Одним з основних і незамінних в останні роки елементів рульового управління будь-якого легкового автомобіля є рульова рейка.
В останні роки система рульового управління автомобілів зазнає значних змін і доповнень, але рульова рейка залишається в кожному з них.
Не залишився без цього пристрою і один з найпопулярніших паркетників з Піднебесної Чері Тіго.
Рульова рейка являє собою окремий механізм, в якому в одному загальному корпусі зібрали цілий ряд різних пристроїв і деталей.
Всі вони там зібрані для вирішення одного, але дуже важливого завдання – передачі зусилля водія через рульове колесо на провідні колеса. Іншими словами, водій, сидячи в салоні, повертає рульове колесо і завдяки зусиллям рульової рейки в цей момент в той же бік повертаються і провідні колеса авто.
Зазвичай, в машинах іноземного виробництва такий механізм, як рейка, розрахований на 10-15 років експлуатації.
Але, при цьому, однією з умов такої її довговічності є експлуатація автомобіля по хорошим дорогам.
Цю вимогу можна виконати в Європі або в країнах інших континентів, але, на жаль, тільки не у нас.
У зв'язку з цим, та й не тільки, складові деталі рульової рейки або їх з'єднання розхитуються, стають набагато більшими, ніж повинно бути.
Як результат, вона стає зовсім розбовтаною. А це вже загрожує великими неприємностями.
Одним з характерних ознак, що сигналізують власнику про те, що рульова рейка вийшла з ладу, є стукіт при поворотах рульового колеса.
Причому не важливо, відбувається це під час руху або на стоянці.
Звичайно, такий стукіт може бути причиною і виникнення інших несправностей.
Тут найкраще провести відповідну діагностику, яка дасть точний результат або причину такого стуку.
Але, разом з тим, можна і спробувати підтягнути рейку.
Якщо після цього стукіт припиниться, значить причина точно була в розбовтаності рейки.
Підтягуємо своїми руками рульову рейку Chery Tiggo
У цій статті ми розповімо про те, яким чином можна самому і без помічника підтягнути рульову рейку на Чері Тіго.

- У нашому автомобілі виникла точно така ж несправність, як було описано вище.
- У зв'язку зі стуком, що з'явився в момент повертання рульового колеса, ми вирішили спробувати підтягнути рульову рейку.
- Для цього в цьому механізмі передбачена спеціальна регулювальна гайка.

- З її допомогою і виконується підтягування або ослаблення рульової рейки. Однак, ця гайка має кілька незвичну форму.
- Тому, для того, щоб її відкрутити необхідний спеціальний ключ.
- Але, у нас такого не виявилося, тому було вирішено придумати пристосування, за допомогою якого можна було б таку операцію виконати.
- Для цього ми взяли невеликий болт на 18, головка якого в акурат входить в шестигранник всередині регулювальної гайки.

- На цей болт ми накрутили одну гайку і зверху ще одну, що буде контргайкою.
- Далі на зазначеній регулювальній гайці також є велика контргайка.

- Так ось, попередньо ми відпускаємо трохи цю гайку, щоб дати хід регулювальній гайці.
- Після цього вставляємо наше пристосування головкою болта в шестигранник регулювальної гайки.

- У зв'язку з тим, що ми точно не впевнені в тому, чи є характерний стукіт причиною розбовтаності рульової рейки.
- Та й не знаємо на скільки ж обертів підтискати її регулювальну гайку.
- Тому вирішили спочатку не підтягувати, а відпустити цю гайку.

- Після цього перевіримо, збільшився стукіт чи ні. Якщо він дійсно збільшиться, то причина точно в рейці.
- Це перше, по-друге, ми потім будемо по трохи підтягувати гайку і знову ж таки, перевіряти за допомогою рульового колеса.
- Коли стукіт припинитися, так і ми відразу припинимо підтягувати.
- В результаті таких маніпуляцій ми домоглися практично повного припинення стуку при повороті керма.
- Зазвичай, в таких випадках використовують спеціальний прилад, який називається люфтометр.
- З його допомогою ми можемо дізнатися чи є люфт в рульовому колесі і на скільки градусів в даному випадку варто підтягувати гайку.
- Але, так як у нас такого приладу немає, то ми робимо все гранично просто.
- Потрібно також мати на увазі, що поява стуку в рульовій колонці може свідчити про утворення виробок всередині її самої.
- Крім того, причиною можуть бути і вироблення на рульових тягах, шарових опорах, Шрусах або в інших деталях.
- Тому, на перший час такої підтяжки рейки може цілком вистачити (близько 50 тис.кілометрів).
- Однак, це не говорить про те, що ви гарантовано зможете проїздити з нею весь цей кілометраж.
- Тому, не чекаючи настання чергових неприємностей, необхідно знімати колесо, розбирати весь привід і шукати проблему в інших деталях.

- Мало того, потрібно буде вибрати час і зняти саму рульову рейку, щоб розібрати її і потім або відремонтувати, або замінити повністю на нову.
- А поки нашу розповідь про самостійне підтягування рульової рейки Чері Тіго на цьому закінчено.