Робота двигуна внутрішнього згоряння автомобіля починається з обертання його колінвала.
Після чого останній приводить в дію і распредвал або распредвали. А здійснює він це за допомогою спеціального приводу.
Таким приводом в автомобілі Равон Р4, а також в його попереднику Шевроле Кобальті є спеціальний привідний ремінь.
Однак, цей ремінь приводить в дію не тільки распредвал, але і одночасно цілий ряд інших вузлів і пристроїв.
Крім того, від цього ременя залежить робота ГРМ, якщо його привід ремінний, а не ланцюговий.
У зв'язку з цим стан цього ременя і його оптимальний натяг набуває величезного значення для функціонування всього автотранспортного засобу.
Для підтримки постійного нормального натягу приводного ременя серед навісного обладнання двигуна передбачено спеціальний натяжний пристрій, який називають ще натягувачем або натяжним роликом.
Оскільки слабкий натяг ременя неминуче призведе до пробуксовки його на шківах навісного обладнання.
Як результат такого становища-передчасний вихід з ладу цих вузлів і механізмів, а також погіршення роботи всього двигуна.
Занадто сильно натягнутий ремінь також призводить до збільшення навантаження і більш інтенсивного виході з ладу всіх пристроїв і механізмів.
Саме тому такий пристрій, як натягувач приводного ременя, дозволяє підтримувати його натяг завжди з оптимальною силою.
У зв'язку з таким великим значенням ролика натягувача, при ремонті газорозподільного механізму або якогось пристрою з навісного обладнання або ж заміні їх, завжди змінюється і цей ролик.
Таким способом захищають себе від появи будь-якого роду неприємностей з навісним обладнанням, та й з самим двигуном.
Виконати таку заміну цілком під силу будь-якому власнику автомобіля, не вдаючись таким чином до допомоги фахівців з автосервісу.
Міняємо своїми руками ролик натягувача привідного ременя Ravon R4
У представленій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самостійно замінити натяжний пристрій привідного ременя на Равон Р4 або Шевроле Кобальт.

- Якщо дивитися на механізм ГРМ автомобіля з боку правого переднього колеса, то натягувач привідного ременя навісного обладнання можна побачити нижче шківа помпи водяного насоса.

- Для того, щоб зняти цей ролик, буде потрібний 16-тигранний накидний ключ на 19.

- Чому саме такий ключ, а не інший потрібно, пояснюється дуже просто.
- Справа в тому, що на корпусі самого натяжного пристрою автомашини є виступ саме з таким капелюшком.

- Якраз на нього і буде потрібно одягати накидний ключ, щоб послабити натяг ременя і потім зняти його.
- Крім того, там є ще й один звичайний болт, за допомогою якого і кріпиться цей пристрій до блоку циліндрів силового агрегату.
- Так ось, для відкручування цього болта вам знадобиться головка на 15.

- Сам натягувач має, як уже зрозуміло, металевий кронштейн.

- А також в ньому є пластиковий ролик.

- На корпусі кронштейна натяжного пристрою ви можете знайти його каталожний номер.

- Виготовлений цей механізм південнокорейською компанією Daewoo.
- Виконувати заміну цього пристрою ми змушені тому, що відбулося ослаблення натягу приводного ременя в результаті чого у нас перестав працювати кондиціонер.
- Просто, коли його ми включаємо, то шків його компресора практично не обертається. В результаті і сам кондиціонер не включається.
- Як правило, заміна натяжного механізму приводу допоміжних агрегатів автомобіля Ravon R4, точно так, як і Chevrolet Cobalt, здійснюється з боку правого переднього колеса.
- Для цього знімається колесо, після чого відкручується брудозахисний фартух або щиток двигуна.
- Однак, ми вирішили цього не робити, а тому заміну виконуємо зверху через підкапотний простір.
- Для цього зверху одягаємо вказаний ключ на виступ кронштейна натягувача.

- Після цього, долаючи зусилля наявної пружини, провертаємо кронштейн нашого натягувача проти годинникової стрілки.
- В результаті привідний ремінь допоміжного обладнання послаблюється, і ми можемо його вільно тепер зняти.
- Потрібно також сказати, що в цьому автомобілі встановлені два привідних ременя.
- Один з них одягнений на шків помпи водяної або насоса охолоджуючої рідини, після чого він під направляючим роликом проходить на шків генератора.
- А вже звідти через натяжний ролик ремінь одягається на шків колінвала і компресора кондиціонера.
- Саме цей ремінь ми і знімаємо в даному випадку.

- Крім того, в цьому двигуні є ще один привідний ремінь.
- За рахунок шківа збільшеної ширини, який одягнений на вал насоса охолоджуючої рідини або помпи, другий ремінь одягається на цей шків і потім на шків гідропідсилювача керма.

- Так ось, зняли ми ремінь з допоміжного обладнання і тепер відкручуємо болт кріплення натяжного механізму.
- Після чого знімаємо натягувач і виймаємо його з моторного відсіку.

- Далі перевіряємо і бачимо, що на кронштейні цього пристрою є точно такий же каталожний номер, як і на новому.

- Після цього беремо придбаний нами новий натягувач і наносимо на його кріпильний болт трохи фіксатора різьблення.

- Робимо ми це для того, щоб запобігти надалі мимовільному відкручуванню цього болта.
- Для цієї мети використовуємо спеціальний засіб для фіксування різьблення.

- Далі необхідно мати на увазі, що на корпусі кронштейна натяжного ролика є невелика направляюча.

- А в корпусі блоку є відповідне поглиблення.
- Тому для того, щоб поставити цей пристрій на своє місце, необхідно направляючою потрапити в поглиблення на блоці.
- У тому випадку, коли заміна натягувача буде виконуватися з боку колеса, то необхідне поглиблення можна буде знизу побачити і легко в нього потрапити направляючою.
- І тільки після цього можна буде закрутити болт кріплення натяжної ролика.
- В результаті встановили ми на своє місце новий натяжний ролик і запустили двигун.

- Включаємо для перевірки кондиціонер і все працює тепер нормально.
- А це означає, що причина відмови кондиціонера дійсно крилася в недостатньому натягу привідного ременя, а значить в несправному його натяжному ролику.
- І заміну ми виконали цілком виправдано і правильно.
- Тому і розповідь нашу про самостійну заміну натяжного ролика привідного ременя Равон Р4 або Шевроле Кобальт на цьому закінчено.