Для правильної і успішної їзди на автомобілі необхідно, щоб водій і автотранспортний засіб перетворилися в єдине ціле.
Іншими словами, необхідно, щоб увага водія повністю зосереджувалася на роботі двигуна машини, в даному випадку Шевроле Авео Т250, а також всіх його систем.
А для того, щоб отримати таке єднання, необхідно створити умову, при якому водій мав би можливість постійно контролювати роботу силового агрегату, а також всіх інших вузлів і агрегатів під час руху.
І одну з основних ролей в забезпеченні необхідного тандему грає панель приладів автомобіля.
Розташовується приладова панель на торпеді авто в місці, зручному для огляду водієм під час їзди.
Однак, приладова панель - це не тільки комбінація найнеобхідніших контрольно-вимірювальних приладів і сигнальних лампочок, а й центральна консоль торпеди.
Тут також розташовуються ряд приладів, ручок управління, а також сигнальних і контрольних лампочок.
Серед них і блок управління роботою пічки і кондиціонера або клімат-контролем в інших моделях.
На перший погляд робота цієї системи не є визначальною для повноцінного функціонування двигуна і його допоміжних систем, але грає основну роль в створенні і підтримці комфортного мікроклімату в салоні.
Не останню роль в інформативності цього блоку, та й у створенні загального дизайну салону грає підсвічування цього блоку.
Перш за все, водій повинен чітко знати і розуміти на яких обертах і в яких режимах працює або не працює вентилятор кондиціонера і сам кондиціонер, обігрівач салону або його пічка.
Крім відповідного положення ручок і "крутилок" управління вузлами системи обігріву та вентиляції салону додаткову інформацію водієві забезпечує і відповідне підсвічування зазначеного блоку.
Це стає особливо актуальним в умовах недостатньої або поганої видимості.
Саме тому необхідно приділяти увагу стану лампочок підсвічування зазначеного блоку і при необхідності своєчасно здійснювати їх заміну.
Виконуємо своїми руками заміну лампочок підсвічування блоку кондиціонера, а також пічки обігрівача салону Chevrolet Aveo T250
У представленій статті ми хочемо поділитися досвідом того, яким чином можна самому замінити старі лампочки в блоці кондиціонера автомобіля і пічки Шевроле Авео Т250 на світлодіодні.

- Склалася така ситуація, коли в нашому авто на блоці управління роботою кондиціонера і пічки, розташованому на центральній консолі його торпеди, не горить добра половина лампочок підсвічування.

- Така ситуація вже почала досить сильно напружувати, особливо в нічний час.
- У зв'язку з цим і назріла вже необхідність замінити лампочки, що вийшли з ладу.
- Для того, щоб замінити лампочки на регуляторі управління пічкою, нам буде потрібно, перш за все, зняти попільничку.

- Знімається вона досить просто.
- Для цього необхідно витягнути цю попільничку трохи на себе, натиснути вниз наявну всередині клавішу і далі витягнути попільничку повністю зі своєї шахти.

- Далі нам потрібно зняти кришку, що вище шахти попільнички.

- Але, ось зняти її, незважаючи на простоту конструкції, не так просто.
- Утримується ця кришка за допомогою двох фіксаторів, наявних на її тильній стороні.
- Тому, щоб зняти цю кришку з боку шахти попільнички вставляємо викрутку, знаходимо ці два фіксатора і намагаємося їх відстебнути.

- Тут потрібно бути обережним, тому, що існує дуже велика ймовірність зламати ці фіксатори.
- Самі по собі фіксатори металеві, але знаходяться на пластикових стрижнях.

- Вони просто вставляються в отвори і замикаються, а, щоб зняти кришку, необхідно якимось чином підчепити їх і висмикнути з отворів.
- Далі нам буде потрібно зняти П-подібну панель, що одягається на магнітолу.

- Для цього нам необхідно ножем або іншим гострим предметом підчепити цю панель з обох сторін від магнітоли.

- І після того, як вам вдалося відстебнути наявні з тильного боку панелі засувки, відводимо верхню частину цієї панелі на себе, а ножем піддіваємо інші засувки в нижній частині її.

- І, звільнивши панель від всіх її засувок, знімаємо з консолі Шевроле Авео.

- Перевернувши цю панель або рамку, бачимо, що вона кріпиться за допомогою чотирьох пластмасових засувок з металевими пружинками.

- Потрібно запам'ятати розташування цих засувок, щоб при повторному знятті знати, де саме потрібно буде підчіплювати.
- Так ось, знявши пластмасову рамку, нам тепер відкриваються два саморіза, які необхідно викрутити.

- Крім цих двох саморізів відкручуємо також таких же два саморіза, але нижче, під раніше знятою кришкою.

- Після цього ми можемо піднімати блок управління обігрівачем салону трохи вгору, щоб можна було отримати доступ до його роз'ємів і окремих тросів.

- Перш за все, тут потрібно звернути увагу на невеликі фіксатори, які потрібно за допомогою викрутки роз'єднати.

- Роз'єднавши один такий фіксатор, відстібаємо один трос в результаті.

- Просто згадані фіксатори знаходяться безпосередньо на тросах.
- Далі, за цим тросом роз'єднуємо електричні роз'єми.
- Для цього потрібно на кожному такому роз'ємі натиснути за допомогою викрутки на засувку, розташовану на кожному роз'ємі знизу.

- Роз'єм виймається одночасно з натисканням на засувку.
- Далі від'єднуємо ще один трос. На ньому вже добре видно саме з'єднання троса.
- Для того, щоб його від'єднати, необхідно розтиснути в сторони два наявних фіксатора.

- Розтискаємо наявні фіксатори за допомогою викрутки.

- При цьому фіксатор, який є на тросі, мимовільно вискакує з зачепа.

- І потім залишається підняти також викруткою вгору набалдашник на кінці троса.

- І все, трос повністю виходить звільненим.
- В результаті блок управління пічкою салону Шевроле Авео у нас повністю відключений від проводів і тросів.

- Тепер ми можемо його виймати і перевіряти все тут.
- Підсвічування цього блоку складається з чотирьох лампочок.

- Для того, щоб витягти кожну з них, необхідно пасатижами провернути проти годинникової стрілки приблизно на півоберта і потім витягнути на себе.

- Тепер нам буде потрібно перевірити, яка з цих лампочок знаходиться в робочому стані, а яка перегоріла.
- Для цього потрібно підключити білу фішку в роз'єм.

- Далі потрібно включити кнопку габаритних вогнів. Після цього можна побачити, яка лампочка горить, а яка – ні.

- У нашому випадку не горить жодна з лампочок. А тому необхідно їх все замінити.
- Знімаються вони простим витягуванням з патрона.
- Як виявилося, тут встановлені звичайні скляні безцокольні лампочки Т5, на яких одягнений гумовий ковпачок зеленого кольору.

- Саме цей ковпачок і забезпечує горіння зеленим світлом.
- Це дуже популярні лампочки, які використовують у багатьох автомобільних моделях для підсвічування.
- В результаті витягаємо ми всі чотири перегорілих лампочки з блоку управління обігрівачем салону.

- Готуючись заздалегідь до проведення такого виду ремонту, ми через Інтернет виписали для заміни такі ж лампочки зеленого кольору, тільки вже світлодіодні LED-лампочки

- Основною перевагою цих світлодіодів є відсутність нитки розжарювання, що дає їм можливість загорятися відразу з встановленою вами заздалегідь яскравістю.
- Тепер потрібно всі ці LED-лампочки вставити на місце згорілих.
- Для цього підсвічування в машині необхідно залишити включеним.
- Оскільки кожна лампочка має два полюси, тому доведеться перевіряти правильність установки.
- Якщо ви встановили лампочку в патрон, і вона при цьому не світиться, значить необхідно знову її витягнути і провернувши на 90 градусів, вставити назад в патрон.
- У будь-якому випадку домагаємося, щоб лампочка загорілася.

- Сама лампочка має матову колбу, тому світло від неї розсіюється рівномірно і яскраво, що дуже важливо саме для підсвічування.
- Тому ми в результаті встановили всі нові лампочки на свої місця і тепер блок управління пічкою салону Шевроле Авео підсвічується повністю.

- Однак, тут у нас несподівано виникла чергова проблема.
- На блоці управління пічкою перестали підсвічуватися три центральних кнопки управління.

- Як саме вони підсвічуються, ми поки не знаємо, а тому довелося розкрутити їх, щоб розібратися.
- Виявилося, що всередині тут встановлена монтажна плата.

- На цій платі знаходиться одна зелена скляна лампочка для підсвічування кнопки, а також дві жовтих світлодіодних лампочки, що подають сигнал, коли ця кнопка знаходиться у включеному положенні.

- Виходячи з цього, можна припустити, що вийшла з ладу саме зелена лампочка підсвічування.
- Тому ми замінимо і цю лампочку, благо у нас ще в запасі є одна світлодіодна лампочка.
- Але, ось тільки виявилося, що згоріла лампочка тут викручується разом з патроном, на якому є пластмасова основа.

- Так ось, в цій основі видно кінці штирів від лампочки, що виконують роль контактів.
- У зв'язку з цим ми викручуємо цю лампочку разом з її патроном і основою до нього.

- Вона просто викручується зі свого гнізда.
- Після цього ми вирішили викрутити цю лампочку саму з патрона, а замість неї впаяти туди наш світлодіод.

- Для цього довелося розібрати світлодіодну лампу, де сам світлодіод виявився маленьким і також з двома вусиками.

- Так ось, вставимо наш світлодіод в цоколь замість перегорівшої лампочки, а вусики його розігнемо навколо цоколя.
- В результаті отримуємо нову зовсім лампочку для підсвічування на Шевроле Авео, тільки тепер вже світлодіодну.

- Далі вставляємо цю лампочку в її гніздо на платі, де є два впаяних контакти.

- Після цього знову підключаємо білу фішку в роз'єм і перевіряємо роботу нашої лампочки.

- Лампочка у нас тепер горить і все функціонує нормально.

- Тут також не забувайте при установці лампочки, що вона має полярність.
- В результаті у нас тепер замінені всі п'ять лампочок в блоці управління пічкою. І тому можемо збирати його назад і встановлювати.
- Для початку вставляємо плату назад в корпус блоку.

- Після цього прикручуємо її двома саморізами.

- Попутно варто показати кнопку включення кондиціонера в режим обдування вітрового стікла.

- Справа в тому, що досить часто цю кнопку обламують або навмисне відкушують кусачками і в результаті потім доводиться вручну включати кондиціонер в режим обдування лобового стікла.
- Ми ж все залишаємо, як було і збираємо блок в зворотньому порядку.
- Після того, як встановили блок на своє місце, включаємо габарити для перевірки того, що у нас вийшло.
- В результаті отримуємо вражаючу картину.

- Разом з цим ми визначили, що з цієї ж плати, яку ми виймали, здійснюється управління в автоматичному режимі обігріву заднього стікла.
- Ну, а ми своєю роботою залишилися цілком задоволеними.
- Тому нашу розповідь про самостійну заміну лампочок підсвічування блоку управління пічкою обігрівача салону і кондиціонера Шевроле Авео Т250 на цьому закінчено.
Однак нам не вдалося довго радіти новому підсвічуванню блоку управління пічкою і кондиціонером.
Не минуло й місяця з дня нашого ремонту, як всі світлодіодні лампочки на блоці перегоріли.
Як виявилося, причина вся в занадто високій напрузі, яке подається на ці світлодіоди.
Саме тому вони стали горіти подібно ялинковій гірлянді.
Тому нічого більше не залишається, як знову розбирати блок управління пічкою і кондиціонером, міняти всі, раніше встановлені світлодіоди.
І крім того, спробуємо встановити нові спеціальні плати, які стануть хорошим захистом цих світлодіодів від високої напруги, а значить і від перегорання.
Додаємо своїми руками плати монтажні і міняємо світлодіодні LED лампи підсвічування на блоці пічки і кондиціонера Chevrolet Aveo T250
Отже, в наступній статті ми розповімо про те, яким чином самому додати спеціальні монтажні плати з метою захисту світлодіодних лампочок підсвічування на блоці пічки і кондиціонера Шевроле Авео Т250.
Як вже було сказано, підсвічування на нашому блоці управління роботою системи обігріву та вентиляції салону стало функціонувати подібно ялинковій гірлянді.

- Всі лампочки ще світяться, але вже всі просто моргають, як на гірлянді.
- Для того, щоб замінити лампочки, що вийшли з ладу, ми замовили 10 нових світлодіодних Led лампочок.

- А щоб ці світлодіодні пристрої в черговий раз не перегоріли, ми одночасно виписали ще й комплект, що складається з п'яти штук, спеціальних монтажний плат.

- Всі вони невеликого розміру (22х17х4) і на кожній з цих плат з одного боку є спеціальні написи і позначення входу і виходу.

- Зі зворотнього ж боку кожної такої плати є спеціальна мікросхема, що виконує одночасно роль понижуючого трансформатора і стабілізатора.

- Іншими словами, кожна така плата дозволяє нам отримувати на вході напругу в діапазоні від 4,5 В і до 28 В, а на виході видавати вже від 0,8 В до 20 в (в залежності на яку величину ми налаштуємо).
- Тобто, висока напруга на світлодіоди, завдяки установці подібних плат, вже не потрапить.
- Вартість такого комплекту всього-на-всього 2 долари.
- Щоб перевірити і переконатися в описаних можливостях даних плат, ми взяли дві крони і підключили їх на вхід однієї з плат.

- Сумарно у нас вийшла напруга рівною 18 В, оскільки підключили ми крони послідовно.
- Підключення до плати виконується дуже просто, згідно написам і стрілці.

- А на вихід плати ми підключили тестер. В даному випадку він показує вихідну напругу рівною трохи більше 13 в.

- Тепер же спробуємо підрегулювати значення вихідної напруги, яке можемо отримати надалі на світлодіодах підсвічування Шевроле Авео.
- Для цього ножиком просто повертаємо наявний на платі маленький резистор.
- В результаті прилад максимально видає 17, 2 В.

- Це практично рівне вхідному, а більше вхідного на виході бути не може, це природньо.
- Мінімальну ж вихідну напругу плата видає рівною 0,83 в.

- Це говорить про те, що насправді все написане в інструкції до цієї плати відповідає дійсності.
- А за допомогою наявного резистора дійсно можна виконувати зазначене регулювання.

- Тепер пробуємо відрегулювати величину вихідної напруги, максимально підходящої для наших лампочок підсвічування.
- Виявляється, що даний світлодіод починає світитися при напрузі 6,9 в.
- Даємо ще трохи більше, домагаючись максимальної яскравості лампочки і в результаті отримуємо 7,5 В.

- Саме така напруга необхідна для нормального функціонування встановлених нами світлодіодних лампочок.
- А раніше на них надходило напруга в 14 В.Цілком природньо, що жодна лампочка такого витримати не могла.
- Крім цього, ми перевірили також роботу плати в режимі стабілізатора напруги.
- Для цього в наявний ланцюг до двох крон ми підключаємо ще дві пальчикові батарейки.
- В результаті на вході у нас виходить напруга рівною 18+3=21 в.
- Тепер дивимося на тестер, а він, як і раніше фіксує на виході напругу в 7,5 В.

- Тобто, плата дійсно видає на виході встановлену нами напругу, незалежно від того, як змінюється вхідна.
- Мало того, підключаємо на вхід ще одну крону, піднімаючи напругу понад 30 В, але на виході незмінні 7,5 В.

- Тепер ми впевнені в тому, що, якщо навіть в автомобілі відбудеться з якихось причин стрибок напруги до 30 В, лампочки підсвічування при наявності в ланцюзі нових плат залишаться всі цілими.
- Тому нам залишається тільки замінити всі перегорілі лампочки на блоці пічки і кондиціонера, а потім підключити куплену плату в ланцюг.
- Для підключення плати нам необхідно знайти провід, по якому подається живлення на підсвічування пічки.
- Зробити це можна за допомогою наявного у нас тестера, перевіряючи по черзі всі дроти, що підводяться до блоку.
- Але, ми вже знаємо, що таким проводом є провід сірого кольору, що приєднується до фішки білого кольору.

- А тому ми перекушуємо його на підході до фішки.

- І тепер в розрив цього проводу ми підключимо нашу плату.

- Розрізаний плюсовий провід ми підключимо на вихід, а на вхід плати підключимо чорний мінусовий провід.

- У підсумку впаяли ми нашу плату, як і говорилося, в загальну схему підсвічування блоку пічки і кондиціонера Шевроле Авео Т250.

- Одночасно з цим ми припаяли ще один додатковий провід на вихід плати і таким чином підключили ще до неї і кнопку включення сигналу аварійної зупинки.

- В результаті у нас всеілампочки підсвічування блоку і кнопка включення сигналу аварійної зупинки виявляються підключеними через нову плату-стабілізатор.
- Тепер підключаємо сам блок і перевіряємо яскравість горіння всіх лампочок підсвічування.

- Після цього регулюємо яскравість горіння всіх лампочок за допомогою резистора і в результаті вибираємо найоптимальніший варіант накалювання світлодіодів.

- При цьому напруга на виході плати-стабілізатора становить 8,38 В.

- Але, це ж не 14 В.Тому на такій напрузі всі світлодіодні лампочки зможуть працювати довго і безвідмовно.
- Вийти з ладу може хіба що впаяна нами нова плата-стабілізатор.
- Але, це вже зовсім інша історія, як то кажуть, тому нам належить просто періодично перевіряти її стан.
- Ну і в процесі подальшої експлуатації зможемо дізнатися на скільки часу такої плати нам вистачить.
- А поки нашу розповідь про самостійну заміну лампочок підсвічування блоку управління пічкою і кондиціонером Шевроле Авео на світлодіодні LED-лампочки на цьому закінчено.