Стрімкий розвиток технологій, комп'ютерної техніки та електроніки, який відзначається за останні роки, цілком природньо торкнувся і автомобільної галузі.
На багатьох бензинових двигунах, а в сучасних практично всіх моделях, встановлюють інжектори, замість звичних карбюраторів.
А одним із значущих досягнень електроніки стало електронне управління роботою такого силового агрегату.
З цією метою на автомобілях передбачений електронний блок управління (ЕБУ).
Його робота заснована на одержуваних даних від численних датчиків або вимірювачів.
Аналізуючи ці дані, ЕБУ в свою чергу приймає рішення, які стосуються всіх процесів, що стосуються роботи двигуна.
Одним з приладів, що входять в систему інформаційного забезпечення ЕБУ, є датчик масової витрати повітря (ДМРВ).
Його значення для нормальної роботи інжекторного двигуна переоцінити складно.
Цей прилад, а вірніше його дані, дають можливість ЕБУ розраховувати потрібну кількість палива для кожного вприскування в камеру згоряння мотора, необхідного для утворення найбільш оптимальної паливоповітряної суміші.
А цим якраз забезпечується найпродуктивніша робота силового агрегату при найбільшій економії палива.
Однак, це тільки основна функція з тих, які виконує даний прилад.
Як і в багатьох автомобілях, ДМРВ в автомобілі китайських виробників Chery Eastar, в комплектації двигуном 2,4 л, встановлюється між його повітряним фільтром і дросельною заслонкою.
Особливість цього приладу полягає в тому, що його практично ніколи не ремонтують, а просто замінюють.
В необхідних випадках можна тільки почистити або промити.
Виконуємо самостійно заміну і визначаємо несправності ДМРВ на Chery Eastar 2,4
У пропонованій статті ми замінимо і спробуємо самостійно розібратися в причині виходу з ладу датчика масової витрати палива ДМРВ Чері Істар 2,4

- В даному автомобілі датчик масової витрати повітря кріпиться за допомогою чотирьох гайок на 10 до корпусу самого повітряного фільтра.

- Як вже раніше говорилося, даний датчик передає на електронний блок управління роботою двигуна інформацію про кількість повітря, що надходить в камеру згоряння.
- Але, крім цього, він також повідомляє блоку управління температуру і тиск повітря, що надходить.
- Практично від показань такого датчика залежить всі режими роботи двигуна і витрата палива.
- Без такого пристрою мало того, що двигун не буде нормально працювати, у вашому автомобілі буде просто неймовірна перевитрата палива.
- Тому і важливість даного витратоміра для нормальної роботи силового агрегату авто дуже велика.
- На даному конкретному автомобілі встановлено пристрій типу MD 336501.
- Існує ще датчик типу MD 336481, у всякому разі ви можете зустріти їх в каталогах запчастин до такого авто.
- За зовнішнім виглядом вони практично однакові, хоча і дещо відрізняються один від іншого.
- Чи є вони взаємозамінними-сказати важко.
- Першою ознакою того, що даний витратомір виходить з ладу було відчуття сильного поштовху або стусана ззаду під час руху.
- Складалося враження, що двигун просто несподівано вимкнувся під час руху авто, а потім раптом також несподівано і включився.
- Пізніше в роботі мотора взагалі стало творитися неймовірне: пропала тяга, починав троїти, «задихався» і просто працював огидно.
- І після цього на бортовому комп'ютері пропали просто майже половину показників.
- Мало того, в процесі руху раптом все включалося і починалася нормальна робота силового агрегату, але потім все знову ставало жахливим.
- До того ж передачі стали перемикатися також з деякими труднощами.
- Це навіть підштовхнуло нас на думку, що сталися якісь проблеми з самою КПП.
- Загалом така ситуація тривала майже три тижні, поки на панелі приладів не загорівся ЧЕК, машина стала і висвітилася помилка, що свідчила про вихід з ладу саме датчика ДМРВ.
- Зрозуміло, що довелося знімати цей пристрій і розбиратися.
- Далі нам треба було зняти верхню кришку приладу, яка утримувалася на герметику і засувках.

- Під цією кришкою знаходиться ще захисний екран.

- Цей екран ми просто прибираємо і всередині виявляємо звичайну плату.

- Мало того, частина цієї плати виявилася роздутою і навіть деякі контакти відпали.
- Але ми відразу зачистили ці контакти і знову припаяли на свої місця.
- Звичайно, ми розуміли, що цього просто мало для повного відновлення даного датчика.
- Адже плата залишалася роздутою, що саме по собі говорить про те, що там могло ще щось перегоріти і вийти з ладу.
- Крім того, невідомо ще в якому стані знаходяться дві спіралі, які є основними деталями даного витратоміра, що визначають температуру і кількість повітря, що проходить від фільтра до дроселя.
- А замінити ці спіралі або перепаяти неможливо.
- Тому, недовго думаючи, ми стали шукати новий датчик, щоб придбати і встановити замість того, що вийшов з ладу.
- Як ми вже раніше говорили, в каталозі нам показали такий прилад і під номером MD336481.

- Зовні вони практично нічим не відрізняються. Єдиною відмінністю є тільки наявність гумової прокладки.

- У нашому ж датчику, встановленому на Чері Істар 2,4, замість такої гумової прокладки зроблений просто паз.

- Чим продиктовано таку зміну, сказати важко.
- Можливо конструктори припускали, що тут ніякий пил всередину приладу не надходить.
- Але, наявність бруду зверху на козирку говорить швидше про зворотне.
- Крім того, якщо подивитися на металеву сітку нашого датчика, то по її вигляду чітко видно, що сюди щось потрапляло.

- Також ми помітили, що всередині обидва цих витратоміра дещо відрізняються за своїм устроєм.

- Нужно сказать, что несмотря на свои размеры этот датчик стоит не дёшево. Стартовая цена начинается от 5 тыс. грн. и выше.
- Поэтому, конечно, не хотелось ошибиться и приобрести такое устройство, что просто не подойдёт потом к нашему авто.
- В результате длительного поиска нам удалось отыскать одну компанию, которая в результате и прислала нам требуемый датчик ДМРВ.
- Потрібно сказати, що незважаючи на свої розміри цей датчик коштує не дешево. Стартова ціна починається від 5 тис. грн. і вище.
- Тому, звичайно, не хотілося помилитися і придбати такий пристрій, що просто не підійде потім до нашого авто.
- В результаті тривалого пошуку нам вдалося відшукати одну компанію, яка зрештою і прислала нам необхідний датчик ДМРВ.

- В Україні компанія TQP також має своє представництво.
- Цілком можливо, що саме ця обставина і дозволило нам придбати вказаний прилад за значною меншою ціною.

- До того ж, судячи з усього, нам вдалося придбати останній, наявний в наявності.
- Загалом замовили ми свій датчик типу MD336501, проте компанія прислала нам, як виявилося, пристрій типу MD336481.
- Природньо, виявивши такий підступ, нам хотілося відразу відправити таку посилку назад і зажадати замінити.
- Але, потім на свій страх і ризик, все ж вирішили встановити присланий датчик на своє авто.
- І яке ж наше було здивування, коли після цього двигун став працювати чудово і взагалі все, включаючи ЕБУ, стало функціонувати, як і повинно бути.
- Перемикання передач на КПП стало плавним і двигун став працювати динамічно.
- Саме через це, судячи з усього, і коробка стала працювати нормально.
- Загалом автомобіль став працювати, на нашу думку, ще краще, ніж до виходу з ладу нашого ДМРВ.
- Для тих, кому потрібно, спеціально демонструємо внутрішній номер або код датчика, під яким він числиться в каталозі.

- Не знаємо, що там сталося в компанії, але тільки на упаковці посилки чітко прописано код і тип датчика, як MD336501.

- Хоча всередині цієї упаковки ми знайшли насправді виріб під номером MD336481.
- Переплутали на складі або щось інше в цьому криється, але у всякому разі ми робили замовлення на офіційному сайті компанії і ціна тут значно нижче, ніж пропонується на інших.
- До речі, варто відзначити, що сам датчик під номером 481 значно дешевший такого ж виробу, ніж під номером 501.
- Можливо вся причина криється у внутрішньому устрої.
- Як би там не було, але ми, як то кажуть, дослідним шляхом прийшли до висновку, що обидва цих датчики є взаємозамінними.
- Що стосується причини виходу з ладу нашого витратоміра, то виявилося, що на його корпусі чи то стерся в процесі експлуатації чи зламався вусик, що утримує штекер.

- В результате этого штекер перестал защёлкиваться плотно.
- А это привело к тому, что соединение стало свободным, под него стала попадать влага и грязь.
- Подтверждением тому стал сам штекер, который оказался весь мокрым во время отсоединения при демонтаже самого датчика.
- В новом же датчике этот штекер заходит плотно и с характерным щелчком.
- Поэтому стоит всё время следить за этим соединением. Вот собственно и всё, чем нам хотелось поделиться.
- На этом наш рассказ о самостоятельной замене датчика массового расхода воздуха Чери Истар 2,4 окончен.
- В результаті цього штекер перестав замикатися щільно.
- А це призвело до того, що з'єднання стало вільним, під нього стала потрапляти волога і бруд.
- Підтвердженням тому став сам штекер, який виявився весь мокрим під час від'єднання при демонтажі самого датчика.
- У новому ж датчику цей штекер заходить щільно і з характерним клацанням.
- Тому варто весь час стежити за цим з'єднанням. Ось власне і все, чим нам хотілося поділитися.
- На цьому нашу розповідь про самостійну заміну датчика масової витрати повітря Чері Істар 2,4 закінчено.