Кожне нове досягнення в науково-технічному прогресі практично відразу використовується конструкторами автотранспортних засобів при їх створенні.
Це добре проглядається на прикладі будови двигунів, серед яких і бензиновий силовий агрегат об'ємом 1,6 літра, що встановлюється на популярний в Україні субкомпактний седан Деу Ланос.
У зв'язку з цим ручне або механічне регулювання зазорів, що виникають між клапанами і кулачками розподільного вала, давно залишилося в минулому.
Цю гостру проблему, від вирішення якої безпосередньо залежить ефективність роботи силового агрегату автотранспортного засобу, його потужність, а також витрата палива, сьогодні вдається вирішити за допомогою гідрокомпенсаторів.
Являють вони собою спеціальні невеликі пристрої, робота яких грунтується на використанні тиску масла для більш чіткого відкривання і закривання клапанів, а також максимального зменшення зазорів між їх головками і кулачками розподільного вала або валів.
Застосування таких пристроїв стало найбільш прогресивним методом регулювання зазорів, що забезпечують автоматичне регулювання, а разом з ним і значне зменшення шуму при роботі мотора на ряду з його динамічними характеристиками.
Однак, як і у всіх передових винаходах, впровадження гідрокомпенсаторів також має цілий ряд своїх, як позитивних, так і негативних якостей.
Одним з таких, що найбільш часто зустрічаються, і найбільш неприємних для слуху власника авто і оточуючих є стукіт гідравлічних компенсаторів.
З плином часу ці пристрої вимагають ремонту і відповідно чищення та мийки.
Справа в тому, що вони дуже сприйнятливі до якості використовуваного в двигунах масла, а також вимагають своєчасної його заміни.
Але, так, як така конструкція системи впуску-випуску досить важкувата, то і ремонт її не з дешевих.
Незважаючи на це варто зауважити, що виконати ремонт компенсаторів або «гідриків», як їх часто називають автолюбителі, можна і самостійно.
Для цього достатньо озброїтися певними знаннями в питаннях будови і роботи цих пристроїв, а також необхідним інструментом і пристосуваннями.
Виконуємо самостійно ремонт гідрокомпенсаторів і усуваємо їх стукіт в моторі об'ємом 1,6 л автомобіля Daewoo Lanos
У черговій статті мова піде про те, яким чином можна своїми руками виконати реанімацію гідрокомпенсаторів, а також усунути їх стукіт на Деу Ланос.

- Отже, в двигуні нашого авто почав стукати гідрокомпенсатор, причому з плином часу цей стукіт все більше і більше посилюється.

- У зв'язку з цим нам доведеться розкрити головку блоку циліндрів нашого агрегату, знайти компенсатор, що вийшов з ладу, і просто його замінити на новий.
- Це в тому випадку, якщо такий пристрій не вдасться відремонтувати.
- В першу чергу для того, щоб можна було зробити такого роду ремонт, необхідно демонтувати декоративну пластмасову кришку нашого двигуна.

- А після цього можна було зняти і клапанну кришку.
- Тут потрібно відзначити, що, якщо ви маєте постійно проблеми з підтіканням масла на пластмасовій кришці клапанів.
- Мало того, масло постійно з'являється в колодязях свічок запалювання, то ми радимо просто замінити пластмасову кришку клапанів на таку ж, тільки виготовлену з алюмінію.

- Після цього ви забудете про підтікання масла і колодязі свічок у вас завжди будуть сухі, як в нашому випадку.

- Та й проводка вся також буде завжди в сухому стані.
- Для зручності ми пропонуємо взяти звичайний лоток з-під курячих яєць і в його осередки складати всі болтики і гаечки під час розбирання.

- У цьому випадку ви нічого не переплутаєте і не втратите.
- Після того, як зняли кришку клапанів нашого двигуна, необхідно насамперед намітити бугеля, щоб потім їх не переплутати і встановити всі на свої місця.
- Зазвичай на них нанесені відповідні номери, але в тому випадку, якщо таких номерів немає або вони незрозумілі чи нерозбірливі, можна помітити самому.
- З цією метою беремо керн і молотком наносимо на поверхні бугелів точки, кількість яких відповідає їх установчого номеру.

- Такого роду насічки при цьому робимо тільки з одного боку, щоб також знати потім яким боком такий бугель одягати і не переплутати.
- Такі мітки робимо, як на одному распредвалу, так і на іншому.
- І закінчивши нанесення відповідних міток, відкручуємо, а потім і демонтуємо всі бугеля.

- Далі нам необхідно знайти той гідрокомпенсатор на Деу Ланос, який створював стукіт, щоб його замінити.
- Для цього достатньо кожен з компенсаторів натиснути пальцем.

- При цьому справний гідрик не буде продавлюватися всередину, а ось несправний неодмінно просяде при натисканні.
- Це буде свідчити про те, що саме такий виріб створює стукіт при роботі мотора і відповідно він вже перебуває в неробочому стані.
- Таким ось нехитрим способом перевіряємо всі гідравлічні компенсатори і виявляємо неробочі.
- В даному конкретному випадку ми виявили п'ять компенсаторів, які потребують ремонту або заміни.
- Тому за допомогою круглогубцев піддіваємо такі компенсатори і дістаємо їх.

- Далі нам необхідно буде кожен такий пристрій перебрати, почистити і після зворотнього складання він вже не повинен буде прогинатися при відповідному натисканні на нього.

- Після цього слід перевернути вийнятий гідрокомпенсатор верх дном на робочому столі і потім нанести дерев'яною дощечкою по ньому кілька ударів.

- Наносимо кілька такого роду ударів до повного випадання з нього всіх внутрішніх частин.
- Після цього необхідно буде ретельно вимити всередині корпус гідрокомпенсатора кожного.

- Крім того, потрібно розібрати внутрішню частину цього виробу і також промити.

- Усередині цієї частини знаходиться невеличка пружина, яку також необхідно не втратити і промити.

- Для промивання можна використовувати будь-який засіб на ваш розсуд.
- Ми ж зі свого боку рекомендуємо спеціальний засіб "Сантрі".

- На наше переконання, це недорогий і в той же час дієвий засіб.
- Також за допомогою тоненького шила акуратно розкриваємо і маленький ковпачок, що розташований у внутрішній частині.

- У ньому також знаходиться пружинка з шариком.

- Вони-то, якраз і є тим самим клапаном, який утримує весь гідравлічний компенсатор нашого Daewoo Lanos.
- Всі, отримані в результаті розбирання, детальки також необхідно промити.
- По завершенню цього процесу, коли всі частини і деталі у нас виявляться перемитими, починаємо збирання гідрокомпенсатора в зворотній послідовності.
- Перед цим не забувайте кожну деталь перед установкою ретельно витерти чистою ганчіркою.
- На початку беремо шарик, ретельно його протираємо при цьому і вставляємо в ковпачок.

- Перед цим не забудьте перевірити його цілісність, щоб на ньому не було ніяких пошкоджень.
- Після цього, зверху на шарик ставимо пружинку і стискаємо її до тих пір, поки не почуємо характерне клацання.

- Потім перевертаємо цей же ковпачок і тим же шилом перевіряємо, щоб кулька при цьому вдавлювався вільно.

- Далі беремо циліндрик, тобто другу половинку внутрішньої частини компенсатора, і за допомогою піпетки або маслянки заливаємо в нього масло.

- І тепер ставимо в наш ковпачок пружинку.

- І в такому положенні вставляємо все це в наш маленький циліндрик.

- Потім беремо наші круглогубці, ставимо зверху на зібраний компенсатор і пробуємо з хорошим зусиллям продавити його шарик.

- Шарик при цьому повинен бути жорстким, не прогинатися і бути сухим.
- Все це може говорити тільки про те, що наш промитий і перебраний гідрокомпенсатор буде ще служити.
- Тепер знову шилом впливаємо на шарик і вдавлюємо таким чином ковпачок в цей маленький циліндрик.

- Далі виганяємо з цієї конструкції зайве повітря і пробуємо його стискати.

- При цьому через два-три натискання компенсатор повинен припинити продавлюватися.
- У всякому разі, не продавлюватися повністю.
- Після цього таким же чином наливаємо масло і в основний ковпачок.

- Потім вставляємо в його центральну частину зібраний нами гідравлічний компенсатор Деу Ланос.

- Тепер дивимося розташування отвору, яке є в цьому компенсаторі.
- Потрібно, щоб воно не було направлено на вас, оскільки при подальшому стисненні масло може бризнути просто на вас.
- Ну і потім просто натискаєте пальцем на цей пристрій до характерного клацання.

- На цьому ваш гідрокомпенсатор буде вважатися зібраним.
- Після цього пробуємо для контролю на нього натискати, але все при цьому має стояти тут жорстко.

- Тепер можна такий компенсатор встановлювати назад на двигун.
- Після того, як всі зняті вироби ми промили, перебрали і встановили на свої місця, знову перевіряємо їх, натискаючи на кожен з них пальцем.

- При цьому жоден з компенсаторів не повинен вдавлюватися.
- Далі приступаємо до складання самого мотора.
- На початку встановлюємо на свої місця распредвали, дотримуючись при цьому всіх проставлених міток.

- І також, дотримуючись міток, закріплюємо ці вали за допомогою бугелів.

- Встановивши і нажививши всі бугеля одного распредвала, починаємо їх затяжку.

- Виконуємо затяжку, починаючи від середини і просуваючись до краю.
- Всі болти бугелів спочатку затягуємо трохи і після цього перевіряємо на провертання вал.
- Якщо він при цьому провертається, то приступаємо до грунтовного затягування всіх цих болтів.
- Потім встановлюємо другий распредвал на свою постіль.

- І таким же чином закріплюємо його на своєму місці.
- Після цього встановлюємо на місце і клапанну кришку двигуна Деу Ланос.

- При цьому перевіряємо, щоб і прокладка, і сама кришка точно сіли на свої місця.
- Далі одягаємо на всі болти кришки шайби з гумками.

- І потім також від центру до країв починаємо затягувати гайки на болтах кріплення кришки клапанів.

- Робимо це точно таким же чином, як і на распредвалах: спочатку притягуємо по не багато, а потім затягуємо всі гайки грунтовно.
- При цьому також стежимо за станом прокладки, щоб вона лягала рівномірно скрізь і на своє місце.

- Після цього одягаємо ремінь ГРМ і збираємо весь механізм.

- Потім закручуємо на місце свічки запалювання, запускаємо двигун і перевіряємо роботу його гідрокомпенсаторів.
- Силовий агрегат при цьому повинен працювати рівно і без сторонніх шумів або стуків.
- А наша розповідь на цьому про самостійний ремонт гідравлічних компенсаторів і усунення їх стуку на Деу Ланос вважається закінченою.