Багато знавців автомобілів постійно сперечаються з приводу того, яка деталь, вузол, агрегат або система є найголовнішими в будові автотранспортного засобу.
Одні стверджують, що це двигун, інші наполягають на тому, що це рама або кузов, треті вважають найбільш важливою КПП.
Ми ж зі свого боку можемо стверджувати, що це ходова частина.
Це наочно можна розглянути на прикладі автомобіля китайського автопрому Джилі СК.
Справа в тому, що від стану ходової частини залежить якість і безпека пересування на конкретному автотранспортному засобі.
При чому не тільки для його водія і пасажирів, а й для інших учасників дорожнього руху: водіїв інших автомобілів і їх пасажирів, а також і пішоходів.
Одним з важливих елементів ходової частини автомобіля є ступиця колеса.
Ця деталь встановлюється на кожному колесі за допомогою спеціальних підшипників і забезпечує, як кріплення колеса, так і його обертання на осі.
При виході з ладу підшипника ступиці, автомобіль може втратити свою керованість.
У зв'язку з цим стану підшипників ступиць надають величезне значення.
Ступиці переднього колеса і заднього виконують одну і ту ж задачу, а відрізняються тільки своєю конструкцією.
Сьогодні автомобільний ринок пропонує ступичні підшипники задніх коліс Geely CK різних виробників, що відрізняються своїми розмірами і якістю.
Все залежить від року випуску автомашини.
Тому необхідно уважно підходити до придбання нових підшипників для своєї машини.
Найбільш популярними сьогодні вважаються вироби, виготовлені польськими компаніями.
Заміну підшипника задньої ступиці не обов'язково виконувати в спеціалізованому сервісному центрі.
При бажанні виконати такий вид ремонту можна і самостійно, заощадивши при цьому чимало коштів, часу і нервів.
Головне, знати основні нюанси і порядок виконання самого процесу заміни. Саме це ми і пропонуємо в своїй новій статті.
Міняємо самостійно підшипник задньої ступиці автомобіля Geely CK
У представленій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самостійно виконати заміну підшипника задньої ступиці на Джилі СК.

- Так, як автомобіль наш 2008 року випуску, то на ступиці задніх коліс нам підходить стандартний підшипник з внутрішнім діаметром 37мм.
- Для більш пізніх моделей, зокрема на Джилі СК2, встановлюють більш сучасні підшипники з внутрішнім діаметром 43мм.
- Отже, для того, щоб поміняти підшипник ступиці, нам для початку потрібно зняти колесо.

- Після цього вирівнюємо вусики шплінта на центральній ступичній гайці і виймаємо його.

- Потім за допомогою головки на 30 зриваємо і відкручуємо саму ступичну гайку.

- Для цього крім воротка необхідно мати хороший ричаг, в якості якого ми використовуємо довгу трубку.
- Після цього можемо зняти гальмівний барабан з колеса.

- При цьому не втратьте шайбу, що встановлюється під центральною гайкою.
- Знявши гальмівний барабан, в результаті ми отримуємо вільний доступ до самого підшипника.

- На початку викруткою або монтуванням піддіваємо всередині гальмівного барабана і виймаємо сальник.

- За цим сальником і розташований сам підшипник, який нам належить замінити.
- Для цього перевертаємо гальмівний барабан.
- Потім беремо ту ж саму головку на 30, за допомогою якої ми відкручували ступичну гайку, наставляємо її на сам підшипник і утримуючи за вороток, молотком наносимо по ній удари.

- Це в тому випадку, якщо у вас немає в гаражі преса. При наявності преса підшипник випресовується дуже просто.
- А в даному випадку, у відсутності преса, попередньо встановлюємо гальмівний барабан на дві дошки таким чином, щоб посередині був вільний простір.

- Це потрібно для того, щоб при випрессовці підшипник мав місце куди випасти.
- Замість головки, про яку ми згадували, для того, щоб вибити підшипник з барабана, можна скористатися і спеціальною наставкою при наявності останньої.
- В результаті після декількох ударів підшипник задньої ступиці колеса Джилі СК у нас просто випадає в простір між встановленими дошками.

- Тепер нам потрібно замість нього запресувати новий підшипник. Тут вже потрібна дещо інша технологія.
- Справа в тому, що старий підшипник у нас все одно йшов під заміну, тому всі наші зусилля були спрямовані лише на те, щоб його вибити.
- Однак тепер новий підшипник просто забивати за допомогою наставки, прикладаючи при цьому зусилля на його внутрішнє кільце, ні в якому разі не можна.

- Якщо ми станемо наносити туди удари, то існує висока небезпека того, що ми просто розіб'ємо підшипник.
- Тому, щоб не розбити підшипник, для його запресовування найкраще використовувати тільки що вибитий підшипник.
- В цьому випадку ми наставляємо старий підшипник на новий, який точно такого ж діаметру.

- В результаті ми будемо прикладати зусилля саме на зовнішнє кільце нового підшипника, не чіпаючи зовсім його внутрішнє.
- Перш ніж приступати до осаджування нового підшипника, витираємо ретельно внутрішню поверхню його посадкового місця на гальмівному барабані.
- Після цього моторним або будь-яким іншим маслом змащуємо внутрішні стінки цього барабана.

- Таким чином ми прискоримо просування нового підшипника всередині самого барабана і полегшимо одночасно собі завдання по його запресовуванню.
- Далі беремо новий підшипник і також гарненько протираємо його зовнішні поверхні.

- Після чого вставляємо новий підшипник в гальмівний барабан.

- Він на початку проходить зовсім легко, однак, приблизно на серединці впирається і далі не проходить вже.
- Тому беремо старий підшипник, наставляємо на нього і не поспішаючи молотком або невеликою кувалдою просаджуємо новий підшипник на своє місце.

- При цьому підшипник потихеньку сідає всередину свого отвору.

- Зі зворотнього боку диска, якщо подивитися уважно, то можна побачити якийсь буртик.
- Так ось нам необхідно осаджувати цей підшипник до тих пір, поки він не упреться в цей буртик, тобто, до упору, що називається.
- Тому осаджуємо підшипник задньої ступиці Джилі СК і періодично переглядаємо зі зворотнього боку диска поки він не упреться в буртик.
- Хоча, коли підшипник упреться в буртик, то почується характерний глухий звук при постукуванні по його наставці.
- В результаті запресували ми підшипник на своє місце.

- Після цього промиваємо знятий сальник або пильник, якщо необхідно, то міняємо його на новий.
- І потім встановлюємо цей пильник назад на своє місце, злегка обстукуючи його молотком по діаметру.

- Запресувавши в результаті пильник на своє місце, одягаємо знову гальмівний барабан на гальмівні колодки і збираємо все в зворотній послідовності.
- І заміна підшипника задньої ступиці на цьому буде вважатися повністю завершеною.
- Ще раз хочеться сказати, що в залежності від року випуску автомобіля, встановлюються на задні ступці підшипники різного розміру.
- Тому, під час його заміни, після того, як зняли гальмівний барабан, необхідно уважно подивитися, що там встановлено всередині, щоб правильно розібрати.
- Справа в тому, що там може бути встановлено крім пильника ще й стопорне кільце або ще щось.
- На нашому автомобілі крім пильника в даному випадку більше нічого не ставиться.
- Тому завжди уважно розбирайте, щоб нічого не забути і не зламати.
- А нашу розповідь про самостійну заміну заднього підшипника ступиці Джилі СК на цьому закінчено.