• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Чері Елара А21 ремонт КПП, дефектовка коробки передач. Погано перемикаються передачі

Однією з основних складових трансмісії більшості автомобілів є коробка перемикання передач (КПП).

Це вузол, що дозволяє розширювати можливості силового агрегату авто, змінювати напрямок руху, а також роз'єднувати, в тому числі і на тривалий час, двигун і всю систему трансмісії.

У сучасних автомобілях застосовуються різні типи КПП, в тому числі і автоматичні.

Великий сімейний автомобіль китайських виробників Chery Elara, що випускається під кодовою назвою А 21, оснащується двигунами об'ємом 1,5;1,6;1,8 і 2,0 літра.

В якості трансмісії в них використовуються чотиришвидкісні автоматичні коробки перемикання передач і п'ятиступінчасті механічні.

Механічна коробка перемикання передач (МКПП) являє собою корпус, іменований картером, в якому зібрані обертові шестерні і цілі блоки шестерень, вали, підшипники і редуктор планетарний.

Всі вони виконують одну і ту ж задачу – передачу крутного моменту силового агрегату машини до його ведучих коліс.

При цьому, не просто передачу, а змінУ швидкості обертання коліс по команді водія при незмінній кількості обертів колінчастого вала двигуна.

Звідси і важливість цього вузла.

У зв'язку з постійним обертанням під час руху авто, а також перебуванню в зачепленні з іншими, зуби шестерень КПП часто викришуються, стираються або просто вилітають.

Крім того, отримують пошкодження підшипники та інші деталі вузла.

Все це в кінцевому результаті призводить до утруднення включення тієї чи іншої передачі і до інших несправностей.

Проводимо самостійно розбирання і дефектовку деталей КПП автомобіля Chery Elara A21

У цій статті мова піде про те, як самостійно розібрати і провести дефектовку МКПП на Чері Елара.

как самостоятельно разобрать и провести дефектовку МКПП на Чери Элара

  • У коробці перемикання передач нашого автомобіля стали погано перемикатися передачі.
  • При цьому машина стала їхати з натягом. Коли зняли цей вузол з авто, то виявилося, що в картері його недостатня кількість масла.
  • Мало того, в маслі, що залишилося знайдено велику кількість металевої крихти.
  • Також ми відразу визначили, що сальники приводів зношені вже до межі.
  • І це ще не все, тому, що з боку первинного валу пішов струмочок масла і тому все в цьому районі і весь дзвін були неабияк забруднені саме маслом .​

всё в этом районе и весь колоком было изрядно испачкано именно маслом .

  • Це може свідчити про те, що сальник первинного валу також давно вимагає заміни.
  • Тому нам належить розібрати коробку, провести дефектовку всіх її частин і усунути несправності, що з'явилися.
  • Для початку натискаємо викруткою на непомітний стопор і знімаємо з вала вижимний підшипник.

нажимаем отвёрткой на незаметный стопор и снимаем с вала выжимной подшипник

  • Перевіривши його обертання, а також цілісність манжет, приходимо до висновку, що сам підшипник вимагає заміни.
  • Манжети поки в нормальному стані і міняти їх немає необхідності.
  • Ну і далі знімаємо верхню кришку вузла, відкручуючи всі болти по її периметру.​

снимаем верхнюю крышку узла, откручивая все болты по её периметру

  • Тут відразу знімаємо синхронізатор з блокуючим колесом і перевіряємо їх стан.​

снимаем синхронизатор с блокующим колесом и проверяем их состояние.

  • Головне дивимося на форму його будиночків.
  • Для того, щоб заблокувати передачі, знімаємо кулісу муфти перемикання передач.
  • Вона розташована збоку на картері КПП, тому спочатку відкручуємо болти на 10 по колу її корпуса.​

 відкручуємо болти на 10 по колу корпуса куліси муфти

  • Далі, тут же, але збоку викручуємо фіксатор задньої передачі.​

 сбоку выкручиваем фиксатор задней передачи.

  • І після цього, підчепивши трохи монтуванням, зриваємо кулісу зі свого посадкового місця.

 поддев немного монтировкой, срываем кулису со своего посадочного места

  • Виймаємо кулісу і тут же перевіряємо її стан, шляхом зовнішнього огляду.​

Вынимаем кулису и здесь же проверяем её состояние

  • Стан її задовільний, тому вона нам ще послужить.
  • Тепер нам потрібно все-таки заблокувати первинний і вторинний вали, інакше ми не зможемо відкрутити болти їх кріплення.
  • А для цього, через вікно, що  утворилося, за допомогою викрутки, посуваємо в зачеплення шестерні, включаючи таким чином дві передачі.

подвигаем в зацепление шестерни, включая таким образом две передачи.

  • Вали після цього, при перевірці рукою, не повинні вільно провертатися, тобто повинні бути заблоковані.
  • Далі встановлюємо коробку Чері Елара А21 вертикально. І для подальшої роботи нам буде потрібно торцевий ключ 10х12.​

для дальнейшей работы нам потребуется торцевой ключ 10х12.

  • З його допомогою нам належить відкрутити дві гайки на шестернях.​

нам предстоит открутить две гайки на шестернях

  • Після цього нам буде потрібно вибити стопор.​

 нам потребуется выбить стопор

  • Тому, що якщо цей стопор не вибити, то ми не зможемо зняти наступну частину коробки і продовжити таким чином її розбирання.
  • Тому беремо пробійник і молоток, за допомогою яких і вибиваємо цей штопор.
  • Ну і далі нам буде потрібно зняти шестерні зверху, спочатку одну, а потім другу.
  • Але, якщо ми почнемо це робити, то весь блок шестерні верхньої з вилкою може просто розсипатися.​

 блок шестерни верхней с вилкой может просто рассыпаться

  • А в ньому є і сухарики, і пружинки.
  • А щоб цього не сталося, найкращим варіантом буде зняття вилки і шестерні одночасно.
  • Для цього двома викрутками одночасно піддіваємо і шестерню, і вилку разом.

 двумя отвёртками одновременно поддеваем и шестерню, и вилку вместе

  • Таким способом поступово знімаємо шестерню п'ятої передачі разом з вилкою.
  • Після цього проводимо візуальний огляд знятих деталей.
  • В даному випадку бачимо, що форма зубів, що на шестерні, що на ковзаючому фланці муфти синхронізатора п'ятої передачі знаходяться в нормальному стані.

 форма зубьев, что на шестерне, что на скользящем фланце муфты синхронизатора пятой передачи находятся в нормальном состоянии.

  • Сам синхронізатор також ще можна використовувати в подальшій експлуатації.
  • Також перевіряємо саму вилку п'ятої передачі на наявність люфту.

Ну і останнє при огляді видно, що голчастий підшипник тут повністю розсипався.​игольчатый подшипник здесь полностью рассыпался

  • Але, ми продовжуємо розбирання коробки перемикання передач.
  • Наступним нашим кроком буде викручування шести болтів з капелюшками під зірочку, що утримують стопорну пластину і подальше її зняття.

выкручиваем шесть болтов со шляпками под звёздочку, удерживающих стопорную пластину и снимаем её.

  • Після цього знімаємо стопорні кільця на валах, з таким розрахунком, щоб підшипники залишилися на цих же валах.

снимаем стопорные кольца на валах

  • Установка стопорних кілець і різних фіксаторів є звичайною практикою при складанні КПП, оскільки вона складається з безлічі деталей, які в процесі роботи вузла завжди обертаються з величезною швидкістю.
  • Мало того, витримують часто досить великі навантаження.
  • Тому, щоб даний вузол не розсипався під час експлуатації, а деталі,що випали, не заклинили повністю його роботу, багато з них фіксуються кільцями або різного роду фіксаторами.
  • Повною мірою це стосується і коробки передач Чері Елара А21.
  • Для подальшого розбирання нам буде потрібно викрутити три болта кріплення корпусу стопорів валів вилок.

потребуется выкрутить три болта крепления корпуса стопоров валов вилок

  • Він розташовується збоку картера коробки.
  • При цьому всі ці болти мають різну довжину, найдовший з яких, як правило, фіксує вал задньої передачі.​

все эти болты имеют разную длину

  • А з протилежного боку, також збоку на картері, необхідно викрутити болт кріплення вала паразитної шестерні задньої передачі.​

необходимо выкрутить болт крепления вала паразитной шестерни задней передачи.

  • Основною особливістю розбирання будь-якої коробки перемикання передач є необхідність запам'ятовувати в процесі розбирання, де і як була встановлена та чи інша деталь.
  • Можна для початку записувати або замальовувати. Все це необхідно для того, щоб потім правильно скласти весь цей вузол.
  • Оскільки одна неправильно встановлена деталь може звести нанівець всю роботу і буде потрібно знову розбирати всю коробку.
  • Після цього викручуємо всі болти по колу, щоб можна було потім розколоти картер коробки навпіл.​

 выкручиваем все болты по кругу

  • Перевіряємо тепер, щоб нам нічого не заважало роз'єднувати на дві частини картер і по наявним спеціальним припливам молотком підбиваємо одну частину його вгору.

по наявним спеціальним припливам молотком підбиваємо одну частину картера вгору.

  • Також можна допомагати собі і монтировками піддівати.

можно помогать себе и монтировками поддевать

  • Після того, як вдалося зірвати верхню частину картера з направляючих, акуратно, розхитуючи з боку в бік, знімаємо верхню частину картера коробки.

снимаем верхнюю часть картера коробки.

  • Підшипники на валах при цьому повинні піти вниз і на валах так і залишитися.
  • Знявши верхню частину корпусу картера, тут же його оглядаємо.​

Сняв верхнюю часть корпуса картера, тут же его осматриваем.

  • Сміття в ній є, звичайно, але не так багато.
  • Підшипник головної передачі ще в нормальному стані, ну а сальники приводів, звичайно, всі будуть змінюватися.
  • Далі беремо щипці і виймаємо магніт, встановлений в нижній частині коробки Чері Елара А21.
  • При цьому, добре видно, що весь магніт обліплений металевою стружкою.

весь магнит облеплен металлической стружкой

  • Перевіряємо обертання підшипників на валах, які створюють пристойний шум при цьому.​

Проверяем вращение подшипников на валах.

  • Це може означати тільки те, що їх необхідно замінити.
  • Отже, першим виймаємо вал з паразитної шестерні або заднього ходу і знімаємо його разом з шестернею.​

вынимаем вал с паразитной шестерни или заднего хода и снимаем его вместе с шестерней

  • Також перевіряємо положення шестерні на цьому валу на предмет виявлення люфту. А також дивимося на стан зубів шестерні.
  • Так, як зняти повністю весь блок нам не вдається, тому відкручуємо механізм задньої передачі.​

 откручиваем механизм задней передачи

  • Знімаємо його і проводимо перевірку.
  • Працює цей механізм нормально і сухарики його також ще в нормальному стані.
  • Далі виймаємо вторинний вал з його шестернями і вилкою.

вынимаем вторичный вал с его шестернями и вилкой

  • Відразу перевіряємо наявність люфту на вилці вала.​

проверяем наличие люфта на вилке вала

  • Ну і нарешті знімаємо первинний вал з шестернями і вилкою.​

снимаем первичный вал с шестернями и вилкой

  • Також перевіряємо вилку на наявність люфту і слідів зносу або виробок.
  • Після цього перевіряємо безпосередньо первинний вал. Передній підшипник первинного валу знаходиться в хорошому стані.​

Передний подшипник первичного вала находится в хорошем состоянии

  • Чого ніяк не можна сказати про задній підшипник. Його доведеться замінити.
  • Далі проводимо огляд шестерень вала, його синхронізатори.

проводим осмотр шестерен вала, его синхронизаторы

  • І ті, і інші тут нормальні, претензій до зубів шестерень і до будиночків ніяких немає.
  • Ні відколів, ні тріщин, а тим більше виробок на них не виявлено.
  • Далі оглядаємо таким же чином і вторинний вал. Як вже говорилося, верхній підшипник тут потрібно міняти.
  • Але, при уважному огляді виявилося, що і нижній потрібно міняти.

 оказалось, что и нижний нужно менять

  • Синхронізатори спрацьовують погано, тому потрібно розкривати вторинний вал, розбирати, і перевіряти в чому там причина.
  • Зокрема, це стосується першої та другої передачі.
  • Після цього дістаємо планетарний редуктор.​

 достаём планетарный редуктор

  • А під ним знаходимо і ролики підшипників і голки підшипника п'ятої передачі.​

под ним находим и ролики подшипников и иглы подшипника пятой передачи

  • В сателітах також виявився пристойний люфт.​

В сателлитах также оказался приличный люфт.

  • А на вигляд вони всі виглядають цілими.
  • Але, найцікавіше ми виявили далі. Редуктор в корпусі дзвону зрізав наявну грань.
  • В результаті в одному місці на вигині утворилася тріщина.

в одном месте колокола на изгибе образовалась трещина

  • Її добре видно з іншого боку в дзвоні.​

Её хорошо видно с другой стороны в колоколе.

  • Цілком зрозуміло, що через цю тріщину і вигнало в результаті все масло з коробки.
  • А зрізала грань корпусу шпонка, що встановлена в осі сателітів диференціала або редуктора.​

срезала грань корпуса шпонка, установленная в оси сателлитов дифференциала

  • Шматок цієї шпонки зрізало, після чого вона просто випала вниз шахти для встановлення редуктора.​

Кусок этой шпонки срезало, после чего она просто выпала вниз

  • Цей фрагмент в процесі обертання і зрізав грань корпусу картера коробки.
  • Однак, тепер виникає цілком логічне запитання, чому ж ця шпонка виявилася зрізаною.
  • Для початку спробували вибити вісь сателітів, але нам це відразу не вдалося.
  • В результаті коли все ж вдалося вибити цю вісь, то стало зрозумілим, що весь диференціал або редуктор доведеться міняти.
  • Справа в тому, що замість круглого отвору під вісь сателітів, в корпусі редуктора утворився еліпс.

 в корпусе редуктора образовался эллипс

  • Тобто, вісь сателітів вибила отвір, який перетворився з круглого в овальний.
  • Ось це і стало причиною того, що розсипалися підшипники. А звідси і почалися проблеми з перемиканням передач.
  • Тому потрібно тепер думати, яким чином вийти з положення, що створилося.
  • А нашу розповідь про самостійне розбирання і дефектовку коробки перемикання передач Чері Елара А21 на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Чері Елара А21 ремонт КПП, дефектовка коробки передач. Погано перемикаються передачі"

Відгуки: 0




.