• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Чи можна поставити головку блоку циліндрів з Таврії на Деу Сенс

Незважаючи на те, що в створенні автомобіля Daewoo Lanos брало участь мало не половина Європи, все ж тільки в Україні його вважають «народним».

І для більшості обивателів, та й автолюбителів також, ця модель асоціюється насамперед з Україною.

Це й не дивно, оскільки в основному вона збиралася на вітчизняному автозаводі ЗАЗ.

А останні роки випуску також пов'язані з цим підприємством.

Саме на Автозазі в кінці 2000-них і на початку вироблялися автомобілі вітчизняного автопрому, такі, як Таврія, Славута, а потім Daewoo (ZAZ) Ланос, на зміну якому прийшов потім Daewoo (ZAZ) Sens, а для російського авторинку і ЗАЗ Шанс.

Відрізнялися ці моделі тим, що на всіх у них встановлювалися в основному двигуни виробництва Мелітопольського моторного заводу.

Йдеться про силові агрегати об'ємом 1,2; 1,3 і навіть 1,4 літра.

Не секрет, що на всіх цих автомобільних моделях були практично однакові двигуни.

Хоча "практично" це не означає однакові. Деякі відмінності в них все-таки були.

Але, така схожість, та й один і той же виробник, давали підстави багатьом власникам встановлювати деталі на двигун свого автомобіля, взяті з зовсім іншої моделі.

Благо всіх деталей на вітчизняному ринку було предостатньо, та й вартість їх набагато нижче зарубіжних.

Вітчизняні "Кулібіни" завжди славилися тим, що могли переробити практично будь-який вузол під необхідні вимоги.

Тому невеликі відмінності в будові, в формі деяких деталей двигунів нікого практично не бентежили.

Встановлюємо самостійно головку блоку циліндрів з ZAZ Tavria на Daewoo Sens

В представленій статті ми хочемо спробувати знайти відповідь на питання, чи можна ГБЦ з автомобіля ЗАЗ Таврія встановити на двигун Деу Сенс.

 

 найти ответ на вопрос, можно ли ГБЦ с автомобиля ЗАЗ Таврия установить на двигатель Дэу Сенс.

  • Так сталося, що двигун нашого авто вже має пробіг понад 500 тис. кілометрів. 
  • При цьому в його головки блоку циліндрів до цього вже двічі випадало сідло клапана.

 в его головке блока цилиндров до этого уже дважды выпадало седло клапана.

  • Зрозуміло, що такій ГБЦ вже потрібен капітальний ремонт.
  • Однак, вирішили обійтися, що називається меншою кров'ю і встановити іншу головку, вартість якої повинна бути не особливо великою, і щоб не перевершувала вартість оригіналу.
  • Та й часу особливо немає на проведення капітального ремонту. 
  • Тому придбали ГБЦ з силового агрегату автомобіля Таврія.

. Да и времени особо нет на проведение капитального ремонта.

  • Об'єм двигуна, на якому вона була встановлена раніше був 1,3 л, а може 1,4 або навіть 1,1 літра.
  • Наша головка з мотора об'ємом 1,3 л, але перероблена вже на двигун об'ємом 1,4 л.
  • Потрібно відзначити, що придбана нами головка блоку циліндрів практично однакова з тією лише різницею, що в ній є деякі дрібні невідповідності.
  • Одним з них є штуцер патрубка. На головці з Таврії цей штуцер рівний і прямий.

На головке с Таврии этот штуцер ровный и прямой

  • Якщо подивитися головку з Сенса, то тут штуцер має відгалуження невеликого діаметру.

здесь штуцер имеет ответвление небольшого диаметра

  • Однак, ми вважаємо, що в цьому немає нічого страшного.
  • Замість цього штуцера можна вкрутити трійник або в наявний штуцер вкрутити трійник меншого діаметру.

можно вкрутить тройник либо в имеющийся штуцер вкрутить тройник меньшего диаметра

  • Головне тут зберегти діаметр виходу, а також діаметр відведення штуцера.
  • У головці Таврії збоку кріплення розраховане на установку трамблера або розподільника запалювання.

В головке Таврии сбоку крепление рассчитано на установку трамблёра

  • У зв'язку з цим тут і распредвал має трохи іншу форму.
  • Тому, якщо зняти цю частину головки, то можна побачити, що під распредвалом сальника як такого немає.

под распредвалом сальника как такового нет

  • Крім того, на цьому валу є привід самого трамблера, а також бігунок-ексцентрик паливного насоса.
  • Тут же поруч розташований вихід з ГБЦ, який також відрізняється від аналогічного на головці Деу Сенс.

рядом расположен выход из ГБЦ, который также отличается от аналогичного на головке Дэу Сенс

  • Також внизу є ще один вихід.

внизу имеется ещё один выход

  • У той же час на блоці інжекторного двигуна об'ємом 1,3 і 1,4 л цей вихід має зовсім іншу різьбу і розрахований на інший датчик.

на блоке инжекторного двигателя объёмом 1,3 и 1,4л этот выход имеет совершенно другую резьбу

  • Насправді на ГБЦ з нашого авто є відразу два датчика.

на ГБЦ с нашего авто имеются сразу два датчика

  • Далі на головці нашого мотора є бігунок датчика і сальник распредвала.

на головке нашего мотора имеется бегунок датчика и сальник распредвала

Внизу установлен термостат.

  • Кришка цього термостата відрізняється своєю формою і розміром від аналогічної деталі з головки Таврії.

Крышка этого термостата отличается своей формой и размером

  • На нашій же головці за термостатом встановлений ще перехідник датчика температури.

 за термостатом установлен ещё переходник датчика температуры

  • Далі распредвал у нас зроблений зі спеціальною прорізом під бігунок датчика.

распредвал у нас сделан со специальной прорезью под бегунок датчика

  • Цей бігунок просто вставляється в наявний паз. Ну і далі на самому коленвалі є сальник, як ми і говорили вже.
  • Тому, якщо ставити, скажімо распредвал з Таврії на головку нашого двигуна, то на його кінці необхідно буде зробити проріз під датчик.
  • Це, якщо у вас двигун об'ємом 1,4 л.
  • У двигуні об'ємом 1,3 л такого датчика в цьому місці немає, тому і нічого робити не доведеться.
  • Прокладка ГБЦ з Сенса ідеально підходить на голову з Таврії.

Прокладка ГБЦ с Сенса идеально подходит на голову с Таврии

  • Крім усього іншого, нами було проведено вимірювання всіх відстаней на обох головках і в результаті з'ясували, що вони повністю збігаються.

нами было произведено измерение всех расстояний на обеих головках

  • Потрібно відзначити також, що дану головку блоку циліндрів ми взяли саме за те, що в ній практично цілі всі вікна і канали.

данную головку блока цилиндров мы взяли именно за то, что в ней практически целые все окна и каналы.

  • Не є великим секретом сьогодні і той факт, що є чимало водіїв, особливо багато їх серед таксистів, які замість хорошого тосола заливають в двигуни незрозумілі низькопробні рідини.
  • В результаті вони повністю роз'їдають багато каналів і вікна. Саме така картина спіткала нашу головку.

такая картина постигла нашу головку

  • Для того, щоб повністю розібратися з распредвалом Таврійської головки і зробити певну переробку, нам буде потрібно зняти цей вал для початку.
  • А щоб распредвал зняти, то необхідно розкрутити всі коромисла, які чіпляються безпосередньо за вал.

чтобы распредвал снять, то необходимо раскрутить все коромысла

  • Також буде потрібно викрутити заглушку на передній частині головки.

потребуется выкрутить заглушку на передней части головки

  • І після цього через неї вибиваємо вісь в сторону задньої частини двигуна.
  • Знявши в результаті распредвал, ми відразу виявили на ньому характерні риски або подряпини.

Сняв в результате распредвал, мы сразу обнаружили на нём характерные риски

  • Це говорить про те, що вилетів один із сухарів клапана і в результаті пошкодив цей вал.
  • Якщо порівнювати распредвали з обох ГБЦ, то можна побачити, що вони відрізняються формою кулачків, перш за все.

можно увидеть, что коленвалы отличаются формой кулачков

  • Справа в тому, що на валу з головки Деу Сенс кулачки мають більш закруглену форму, а в Таврії вони більш гострі.
  • Вал із закругленими кулачками створює менше шуму під час обертання. Крім того, він має при цьому дещо кращі фази.
  • Ну і, як ми раніше вже говорили, різниця ще й в закінченнях цих валів.

разница ещё и в окончаниях этих валов

  • Якщо на нашому валу діаметр в кінці становить 30мм, то на валу з Таврії, якщо зняти привід трамблера, а він відкручується, то діаметр буде всього 25мм.
  • Є варіант не скручувати привід, а просто його сточити до 30мм, але в такому випадку буде істотна різниця в довжині ділянки вала під сальник.

можно просто его сточить до 30мм, но в таком случае будет существенная разница в длине участка вала под сальник.

  • Тому доведеться туди ставити додаткову втулку, щоб сальник міг вільно рухатися.
  • Справа в тому, що в самій кришці цей сальник зрушити нікуди не вийде.

 в самой крышке этот сальник сдвинуть никуда не получится

  • При великому бажанні назад його, звичайно, можна зрушити трохи.
  • Але, справа в тому, що нам потрібно якраз зрушувати його вперед, а не назад.
  • Коли ми спробували вставити распредвал з нашої головки в придбану головку, то виявилося, що він не проходить по сальнику.
  • Сальники за номером начебто однакові, що в одній, що в іншій головці. Однак наш вал в Таврійську головку не входить.

наш вал в таврийскую головку не входит.

  • Покопавшись трохи в потрібній літературі, ми нарешті розібралися.
  • Перш за все, потрібно відзначити, що і распредвал на двигуні з Таврії і на двигуні з Сенса мають однаковий розмір шийок.
  • Але, виявляється, вся причина полягала в тому, що распредвал з Таврії мав знос приблизно на 0,2 мм.
  • Іншими словами, він просто бовтався в головці.
  • А вал з нашого двигуна мав напилення свого часу і тому розмір його шийок на 0,25 мм був більше номіналу.
  • Ось тому він і не влазив в отвори головки або її сальників. Різниця в цілому в товщині шийок становила майже 0,5 мм.
  • Тому ми прошліфували цей вал і в результаті він все одно залишився трошки товщий номіналу.
  • Діаметр його шийок перевищує необхідний розмір приблизно на 0,1 мм.
  • Але ми цей вал все одно вставили, і він точно ліг на пастель головки Таврії.
  • Правда, провертається тепер новий распредвал трохи тугувато, але в той же час у нього немає зазору

 проворачивается теперь новый распредвал несколько туговато

  • Зате тепер ми точно знаємо, що распредвали в цих двигунах, та й самі ГБЦ, є взаємозамінними, хоча і є деякі нюанси.
  • Якщо ж бути точним, то можна сказати, що існує в цілому чотири різних види распредвалів.
  • Найбільш вдалим з них, на нашу думку, є вал для двигуна об'ємом 1,4 літра, який зроблений з кінцевиком під установку датчика фаз.

является вал для двигателя объёмом 1,4 литра, который сделан с концевиком под установку датчика фаз.

  • Хоча, в принципі всі вони є взаємозамінними.
  • Наприклад, якщо ви вирішили встановити такий распредвал на двигун Таврії, то вам просто необхідно проточити його кінцевик до діаметра 25мм і одягнути шестерню приводу трамблера.
  • В такому випадку потужність вашого двигуна тільки збільшиться і розширяться трохи фази подачі палива. 
  • Якщо ж навпаки, вал з Таврії необхідно встановити на двигун Деу Сенс, об'ємом 1,4 літра, то в цьому випадку вам просто доведеться скрутити з вала ексцентрика і спресувати шестерьонку приводу.

просто если устанавливать вал с Таврии, то придётся скрутить с вала эксцентрика и спрессовать шестерёнку привода.

  • А потім виточити втулку діаметром 30мм, яку напресовуємо на кінцевик вала і робимо пропил під ексцентрик.
  • Ось, власне і всі нюанси.
  • Тепер ще один нюанс є, що стосується самої головки.
  • Справа в тому, що в головці інжекторного двигуна об'ємом 1,4 датчик температури, що встановлюється нижче распредвала має різьблення на 10 крок 1.
  • У головці карбюраторного двигуна Таврії такий же датчик вже встановлений з різьбленням на 16 крок 1,5.
  • Тому нам довелося придбати один короткий болт, який встановлюється швидше за все на карданному валу автомобіля КАМАЗ.
  • Він має точно таке ж різьблення. Вкрутили ми цей болт в отвір датчика температури головки Таврії.
  • Перед цим ми його просвердлили і нарізали різьбу на 10 шаг1. Сам болт встановили на холодне зварювання.
  • І тепер за допомогою герметика, оскільки він зроблений під конус, вкрутимо спокійно такий датчик температури.

с помощью герметика, поскольку он сделан под конус, вкрутим спокойно такой датчик температуры.

  • І ще пару слів про распредвали.
  • Справа в тому, що існує певний ступінь зносу осі вала і з перевищенням такого ступеня зносу не рекомендується встановлювати вісь взагалі в головку.
  • Якщо порівняти наші вали, то добре можна розглянути різницю: верхня вісь це нормальна, а нижня зі зносом.

Если сравнить наши валы, то хорошо можно рассмотреть разницу

  • А причина зносу банальна - масляне голодування коромисел валу, оскільки причиною всьому є деяка недосконалість жиклера.
  • Але наслідки такого масляного голодування вельми сумні: распредвал, що називається «ловить сухаря» і як наслідок настає обрив ременя ГРМ.
  • Ще однією відмінністю даних головок є довжина шпильок.

Ещё одним различием данных головок является длинна шпилек.

  • У головці блоку циліндрів інжекторного двигуна вони значно довші, так як потрібно місце на установку перехідників і кришок.
  • Що стосується коромисел, то тут постійно необхідно регулювати зазор між ними і валом.
  • Справа в тому, що вони постійно з'їдаються.
  • Тому їх часто напилюють, але і якщо на поверхні немає великих подряпин або борозен, то при необхідності такі коромисла можна прошліфувати.

 если на поверхности нет больших царапин или борозд, то при необходимости такие коромысла можно прошлифовать.

  • Хоча захоплюватися цим занадто не варто.
  • Також, якщо є така необхідність, то шпильки на головці можна викрутити і переставити на іншу.
  • А так в загальному замінити головку з інжекторного двигуна об'ємом 1,4 л на головку бензинового двигуна з Таврії завжди можна, якщо виникає така необхідність.
  • На цьому наша розповідь про те, чи можна встановити головку блоку циліндрів з Таврії на Деу Сенс закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Чи можна поставити головку блоку циліндрів з Таврії на Деу Сенс"

Відгуки: 0




.