З плином часу силові агрегати і зокрема їх газорозподільний механізм (ГРМ) постійно вдосконалюються і стають все більш ефективними і надійними.
Особливо це помітно на прикладі механізму ГРМ.
Як відомо, основною проблемою, яку не втомлюються вирішувати конструктори є своєчасне і найбільш ефективне відкривання і закривання впускних і випускних каналів двигуна.
А це означає точний з мінімальними втратами впуск робочої суміші в камеру згоряння і випуск відпрацьованих газів з циліндрів мотора.
Для відкривання і закривання цих каналів в пристрої двигуна передбачені клапана.
Від їх точної роботи залежить максимальна синхронізація обертання колінвала і распредвала або распредвалов двигуна.
Так ось, за досить нетривалий період часу метод регулювання зазорів між клапанами і распредвалом змінився від ручного до використання гідрокомпенсаторів.
Це» розумні " невеликі пристрої, робота яких забезпечується тиском масла, створюваним всередині кожного двигуна.
"Розумними" вони є тому, що, використовуючи тиск масла, автоматично регулюють зазори між клапанами і распредвалом конкретного силового агрегату.
Мало того, в результаті застосування гідравлічних компенсаторів вдалося вирішити відразу кілька проблем, які не вдавалося вирішити раніше.
З цими пристроями істотно збільшується потужність і інші динамічні властивості мотора.
Скоротилася витрата палива і дуже чутливо зменшилася гучність роботи самого двигуна.
А все це разом дозволяє збільшити ресурс кожного силового агрегату.
Однак, незважаючи на цілий ряд очевидних поліпшень, застосування гідрокомпенсаторів має і свої негативні сторони.
Перш за все, це, звичайно, деяка складність нової конструкції. Хоча багато автомеханіки не бачать в цьому особливої складності.
Крім того, для нормальної і тривалої роботи нових гідравлічних пристроїв потрібне постійне використання якісного і в достатній кількості масла, бажано синтетичного.
А це можна забезпечити тільки більш частою заміною масла, що в свою чергу зробить обслуговування цих пристроїв і всього ГРМ більш дорогим.
Міняємо самостійно гідрокомпенсатори на Chevrolet Aveo 1,5
У цій статті ми хочемо розповісти про один із способів заміни самостійно гідрокомпенсаторів двигуна 1,5л Шевроле Авео.

- Як відомо, для того, щоб обслужити ці гідравлічні пристрої, а тим більше виконати їх заміну, необхідно зняти кришку клапанів і головку блоку циліндрів (ГБЦ).
- Ми ж хочемо запропонувати вашій увазі один із способів заміни компенсаторів, не знімаючи при цьому ГБЦ.

- До того ж такий спосіб заміни цілком можна використовувати не тільки на нашому авто, але і на Деу Ланос, а також на Деу Нексія, які укомплектовані двигунами об'ємом 1,5 літра.
- Але, це ще не все.
- Справа в тому, що таким способом можна не тільки замінити компенсатори, але і без особливих проблем зняти і розподілвал силового агрегату.
- Просто після того, як ви знімете всі компенсатори, можна вільно дістати кулачки, а тому і вийняти без особливих складнощів сам распредвал.
- Але, для того, щоб все перераховане вище можна було зробити, буде потрібно спеціальне пристосування, яке ми виготовили самі.

- У ньому ми навмисно використовували не гальмівну колодку, як багато хто робить, а більш вигнуту скобу з отворами на кінцях.

- Таке ноу-хау дасть можливість нам під час установки цього пристосування залишати відкритою робочу зону.

- Гальмівна колодка зробити це не давала можливості.
- Крім того, з внутрішньої сторони нашої скоби або сегменту приварили звичайну гайку.

- У цю гайку вкручений болт, на кінці якого приварена своєрідна підкова

- Ми вибрали саме такої форми цей сегмент, щоб можна було рівномірно впливати на всю поверхню тарілки клапана під час зняття компенсатора.
- Саме така форма пристосування дозволяє нам зробити процес заміни цих пристроїв максимально безпечним.
- При цьому відстань між краєм підкови і гайкою з сегментом становить в даному випадку 67мм.

- У Деу Ланос і Нексія ця відстань дещо інша, але оскільки у нас підкова приварена до болта з різьбленням, то цю відстань можна легко регулювати.

- Потрібно також відзначити, що причиною стуку гідрокомпенсаторів не завжди може бути вихід їх з ладу.
- Тим більше в тому випадку, коли масляний насос у вас нормальний і масло, яке залито в двигун повністю йому відповідає.
- Стукіт компенсаторів може бути і тоді, коли виникли якісь проблеми з двигуном вашого Шевроле Авео.
- Тому не факт, що потрібно міняти саме гідравлічні пристрої ГРМ, що стукають.
- Отже, для початку піднімаємо домкратом одну сторону автомобіля спереду.
- Після цього знімаємо кришку клапанів з нашого двигуна.
- І потім, включивши ричаг КПП в положення четвертої передачі, провертаємо за підняте колесо і домагаємося такого положення распредвала, щоб кулачок його дивився вниз.

- Тим самим він відкриває нам трохи клапан, і після цього ми зможемо вставити зверху на головку наше пристосування.
- А далі болтами зверху злегка наживляємо через отвори в сегменті пристосування.

- І потім за допомогою відповідної головки затягуємо ці болти.

- Болти до цього перевірені по довжині, і вони вільно входять в отвори головки для закріплення кришки клапанів.
- Тому ми їх сміливо затягуємо до упору.
- Робиться це для того, щоб грунтовно притиснути кулачок вала, оскільки він довільно не може разом з поворотом вала натиснути на клапан і його пружину з таким зусиллям, щоб можна було зняти гідрокомпенсатор.
- А тут нам якраз знадобиться наявне в нашому пристосуванні регулювання.

- За допомогою болта ми можемо регулювати висоту таким чином, щоб болт упирався акурат в кулачок вала.
- А в Ланосі або Нексії в цьому випадку розмір трохи інакший, тому також можна там відповідно підрегулювати.
- Після того, як затягнули болти на пристосуванні, прокручуємо колесо в зворотню сторону і дивимося, щоб кулачок распредвала вийшов зі зворотнього боку і був трохи піднятий вгору.

- В такому положенні нам просто буде зручніше виймати рокера або коромисла.
- Кулачок вала тепер не тисне більше на клапан, але той знаходиться в колишньому положенні, тому, що його притискає пружина, яку ми стиснули за допомогою регулювального болта нашого пристосування.
- А колесо авто ми піднімали для того, щоб клапана не тиснули на рокера.
- В результаті він стає вільним і нам залишається його просто дістати.
- Для полегшення завдання можна використовувати пінцет, вигнуті щипці або який-небудь зручний інструмент.

- Що стосується рокерів на автомобілі Деу Ланос, то в них дещо менше по діаметру ковзаючий ролик і тому дістати їх легше.

- Але, там є інша проблема. Справа в тому, що під рокером в цьому авто встановлюється ще невелика тарілочка.
- При знятті рокерів цю тарілочку легко втратити.
- Тому, щоб цього не сталося, після того, як ви звільнили рокер, краще відразу за допомогою магніту витягнути цю тарілку.
.
- Після того, як ми витягли коромисло клапана в двигуні нашого Шевроле Авео, за допомогою дліноусиків для сальників клапанів або плоскогубців витягуємо вже вільний гідрик.

- Цілком можливо, що за фактом він може бути заіржавілим або засміченим, тобто в нагарі, тоді можна допомогти і просто руками виймати такий гідрокомпенсатор.

- Цілком природньо, що до проведення такого виду ремонту ми заздалегідь запаслися комплектом нових компенсаторів.

- Коли ми візьмемо один виріб з цього комплекту і спробуємо стиснути його, то побачимо, що він досить твердий.

- Можна, звичайно, встановлювати на свій автомобіль і такі компенсатори, просто у них дуже мало масла всередині.
- Тому ви просто не зможете відразу запустити двигун вашого авто.
- І тільки після того, як масляний насос закачає в них масло, двигун запуститься.
- А щоб цього уникнути і зробити ці пристрої м'якими, беремо один з них і перевертаємо.
- При цьому з корпусу такого гідравлічного компенсатора повинен вилізти невеликий язичок.

- Щипцями або будь-яким іншим інструментом витягуємо цей язичок зовсім.
- У отвір, що звільнився, вставляємо цвях або шило і натискаємо на наявну всередині кульку.

- Після цього, натискаємо на сам капелюшок пристрою і з нього вибіжить рідина, що вельми віддалено нагадує масло.

- Коли ця рідина витече повністю, компенсатор стає м'яким. Але це ще не все.
- Після цього вставляєте висмикнутий язичок назад всередину до клацання.
- Потім берете чисту ємність з хорошим масло і занурюєте в нього цей гідрокомпенсатор.
- Притому занурити потрібно таким чином, щоб наявний збоку отвір на корпусі гідрокомпенсатора розташовувався вгорі, а масло в ємності повністю покривало його.

- Далі починаємо стискати компенсатор і таким способом закачуємо масло в нього.

- При цьому виріб таким твердим після такої процедури вже не повинен бути.
- Можна закачати масло і за допомогою шприця ємністю в 2 куба через цей же отвір.
- Також можливо заповнювати гідрокомпенсатори для установки на Шевроле Авео за допомогою піпетки, заливаючи його через отвір витягнутого язичка.

- При цьому тримайте гідрик таким чином, щоб отвір бічний його знаходилося вгорі і через нього можна було спостерігати, коли буде виходити масло назовні.
- Це буде сигналом до того, що масла в пристрої вже достатньо.
- Після того, як заправили повністю маслом, вставляємо язичок назад в отвір, якщо ви заправляли масло через нього, змащуємо злегка весь корпус і вставляємо назад на своє місце в двигун автомобіля.
- Всю подальшу збірку виконуємо в зворотній послідовності.
- При цьому рокера тепер будуть вставлятися набагато легше, ніж знімалися.
- Пов'язано це з тим, що всі гідравлічні компенсатори тепер вже м'які і легко стискаються.
- А нашу розповідь на цьому про самостійну заміну гідрокомпенсаторів без зняття ГБЦ на двигуні Шевроле Авео закінчено.