Всі ми прекрасно знаємо, що за свої двадцять років випуску один з автомобілів, який випускався, в тому числі, і на Україні, став тут по-справжньому народним.
Природньо мова йде саме про Деу Ланос.
Ця модель випускалася в кузовах седан і хетчбек з п'ятиступінчастою механічною коробкою перемикання передач в якості трансмісії, а також і чотириступінчастим автоматом.
В даному випадку розмова піде про механічну КПП.
Управління цією коробкою здійснюється, як зазвичай, за допомогою ричага, який знаходиться в салоні машини.
А ось сполучною ланкою між цією коробкою і ричагом її управління є спеціальний механізм.
Форма цього механізму нагадує лопасті вертольота, тому в середовищі автолюбителів йому і дали назву саме вертоліт.
Конструктивно механізм перемикання передач являє собою пластинчастий корпус, що знаходиться в з'єднанні з вилкою, штоком, тягою, а також їх пальцем, стопорним кільцем і Т-подібним болтом кріплення.
У зв'язку з цим не дивно, що в з'єднаннях між усіма цими деталями з плином часу можуть виникати люфти або вироблення.
Все це призводить до утруднення вибору або навіть неможливості включення передач.
Зазвичай механізм перемикання передач автомобіля Daewoo Lanos виходжує не менше 100-150 тис. кілометрів.
Але, при нормальній експлуатації вертоліт може прослужити і набагато більше.
Однак, при появі ознак виходу з ладу механізму його не варто відразу міняти на новий.
Справа в тому, що в торговельній мережі пропонується спеціальний ремкомплект, за допомогою якого можна замінити окремі деталі вертольота, що вийшли з ладу, і він буде нормально функціонувати далі.
У тих випадках, коли це неможливо зробити, механізм підлягає заміні.
Ремонтуємо самостійно механізм перемикання передач КПП Daewoo Lanos
У пропонованій статті ми хочемо поділитися своїм досвідом проведення ремонту механізму перемикання передач КПП Деу Ланос.

- У механічній коробці перемикання передач нашого автомобіля стала погано включатися друга передача.
- Крім того, з'явилися труднощі з включенням задньої швидкості.
- Спочатку було припущення, що всі ці проблеми пов'язані з виходом з ладу зчеплення.
- Але, потім, заглянувши одного разу під капот, ми побачили, що в механізмі куліси, вона ж вертоліт або механізм перемикання передач, є істотні люфти.
- Також помітне вироблення в пальці вилки цього механізму.

- У зв'язку з цим ми вирішили провести ремонт цього механізму, для чого придбали новий ремкомплект.
- У його складі є всі необхідні втулки вертольота, тяга його і ряд інших деталей.
- Палець вилки, на якому утворилося велике вироблення, ми вирішили виготовити самостійно з особливо міцного металу, оскільки він трохи неправильно обертається в вилці.

- Саме тому ми заваримо вилку і зробимо трохи іншу конструкцію з установкою в неї пальця.
- Крім усього цього в даний момент нас турбує люфт самого ричага КПП.
- Виною тому стала демпферна гумова втулка цього ричага.
- Цей люфт дуже важливо прибрати тому, що потім після заміни комплектуючих куліси у нас просто не вийде домогтися синхронізації ричага з її вилкою.
- В результаті отримаємо некоректне включення передач в КПП.
- А раз так, то на початку ми займемося саме ліквідацією люфту ричага коробки перемикання передач.
- Для цього нам буде потрібно перш за все зняти захисний чохол на самому ричазі.

- Він має по дві засувки ззаду і спереду, а тому нам потрібно натиснути ззаду або спереду, щоб від'єднати дві засувки.
- Після цього чохол злітає з люка ричага і просто піднімається вгору по цьому ричагу.
- Тепер внизу ми можемо бачити демпферну втулку, через яку у нас і виник люфт ричага.

- Звичайно, тут люфт по ідеї повинен бути, але не такий великий.
- А, щоб усунути цю несправність, нам необхідно зняти сам ричаг.
- Для того, щоб зняти цей ричаг КПП, нам буде потрібно від'єднати засувку на ньому.

- Для цього просто викруткою зрушуємо її вліво.

- У цій засувці є також і палець ричага, тому зсунувши, дістаємо цей палець разом з засувкою.

- На пальці, як виявилося, також вже є невелике вироблення. Але, ним ми займемося вже пізніше.
- А поки просто виймаємо ричаг рівно вгору.

- І тепер ми можемо чітко розглянути стан демпферної гумової втулки ричага коробки передач Деу Ланос.

- Саме через такий стан цієї втулки і виник люфт в ричазі.
- Тому міняємо цю втулку, наносимо на неї нове мастило і встановлюємо ричаг коробки назад на своє місце.

- Перед цим установче місце ричага також ретельно вимили і тепер ніякого люфту тут практично немає.

- Отже, одна проблема вже успішно вирішена і тепер переходимо під капот.
- Тут ми можемо чітко бачити, який люфт є в вилці куліси.

- Чи не меншим є люфт і в засувках тяги механізму перемикання передач.

- Тому приступаємо до розбирання і демонтажу цього механізму. Для початку відводимо в сторони засувки тяги і знімаємо її.

- Після цього піддіваємо і зрушуємо в сторону засувку на пальці вилки.

- І потім можемо просто виймати палець із з'єднання вилки.

- Тепер бачимо, що цей палець має величезне вироблення і просто диво, як він ще досі залишився цілим.

- Далі розтискаємо вуса на Т-подібному болті і виймаємо його після цього.

- Потім нам буде потрібно зняти корпус, в якому знаходиться вилка. Для цього нам необхідно відкрутити чотири болта на 11.

- Потрібно відзначити, що вилка у нас знаходиться в нейтральному положенні, оскільки перед початком розбирання вертольота ми встановили ричаг КПП в нейтральне положення.
- Після цього ми знімаємо корпус кришки механізму і ретельно її промиваємо, так як тут ще належить замінити сальник вилки куліси.

- Однак, тут несподівано розкрилася ще одна проблема.
- Справа в тому, що сальник, який ми збиралися тут замінити, так просто не замінюється.

- А замінити його можливо тільки разом зі зняттям вилки вертольота Деу Ланос.
- Але, для того, щоб зняти вилку, необхідно вибити штифт, що її утримує.

- Причому вибивається він тільки всередину.
- Але, при більш уважному розгляді цього штифта виявилося, що насправді це не штифт, а стиснута пружина.
- Мало того, коли на заводі її туди забивали, то трохи пошкодили і в результаті забили навскіс.
- Купити інший такий самозажимний штифт не вийде, оскільки він просто ніде не продається (перевіряли).
- А якщо ми його почнемо забивати всередину, то остаточно зіпсуємо.
- Тому міняти сальник вилки поки не будемо.
- Єдине, що ми тут можемо зробити, так це за допомогою свердла на 8 вирівняємо отвори в самій вилці.

- Тепер, що стосується її пальця.
- Як ми вже говорили раніше, в цьому пальці є величезне вироблення, в зв'язку з чим ставити ні його, ні інший такий же, ми тут не будемо.
- Замість цього ми вирішили встановити свою власну конструкцію.
- Перш за все, потрібно відзначити, що причиною того, що на пальці вилки виникають величезні вироблення, є ширина самої капронової втулки, в якій він знаходиться.
- Іншими словами, ширина цієї втулки перевищує ширину тертя металу об метал в цьому з'єднанні.

- І коли в цю втулку потрапляє пісок, якийсь бруд або сам палець покриється іржею, він починає провертатися в цій втулці.
- Але основна його довжина захована в самій втулці, а ось кінці провертаються безпосередньо в самій вилці.
- Як наслідок, від її вушок на виступаючих зі втулки кінцях пальця утворюється вироблення.
- Це результат тертя металу об метал.
- Так ось, щоб уникнути появи такого сумного явища, ми вирішили замість цього пальця встановити зовсім інший штир.
- Для цього взяли вісь від механізму ременя безпеки, на головку якої напаяли виступ у формі літери Г.

- Вона виготовлена з досить твердої сталі.
- Потім взяли шайбу, на якій зробили невеликий зріз.

- Одягаємо цю шайбу на штир і в результаті останній своїм наплавленим кінцем впирається в зріз шайби і таким чином не провертається.

- Але, задумка полягає в тому, що ця шайба приварюється до вушка вилки.

- Це що стосується однієї сторони вилки і штиря.
- А з іншого боку вилки ми зробимо на штирі відповідну проточку і зафіксуємо його штатною засувкою Деу Ланос.

- Попередньо, звичайно, штир обріжемо до потрібних розмірів.
- Що стосується самого вертольота, то в ньому за винятком центральної втулки ніяких люфтів немає і втулки знаходяться в нормальному стані.

- Тому міняти ці втулки, за винятком центральної, немає ніякого сенсу.
- Тим більше, що в ремкомплекті вони поставляються сумнівної якості.
- Тепер, що стосується капронової втулки на вилці куліси.

- Справа тут в тому, що один кінець її пальця розклепаний.

- А це говорить про те, що цей палець незнімний.
- А раз так, то для того, щоб замінити цю втулку, вам доведеться зрізати її палець і лише потім виконувати заміну.
- Але, знову ж таки, для цього вам доведеться одночасно з втулкою купувати і палець для неї.
- Або ж потрібно буде постаратися зрізати, а потім знову заварити старий палець.
- В даному ж випадку ми цю втулку міняти не будемо, оскільки наш виготовлений палець входить в її отвір практично щільно.
- А ось якщо його спробувати вставити у втулку, що йде в ремкомплекті, то тут люфт присутній помітний.

- Ось вам і якість запасних деталей на лице, що називається.
- Тому ми залишаємо стару втулку на місці.
- Вертоліт почистимо і всі з'єднання переберемо, змастивши при цьому силіконовим мастилом.
- Крім цього мастила ми будемо використовувати і технічний вазелін.

- Пов'язано це з тим, що обидва ці мастила нейтральні і не будуть роз'їдати капронові втулки.
- Крім того, силіконове мастило витримує високі температури.
- Технічний же вазелін-навпаки, ми будемо використовувати в тих місцях, де не буде ніякого нагріву.
- Отже, як і говорилося раніше, приварили ми шайбу до вушка вилки.

- А також виготовили новий палець для втулки цієї вилки.

- І тепер можна все встановлювати на свої місця. Прокладка кришки механізму приводу у нас виявилася цілою.

- Тому ми її намажемо герметиком і встановимо назад, оскільки такі прокладки також в дефіциті.
- Тепер, що стосується заглушки, яка є на корпусі кришки механізму Деу Ланос.

- Якщо ми її витягнемо, а замість неї вставимо в отвір свердло на 5, то побачимо, що воно триває і в валі механізму.

- В результаті цим свердлом ми можемо через отвір зафіксувати вал.
- Тобто, це говорить про те, що наявна заглушка необхідна для синхронізації механізму і куліси під капотом автомобіля з ричагом перемикання передач КПП в його салоні.
- Перевіривши всі деталі, що входять до складу ремкомплекту, ми прийшли до висновку, що краще залишати старі деталі в пристрої вертольота, ніж міняти їх на нові.
- Це добре видно навіть на прикладі тяги.
- Якщо стара одягається і після замикання має ледь помітний люфт, то нова тяга тут же має вже пристойний люфт.

- У зв'язку з цим ми змінюємо тільки ті деталі, які дійсно цього вимагають.
- Тому, як і говорилося раніше, розбираємо весь механізм перемикання передач, очищаємо і промиваємо його.
- Після цього змащуємо всі з'єднання і знову збираємо, замінивши при цьому тільки центральну гумову втулку.
- В результаті встановлюємо кришку механізму на своє місце і вставляємо в отвір згаданої раніше заглушки свердло для того, щоб синхронізувати кулісу з ричагом КПП.

- Для цієї мети на кришці спеціально нанесений малюнок положення ричага при перемиканні передач або розкладка нашої КПП.
- У зв'язку з цим нам потрібно, прокручуючи вилку, знайти відповідне положення, щоб проштовхнути далі свердло.

- Це буде свідченням того, що свердло наше пройшло в вал і зафіксувало його.
- Точно таким же чином фіксуємо ричаг і в салоні автомобіля.
- І коли все це у нас вийшло, тепер можна затягнути болт на 12, що на приводному валу.

- Природньо вертоліт до цього вже був встановлений повністю на своє місце.

- Люфти в ньому, звичайно, є, але вони всі в межах допустимого. Ось власне і всі наші нововведення, а також весь ремонт.
- Тому нашу розповідь про самостійний ремонт механізму перемикання передач Деу Ланос на цьому закінчено.