Невід'ємною частиною трансмісії автомобіля з встановленим двигуном внутрішнього згоряння є коробка перемикання швидкостей або передач.
Це механізм, завдяки якому з'явилася можливість на автомобільній моделі китайських виробників Джилі МК2 або МК Крос змінювати напрямок руху (задній хід), здійснювати передачу крутного моменту на провідні колеса, а також відбір певної частини потужності силового агрегату для приводів інших пристроїв і механізмів.
Цей автомобіль укомплектований в числі інших і п'ятиступінчастою двохвальною механічною коробкою перемикання передач (КПП).
У ній вибір передач здійснюється за допомогою ричага, який вводить в зачеплення необхідні шестерні, змінюючи тим самим передавальне число.
Крім усього іншого, МКПП дає можливість роз'єднувати колінвал мотора з провідними колесами машини, утворюючи тим самим його холостий хід.
Коробка вибору або перемикання передач по суті являє собою чавунний або з алюмінієвого сплаву корпус, в якому розміщені один або кілька валів з шестернями.
Обертання валів, та й ряду шестерень, здійснюється завдяки наявності підшипників.
У разі виходу з ладу хоча б одного з підшипників порушується робота всього вузла, тобто всієї коробки передач.
Тому при появі найменших сторонніх шумів або інших звуків під час роботи КПП, а також порушення порядку включення/вимикання передач, необхідно виконувати діагностику і при необхідності замінювати підшипники, що вийшли з ладу.
За великим рахунком виконати подібного роду ремонт може і звичайний власник Geely MK2, хоча найчастіше його довіряють фахівцям.
Проте, маючи деякі пізнання і досвід розбирання і складання цього агрегату можна замінювати підшипники і самостійно.
Міняємо своїми руками підшипник КПП на Geely MK 2 Cross
У пропонованій черговій нашій статті мова піде про те, як правильно самому виконати заміну підшипників КПП на автомобілі Джилі МК 2 або МК Крос.

- Сьогодні розповідь піде саме про той випадок, коли краще самому перебрати коробку передач і зробити її ревізію з необхідною заміною підшипників та інших деталей, ніж довірити це фахівцям зі спеціалізованих СТО.
- Для того, щоб зняти МКПП з автомобіля необхідно провести певну підготовчу роботу.
- Перш за все, необхідно зверху в підкапотному просторі від'єднати всі дроти, датчики, тяги та інші деталі, які будуть заважати потім зняти нам коробку.

- Крім того, знімаємо обидва передніх колеса для зручності роботи і виставляємо автомобіль на упори або пеньки.

- Під задні колеса підставили упори і під двигун знизу встановили домкрат, щоб він не впав.

- Потрібно відзначити, що даний вид ремонту ми виконуємо без наявності підйомника і оглядової ями.
- Ну і в результаті зняли ми нарешті коробку передач з автомобіля нашого.

- При огляді її та дзвону видно, що вся вона порядком забруднена маслом.
- Це говорить про те, що підтікало і серйозно з неї масло.
- Як би там не було, а потрібно розбирати КПП і проводити діагностику.
- Насамперед зняли механізм вибору передач.

- І потім розкололи корпус самої коробки, знявши її кришку.
- При цьому бачимо, що всередині коробки є багато металевої стружки і бруду.

- Це говорить тільки про те, що в механізмі цього вузла сталося багато руйнувань і утворилися вироблення.
- І першим таким виробленням є місце на кришці під підшипник вторинного вала.

- Тут також багато бруду зі стружкою зібралося.
- Далі виймаємо вали з шестернями і всередині корпусу також бачимо багато стружки і бруду.

- Потрібно потім все це промити і вичистити.
- Серйозно постраждали кромки посадкового місця планетарки або диференціала, які суцільно викришені.

- В результаті вимили ретельно корпус коробки перемикання передач Джилі МК2 Крос.

- Промили також і всі блоки шестерень з валами.
- Тепер, коли вже все чисте, виконуємо перевірку і дефектовку. Підшипник на первинному валу має істотний люфт.

- Це верхній підшипник.
- А нижній підшипник на цьому ж валу взагалі практично бовтається.

- На вторинному валу один підшипник взагалі розсипався.

- Верхній конусний підшипник на цьому ж валу також тримається вже не жорстко.

- Підшипники планетарної передачі, що нижній, що верхній сидять ще досить жорстко.

- В результаті беремо спеціальний знімач і з його допомогою стягуємо нижній підшипник первинного вала.

- Замість нього встановлюємо новий підшипник.

- Тепер він сидить жорстко на валу і ніякого люфту на його з'єднанні не спостерігається.
- Таким чином первинний вал у нас в нормальному стані і практично готовий до установки.
- Після цього переходимо на вторинний вал.
- Тут також обидва конічних підшипника замінили на нові.

- Далі дійшла черга і до диференціала. На ньому також вирішено замінити обидва підшипника.

- Під час заміни зіткнулися з тим, що в нових підшипниках китайського виробництва зовсім відсутнє мастило.

- У зв'язку з цим довелося самому додавати в ці підшипники літолу.

- Мало того, коли почали знімати підшипник з диференціала КПП Джилі МК2 Крос, то з'ясувалося, що впритул до нього встановлена шестерня.

- При одяганні знімача на цей підшипник, вусики його чіпляли і шестерню також.
- Тому, щоб не пошкодити її ми одягли зверху на підшипник ще один, раніше знятий вже, приварили до встановленого і після цього без проблем зняли обидва підшипника відразу.

- В кінцевому підсумку ми замінили підшипники на первинному і вторинному валах, а також на диференціалі КПП.

- Після цього можна приступати до зворотнього збирання коробки перемикання передач.
- Під час складання ми також звернули увагу на те, що пластмасовий жолобок або канал для стоку масла у нас частково розплавився.

- У зв'язку з цим, його потрібно було б замінити.
- Але, ми впоралися своїми силами і відремонтували його, вставивши вирізаний фрагмент.

- В результаті вийшов досить непоганий і рівний канал для стікання масла.
- Таким чином ми зібрали і встановили на місце всі шестерні з валами і диференціалом.

- Далі поставили ще шестерню заднього ходу з її валом.

- Тепер можемо одягати зверху кришку.
- Але, перш ніж це зробити, необхідно переконатися в тому, що отвір з різьбленням на валу шестерні заднього ходу.

- Буде збігатися з отвором на кришці коробки.

- Просто потім ми будемо в цей отвір вставляти болт і з його допомогою фіксувати положення вала.
- У відмиту і вичищену кришку КПП встановили новий сальник.

- Крім того, тут же встановили відремонтований нами жолоб для стікання масла.

- Сподіваємося, що масло тепер буде протікати нормально.
- Далі внизу на дні кришки повинна стояти шайба. Але, ми замість цієї шайби приготували поки нову і залишили на підшипнику.

- При установці кришки КПП Джилі МК 2 Крос на своє місце, ми цю шайбу встановимо так, як потрібно.
- Тепер промазуємо поверхню прилягання герметиком і встановлюємо на місце кришку.

- Далі вставляємо по колу всі болти і обжимаємо їх всі.

- Після цього встановлюємо всі три лапки механізму вибору передач в нейтральне положення і змащуємо також прилеглу поверхню на люку самого приводу.

- Даємо 10 хвилин на те, щоб герметик підсох і потім встановлюємо механізм вибору передач на своє місце.

- Для контролю можемо перевірити перемикання передач тепер за кулісу механізму.

- Всі передачі при цьому повинні включатися чітко і без заїдань.
- В результаті механічна коробка перемикання передач нашого автомобіля виявилася повністю зібраною.
- Вся проблема в ній полягала в підшипниках валів, що вийшли з ладу, а також довелося замінити дзвін на новий.

- Просто на ньому було занадто багато пошкоджень і виробок. А тому нам довелося замінити в ньому всі сальники.
- Підшипники всі замінили і все налаштували. Заодно замінили і датчик заднього ходу.
- Поки все міняли, то змогли самостійно вивчити для себе повністю будову коробки передач авто.
- Тому після цього встановили нашу КПП назад на своє місце в автомобіль.

- Після цього підключили на місце вертоліт і все, що ми до цього від'єднували.
- Саму коробку встановили на місце в принципі без особливих проблем.
- Єдиною перешкодою виявилася подушка двигуна, яка нам весь час заважала.
- Тому довелося відпустити болти кріплення підрамника.
- Тепер, коли коробка встановлена на своє місце, необхідно в неї залити масло.

- Далі нам буде потрібно вставити на своє місце привід Шрус Джилі МК2 Крос.
- Для того, щоб шліцьова частина його не іржавіла і легше вставлялася, ми перед установкою її змажемо літолом.

- Коли встановлювали, то вирішили заодно набити літола і в канавку сальника, що в коробці, куди буде вставлятися привід.

- Точно так зробили і на іншій стороні приводу Шруса.

- Цим ми зменшимо тертя, та й підтікань ніяких не буде.
- Потрібно відзначити, що для нас це вже постійна процедура. Просто ми при будь-якому ремонті наносимо на ці місця мастило.
- Масло в коробку заливаємо поступово потроху, використовуючи для цього воронку для заливання палива.

- Воно стікає повільно, тому ми періодично доливаємо і дивимося, якщо знизу з коробки з'явиться перша крапля масла, то відразу доливання припиняємо.

- Саме тому доливаємо масла потроху. А поява крапель говорить про те, що коробка вже повністю наповнилася маслом.
- Далі одягаємо колеса і пробуємо запускати двигун.
- При цьому, щоб уникнути всіляких несподіванок і неприємностей, вдавлюємо спочатку педаль зчеплення і запускаємо потім двигун.
- Цим ми відокремлюємо повністю КПП від мотора. Після його запуску поступово відпускаємо педаль зчеплення і слухаємо роботу двигуна.
- Ніяких сторонніх шумів більше при цьому не чути. Значить наша коробка працює нормально. Тепер залишається перевірити в русі.
- Отже, наїздили ми 200 кілометрів і ніяких претензій до роботи відремонтованої коробки перемикання передач поки немає.
- Заїхавши в гараж, вирішили перевірити знизу на предмет можливого підтікання масла.
- Як виявилося, всі стики на коробці і з'єднання абсолютно сухі.

- Значить можна експлуатувати автомобіль і далі.
- Ще через 200 кілометрів пробігу ми зняли заглушку на місці установки підшипника вторинного валу коробки.

- І потім за допомогою спеціального ключа буквально трохи підтягуємо цей підшипник.

- Після цього ставимо заглушку на місце і все, можемо їздити далі.
- Потрібно відзначити, що подібного роду ремонт ми виконували самостійно перший раз.
- До цього довго не наважувалися братися за нього, так як вважали, що це дуже складно. Але, врешті-решт зважилися і не шкодуємо тепер.
- Справа в тому, що в спеціалізованому автоцентрі вам ніхто за просто так мити коробку не стане.
- Виконають в кращому випадку заміну необхідної деталі і все, зберуть назад.
- Ми ж видалили в коробці багато бруду стружки, вимили її всю І тепер вона виглядає, як нова.
- Про якість ремонту ми вже не говоримо.
- Тому є сенс подумати і при будь-якій можливості пробувати робити ремонт свого автомобіля, що не вимагає спеціальних знань або приладів та пристосувань, самостійно.
- Це дасть можливість краще дізнатися будову власного автомобіля, отримати безцінний досвід і одночасно заощадити чималі кошти.
- На цьому нашу розповідь про самостійну заміну підшипників механічної КПП Джилі МК2 Крос закінчено.