Одним з головних вузлів трансмісії будь-якого автомобіля є коробка перемикання передач.
Це підтверджується тим, що тип трансмісії кожного автотранспортного засобу визначається в залежності від типу його КПП
Так автомобіль китайських виробників Джилі СК комплектується п'ятиступінчастою коробкою передач механічного типу.
Це найбільш поширений вид таких пристроїв.
У зв'язку з цим і трансмісія даного авто є ступінчастою, виконаною за схемою передніх приводів різної довжини.
Сам вузол КПП дозволяє змінювати швидкість руху автомобіля, а значить і крутний момент валів його двигуна, а також роз'єднувати всю трансмісію з силовим агрегатом на тривалий час.
Крім того, важливим є і можливість за допомогою коробки перемикання передач змінювати напрямок руху автотранспортного засобу.
Механічна коробка перемикання передач являє собою багатоступінчастий редуктор циліндричної форми.
А це означає, що в корпусі МКПП встановлено ряд шестерень різного розміру, які забезпечують ручне перемикання роботи двигуна на різні режими, ступені або передачі.
У зв'язку з цим, з плином часу в цих шестернях може змінюватися форма зубів або просто випадання їх, в слідстві чого такі шестерні приходять в непридатність.
Крім того, можуть виникати і інші різні несправності.
А для того, щоб усунути виниклі несправності або замінити шестерні, що вийшли з ладу, необхідно зняти таку КПП з автомобіля і розібрати її.
Сама по собі процедура демонтажу КПП з автомобіля досить трудомістка, але їхати для цього в спеціалізований автоцентр не обов'язково.
Зняти коробку перемикання передач цілком можна і самостійно в своєму гаражі.
Звичайно, виконувати це найкраще з помічником і при наявності відповідного інструменту.
Знімаємо самостійно КПП і розбираємо передню підвіску Geely CK
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самостійно розібрати передню підвіску для того, щоб зняти КПП на Джилі СК.

- Як і будь-яка серйозна робота, процедура демонтажу МКПП починається з відповідної підготовки.
- Для того, щоб ми могли зняти колесо, розібрати підвіску і зняти коробку, нам необхідно підняти трохи передню частину автомобіля.
- А тому піднімаємо передок авто за допомогою домкрата і підставляємо під кузов надійні підставки.

- Так як в даному випадку питання стосується власної безпеки, щоб автомобіль несподівано не впав і не заподіяв травми, не варто в цьому питанні економити.
- Потрібно підібрати хороші і такі, що міцно стоять опори, на яких жорстко закріпити автомобіль.
- Після цього знімаємо переднє праве колесо і відкручуємо його ступичну гайку.

- І тут настає той самий момент, коли потрібен буде помічник.
- Він повинен буде в салоні авто вичавити педаль гальма, щоб таким чином запобігти провертанню гальмівного барабана під час відвертання гайки.
- Перед цим, правда, потрібно витягнути шплінт на валу приводу, щоб можна було відкручувати ступичну гайку.
- Відкрутивши і знявши в результаті ступичну гайку, не забудьте слідом за нею зняти і шайбу з приводу.
- А після цього приступаємо до демонтажу супорта. Для цього необхідно відкрутити два болта на 14, що його утримують.

- Тепер нам буде потрібно зняти супорт, що звільнився, але зробити це ми поки не можемо з тієї причини, що він знаходиться в затиснутому гальмівними колодками стані.
- Тому, щоб його зняти, необхідно втиснути поршень в циліндр.
- А щоб це зробити ми скористаємося звичайною будівельної струбциною.
- Встановлюємо струбцину таким чином, щоб її гвинт тиснув саме на поршень супорта і поступово закручуємо.

- Закручуємо до тих пір, поки поршень повністю не увійде в циліндр і звільнить нам супорт від гальмівного барабана.

- Після цього ми можемо легко зняти супорт з барабана.
- А щоб він нам не заважав і не впав при цьому, а також не пошкодився, підв'язуємо цей супорт до балки стабілізатора.

- Далі виймаємо шплінт і відкручуємо гайку на 17 рульового наконечника.

- Під час виконання подібного роду видів ремонту необхідно пам'ятати, що завжди попередньо потрібно за допомогою щітки по металу почистити всі з'єднання, які будуть відкручуватися.
- Крім цього, необхідно ці ж з'єднання скропити аерозолем WD-40.
- Поки до такого з'єднання дійде черга, воно вже гарненько відкисне і в результаті відкрутити таку гайку або болт буде значно легше.
- Точно так сталося і у нас в даному випадку при відкручуванні гайки рульового наконечника Джилі СК.
- Після того, як відкрутимо гайку на рульовому наконечнику, буде потрібно його вибити або випресувати його з вушка поворотного кулака.
- Тому, для того, щоб випресувати наконечник, викручуємо гайку на ньому до тих пір, поки вона не стане врівень з торцем болта.

- Потім ми під цю гайку ставимо домкрат і через дерев'яну підкладку підпираємо домкратом сам наконечник.

- В результаті у нас виходить тепер, що домкрат тисне знизу на рульовий наконечник, а пружина амортизаторної стійки тисне зверху на ступицю з поворотним кулаком.
- Тому, щоб рульовий наконечник вискочив з конусоподібного вушка поворотного кулака, нам необхідно допомогти пружині і 2-3 рази вдарити по кулаку молотком.

- Що ми в результаті і зробили.
- У підсумку, як і передбачалося, рульовий наконечник вийшов благополучно з вушка поворотного кулака.

- Тепер залишається лише прибрати домкрат і витягнути вільно наконечник з кулака.
- Після того, як ми витягли рульовий наконечник з поворотного кулака, одягаємо назад на нього гайку, наживляємо її і вставляємо шплінт.

- Робиться це для того, щоб в процесі ремонту нічого не втратити.
- Потім необхідно відкрутити верхнє кріплення стійки стабілізатора.

- Тут з одного боку є гайка на 17, яку необхідно відкрутити.
- Ну, а щоб болт не прокручувався при цьому, необхідно притримувати його за межі ключем на 16.
- Після того, як відкрутили гайку, нам буде потрібно від'єднати стійку стабілізатора вгорі, вийнявши при цьому її болт з вушка на стійці амортизатора.
- Але, як правило, болт там прикипає і витягнути його буває дуже складно.
- Зазвичай, для того, щоб це зробити необхідно монтуванням або домкратом підняти трохи стабілізатор і лише тоді можна буде витягнути болт його стійки.

- Але, в даному випадку нам, напевно, пощастило, оскільки нічого піднімати нам не довелося, а стійку стабілізатора вдалося легко від'єднати, витягнувши болт з вушка.

- Далі ми знімаємо провід датчика АБС зі стійки амортизатора.
- Для цього достатньо натиснути на засувку і просто потягнути провід вгору.

- Також від'єднуємо цей кабель трохи вище на стійці амортизатора, де він утримується за допомогою гумки в спеціальному півкільці.

- Ну і тепер можемо відкручувати два болта кріплення стійки амортизатора до ступиці колеса Джилі СК.

- Тут обидві гайки на 18, а капелюшки болтів на 15.
- При цьому потрібно мати на увазі, що при зворотному складанні підвіски, болти кріплення стійки амортизаторів до ступиці також необхідно встановлювати капелюшками вперед.
- Таким чином ви уникнете потрапляння величезної кількості бруду, що буде вилітати з-під колеса на різьбову частину болта, тобто на саму гайку.
- І при наступному розбиранні вам набагато легше буде розкрутити це з'єднання.
- Для того, щоб не вивалився при витягуванні болтів кріплення стійки амортизатора до ступиці Шрус, необхідно з боку ступичної гайки заштовхати привід назад всередину.

- І після того, як болти витягли, ступиця у нас разом з поворотним кулаком відвалилася вниз.

- Тепер є можливість міняти шарові опори та інші деталі при необхідності.
- А розбирання правого боку передньої підвіски автомобіля на цьому можна вважати закінченою.
- Далі знаходимо внизу коробки перемикання передач зливну пробку, розміром під ключ на 24 і відкручуємо її для того, щоб злити з коробки масло.

- Її також для того, щоб легше було відкрутити, необхідно попередньо очистити добре щіткою по металу.
- Після того, як злили повністю масло з коробки, можемо діставати Шруси.
- Для цього піддіваємо шарнір злегка монтуванням і робимо різкий ривок.

- І після цього Шрус вже легко можна витягнути з коробки.
- Закінчивши зі Шрусами, піднімаємося знову наверх.
- Тут нам належить зняти акумуляторну батарею, від'єднати котушку запалювання і всі дроти, які є поруч з нею, а також внизу під котушкою відкрутити масу.

- Наступним моментом цього ремонту буде демонтаж куліси коробки.

- Потім нам буде потрібно також зняти робочий циліндр зчеплення Джилі СК.

- Крім того, від'єднуємо шланг зчеплення і ще й провід.

- Крім цього, також нам буде потрібно зняти пружини, щоб можна було вийняти куліси з самої КПП.

- Після цього знімаємо стартер, для чого викручуємо один його болт зверху.

- А також другий болт внизу, який найзручніше відкручувати знизу з-під машини.

- Відкручений стартер можна далеко не прибирати, а тут же закріпити його під ричагом або планкою.
- Ну і далі можемо приступати до найголовнішого – відкручування коробки перемикання передач.
- Вона утримується за допомогою чотирьох болтів, два з яких розташовані вгорі в підкапотному відсіку.

- Ще один болт є знизу, під машиною вже.

- Крім того, тут же буде потрібно відкрутити і болти, що утримують захисний кожух маховика.

- Останній, четвертий болт кріплення КПП розташований безпосередньо під стартером.

- Нам його тепер добре видно, оскільки стартер ми вже зняли.
- Але, перед тим, як почати відкручувати всі ці болти, в обов'язковому порядку необхідно виставити упор під двигун авто.

- В іншому випадку, коли ви знімете коробку, силовий агрегат може просто провиснути.
- А провиснути він може після того, як ви відкрутите кронштейни кріплення коробки на подушці двигуна Джилі СК.
- Такий кронштейн є з одного боку КПП, де потрібно буде викрутити три болта.

- І точно такий же кронштейн є і з іншого боку коробки.

- При цьому, ми радимо при відкручуванні цих болтів залишити по одному з кожного боку, не докрутивши його буквально на пару ниток.
- Це потрібно для того, щоб переконатися ще раз, що ви всі болти скрізь відкрутили, зняттю коробки нічого більше не заважає і помічник знаходиться поруч.
- Просто для однієї людини цей пристрій буде дещо важкуватим і зняти його буде важко.
- Отже, МКПП ми благополучно зняли і тепер при необхідності можемо знімати корзину зчеплення.

- Виконавши необхідний ремонт або заміну після цього, можемо встановлювати коробку назад в зворотній послідовності.
- А тому розповідь нашу про самостійне розбирання передньої підвіски і демонтаж КПП Джилі СК на цьому закінчено.