Сьогодні вже складно уявити собі легковий автомобіль без гідравлічної рульової рейки з ГУР.
Саме такий вид цього пристрою сьогодні є найбільш популярним, хоча вже існують рейки з електричним приводом, а не за горами і слід чекати електронного.
Застосування гідропідсилювача керма в автомобілі Шевроле Лачетті зробило його управління у багато разів легше, безпечніше і комфортніше.
Такого типу рульова рейка дозволяє виконувати розвороти на обмеженій ділянці, що дуже актуально для їзди в сучасних мегаполісах, перевантажених автотранспортними засобами.
Гідравлічний привід рульової рейки передбачає, що природньо, для його повноцінної роботи використання масла.
А раз так, то відразу виникає необхідність в спеціальних ущільнювачах для утримання масляної рідини у всіх вузлах, деталях і їх з'єднаннях.
Такими спеціальними ущільнювачами в рульовій рейці і є сальники.
Вони встановлюються з кожного кінця рейки, а також зверху на черв'яка.
Від стану цих сальників залежить постійна наявність в потрібній кількості масла в пристрої, що забезпечує його нормальну і надійну роботу.
При виході з ладу хоча б одного з них з'являється підтікання масла, що неминуче призводить до поступового зменшення загальної кількості змащуючого матеріалу у всій рейці.
А так, як рульова рейка покликана забезпечувати безпечне керування транспортним засобом, то і цілісність всіх її сальників стає також дуже важливим питанням.
Тому за станом всієї рульової рейки необхідно постійно стежити і при появі підтікань масла відразу вживати заходів до ремонту або заміни.
Міняємо самостійно без демонтажу рульової рейки її верхній сальник на Chevrolet Lacetti
У представленній статті ми хочемо поділитися одним способом заміни верхнього сальника рульової рейки самостійно без її зняття на Шевроле Лачетті.

- Так сталося, що на рульовій рейці нашого автомобіля потік сальник.
- Це ми визначили, як вже говорилося раніше, за характерним підтікання масла на її корпусі.

- Ну, в даному випадку у нас не просто підтікання, а буквально половина корпусу рейки вимазана в масло.
- Цілком зрозуміло, що для того, щоб виконувати ремонт цього вузла, необхідно його для цього демонтувати.
- А всі ми добре знаємо, де знаходиться рульова рейка в автомобілі і як непросто її насправді відкрутити.
- До того ж не менш складно її і витягнути назовні.
- Тому, ми вирішили спробувати замінити сальник, що вийшов з ладу, не знімаючи при цьому рейку зі свого місця.
- При більш уважному огляді рульової рейки, по характерному підтіканню масла можна точно стверджувати, що вийшов з ладу саме верхній її сальник.

- Для того, щоб до нього дістатися і зняти, нам необхідно стягнути гофрований пильник з рульової колонки і роз'єднати її з рейкою.
- А щоб це зробити потрібно стягнути цей пильник і викрутити болт, що з'єднує рейку з валом рульової колонки.

- Пильник закріплений на валу за допомогою двох хомутів, зверху і знизу, тому верхній ми послабили і максимально подали вгору.
- Сам пильник стягнули вниз і нам відкрився кардан валу рульової колонки.

- На початку ми хотіли відкрутити болт на хрестовині, що цілком здається очевидним, для того, щоб роз'єднати рульову колонку з рейкою і витягнути її вгору.

- Однак, нам це зробити не вдалося, так як цей болт входить в паз для фіксації кардана, виключаючи його провертання окремо від рейки.
- Тоді було прийнято рішення спробувати роз'єднати карданчик з валом рульової колонки безпосередньо в салоні автомобіля.
- Тут на кардані також є один болт на 12.

- Ми його викрутили, але тільки це нічого не дало. Натомість виявили люфт у хрестовині.

- Що також надалі доведеться усунути. Загалом, нічого у нас тут зробити не вийшло.
- Тому ми вирішили спробувати зняти кріплення рульової колонки до кузова.

- Для цього нам довелося викрутити на пластині, яка служить кріпленням для рульової колонки, два болта на 12 і дві гайки під такий же ключ.

- Далі вгорі рульову колонку ще утримує один болт.

- І на протилежній стороні точно такий же ще один болт.
- Так ось, необхідно відкрутити гайки на цих двох болтах і після цього, нам так здається, рульову колонку Шевроле Лачетті можна буде подати вгору.
- А це дасть нам можливість потім роз'єднати її з рульовою рейкою і виконати заміну сальника на ній.
- Але, для того, щоб ці гайки можна було відкрутити, нам спочатку потрібно викрутити три саморіза на нижньому пластмасовому кожусі обшивки колонки.

- Крім того, щоб зняти цей кожух, потрібно відкрутити також два саморіза, захованих під рульовим колесом.

- Один з них розташований з одного боку колонки, а другий – з іншого. Потрібно тільки кермо повернути в іншу сторону.
- Після того, як зняли знизу пластмасовий кожух, знаходимо одну гайку біля рульової колонки.

- І точно така ж гайка є з іншого боку колонки.
- Відкручуємо ці дві гайки і рульова колонка, нарешті, стає вільною.
- Тому ми подаємо її вгору, в результаті чого вал її вилазить з хрестовини карданчика.

- Для того, щоб потім все це зібрати і встановити таким же чином, ми про всяк випадок поставили мітки, як на самому валу, так і на карданчику.

- Після цього просто рукою знімаємо кардан з хвостовика черв'яка рульової рейки.
- І тепер можемо вільно розбирати цей пристрій.
- На початку знімаємо пильник, який зовсім мокрий, як ми і припускали.

- Хвостовик черв'яка і верхній сальник тут також повністю мокрі і покриті брудом та іржею.

- Все це доведеться очистити, оскільки нам буде потрібно зняти стопорне кільце, яке встановлено зверху над сальником.

- Його довелося добувати за допомогою шила і круглогубців.
- Після цього спробували вкрутити в сальник саморіз, за який потім витягнути його назовні.
- Але, цим способом нам не вдалося нічого зробити. Тому просто прокололи сальник викруткою і витягли його.

- Він виявився весь в багнюці і маслі, закислий, а також грунтовно деформований.
- Тому беремо новий сальник, змащуємо його трошки маслом з одного і з іншого боку.
- Після цього встановлюємо цей сальник на місце тільки, що знятого.
- До слова, для допитливих спеціально демонструємо номер сальника, який був встановлений раніше в рульовій рейці нашого Шевроле Лачетті.

- Виробництво USA стоїть на цьому виробі і маркування CR-133.
- Для того, щоб запресувати новий сальник, ми взяли головку на 30.

- Вона якраз ідеально підходить по діаметру.
- Однак, до кінця запресувати не вийшло, оскільки хвостовик черв'яка уперся в дно головки.
- У зв'язку з цим ми взяли інше спеціальне пристосування.
- У цього пристосування один кінець точно такого ж діаметру, як і головка, ну і сальник, природньо.

- Крім того, воно довге і всередині не має ніяких перегородок.
- Тому з його допомогою ми легко посадили новий сальник до тих пір, поки не з'явилася борозенка для установки стопорного кільця.

- Після цього встановили на місце стопорне кільце і зібрали все в зворотному порядку.
- Коли все вже було зібрано і встановлено на свої місця, запустили двигун і спробували покрутити кермо в обидві сторони.
- Крутиться він легко і без заїдань.
- Потім перевірили всю рейку і зокрема її розподільник на предмет підтікання масла.
- Ніде ніякого підтікання масла ми не виявили.

- Тому вважаємо, що все виконали правильно.
- Для початку день-другий поспостерігаємо ще за рульовою рейкою і, якщо ніяких підтікань і інших нарікань не буде, значить ми успішно впоралися з цим ремонтом, не знімаючи при цьому саму рейку.
- У зв'язку з цим нашу розповідь на цьому про самостійну заміну верхнього сальника рульової рейки без її зняття на Шевроле Лачетті закінчено.