В сучасних автомобілях передача зусилля водія при повертанні керма передається на провідні колеса за допомогою спеціального механізму.
Наявність такого механізму забезпечує синхронне повертання обох ведучих коліс в ту ж сторону, в яку водій повертає рульове колесо.
Таким складним і фактично незамінним механізмом рульового управління є рульова рейка.
В автомобілі китайських виробників Чері Амулет встановлена гідравлічна рульова рейка, яка кріпиться на поперечній балці його кузова.
Одними з найбільш вразливих елементів рульової рейки гідравлічного типу є пильники і сальники.
В результаті пошкодження пильника на сальник і його підшипник потрапляє волога, пил і бруд.
Через це сальник досить швидко виходить з ладу і починає текти.
А це призводить до втрати кількості масла не тільки в самій рейці, але і в гідропідсилювачі керма, який покликаний полегшити водієві зусилля, необхідні для повороту керма.
Найчастіше виходить з ладу верхній сальник редуктора, встановлений через підшипник на рульовому кардані рульової колонки.
У зв'язку з цим на цей підшипник і на сам сальник відповідно припадає основна частина навантаження, що і призводить до виходу з ладу останнього.
Нижній сальник, встановлений на нижньому валу, і виходить з ладу значно рідше.
Незважаючи на це, що один, що інший сальники вимагають постійної уваги і контролю.
І при появі перших ознак підтікання необхідно виконувати їх заміну.
Рульова рейка є досить складним механізмом, а тому і обслуговування її також вимагає певних знань, навичок і спеціального інструменту або пристосувань.
Саме тому ремонт цього механізму зазвичай виконують в спеціалізованих майстернях.
Але, це не означає, що такий ремонт не можна робити самостійно. Для цього існують спеціальні ремкомплекти.
При дотриманні вище зазначених умов або при наявності досвідченого товариша, здійснювати ремонт рульової рейки і замінювати окремі її елементи цілком можна і в своєму гаражі.
Головне в цьому випадку наявність підйомника або оглядової ями.
Ремонтуємо самостійно рульову рейку Chery Amulet
В новій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином ми самостійно виконали ремонт рульової рейки Чері Амулет і замінили її сальники.
- Відразу варто обмовитися, що ремонт ми виконували самостійно вперше.
- При цьому у нас немає ні підйомника, ні оглядової ями. Так що, ремонт виконується, що називається в польових умовах.
- Отже, відкрутили ми повністю і зняли рульову рейку в зборі зі свого автомобіля.
- Після цього відкручуємо від неї гідравлічні трубки, знімаємо всі пильники, а також все те, що буде нам заважати розбирати механізм.
- Далі розбираємо сам механізм рейки.
- Для цього в першу чергу викручуємо болт підтягування люфту рейки з шестигранником всередині.
- Щоб викрутити цей болт, буде потрібно відповідний ключ, але якщо його у вас раптом не виявилося, то це не біда.
- Можна взяти звичайний болт М10 на 17, накрутити на нього одну гайку, а потім і іншу, як контргайку, і з їх допомогою легко можна викрутити цей болт.
- В результаті ми витягли рульовий вал, на якому встановлюється сальники і три підшипника.
- При огляді сальник виявився в нормальному стані.
- Також витягуємо довгу вісь з корпусу рейки, з встановленими на ній також сальником з втулкою, на які варто звернути увагу.
- Але, як виявилося ця втулка встановлюється насправді спочатку в корпус рейки.
- Спеціально для цього з правого боку труби корпусу є виступаюча кромка, в яку і впирається ця втулка.
- Так ось, всередині цієї втулки знаходиться ще один сальник.
- Це не простий сальник, тому, що всередині його є ще пластикове кільце.
- Розмір цього сальника 322х22х8мм.а зі зворотнього боку він ще має манжет.
- Встановлюється такий сальник досить щільно в цю саму втулку рульової рейки Чері Амулет.
- Так ось, як виявилося цей сальник у нас і вийшов з ладу в результаті чого було протікання масла.
- Тому цей сальник ми будемо міняти на новий. А після цього починаємо збирати назад його втулку.
- Спочатку вставляємо пластикове кільце або проставку у втулку.
- При цьому грибок цієї проставки повинен бути зверху.
- Потім вставляємо туди ж новий сальник.
- Після цього вставляємо зібрану втулку в корпус рейки з лівого боку.
- При цьому заганяємо цю втулку в корпус до тих пір, поки верхній паз її не стане на рівні прорізу на трубі.
- Це потрібно для того, щоб потім в цей проріз можна було вставити стопорне кільце.
- А зачіпляється це кільце своїм загнутим кінцем в отворі, виконаному на втулці.
- В зв'язку з цим, щоб можна було кінець стопорного кільця вставити в цей отвір, втулку встановлюємо отвором на рівні прорізу.
- Щоб було легше загнати втулку в корпус рейки, можна її вал або вісь повернути трохи назад.
- В результаті коли поєднали отвір на втулці з прорізом на корпусі рейки, вставляємо в цей отвір кінець стопорного кільця.
- Ми його, до речі, замінили, встановивши нове.
- І після цього за допомогою викрутки провертаємо за пази втулку проти годинникової стрілки.
- При цьому провертаємо до тих пір, поки стопорне кільце повністю не зайде в корпус рейки і не застопорить нам втулку.
- Вісь рейки у нас вже вставлена, тому встановлюємо нижній підшипник в корпус редуктора, на якому буде обертатися рульовий вал.
- А зверху встановлюємо безпосередньо сам рульовий вал з підшипником.
- Виходячи з того, що втулка встановлювалася з лівого боку в корпус рейки Чері Амулет, то цілком очевидно, що сама вісь вставляється з правого боку.
- Тобто, зуби її повинні знаходитися в редукторі.
- Так ось, після того, як встановили рульовий вал з підшипниками в редуктор, знизу фіксуємо його болтом.
- Потім, після того, як затягнули цей болт, зверху ще закручуємо заглушку з гайкою на 19.
- Далі перевертаємо рейку і збоку в отвір редуктора необхідно встановити болт підтягування рейки.
- Однак, це не просто болт, а цілий набір деталей.
- На вал спочатку встановлюється пробка у формі півмісяця з пластмасовим або поліуретановим вкладишем.
- Тільки після цього закручуємо болт підтягування.
- Тепер зверху на рульовий вал одягаємо сальник розміром 19х35х5,7, попередньо змастивши його маслом.
- Так сталося, що придбати новий такий сальник нам не вдалося, а тому ми придбали такий же по діаметру, але з товщиною на 2,5 см більше.
- В результаті болгаркою ми зрізали кромку його і вийшов після цього практично штатний сальник.
- А міняти цей сальник потрібно було, оскільки саме через верхній сальник рульового валу рейки Чері Амулет найчастіше і відбувається витікання масла.
- Тому встановили ми новий, виготовлений нами сальник, який відмінно встав в установче місце.
- Після цього зафіксували його новим стопорним кільцем.
- В результаті редуктор рульової рейки у нас повністю зібраний.
- Далі при установці гідравлічних трубок ми також замінили ущільнювальні гумки.
- Для цього придбали нові гумки.
- І в результаті наша рейка тепер повністю зібрана.
- В принципі сам процес ремонту не є дуже складним.
- До того ж перебрати стару рейку і замінити в ній деталі, що вийшли з ладу, в першу чергу сальник, обійдеться дешевше, ніж купувати нову.
- Набагато складніше зняти рейку з автомобіля і потім встановити її туди назад.
- А так весь ремонт зайняв приблизно 4-5 годин.
- Тому робити його вдома, та ще й в польових умовах, що називається, цілком реально.
- А нашу розповідь про самостійний ремонт рульової рейки, з заміною сальників, Чері Амулет на цьому закінчено.