Всім відомо, що основною частиною будь-якого автомобіля є його силовий агрегат.
Робота його, зокрема кривошипно-шатунного механізму, заснована на тиску масла.
А» мізки " двигуна – ГРМ, тим більше вимагають хорошого і в нормальній кількості масла.
Рух масла всередині всіх цих механізмів здійснюється завдяки тиску, який створює двигун під час своєї роботи.
Тому масло, на рівні з паливом, без якого жоден ДВС не зможе функціонувати, є також обов'язковим матеріалом або обов'язковою рідиною для нормальної роботи кожного силового агрегату.
Однак, сомої тільки наявності масла цього замало.
Необхідно, щоб в двигуні постійно масла було стільки, скільки це передбачено експлуатаційними характеристиками.
А також, щоб це масло створювало встановлений всередині ДВС тиск.
Саме тому виникла необхідність постійного контролю за кількістю масла і рівнем його тиску в моторі.
Крім того, необхідно якимось чином передавати ці відомості електронного блоку управління, а також повідомляти водієві про виниклі проблеми, якщо такі наступали.
Для цього і був придуманий датчик тиску масла( ДДМ), який вирішує всі ці проблеми відразу.
Встановлюється цей датчик в безпосередній близькості від самого двигуна, а точніше його головки блоку циліндрів, а також масляного фільтра.
У позашляховику китайських виробників Chery Tiggo цей пристрій кріпиться на самому блоці циліндрів в безпосередній близькості від масляного фільтра.
І від його стану і придатності залежить безпечна робота всього ДВС автомобіля.
Міняємо самостійно датчик тиску масла на Chery Tiggo
У представленій статті ми хочемо розповісти про перевірку тиску масла і замініу ДДМ самостійно на Чері Тіго.

- У нашому автомобілі виникла проблема, суть якої полягає в тому, що після запуску двигуна на панелі приладів загоряється індикатор маслянки.
- Ця лампочка горить переривчасто і крім цього постійно лунає в салоні противний високий сигнал.

- Перше, що спадає на думку, так це те, що вийшов з ладу датчик тиску масла.
- Але, для того, щоб точно в цьому переконатися, необхідно перевірити перш рівень масла в самому моторі.
- Для цього, потрібно дати хвилин 10 йому для того, щоб охолов і потім, використовуючи масляний щуп, перевірити рівень масла.
- Справа в тому, що бувають випадки, коли виникає десь витік масла і в результаті його рівень в двигуні падає до критичного.
- А ДДМ влаштований таким чином, що його мембрана, що знаходиться всередині корпусу, під тиском масла згинається і розмикає контакти в ланцюзі сигнальної лампочки.
- Але, як тільки тиск падає до критичного, в силу різних причин, в тому числі і в зв'язку з витоком, мембрана розпрямляється і таким чином замикає контакти в ланцюзі.
- В результаті загоряється лампочка і крім того, водія сповіщає звуковий сигнал.
- А тому, не перевіривши рівень масла, ви можете даремно замінити датчик тиску масла, а проблема залишиться не вирішеною.
- Як вже говорилося, в автомобілі Чері Тіго з двигуном об'ємом 2,4 л датчик ДДМ встановлений на блоці недалеко від масляного фільтра.

- Потрібно сказати, що це саме те місце, до якого не просто дістатися, як знизу, незважаючи на те навіть, що знятий захист двигуна, так і зверху.
- Ми спробували дістатися до датчика знизу, але це у нас не вийшло. Тоді виникла ідея підібратися зверху.
- Але, тут нам сильно заважав повітряний фільтр з частиною свого воздуховода великого діаметру.
- Тому нам довелося зняти повітряний фільтр разом з частиною воздуховода.

- В результаті ми отримали трохи доступу до блоку циліндрів, а від нього і до самого датчика.

- Сам датчик являє собою круглий корпус з однією клемою.

- Так ось, провід з неї необхідно спочатку відкрутити. Він прикручений звичайним шурупом.
- Але, перш, ніж починати такий ремонт необхідно зняти одну клему з акумулятора.
- Цим ви захистите також і ЕБУ вашого авто від виникнення помилки в його програмі.
- З іншого боку корпусу є різьблення у вигляді болта, якою сам датчик вкручується в корпус двигуна.
- Тому найголовнішим є зірвати його, оскільки він часто сильно прикипає.
- Для цього буде потрібно головка на 27, яка відмінно одягається на корпус пристрою і з її допомогою пробуємо зірвати.
- Можна скористатися і невеликим трубним ключем, особливо, коли ви все ж відкручуєте датчик знизу.

- У нашому випадку датчик не прикипів сильно, тому ми досить легко поступово його викрутили.

- При цьому, викручуючи датчик, не варто боятися, що з двигуна може витікати масло. Якщо це і трапиться, то зовсім небагато.
- Так що, викручуйте сміливо.
- Для того, щоб перевірити стан датчика після його демонтажу, можна скористатися звичайним тестером.
- Встановлюєте його в режим прозвонки для цього і замикаєте протилежні кінці пристрою.

- В цей час прилад повинен показати наявність контакту (або відсутність його).
- Це підтверджує нашу розповідь про принцип дії цього пристрою.
- Його мембрана в даному випадку знаходиться у вільному стані, на неї не чинить тиск масло, а тому вона замикає контакти.
- Одним з таких контактів є корпус датчика.
- Тому, якщо він справний, то прилад покаже вам наявність контакту і навпаки.
- Якщо ж ви спробуєте чимось натиснути на мембрану через отвір датчика, то контакт в ньому пропаде.

- Правда, таке може бути тільки тоді, коли датчик наш знаходиться в справному стані.
- Якщо ж він несправний, то нічого цього не станеться.
- У нашому випадку прилад показав наявність контакту, але для того, щоб спрацювала мембрана, довелося натиснути з невеликим зусиллям.
- Це може говорити тільки про те, що мембрана занадто жорстка.
- Швидше за все це вже втома металу, тому все одно буде потрібно замінити такий датчик на Чері Тіго.
- Тим більше, що такий пристрій новий коштує не так вже й багато.
- В результаті для заміни ми придбали оригінальний датчик виробництва компанії Mitsubishi.

- Чому саме такої фірми, запитаєте ви?
- Справа в тому, що датчик цієї фірми вільно підходить до даного двигуна, оскільки в цьому автомобілі встановлений агрегат типу Mitsubishi 4g64.
- А для нього цей пристрій вважається оригінальним.
- Можна, звичайно придбати такий пристрій і виробництва компанії Chery, проте ми не радимо цього робити.
- Справа в тому, що датчики цієї компанії дуже швидко починають текти чомусь.
- А пристрої компанії з країни Висхідного сонця досить надійні і довговічні.
- За зовнішнім виглядом вони практично однакові, тому без проблем встановлюємо новий датчик на двигун.

- Після цього приєднуємо провід до клеми пристрою, ставимо на своє колишнє місце фільтр повітряний і пробуємо запустити двигун.

- Після запуску двигуна авто лампочка на приладі, що сигналізує про критичний тиск масла, відразу згасла, а звукового оповісного сигналу також більше немає.
- Значить проблема дійсно полягала в тому, що спрацьовував ДДМ.
- Звідси і висновок, що, якщо після запуску силового агрегату в вашому автомобілі загорілася лампочка, що сигналізує про проблеми в його системі мастила і лунає звуковий сигнал, перевірте відразу наявність масла в двигуні і його рівень.
- Для цього дайте двигуну охолонути хвилин 10 і потім перевіряйте, використовуючи для цієї мети масляний щуп.
- Якщо ж масло в моторі є і в достатній кількості, то це означає, що вийшов з ладу саме ДДМ, швидше за все.
- Хоча, можуть бути й інші причини також.
- Тому, нашу розповідь на цьому про самостійну перевірку тиску масла і заміну відповідного датчика ДДМ на Чері Тіго закінчено.