Автомобільний кліренс або дорожній просвіт є особливо важливим аспектом характеристики конкретної моделі для власників з багатьох країн колишнього СНД.
Важливість цього показника пов'язана з якістю наших автодоріг або його повною відсутністю.
Множинні канави, вибоїни і звичайні ями змушують власників звертати увагу на висоту дорожнього просвіту своїх залізних коней.
В іншому випадку вони піддають себе ризику пошкодити виступаючі на днищі кузова деталі або отримати відірваний бампер.
Наприклад, Деу Ланос, що став народним в Україні, має дорожній просвіт рівний 165мм.
В принципі для наших доріг цілком нормально, хоча, звичайно ж, хотілося б більшого.
Не секрет, що більшість автомобільних моделей виготовляються для їзди по дорогах Європи, Америки або Азії і тільки одиниці з них виготовлені з урахуванням особливостей доріг в наших країнах.
Але, навіть якщо кліренс такої автомашини цілком прийнятний для пересування по дорогах України або Росії, то з плином часу її пружини втрачають свою пружність і стають м'якше, в результаті чого кузов просідає до критичних показників.
Саме в такі моменти і приходить бажання встановити проставки, які змогли б зробити положення кузова авто хоча б на кілька міліметрів вище.
Разом із заміною пружин і установкою посилених пружин власники часто встановлюють додатково і спеціальні проставки, виготовлені з різних матеріалів і різної товщини.
А це, в свою чергу, позначається на терміні їх експлуатації.
Однак, не рідко бувають випадки, коли такі власники втрачають почуття міри і встановлюють проставки занадто великої товщини.
У таких випадках люди переслідують чисто меркантильні цілі покрасуватися перед іншими незвичним виглядом свого авто або зробити зі звичайного седана позашляховик, що саме по собі вже є абсурдом.
Але, ніхто з них не замислюється про те, що в таких випадках спотворюється, найчастіше в гіршу сторону, загальний вигляд машини.
Це перш за все. Крім того, свідомо створюються умови для зниження безпеки пересування на ній.
Ну, і, нарешті, найголовніше, на ряду з невеликими плюсами такого перетворення, ви отримуєте цілий ряд мінусів.
А це неминуче призведе до передчасного зносу багатьох деталей і незапланованих ремонтів, і, як результат, до фінансових витрат.
Збільшуємо самостійно кліренс автомобіля Daewoo Lanos
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, як можна своїми руками збільшити кліренс і чого не варто при цьому робити на прикладі автомобіля Деу Ланос.

- Отже, як правило, власники авто встановлюють проставки для того, щоб зробити передню частину свого авто трохи вище або ж навпаки – задню частину.
- Деякі ставлять проставки відразу на всі чотири колеса.
- Ми ж вирішили також встановити проставки, але не просто встановити, а поставити на всі чотири колеса відразу по дві алюмінієві проставки.

- Цим ми доб'ємося того, що автомобіль або його кузов, якщо бути точним, стане набагато вище.
- Тобто, якщо зазвичай при установці проставок домагаються збільшення дорожнього просвіту на 19 мм, то ми збільшимо відразу на цілих 36мм.
- Мало того, напередодні зими одягнемо на колеса шини з більш високим протектором.
- Все це в сумі дозволить значно збільшити прохідність нашого авто, яка до того ж і так не дуже погана.
- Правда, псує все це той факт, що при попаданні колеса в вибоїни автомашина зачіпає днищем, і захистом двигуна зокрема, землю.
- Для втілення в життя своєї задумки ми придбали комплект проставок.
- У нього, зокрема, входять дві алюмінієві спеціальні проставки.

- Вони будуть встановлюватися на передні колеса.
- На задні колеса в цьому комплекті передбачені спеціальні товсті проставки, виготовлені з прогумованого матеріалу.
- Крім того, в комплект входять також спеціальні будиночки, які встановлюються під задні амортизатори.

- Також тут передбачений комплект шпильок.
- Для того, щоб зробити кузов ще вище, ми придбали відразу два таких комплекти.
- І тепер приступаємо до розбирання. Перш за все, нам потрібно зірвати і трохи відпустити гайку Шруса.
- Далі знімаємо колесо, ми почали з переднього, після чого укладаємо його під поріг автомашини.

- Робиться це для того, щоб пом'якшити удар, і запобігти пошкодженню кузова в разі непередбаченого падіння машини з домкрата.
- Після цього нам належить зняти супорт, а також відкрутити три болта кріплення шарової опори.

- Також потрібно відкрутити рульовий наконечник.
- Після цього відкручуємо вгорі під капотом опору стійки амортизатора і можемо саму стійку повністю знімати.
- У тому випадку якщо ви гайку гранати вирішили відкручувати після того, як зняли колесо, а не до того, і вона у вас при цьому ніяк не відкручується, є один хороший спосіб.
- Для цього вкрутіть один з болтів, що утримують колесо, попросіть помічника натиснути на педаль гальма і гайка Шруса у вас обов'язково відкрутиться.

- Далі за допомогою головки на 14 відпускаємо гайку скоби супорта Деу Ланос.

- Якщо ж вона не піддається так просто, то можна використовувати для цього потужний вороток.

- Потім піднімаємо просто корпус супорта вгору і під ним знімаємо дві гальмівні колодки.

- Після цього шестигранником на 10 викручуємо болти кріплення скоби супорта.


- Далі можемо відкручувати гайку на 19 болта кріплення рульового наконечника.

- Можна, звичайно, і викрутивши гайку на направляючої супорта, підняти його корпус вверх, витягнути колодки і потім відразу супорт зняти разом з направляючими.

- Потім вже залишиться зняти тільки саму скобу. Це вже як кому зручно.
- Відкрутивши гайку болта кріплення рульового наконечника, витягнути його і зняти сам наконечник часто дуже важко.
- Справа в тому, що він, як правило, сильно закисає і тому для того, щоб його вибити необхідно докласти чимало зусиль.
- Ми спочатку наносили удари двома молотками з двох сторін по болту наконечника.
- Після цього спробували вставити лом між стійкою амортизатора і болтом кулака, віджимаючи тим самим сам болт.

- При цьому одночасно наносили удари молотком по болту з іншого боку.
- Однак, ніякі зусилля нам не допомогли і лише використавши спеціальний знімач, нам вдалося, нарешті, зняти рульовий наконечник.

- Після цього за допомогою двох ключів на 17 відкручуємо три болта кріплення шарової опори.

- Відводимо цю опору в сторону гранати, а саму стійку висмикуємо із зачеплення на себе.
- І тепер нам належить на завершення відкрутити болти кріплення верхньої опори стійки амортизатора.

- Так як це останнє, що утримує стійку амортизатора Деу Ланос, то тут краще мати помічника, для того, щоб одна людина притримував знизу саму стійку, а інший в цей час зверху викручував гайки.
- Після цього стійка вже повністю вільна і ми можемо виводити її вниз і знімати повністю таким чином.

- Варто відзначити, що при знятті шарової опори ми могли б викрутити лише гайку її болта.
- Але, в цьому випадку нам довелося б вибивати її точно так, як ми вчиняли з рульовим наконечником.
- А тому, щоб знову так не мучиться, легше викрутити три болта кріплення цієї опори.
- Так ось, тепер якщо ми будемо встановлювати зверху на стійку амортизатора нашу проставку, то її шпильки вже стануть короткими, і ми не зможемо просто вгорі закріпити її.
- Саме тому в комплект поставки проставок і входять довші шпильки.

- З їх допомогою вже можна закріпити стійку. Але, ми ж вирішили встановлювати не одну, а відразу дві проставки вгорі.
- А тому і нових шпильок буде недостатньо.
- Щоб вийти з положення, ми вирішили в даному випадку використовувати старі, довгі, ще з радянських часів, болти.

- Чомусь нам здається, що ці, хоч і чорні, болти будуть надійніші, ніж ті шпильки, що ми маємо в комплекті.
- Загалом вибиваємо ми старі шпильки зі стійки.

- Спочатку думалося прихопити зварюванням ці болти на верхній опорі стійки.
- Але, потім ми вирішили відмовитися від цієї затії, тому, що можна приварити їх під різним кутом і потім при установці ці болти не співпадуть з отворами в крилі кузова.
- А тому було прийнято рішення вставляти ці болти так, як вони є.

- При цьому, знизу, щоб зробити кріплення більш жорстким, одягнемо на болти шайби.
- І потім просто доведеться знизу за головки болтів притримувати їх ключем, а зверху закручувати гайки.
- Ото ж одягли ми по дві проставки і зібрали все в зворотньому порядку.
- Але, тут нас чекала перша неприємність. Як виявилося, стійка амортизатора тепер вперлася в стійку стабілізатора.

- Але ми все ж знайшли вихід з положення і встановили все-таки свою стійку амортизатора.
- На задніх колесах все виявилося значно простіше. Тут просто необхідно відкрутити знизу болт на амортизаторі.
- Після цього під нього вкручуєте залізну проставку, а під пружину встановлюємо нашу гумову проставку і потім все збираємо і встановлюємо назад на своє місце.

- Все, після цього машина природньо стала значно вище.
- Правда, при цьому і світло фар стало значно вище, тому доведеться заїхати на СТО, щоб зробити корекцію світла фар.
- Проїхавшись на машині після свого ноу-хау, нам здалося, що її підвіска стала дещо жорсткішою.
- Хоча, цілком можливо, що це оманливе почуття.
- Тепер під арку колеса зверху на шину вільно став проходити кулак руки. Причому як спереду, так і ззаду.
- Але, всі ці зміни виявилися не стільки на користь, скільки на шкоду.
- Перш за все, потрібно мати на увазі, що, встановивши таким чином проставки, ми не тільки домагаємося значного збільшення кліренсу, але і одночасно піднімаємо кузов разом з двигуном і всієї підвіскою над колесами автомобіля.
- В результаті порушується положення ричага або осі, на кінці якого встановлені шарніри Шрус.

- Як наслідок, виходить, що цей ричаг, та й самі гранати у нас йдуть на злам.
- Таким чином ми отримуємо передчасний вихід з ладу відразу чотирьох шарнірів Шрус.

- Мало того, тепер порушується і положення сайлентблоків передніх ричагів.

- Справа тут в тому, що ричаги у вас, а також їх сайлентблоки також прикручені і вже приробилися на одній висоті, а тепер ви підняли кузов значно вище.
- Цілком зрозуміло, що вони тепер також йдуть на розрив. Але, цю проблему ще вирішити можна.
- Для цього просто відпускаємо болти кріплення самих ричагів і після цього затягуєте в тому положенні, в якому є ці ричаги.

- Також виникає проблема, яка полягає в тому, що стійка амортизатора впирається в стійку стабілізатора, як ми вже говорили раніше.
- Так ось, щоб якимось чином вирішити цю проблему, вам доведеться відпустити передні скоби з втулками стабілізатора і намагатися виставити його рівно по центру.

- Тільки так вам вдасться уникнути зіткнення стійок стабілізатора зі стійками амортизатора Деу Ланос.
- Але і це ще не все.
- Справа в тому, що в зв'язку із застосуванням довгих болтів на верхній опорі стійки амортизатора, сама стійка виявилася дещо опущеною вниз.

- А це теж не зовсім добре.
- Крім того, установка такої кількості проставок призводить до того, що колеса передні виявляються вивернутими назовні.
- Тому вам доведеться також їхати на спеціальний стенд в автоцентрі для регулювання розвалу/сходження коліс вашого авто.

- В даному випадку мова йде саме про сходження коліс.
- Штатного згону для цієї процедури цілком повинно вистачити в цьому випадку, хоча ми не перевіряли.

- Як би там не було, але в результаті таких перетворень ми отримали досить непоганий вигляд автомобіля і поліпшену його прохідність.
- Однак, одночасно з цим ми отримали цілий ряд проблем, які в результаті виллються для нас в незаплановані витрати, причому чималі.
- Тому, можна однозначно сказати, що робити всього цього не можна. Тепер доведеться повертатися назад в гараж і все це знімати.
- А це знову додаткова витрата сил і часу. Саме в зв'язку з цим ми і не рекомендуємо нікому подібним займатися.
- Можна, звичайно, залишити по одній проставці, це менш згубно позначається на будові авто.
- Однак і це не є добре для вашого залізного коня.
- У зв'язку з цим, перш, ніж прийняти рішення збільшувати дорожній просвіт за допомогою установки додаткових проставок, добре подумайте, що вам це принесе.
- У що в результаті вам це виллється, перш за все у фінансовому плані.
- На цьому і нашу розповідь про самостійне збільшення кліренсу автомобіля Деу Ланос закінчено.