Відомо, що історія еволюції газорозподільного механізму(ГРМ) двигуна внутрішнього згоряння (ДВС), що встановлюється на автотранспортні засоби, на сьогоднішній день увінчалася винаходом гідрокомпенсаторів.
З появою цих пристроїв практично вдалося розв'язати цілий ряд проблем, які раніше ніяк не вдавалося вирішити.
Це, перш за все, зменшення до мінімуму зазору між клапанами ГРМ і распредвалом.
Вирішення цього питання автоматично допомогло вирішити відразу кілька проблем, основною з яких є збільшення потужності двигуна з одночасним скороченням витрати палива.
Всі ці передові рішення і напрямки використовували в своїй практиці австрійські фахівці, які розробили на замовлення китайських колег з компанії Chery Automobile двигун Acteco для їх нової і практично першої моделі Чері Амулет.
Винахід гідрокомпенсаторів став справжньою революцією в будові механізму ГРМ.
Після його впровадження в створення нових силових агрегатів основною проблемою власників авто стала заправка їх якісним маслом і своєчасна його заміна.
Саме це стало основною умовою довготривалої експлуатації нових пристроїв.
При дотриманні цих правил регулювання клапанів здійснювалося в автоматичному режимі, а сам мотор працював набагато тихіше і динамічніше.
Звичайно, по закінченню проектного терміну експлуатації гідрики, як їх стали називати між собою автомобілісти, необхідно було міняти.
І незважаючи на те, що багато фахівців вважають конструкцію ГРМ більш складною після впровадження гідравлічних компенсаторів, їх заміну або промивку і чистку можна виконувати і самостійно.
Робимо самостійно тюнінг гідравлічних компенсаторів Chery Amulet
У цій статті ми розповімо про те, яким чином можна самому зробити тюнінг гідрокомпенсаторів двигуна 1,6 Чері Амулет.

- Сьогодні ми вирішили встановити на двигун нашого автомобіля дещо іншого виду гідрокомпенсатори.

- Це регульовані компенсатори, що мають зверху болт і гайку за допомогою яких ми плануємо регулювати висоту цього пристрою.
- Тим самим сподіваємося отримати мінімальний зазор між клапаном і кулачком распредвала.
- Тому знімаємо кришку клапанів двигуна, відкрутивши болти по її периметру.

- Тепер, для того, щоб нам можна було правильно виставити распредвал, потрібно підняти переднє колесо.

- Це потрібно для того, щоб визначити в тих місцях, де кулачки вала опущені вниз, якщо там зазор і чи потрібно там регулювати новий компенсатор.
- Далі викручуємо свічки запалювання.

- І після цього встановлюємо поршень першого циліндра в верхню мертву точку.

- Потім відпускаємо всі гайки на коромислах двигуна.

- Після чого відкручуємо повністю і знімаємо всі коромисла на цьому агрегаті.

- Тепер пасатижами акуратно виймаємо всі гідравлічні компенсатори.

- Далі встановлюємо в один з циліндрів наш новий регульований компенсатор.

- А зверху встановлюємо на цей компенсатор його коромисло.

- Затягуємо його, як слід і перевіряємо зазор.
- З'ясовується, що в цьому положенні коромисло занадто тисне на клапан і як наслідок – клапан відкривається.

- Така ситуація нікуди не годиться, оскільки клапан в цьому положенні повинен бути повністю закритим.
- А це говорить про те, що у нового гідрокомпенсатора недостатня висота для того, щоб в зібраному вигляді коромисло не тиснуло на клапан.
- Тому ми вирішили, що необхідно якимось чином збільшити висоту компенсатора, щоб усунути отриманий недолік.
- Для цього в колодязі наших компенсаторів ми кинули по одній шайбі.

- І після цього знову встановлюємо на місце наші нові регульовані гідрокомпенсатори.

- Потім знову встановлюємо коромисла, прикручуємо їх і знову перевіряємо зазор між ними і клапанами Чері Амулет.

- Цього разу коромисла вже так не тиснуть на клапана, але все одно цього недостатньо.
- Тому за допомогою ріжкових ключів ми намагаємося додатково збільшити висоту компенсатора.
- Одним ключем утримуємо гайку на болті гідрика, щоб та не оберталася, а другим викручуємо болт.

- Потім знову перевіряємо положення коромисла щодо клапана за допомогою щупа.

- Однак, скільки ми не старалися, домогтися нормально допустимого зазору так і не вийшло.
- Тому вирішили зняти такий гідрокомпенсатор, затиснути його в лещата або в спеціальний затиск, як у нас, і вже безпосередньо там спробувати викрутити болтик на таку висоту, як нам потрібно.

- Але, при цьому, щоб не подряпати поверхню компенсатора, необхідно його обмотати в ганчір'я або в інший матеріал і чутливо затиснути.
- Найкраще використовувати затиск, так як в цьому випадку менше ризик пом'яти сам пристрій.
- Ситуація ускладнюється тим, що необхідно спочатку гайку на болтику відпустити і викрутити трохи його.
- А потім знову в такому положенні зафіксувати його гайкою.

- Далі встановлюємо такий компенсатор на двигун і одягаємо зверху коромисло.
- Після цього знову ж дивимося на зазор.

- Але, виявилося, що це завдання важке, оскільки вгадати на скільки саме потрібно викрутити болтик, щоб отримати оптимальну висоту гідравлічного компенсатора і в результаті нормальний зазор між коромислом і клапаном, дуже важко.
- Тому доводилося по кілька разів знімати все, витягувати компенсатор і підкручувати по пів оберту буквально.
- Це все зайняло занадто багато часу і сил в результаті.
- Мало того, для кожного циліндра необхідно було прокручувати розподілвал за колесо, щоб знайти ВМТ його поршня.

- Але, як би там не було, нам все ж вдалося в результаті виставити всі гідрокомпенсатори і зібрати весь механізм.
- Після цього стартером трохи прокрутили двигун для проби.
- Потім зібрали весь мотор в зворотньому порядку, встановивши на місце кришку, свічки запалювання і все інше.

- Після цього запускаємо двигун і перевіряємо.
- Спочатку він працював більш-менш нормально, проте потім стало чутно знову стукіт гідрокомпенсаторів.
- Мало того, далі мотор став троить.
- Тому, коли ми знову все розібрали, то зрозуміли, що такі компенсатори просто мимовільно розкручуються.
- У зв'язку з цим і склалася така неприємна ситуація.
- А раз так, то можна сказати, що наш такий експеримент з новими регульованими гідрокомпенсаторами не вдався.
- Тому, нам нічого більше не залишалося, як знову витягнути всі ці компенсатори, а замість них встановити штатні.
- Тобто, ті, що були встановлені до цього.
- Але, творча думка не зупиняється, тому ми далі будемо думати над тим, як все-таки вдосконалювати гідрокомпенсатори.
- А поки розповідь нашу про спробу самостійно зробити тюнінг гідрокомпенсаторів на Чері Амулет на цьому закінчено.