле Лачетті попередньо трохи підігріваємо газовим пальником, а втулки злегка змащуються маслом.
- Все це полегшує їх запресовування.
- Попутно відмили також кожух ременя ГРМ, який був до цього в жахливому стані.

- Ремінь ГРМ викинули, так як він вже був на межі обриву і його в обов'язковому порядку необхідно буде замінити.
- В нормальний вигляд привели і кришку клапанів.

- Під неї потім буде встановлена нова прокладка і не забувайте міняти також гумові колечка під болти кріплення кришки клапанів.
- Також промили добре всі болти і інші дрібні деталі, щоб при складанні ніяке сміття або бруд не потрапили всередину мотора.
- Отже, отримали ми нарешті нові втулки для головки блоку циліндрів.

- Це вироби від виробника General Motors. До їх якості претензій ніяких немає, але зате тут є інша проблема.
- Справа в тому, що внутрішній діаметр цих втулок становить всього 5,5 мм, в той час, коли діаметр ніжки клапана становить 6мм.
- Тому, щоб клапан міг в них входити, необхідно кожну втулку на верстаті спеціально розгортати і потім запресовувати.
- Але, це ще не все.
- Далі, вже безпосередньо в голові їх необхідно за допомогою розгортки довертати до необхідного розміру.
- Зрозуміло, що на все це потрібно чимало часу і сил.
- А тому ми замовили замість цих втулки іншого виробника.

- У них внутрішній розмір становить 6,0 мм. ми їх відразу ж і запресували В ГБЦ.
- Клапана в них входять вільно і при цьому мають цілком допустимий люфт.

- Зовнішній діаметр становить цих втулок 11,06 мм.
- Цього цілком достатньо, щоб з деяким зусиллям можна було в трохи нагріту головку їх забивати.
- Після цього віддали ГБЦ на фрезерування, де з її прилеглої поверхні було знято 0,06 см металу.

- В результаті вона тепер повністю готова до установки.
- Після цього притираємо клапана, перевіряючи при цьому їх співвісність, а також правильність запресовування направляючих втулок.
- При цьому, потрібно відзначити, що клапана ми притирали вручну, без використання дрилі та інших інструментів.
- Просто ми вважаємо, що так краще виконується притирання.
- Якщо взяти притертий вже клапан, то посередині його фаски можна побачити блискучий поясок або смужку.

- Так ось, ми, завжди притираючи клапана, домагаємося, щоб такий поясок безперервний був на фасці клапана і на кожному сідлі ГБЦ Шевроле Лачетті.

- Тільки тоді ми вважаємо, що притирання виконане добротно і співвісність капелюшка клапана і сідла головки досягнута.
- Отже, після цього ми встановили головку на блок циліндрів, закріпивши її при цьому новими болтами.

- Також встановили новий масляний насос.

- При цьому посадочне місце під водяну помпу повністю очистили і на ньому не повинно залишатися абсолютно нічого.
- Пізніше туди буде встановлюватися чиста гумова прокладка і корпус помпи. Більше там не повинно бути ні герметика, нічого.
- Потрібно відзначити, що ми головку остаточно збираємо вже на місці, а не окремо на столі.
- Справа в тому, що при складанні ми повинні промазувати в обов'язковому порядку роспредвали при установці, гідрокомпенсатори та інші частини.
- А потім, коли ми зі столу переносимо ГБЦ на місце для установки на блок, з неї в цей час починає текти масло.
- В результаті воно потрапляє і на прилеглу поверхню блоку циліндрів.
- А ми всі знаємо, що прокладка під головкою повинна бути чистою, прилегла поверхня блоку при цьому також чистою і знежиреною.
- Тому ми встановлюємо суху і чисту головку спочатку на блок.
- Після цього обтягуємо її і тільки потім встановлюємо вали, компенсатори та інші деталі, поливаючи при цьому їх рясно маслом.
- У зв'язку з цим, після того, як обтягнули повністю головку, встановлюємо на неї гідрокомпенсатори.

- Не всі вони однакової твердості відразу після установки, але це не страшно. Пізніше ми їх всіх прокачаємо і всі вони стануть нормальними.
- Ви знаєте, що ми встановлювали, як старі, так і нові компенсатори.
- При цьому, на відміну від багатьох, які при знятті ставлять мітки на компенсатори, щоб потім Встановити в такому ж порядку, ми цього не робимо.
- Ми вважаємо, що це зайве і абсолютно не важливо де який ставити гідрокомпенсатор.
- Тому, замість компенсатора, що заклинив на третьому циліндрі ми встановили новий на перший циліндр. Просто, без жодного наміру.
- До речі, точно так ми чинимо і з клапанами до притирання.
- У підсумку зібрали ми повністю силовий агрегат автомобіля Шевроле Лачетті.
- При цьому відновили клему датчика тиску масла.
- Після цього залили в систему антифриз і в двигун також залили масло.
- І тепер пробуємо робити перший запуск.

- Звичайно, з першого разу двигун не запуститься, тому не варто переживати.
- Потрібно просто робити кілька спроб його запустити, поки скрізь закачається паливо і масло.
- Після цього він все одно повинен запуститися, якщо ви все зробили правильно.
- На початку після запуску мотор буде працювати шумно, оскільки шумлять гідрокомпенсатори, та й нових деталей багато встановлено.
- Але, даємо силовому агрегату при цьому деякий час попрацювати і в результаті гідрокомпенсатори притираються, а шум помітно слабшає.
- Тепер залишається спробувати ще виїхати з гаража на дорогу і проїхатися. І після цього можна сміливо експлуатувати цей двигун далі.
- На цьому наша розповідь про самостійний ремонт головки блоку циліндрів двигуна Шевроле Лачетті з метою усунення стуку гідрокомпенсаторів закінчена.