Незважаючи на те, що в створенні автомобіля Daewoo Lanos брало участь мало не половина Європи, все ж тільки в Україні його вважають «народним».
І для більшості обивателів, та й автолюбителів також, ця модель асоціюється насамперед з Україною.
Це й не дивно, оскільки в основному вона збиралася на вітчизняному автозаводі ЗАЗ.
А останні роки випуску також пов'язані з цим підприємством.
Саме на Автозазі в кінці 2000-них і на початку вироблялися автомобілі вітчизняного автопрому, такі, як Таврія, Славута, а потім Daewoo (ZAZ) Ланос, на зміну якому прийшов потім Daewoo (ZAZ) Sens, а для російського авторинку і ЗАЗ Шанс.
Відрізнялися ці моделі тим, що на всіх у них встановлювалися в основному двигуни виробництва Мелітопольського моторного заводу.
Йдеться про силові агрегати об'ємом 1,2; 1,3 і навіть 1,4 літра.
Не секрет, що на всіх цих автомобільних моделях були практично однакові двигуни.
Хоча "практично" це не означає однакові. Деякі відмінності в них все-таки були.
Але, така схожість, та й один і той же виробник, давали підстави багатьом власникам встановлювати деталі на двигун свого автомобіля, взяті з зовсім іншої моделі.
Благо всіх деталей на вітчизняному ринку було предостатньо, та й вартість їх набагато нижче зарубіжних.
Вітчизняні "Кулібіни" завжди славилися тим, що могли переробити практично будь-який вузол під необхідні вимоги.
Тому невеликі відмінності в будові, в формі деяких деталей двигунів нікого практично не бентежили.
Встановлюємо самостійно головку блоку циліндрів з ZAZ Tavria на Daewoo Sens
В представленій статті ми хочемо спробувати знайти відповідь на питання, чи можна ГБЦ з автомобіля ЗАЗ Таврія встановити на двигун Деу Сенс.

- Так сталося, що двигун нашого авто вже має пробіг понад 500 тис. кілометрів.
- При цьому в його головки блоку циліндрів до цього вже двічі випадало сідло клапана.

- Зрозуміло, що такій ГБЦ вже потрібен капітальний ремонт.
- Однак, вирішили обійтися, що називається меншою кров'ю і встановити іншу головку, вартість якої повинна бути не особливо великою, і щоб не перевершувала вартість оригіналу.
- Та й часу особливо немає на проведення капітального ремонту.
- Тому придбали ГБЦ з силового агрегату автомобіля Таврія.

- Об'єм двигуна, на якому вона була встановлена раніше був 1,3 л, а може 1,4 або навіть 1,1 літра.
- Наша головка з мотора об'ємом 1,3 л, але перероблена вже на двигун об'ємом 1,4 л.
- Потрібно відзначити, що придбана нами головка блоку циліндрів практично однакова з тією лише різницею, що в ній є деякі дрібні невідповідності.
- Одним з них є штуцер патрубка. На головці з Таврії цей штуцер рівний і прямий.

- Якщо подивитися головку з Сенса, то тут штуцер має відгалуження невеликого діаметру.

- Однак, ми вважаємо, що в цьому немає нічого страшного.
- Замість цього штуцера можна вкрутити трійник або в наявний штуцер вкрутити трійник меншого діаметру.

- Головне тут зберегти діаметр виходу, а також діаметр відведення штуцера.
- У головці Таврії збоку кріплення розраховане на установку трамблера або розподільника запалювання.

- У зв'язку з цим тут і распредвал має трохи іншу форму.
- Тому, якщо зняти цю частину головки, то можна побачити, що під распредвалом сальника як такого немає.

- Крім того, на цьому валу є привід самого трамблера, а також бігунок-ексцентрик паливного насоса.
- Тут же поруч розташований вихід з ГБЦ, який також відрізняється від аналогічного на головці Деу Сенс.

- Також внизу є ще один вихід.

- У той же час на блоці інжекторного двигуна об'ємом 1,3 і 1,4 л цей вихід має зовсім іншу різьбу і розрахований на інший датчик.

- Насправді на ГБЦ з нашого авто є відразу два датчика.

- Далі на головці нашого мотора є бігунок датчика і сальник распредвала.


- Кришка цього термостата відрізняється своєю формою і розміром від аналогічної деталі з головки Таврії.

- На нашій же головці за термостатом встановлений ще перехідник датчика температури.

- Далі распредвал у нас зроблений зі спеціальною прорізом під бігунок датчика.

- Цей бігунок просто вставляється в наявний паз. Ну і далі на самому коленвалі є сальник, як ми і говорили вже.
- Тому, якщо ставити, скажімо распредвал з Таврії на головку нашого двигуна, то на його кінці необхідно буде зробити проріз під датчик.
- Це, якщо у вас двигун об'ємом 1,4 л.
- У двигуні об'ємом 1,3 л такого датчика в цьому місці немає, тому і нічого робити не доведеться.
- Прокладка ГБЦ з Сенса ідеально підходить на голову з Таврії.

- Крім усього іншого, нами було проведено вимірювання всіх відстаней на обох головках і в результаті з'ясували, що вони повністю збігаються.

- Потрібно відзначити також, що дану головку блоку циліндрів ми взяли саме за те, що в ній практично цілі всі вікна і канали.

- Не є великим секретом сьогодні і той факт, що є чимало водіїв, особливо багато їх серед таксистів, які замість хорошого тосола заливають в двигуни незрозумілі низькопробні рідини.
- В результаті вони повністю роз'їдають багато каналів і вікна. Саме така картина спіткала нашу головку.

- Для того, щоб повністю розібратися з распредвалом Таврійської головки і зробити певну переробку, нам буде потрібно зняти цей вал для початку.
- А щоб распредвал зняти, то необхідно розкрутити всі коромисла, які чіпляються безпосередньо за вал.

- Також буде потрібно викрутити заглушку на передній частині головки.

- І після цього через неї вибиваємо вісь в сторону задньої частини двигуна.
- Знявши в результаті распредвал, ми відразу виявили на ньому характерні риски або подряпини.

- Це говорить про те, що вилетів один із сухарів клапана і в результаті пошкодив цей вал.
- Якщо порівнювати распредвали з обох ГБЦ, то можна побачити, що вони відрізняються формою кулачків, перш за все.

- Справа в тому, що на валу з головки Деу Сенс кулачки мають більш закруглену форму, а в Таврії вони більш гострі.
- Вал із закругленими кулачками створює менше шуму під час обертання. Крім того, він має при цьому дещо кращі фази.
- Ну і, як ми раніше вже говорили, різниця ще й в закінченнях цих валів.

- Якщо на нашому валу діаметр в кінці становить 30мм, то на валу з Таврії, якщо зняти привід трамблера, а він відкручується, то діаметр буде всього 25мм.
- Є варіант не скручувати привід, а просто його сточити до 30мм, але в такому випадку буде істотна різниця в довжині ділянки вала під сальник.

- Тому доведеться туди ставити додаткову втулку, щоб сальник міг вільно рухатися.
- Справа в тому, що в самій кришці цей сальник зрушити нікуди не вийде.

- При великому бажанні назад його, звичайно, можна зрушити трохи.
- Але, справа в тому, що нам потрібно якраз зрушувати його вперед, а не назад.
- Коли ми спробували вставити распредвал з нашої головки в придбану головку, то виявилося, що він не проходить по сальнику.
- Сальники за номером начебто однакові, що в одній, що в іншій головці. Однак наш вал в Таврійську головку не входить.

- Покопавшись трохи в потрібній літературі, ми нарешті розібралися.
- Перш за все, потрібно відзначити, що і распредвал на двигуні з Таврії і на двигуні з Сенса мають однаковий розмір шийок.
- Але, виявляється, вся причина полягала в тому, що распредвал з Таврії мав знос приблизно на 0,2 мм.
- Іншими словами, він просто бовтався в головці.
- А вал з нашого двигуна мав напилення свого часу і тому розмір його шийок на 0,25 мм був більше номіналу.
- Ось тому він і не влазив в отвори головки або її сальників. Різниця в цілому в товщині шийок становила майже 0,5 мм.
- Тому ми прошліфували цей вал і в результаті він все одно залишився трошки товщий номіналу.
- Діаметр його шийок перевищує необхідний розмір приблизно на 0,1 мм.
- Але ми цей вал все одно вставили, і він точно ліг на пастель головки Таврії.
- Правда, провертається тепер новий распредвал трохи тугувато, але в той же час у нього немає зазору

- Зате тепер ми точно знаємо, що распредвали в цих двигунах, та й самі ГБЦ, є взаємозамінними, хоча і є деякі нюанси.
- Якщо ж бути точним, то можна сказати, що існує в цілому чотири різних види распредвалів.
- Найбільш вдалим з них, на нашу думку, є вал для двигуна об'ємом 1,4 літра, який зроблений з кінцевиком під установку датчика фаз.

- Хоча, в принципі всі вони є взаємозамінними.
- Наприклад, якщо ви вирішили встановити такий распредвал на двигун Таврії, то вам просто необхідно проточити його кінцевик до діаметра 25мм і одягнути шестерню приводу трамблера.
- В такому випадку потужність вашого двигуна тільки збільшиться і розширяться трохи фази подачі палива.
- Якщо ж навпаки, вал з Таврії необхідно встановити на двигун Деу Сенс, об'ємом 1,4 літра, то в цьому випадку вам просто доведеться скрутити з вала ексцентрика і спресувати шестерьонку приводу.

- А потім виточити втулку діаметром 30мм, яку напресовуємо на кінцевик вала і робимо пропил під ексцентрик.
- Ось, власне і всі нюанси.
- Тепер ще один нюанс є, що стосується самої головки.
- Справа в тому, що в головці інжекторного двигуна об'ємом 1,4 датчик температури, що встановлюється нижче распредвала має різьблення на 10 крок 1.
- У головці карбюраторного двигуна Таврії такий же датчик вже встановлений з різьбленням на 16 крок 1,5.
- Тому нам довелося придбати один короткий болт, який встановлюється швидше за все на карданному валу автомобіля КАМАЗ.
- Він має точно таке ж різьблення. Вкрутили ми цей болт в отвір датчика температури головки Таврії.
- Перед цим ми його просвердлили і нарізали різьбу на 10 шаг1. Сам болт встановили на холодне зварювання.
- І тепер за допомогою герметика, оскільки він зроблений під конус, вкрутимо спокійно такий датчик температури.

- І ще пару слів про распредвали.
- Справа в тому, що існує певний ступінь зносу осі вала і з перевищенням такого ступеня зносу не рекомендується встановлювати вісь взагалі в головку.
- Якщо порівняти наші вали, то добре можна розглянути різницю: верхня вісь це нормальна, а нижня зі зносом.

- А причина зносу банальна - масляне голодування коромисел валу, оскільки причиною всьому є деяка недосконалість жиклера.
- Але наслідки такого масляного голодування вельми сумні: распредвал, що називається «ловить сухаря» і як наслідок настає обрив ременя ГРМ.
- Ще однією відмінністю даних головок є довжина шпильок.

- У головці блоку циліндрів інжекторного двигуна вони значно довші, так як потрібно місце на установку перехідників і кришок.
- Що стосується коромисел, то тут постійно необхідно регулювати зазор між ними і валом.
- Справа в тому, що вони постійно з'їдаються.
- Тому їх часто напилюють, але і якщо на поверхні немає великих подряпин або борозен, то при необхідності такі коромисла можна прошліфувати.

- Хоча захоплюватися цим занадто не варто.
- Також, якщо є така необхідність, то шпильки на головці можна викрутити і переставити на іншу.
- А так в загальному замінити головку з інжекторного двигуна об'ємом 1,4 л на головку бензинового двигуна з Таврії завжди можна, якщо виникає така необхідність.
- На цьому наша розповідь про те, чи можна встановити головку блоку циліндрів з Таврії на Деу Сенс закінчена.