Одним з органів управління трансмісією автомобіля є ричаг перемикання передач КПП.
Крім того, в салоні автотранспортного засобу передбачена і педаль зчеплення, за допомогою якої здійснюється управління цим пристроєм.
А для того, щоб полегшити це управління і зробити його максимально комфортним і якщо хочете більш плавним, в будові машини передбачений гідравлічний привід.
До складу гідравлічного приводу входять два циліндри: головний, від якого вплив водія через педаль передається на весь контур приводу, створюючи в ньому відповідний тиск, і робочий, що впливає вже безпосередньо на сам механізм зчеплення.
І той, і інший циліндри забезпечують своєчасне включення і виключення зчеплення, розділяючи трансмісію транспортного засобу з його силовим агрегатом.
Таким чином, робочий циліндр зчеплення є однією з основних частин всього гідравлічного приводу і зчеплення авто.
У» народному " автомобілі Daewoo Lanos робочий циліндр зчеплення встановлюється безпосередньо на дзвоні або на картері механізму зчеплення поруч з вилкою зчеплення.
Саме на неї в першу чергу і впливає цей циліндр за допомогою спеціального штока, здійснюючи тим самим включення і виключення зчеплення.
Цей вузол складається з ряду деталей, які виготовляються з алюмінію і чавуну.
Тому сам робочий циліндр досить рідко виходить з ладу.
Проте, його часто піддають ремонту через знос окремих його гумових деталей.
Причинами виходу з ладу цих ущільнень можуть бути постійні навантаження, а також вплив гальмівної рідини і зміни температур.
В цьому випадку в такому циліндрі просто змінюються окремі запчастини на Деу Ланос, а сам механізм встановлюється той же назад на своє місце.
Виконуємо самостійно ремонт робочого циліндра зчеплення Daewoo Lanos
В черговій пропонованій статті ми хочемо розповісти про один випадок самостійного ремонту робочого циліндра зчеплення Деу Ланос.

- Так сталося, що в нашому автомобілі зчеплення за великим рахунком працює.
- Ось тільки, коли вичавлюєш педаль зчеплення, то під кінцем вона починає йти туго.
- Створюється враження, ніби щось заважає нормальній роботі механізму. Підозра падає на робочий циліндр зчеплення.

- Правда, попередньо ми вирішили все-таки прокачати весь гідравлічний привід.
- Однак, після цього ситуація ніяким чином не змінилася і педаль, як і раніше працює не чітко.
- Тому і прийняли рішення зняти робочий циліндр, розібрати його і подивитися, можливо там проблема якась з манжетою або ще з якою деталлю.
- В цьому випадку просто встановимо новий ремкомплект і на цьому весь ремонт закінчиться.
- Як би там не було, але це набагато краще, ніж якби вийшов з ладу головний циліндр зчеплення.
- Його міняти набагато дорожче, ніж просто ремкомплект ставити новий.
- Отже, для зручності роботи знімаємо на самому початку акумулятор.

- Також за допомогою головки на 10 відкручуємо чотири болта і знімаємо майданчик для установки акумуляторної батареї.

- Просто все це дасть можливість надалі вільного доступу до робочого циліндра зчеплення практично з усіх боків.
- В результаті відразу при зовнішньому огляді видно, що шток цього циліндра дещо опустився.

- Це добре видно по його зовнішньому вигляду. Значить саме тому він швидше за все і закушував ущільнювач при спрацьовуванні.
- Тому однозначно будемо знімати цей вузол і розбиратися з його станом.
- А для того, щоб зняти циліндр, нам буде потрібно відкрутити два болта, що утримують його.

- Якщо ж це зробити не вдасться, оскільки болти циліндра виготовлені під шестигранник, то в такому випадку можна відкрутити один болт на КПП і одну гайку або болт внизу.
- Таким чином ми знімемо повністю кронштейн разом з циліндром.

- При цьому болт є одночасно і одним з болтів кріплення коробки перемикання передач.
- В даному випадку у нас так і вийшло, що болти під шестигранник кріплення самого циліндра відкрутити не вийшло.
- Тому знімаємо його разом з кронштейном і потім в руках вже буде легше викрутити ці шестигранники.
- В результаті виявилося, що кронштейн кріплення робочого циліндра зчеплення Деу Ланос кріпиться двома здоровенними болтами чомусь.

- Таке враження, що це не кронштейн, а якась здоровенна деталь.
- У всякому разі нам важко зрозуміти таке конструкторське рішення. Особливо це стосується другого нижнього болта.
- Але, зате тепер нам добре видно всю причину несправності, що виникла.
- З боку шток циліндра виглядає цілком нормальним.

- Але, якщо подивитися на нього з торця, то добре видно, що цей шток просто обламався.

- І тепер навіть видно, що в вилці зчеплення стирчить шматок цього штока.

- Його тепер легко можна витягнути і переконатися на власні очі, що це дійсно так.

- Тому можна сказати, що нам ще пощастило.
- Адже якби шток впав ще нижче, то де-небудь в дорозі у нас взагалі пропало б зчеплення.
- І після цього спробуй знайти причину.
- Добре, все-таки іноді виконувати ремонт самостійно.
- У зв'язку з такою ситуацією набуваємо новий ремкомплект для робочого циліндра зчеплення і встановлюємо.
- А поки, якщо вже ми зняли цей циліндр, знімемо на ньому пильник і перевіримо, що там всередині.

- Під пильником виявилося, що шток тут нічим не кріпиться, тому встановити новий великих труднощів не складе.

- Крім того, тут не мало бруду і якоїсь рідини, що може бути гальмівною рідиною. Або ж, швидше за все, сюди потрапляла вода.
- Потрібно відзначити також тут, що виявлена нами несправність, напевно, була причиною того, що на гарячому двигуні нашого Деу Ланос, при включенні задньої передачі відчувалися відразу деякі поштовхи.
- Також, кілька слів хочеться в зв'язку з цим сказати і про користь самостійного проведення ремонту.
- Справа в тому, що якби дану несправність вам усував хтось, в своєму гаражі або навіть на СТО, то цілком можливо, що замість зламаного штока встановили б звичайний болт.
- Попередньо сточили б трохи торець болта і все.
- Про те, що це не оригінальний шток, а всього лише звичайний болт, самі ви ніколи б не здогадалися.
- Тому, як швидко сталася б наступна поломка на робочому циліндрі зчеплення і яким чином воно взагалі у вас би функціонувало, сказати не зможе ніхто.
- А так ви все самі побачили і своїми руками все тепер усуньте.
- При більш детальному огляді ми виявили ще, щоб сам пильник також вимагає вже заміни.

- Цілком можливо, що саме це і стало причиною того, що всередині ми виявили вологу.
- Через цей порив в пильнику всередину циліндра потрапляла вода.
- Тому, що нами не був помічений раніше витік гальмівної рідини.
- У ремкомплект входить і цей пильник, і сам шток, крім того є стопорне кільце і маленький поршень.
- Щоб переконатися в тому, що в циліндрі нашому немає витоку гальмівної рідини, витираємо ретельно все всередині його насухо.

- Після цього залишаємо в такому стані циліндр на деякий час (ми залишили його до ранку).
- Вранці наступного дня приходимо знову і перевіряємо циліндр.
- У нашому випадку виявилося, що всередині пристрою знову все мокро і рідина потекла навіть на шланг.

- Це говорить нам про те, що в дійсності робочий циліндр зчеплення протікає і в ньому тече таки гальмівна рідина.
- До речі, пригадався також один момент, коли ми доливали гальмівну рідину в бачок.
- Якщо ми вже ремонтуємо зчеплення і питання торкнулося течі гальмівної рідини, то заодно можна перевірити і головний циліндр цього механізму.
- А розташований він в цьому автомобілі під педаллю зчеплення в салоні.
- Тут ми можемо побачити пильник головного циліндра і також перевірити біля нього наявність підтікання рідини.

- У нашому випадку тут все виявилося сухим, що говорить про відсутність протікання.
- Це вже радує, оскільки головний циліндр досить дорогуватий і ремонт його не обійдеться вже невеликими витратами.
- Хоча, справедливості заради, варто відзначити, що головний циліндр зчеплення дуже рідко виходить з ладу і заміна його, як уже раніше говорилося, також виконується дуже рідко.
- Робочий циліндр значно частіше ламається, але вартість його в три з гаком рази менше головного.
- У нашому автомобілі, до слова, пробіг вже становить 190 тис. кілометрів з гаком.
- Отже, придбали ми новий ремкомплект робочого циліндра зчеплення.

- До складу його входить шток з пильником, поршень з манжетами і пружиною, а також стопорне кільце.
- Перевірили ми все, порівняли новий шток з тим, що був встановлений в нашому циліндрі – вони виявилися однакової довжини.
- Тому приступаємо до установки на Деу Ланос.
- Для зручності роботи витягли сам циліндр наверх і встановили на крило автомобіля.
- Тепер чим-небудь гостреньким піддіваємо стопорне кільце в циліндрі і знімаємо його.

- При цьому поршень його під впливом пружини повинен сам вискочити.
- Після цього витираємо все насухо всередині циліндра і вставляємо туди новий поршень з ремкомплекту.
- При цьому в гідросистему зчеплення потрапить повітря, звичайно, і нам потім доведеться прокачувати її.
- Якщо у вас є помічник, то вам і переживати нічого.
- Але, якщо ви робите ремонт один і допомогти при цьому прокачати систему нікому, то в процесі проведення роботи можна відкрутити трошки, наявний на корпусі циліндра, сапун.

- Це дозволить потихеньку стравлювати повітря, що потрапило в циліндр, разом з рідиною і по завершенню ремонту вам залишиться зовсім небагато прокачати систему.
- Щоб рідина не надто витікала з циліндра в процесі заміни його деталей, не варто відкручувати кришку з бачка.
- Після того, як старий поршень вискочив з циліндра, беремо новий поршень, злегка змащуємо поверхню його гальмівною рідиною і, встановивши попередньо пружину, вставляємо в циліндр.
- І далі, натиснувши поршень, фіксуємо його в такому положенні стопорним кільцем.
- Після цього вставляємо шток в циліндр і одягаємо зверху його пильник.

- Все це беремо природньо з нового ремкомплекту.
- І потім вже можемо циліндр знову встановлювати на своє місце, але попередньо необхідно кінчик штока його вставити в отвір вилки зчеплення.

- Після цього закручуємо болти кріплення кронштейна і самого циліндра.

- Так як ремонт виконувався поодинці і допомогти прокачати систему в даний момент нікому, тому просто відкрутили трохи штуцер або сапун внизу циліндра.
- Відкривши після цього кришку в бачку, дочекалися поки рівень рідини не впаде приблизно на 1см.

- Після цього перевірили роботу педалі зчеплення і були приємно здивовані.
- Зчеплення спрацьовувало при натисканні на педаль з найменшим зусиллям, приблизно, як на педаль газу.
- Ніякого прокачування системи поки не проводилося.
- Після того, як протер старий поршень циліндра, то виявилося, що виготовлений він з пластмаси.

- Той поршень, що в ремкомплекті, у нас був металевий. Який з них краще в результаті, покаже час.
- Хоча при таких навантаженнях, які витримує робочий циліндр зчеплення Деу Ланос, бачити пластмасовим його поршень дещо дивно.
- Звичайно, пластик хороший тим, що не буде закушувати і дряпати внутрішні стінки циліндра.
- Але, в іншому про його переваги сказати що-небудь важко.
- Так чи інакше, але ми встановили благополучно новий ремкомплект на робочий циліндр зчеплення і прикрутили після цього на своє місце. Після перевірки переконалися, що зчеплення працює справно, а це означає, що ремонт наш виконаний якісно.
- А раз так, то і розповідь нашу про самостійне проведення ремонту робочого циліндра зчеплення Деу Ланос на цьому закінчено.