Автомобілі сьогоднішнього дня разюче відрізняються від авто двадцяти, та й десятирічної давності.
Всьому "виною" постійний і стрімкий прогрес в області електроніки, науки і техніки.
Тому в сьогоднішніх моделях автотранспортних засобів все більше з'являються нових функцій, електронних і електричних пристроїв і систем, що полегшують управління, а також роботу багатьох інших агрегатів.
І в першу чергу це стосується роботи силового агрегату.
Якщо говорити суто про автомобільний двигун, то в його поліпшенні роботи основними питаннями, над якими весь час працювали, працюють і, напевно, будуть працювати надалі конструктори, це збільшення потужності, зниження кількості шкідливих викидів і шуму , а також економічність, що цілком природньо.
Сьогодні роботою двигуна управляє і контролює її єдиний вузол – електронний блок управління.
Робота його грунтується на зборі, аналізі, систематизації інформації від множинних датчиків, встановлених на всіх важливих вузлах і пристроях двигуна, а також прийнятті відповідних рішень на основі цього.
Одним з таких важливих контролюючих пристроїв роботи двигуна є датчик положення дросельної заслонки.
Це один з найсучасніших пристроїв, розроблених спеціально для використання на двигунах, в яких вприскування повітряно-паливної суміші здійснюється автоматично або за допомогою ЕБУ.
Цілком природньо, що цей датчик встановлюється в системі живлення такого мотора.
Більш того, якщо його основним призначенням є контроль за положенням дросельної заслонки і передача інформації про це на ЕБУ, то встановлюється такий пристрій безпосередньо на її корпусі, з'єднуючись при цьому з віссю заслонки.
Залежно від сили тиску водієм на педаль акселератора в салоні машини, датчик положення дросельної заслонки по команді блоку управління відкриває цю заслонку, поставляючи при цьому строго обмежену порцію робочої суміші в камеру згоряння силового агрегату.
Тому від стану цього пристрою, його правильного регулювання, безпосередньо залежить жвавість і ритм роботи двигуна, а також витрата палива при цьому.
Регулюємо самостійно датчик положення дросельної заслонки Chery Tiggo
В цій статті ми розповімо про те, як правильно самостійно відрегулювати датчик положення дросельної заслонки на Чері Тіго.

- Як правило, якщо двигун вашого автомобіля працює нормально і витрата палива вас повністю влаштовує, виконувати зайвий раз настройку цього датчика немає необхідності.
- Просто зайвий раз не варто туди лазити.
- Але, якщо з'явилися підстави для такого регулювання, то природньо потрібно це зробити.
- Але, для того, щоб провести регулювання ДПДЗ (датчик положення дросельної заслонки), необхідно запастися щупом або спеціальним вимірювальним приладом.
- У нашому випадку ми взяли звичайний тестер і, приєднавши його кінці до датчика і до мінусової клеми акумулятора, при включеному запалюванні отримали показання 0,54 в.

- Це напруга сигналу, що виходить з цього датчика в даний момент.
- Для того, щоб відрегулювати сам ДПДЗ, необхідно роз'єднати на ньому роз'єм і зняти з нього гумове кільце.

- Цей роз'єм знаходиться ближче до лобового стікла. У ньому є три дроти або контакти.

- Середній з них або нижній – це сигнал, правий від вас буде плюсовий провід подачі напруги, а лівий, природньо, мінусовий.

- Тому мінусовий провід тестера підключаємо до відповідного контакту роз'єма датчика, а плюсовий до контакту сигнала.

- Потім акуратно вставляємо цей роз'єм з підключеними проводами тестера на своє місце.

- Після цього включаємо знову запалювання, запускаємо двигун і дивимося на показання приладу.

- Тестер показує в цьому випадку 0,52 в.
- Після цього закручуємо регулювальний болт до тих пір, поки сама заслонка перестане чіпляти корпус.

- Іншими словами, добиваємося такого положення, коли дросельна заслонка Чері Тігго у нас буде повністю закритою.
- Після цього починаємо поступово відпускати цей болт і перевіряємо, чи чіпляє заслонка корпус.

- Відпускаємо трохи болт і перевіряємо ричаг заслонки, чіпляє він корпус чи ні.

- В результаті добиваємося положення, коли ричаг заслонки перестає чіпляти її корпус.
- Це означатиме, що сама дросельна заслонка знаходиться в мінімально відкритому положенні або практично повністю закрита з мінімальним просвітом.
- Наш тестер показує в цьому положенні 0,382 в.

- А в мануалі написано, що показання в цьому положенні повинні бути в межах 0,59-0,61 в.
- При цьому, повернувши трохи ДПДЗ вперед-назад, ми побачимо, що показання приладу почнуть змінюватися.
- Максимальне показання в цей момент може досягати 0,667 в.

- Опустивши, тобто відкривши максимально дросельну заслонку, у нас все одно не вийшло виставити по приладу необхідні показання, оскільки в цьому випадку банально не вистачило ходу самого датчика.
- Тому нам довелося трохи збільшити отвори в самому ДПДЗ, куди вкручуються два болтика.
- Після цього ми могли вже більше провертати його, ніж це передбачено конструкцією.
- Тепер потрібно мати на увазі, що різниця в показаннях напруги між включеним тільки запалюванням і запущеним двигуном зовсім несуттєва.
- А тому при включеному запалюванні ми виставляємо показання тестера за допомогою болтиків датчика положення дросельної заслонки на рівень 5,94 в.

- Далі запускаємо двигун авто і дивимося, що прилад показує рівно 6,00 в.

- Это в принципе в пределах нормы.
- Но, мы с помощью болтиков на датчике максимально пытаемся приблизить это показание к тому, что было при выключенном двигателе.
- Це в принципі в межах норми.
- Але, ми за допомогою болтиків на датчику максимально намагаємося наблизити це показання до того, що було при вимкненому двигуні.

- Але, зробити нам в цьому випадку практично не вдалося нічого. Тому залишаємо так, як є.
- Фіксуємо болтики в цьому положенні.
- Після цього потрібно буде відкинути одну з клем акумулятора на 15-20 хвилин, щоб скинути всі показники на ЕБУ машини.
- І вже потім можна одягати клему на місце і з задоволенням експлуатувати автомобіль свій далі.
- А нашу розповідь про самостійне регулювання датчика положення дросельної заслонки Чері Тіго на цьому закінчено