Сучасний автомобіль-це органічна сполука окремих деталей, механічних і гідравлічних вузлів, а також електрики та електроніки.
При цьому з кожним роком електричних вузлів і пристосувань, а також різних елементів електроніки стає все більше і більше.
Зокрема, управління практично всіма системами, а також багатьма процесами, що відбуваються під час роботи двигуна в автомобілі Чері Амулет, здійснюється тільки лише одним електронним вузлом – блоком управління.
Він контролює дуже багато процесів в машині і в разі виявлення збою в порядку виконання дає сигнал водієві у вигляді символів, що світяться і значків на панелі приладів.
В окремих випадках таке висвічування може доповнюватися і звуковим сигналом.
Зрозуміло, що якщо сигнали подібного роду подаються, то водій повинен невідкладно вжити заходів до усунення виниклих несправностей.
Ось тільки далеко не завжди водій може правильно сприйняти сигнал, що з'явився і визначити місце виниклої несправності.
Для цього будуть потрібні деякі додаткові дані, а також розшифровка сигналу, що з'явився.
А це можливо отримати тільки під час проведення діагностики.
Як правило, така діагностика здійснюється фахівцями спеціалізованих автоцентрів з використанням спеціальних комп'ютерних та електронних пристроїв.
Однак, дуже часто ця процедура вимагає витрати чималої кількості часу, нервів і сил.
Та й вартість такої операції дуже часто відлякує.
Тому багато хто намагається виконати подібну діагностику своїми силами в своєму гаражі.
Але, для цього необхідний комп'ютер, ноутбук або на худий кінець сучасний телефон.
Крім того, в ньому повинні бути встановлені відповідні програми.
Ну, і найголовніше, необхідно знати куди і як приєднувати свій пристрій, щоб залізти в «мізки» блоку управління автомашини і зрозуміти, що він мав на увазі, подаючи певний сигнал.
Підключаємо самостійно сканер до ЕБУ Chery Amulet
У пропонованій нами статті мова піде про те, яким чином можна самому підключити сканер до електронного блоку управління Чері Амулет для виконання комп'ютерної діагностики.
- Двигун нашого автомобіля несподівано в дорозі закипів, що і послужило причиною проведення відповідної діагностики.
- Але, для цього необхідно для початку якимось чином підключити свій пристрій до «мізків», як називають в середовищі автолюбителів ЕБУ авто.
- Так вийшло, що антифриз ми повністю злили і вирішили після цього пройтися по помилках, які видав нам блок управління.
- Для цього ми, як годиться в таких випадках, придбали відповідний Wi-Fi адаптер типу ELM327.
- Це спеціальний пристрій, призначений якраз для проведення діагностики автомобіля і одночасного зчитування помилок, отриманих під час цього дослідження.
- Крім того, у нас в арсеналі опинився і справжній професійний автомобільний сканер Сканматик 2 PRO, який виготовляється спеціально для проведення діагностики автомобільних електронних систем управління.
- Маючи на озброєнні такі прилади, ми насамперед, природньо, почали шукати відповідний OBD роз'єм на нашому авто, щоб можна було через нього підключитися до ЕБУ.
- Знаючи про те, що такий роз'єм може бути під торпедою зліва по ходу від рульової колонки, ми відкрутили і зняли в цьому місці невелику пластикову панель.
- Вона була прикручена чотирма невеликими болтами.
- Під цією панеллю ми знайшли блок запобіжників автомобіля.
- А праворуч за цим блоком є тільки лише порожня рамка для установки ОBD роз'єму.
- Однак, ми сильно не засмутилися, тому, що, як виявилося, за допомогою цього роз'єму можна було б прочитати помилки, що стосуються тільки подушок безпеки і АБС.
- Інформацію, яку видає блок управління він не зчитує.
- В результаті ми виявили під капотом в районі розташування розширювального бачка невелику колодку або роз'єм, який якраз і зчитує інформацію від ЕБУ.
- Для того, щоб до цієї колодки підключитися, необхідний спеціальний перехідник з відповідним штекером.
- Благо ми придбали раніше спеціальний набір таких перехідників, які можна застосовувати практично для підключення до будь-яких роз'ємів.
- Серед них ми знайшли і той, який призначений саме для даної моделі авто.
- Це перехідник зі штекером Fiat 3pin, який призначений для використання саме на автомобілі Чері Амулет.
- Його можна придбати окремо у вільному продажу в тому випадку, якщо вам потрібен перехідник для діагностики тільки цього автомобіля.
- Крім того, необхідно ще придбати і провід для живлення.
- І після того, як все це ви придбали, можна приступати до під'єднання сканера.
- Для цього один з кінців перехідника підключаємо до OBD-роз'єму під капотом.
- Далі до акумулятора приєднуємо клеми дроту для живлення, який підключений до другого виводу перехідника.
- Після цього на штекер перехідника підключаємо адаптер ELM 327.
- Але, тут відбувається незрозуміле. Ми натискаємо на кнопку адаптера, але у нас він чомусь не включається.
- Тим часом ми бачимо, що на панелі приладів машини у нас загорівся індикатор Чек Енджін.
- А це означає, що ЕБУ виявив якісь проблеми в роботі нашого силового агрегату.
- Тому нам необхідно розібратися з цим, знайти проблему і усунути її.
- У зв'язку з тим, що адаптер у нас працювати не хоче, замість нього ми вирішили спробувати підключити сканер Сканматик 2 PRO.
- При цьому запалювання в автомобілі поки вимкнули і живлення від акумулятора також поки відключили.
- І тільки після того, як підключили сканер, приєднуємо і дроти живлення до акумулятора.
- Далі включаємо запалювання і на екрані планшета відкриваємо Сканматік.
- Зайшовши в нього, натискаємо кнопку "Chery" в числі великого списку моделей авто.
- Далі підключається Bluetooth і натискаємо кнопку «Двигун», оскільки нас цікавить саме це в даний момент.
- І після того, як зайшли в розділ «Двигун» вибираємо кнопку «Помилки».
- Адже нам потрібно розшифрувати саме всі ті помилки, в зв'язку з появою яких і загорівся індикатор Чек Енджін на панелі приладів нашого Чері Амулет.
- І тут несподівано сканер нам повідомляє, що помилок немає.
- Хоча трохи раніше ми вже під'єднювалися і нам показало наявність двох помилок, одна з яких стосувалася дросельної заслонки, а друга детонації.
- Чому ж зараз цих помилок не стало? Поки не зрозуміло.
- Але, в будь-якому випадку потрібно буде замінити датчик детонації і датчик положення дросельної заслонки (ДПДЗ).
- Після цього заллємо антифриз, запустимо двигун, дамо йому попрацювати і подивимося при якій температурі охолоджуючої рідини включитися вентилятор.
- Ну і далі потрібно буде дивитися по обстановці.
- Можливо доведеться після цього замінити помпу водяну насос або навіть кришку розширювального бачка.
- У всякому разі у нас є чіткий напрямок ремонту, за яким ми і будемо тепер рухатися далі.
- А сам порядок підключення і проведення діагностики нам тепер також зрозумілий.
- У зв'язку з цим стає очевидним, що виконувати діагностику двигуна та інших систем на нашій машині можна і самостійно.
- Тому і розповідь нашу про самостійне підключення сканера до ЕБУ Чері Амулет і проведення діагностики на цьому закінчено