На превеликий жаль багато власників автотранспортних засобів дуже мало приділяють уваги його вихлопній системі, помилково вважаючи її малозначимою для повноцінного функціонування авто.
Не виділяються в цьому плані і власники південнокорейської автомобільної моделі Шевроле Лачетті.
Однак, це помилкова думка, оскільки від повноцінної роботи цієї системи залежить не тільки чистота навколишнього середовища і рівень шуму роботи двигуна, але і здоров'я всіх людей, які перебувають в салоні під час руху.
Крім того, пошкодження цієї системи призводить до погіршення роботи і самого двигуна.
Одним з елементів цієї системи є гофрована труба або просто гофра. Значення цієї трубки переоцінити досить складно.
Справа в тому, що мотор будь-якого автомобіля під час роботи створює досить відчутну вібрацію.
Мало того, в момент рушання з місця або різкого гальмування, та й в ряді інших випадків силовий агрегат може просто відхилятися від свого звичного положення.
Все це в кінцевому підсумку сильно б'є по всіх з'єднаннях системи відведення відпрацьованих газів і не тільки її.
Як результат, вібрація від всіх інших вузлів і деталей автомашини, та й самого двигуна, передається на раму і кузов.
А це все призводить до дискомфорту і перебування в салоні перетворюється в суцільну тряску.
Мало того, з плином часу, досить швидко розбиваються і самі з'єднання труб та інших вузлів вихлопної системи автомобіля.
Особливість гофрованої трубки полягає в її конструкції.
Це гнучкий і своєрідний елемент системи, що грає роль одного з її з'єднань, але не звичайного, а еластичного в даному випадку.
Саме завдяки цьому гофра і знижує багато в чому рівень вібрації, що йде від двигуна.
Як правило, це з'єднання виготовляється з нержавіючої і високолегованої сталі у вигляді обплетення.
На Chevrolet Lacetti використовується тришарове гнучке з'єднання з подвійною посиленою опліткою.
Але, незважаючи на це, гофрований еластичний елемент все одно є тонше будь-якої труби системи.
У зв'язку з цим вона значно частіше виходить з ладу.
Але, гофра не ремонтопридатна, в зв'язку з чим її просто замінюють у випадках виходу з ладу.
І зробити це цілком можливо самостійно в своєму гаражі.
Міняємо самостійно гофру, що вийшла з ладу на Chevrolet Lacetti
У пропонованій нашій статті мова піде про те, як можна своїми руками замінити гофру вихлопної системи, що вийшла з ладу на Шевроле Лачетті.

- На самому початку розповіді хочеться акцентувати увагу на тому, що зазвичай, при ремонті глушника ми використовуємо герметик.
- Раніше, виконуючи ремонт і встановлюючи прокладку між випускним колектором і приймальною трубою системи, ми садили її на герметик, рівно, як і болти з гайками.

- Саме в зв'язку з цим, сьогодні з метою заміни гофри, ми без особливих проблем відкручуємо гайки на болтах або шпильках з'єднання приймальної труби з впускним колектором.

- Замінити гофру ми вирішили з тієї причини, що на ній вже пішли тріщини.

- Але, це не єдина причина заміни. Справа в тому, що раніше на цьому автомобілі вже мінялася гофра.
- При цьому її міняли методом уварювання в трубопровід і прямо на автомобілі.
- Це можна визначити за якістю і формою зварювальних швів.

- Мало того, встановили тоді виріб дещо коротший, ніж це потрібно.
- Швидше за все довжиною 240мм, оскільки рідна має довжину 250мм.
- Але, для заміни тепер потрібен був би в ідеалі гофро-елемент довжиною в 260мм.
- Однак знайти його у продажу нам не вдалося, тому придбали такий же, як і з заводу – 250мм.
- Довший сюди вже просто не підійде.
- Справа в тому, що якщо сюди спробувати встановити еластичне з'єднання довжиною в 280мм, то воно буде починатися практично біля самого захисту датчика кисню.

- Або навіть біля самого датчика. А другий її кінець буде розташовуватися на вигині труби.

- Не те, ні інше не є правильним, тому таку гофру ми вирішили краще не ставити.
- В результаті для заміни ми придбали еластичний елемент 50х250ОЕМ, виробництва компанії Fortluft.

- Перевагу саме цьому виробу ми віддали з тієї причини, що він виготовлений з нержавіючої сталі.
- І крім того, всередині цієї гофри є точно така ж, як і зовні, подвійна спіраль.

- Якщо ж прикласти її безпосередньо до труби глушника, то бачимо, що ця гофра якраз встає між двома зварювальними швами

- Зате тепер видно, що встановлений на авто Шевроле Лачетті швидше за все компенсатор вібрації розміром 230мм.
- Отже, для того, щоб встановити нову гофру, нам буде потрібно відкрутити підвіс глушника в середній його частині.

- Після цього ми зможемо зняти обидва глушника разом, щоб їх не роз'єднувати.
- І взагалі глушник вирішено зняти з тієї причини, що труба на місці установки нової гофри може мати прогари і тоді можливо її доведеться замінити.
- Можна було б відразу замінити і глушники, але ми це зробимо дещо пізніше.
- Далі нам буде потрібно відкрутити поперечину, щоб можна було опустити трубу глушника.

- Потім ми розріжемо навпіл саму гофру, а не на кінцях, як зазвичай.

- Зробимо це для того, щоб потім можна було б зрізати фрагменти гофрованого елемента разом з навареними таким чином, зберігши при цьому в цілісності трубу.
- Це потрібно для того, щоб потім на кінці цієї труби можна було одягнути нашу нову гофровану вставку.
- Ну і від'єднаємо трубу від випускного колектора, природньо.

- Тому, для того, щоб не пошкодити потім електричну проводку і нижній датчик кисню, відразу від'єднуємо його колодку.

- А щоб її від'єднати, необхідно не тільки натиснути на її ричажок, але і підчепити трохи викруткою сам корпус і потім зняти.
- Також викручуємо і верхній датчик.

- Так як гофро-елемент вже грунтовно прогорів, то ми з боку труби намагаємося потужною викруткою його просто розколупати.

- Потім з боку колектора головкою на 13 відкручуємо три болта на фланці глушника.

- Потрібно сказати, що гайки тут встановлені разом з фланцями, тому гроверів або шайб під ними немає.
- Тут попутно доведеться ще зняти один кронштейн на Шевроле Лачетті, оскільки він заважає.

- І після цього, коли всі гайки відкрутили, а протилежний кінець гофри розколупали, можемо це коліно разом з фланцем і гофрою знімати.

- Далі, при більш уважному огляді фрагмента гофро-елемента, що залишився, встановлюємо, що раніше він був приварений на самий кінець труби.

- Це, що називається, стик в стик. Тому приготована нами нова гофра може виявитися короткуватою.
- Можливо доведеться підварювати фрагмент труби для подовження.
- Після того, як відкрутили підвіс глушника, а також поперечну балку, знімаємо трубу вихлопної системи з автомобіля.

- Тепер ми можемо вільно працювати з нею: зрізати фланець, додавати фрагмент труби або навіть приварити один кінець гофри.
- В результаті зачистили ми обидва торця труби і підготували їх до установки нового гофро-елемента.

- За фактом відстань між цими кінцями труби системи вийшла 23,5 см.

- Це при тому, що труба поки підвішена тільки на гумці і її при необхідності можна ще посунути.
- А це означає, що муфта гофри, як з одного кінця, так і з іншого в акурат надівається на трубу.

- Це особливість даного розміру гофрованого елемента.
- В інших розмірах діаметр дещо менший і довелося б гофру уварювати всередину труби або стик в стик.
- Якби ми придбали елемент довжиною в 280мм, то він би встав сюди дуже навіть комфортно.

- Тоді не довелося б боротися за кожен міліметр, як зараз.
- Ну, да ладно, вже маємо те, що маємо. Це ще добре, що у нас в даному випадку рівні зрізи на трубі.
- Адже часто вони бувають виконані якось навскіс і тоді буде дуже погано.
- А для нормального шва і подальшої експлуатації краще, коли кінець труби входить в гофру сантиметра на півтора.
- Як би там не було, але ми приступаємо до зварювання.
- В першу чергу вирівнюємо правильно стик на приймальні трубі і прихоплюємо гофру декількома точками в різних місцях.
- Після цього трубу цю можемо зняти і за місцем обварити цей стик акуратно і повністю.

- А потім одягнемо знову на своє місце приймальну трубу з уже привареною гофрою і приваримо другий її кінець.
- Такий порядок обраний тому, що приймальну трубу ми можемо повертати, як нам необхідно, піднімати її, щоб з'єднання з гофрою вийшло максимально рівним.
- А ось трубу глушника Шевроле Лачетті так повертати ми вже не зможемо.
- Тому приваримо другий кінець гофрованого елемента так, як це буде виходити.
- Тут головне тільки не забути встановити нову кільцеву прокрадку на фланець під каталізатор.

- Як можна бачити в новій прокладці перетин круглий, а ось в старій він плоский.
- Тому таку прокладку необхідно міняти в кожному такому випадку.
- Якщо ж у вас раптом не виявиться такої прокладки з якихось причин, то в крайньому випадку можна поставити назад стару, але при цьому посадити її на спеціальний герметик для глушників. Хоча це з економічної точки не вигідно.
- Отже, другий кінець гофри тепер прихоплюємо зварюванням в трьох точках спочатку.

- Після цього відкручуємо болт на фланці у каталізатора, опускаємо трубу з глушником і за місцем обварюємо стик гофрованого елемента по всьому колу.

- Приваривши грунтовно гофру, перевіряємо поверхню прилягання фланця приймальної труби на каталізаторі випускного колектора, щоб була чистою і встановлюємо кільцеву прокладку.

- До установки прокладки і якості з'єднання тут необхідно поставитися серйозно, оскільки в цьому місці поруч встановлюється датчик кисню.
- І якщо на цьому з'єднанні труба буде сифонити і будуть виходити вихлопні гази, то датчик буде працювати некоректно.
- Тому затягуємо гайки на шпильках фланця із зусиллям 35 Нм і прикручуємо раніше знятий кронштейн із зусиллям 25Нм.

- Після цього встановлюємо на місце поперечну балку, а потім встановлюємо також датчик кисню і його колодку з проводами.

- В результаті у нас гофра глушника повністю замінена.

- Як бачите, особливої складності в проведенні даного ремонту немає. А тому його можна виконувати і самостійно у власному гаражі.
- Єдиною умовою для цього є наявність зварювального апарату. Тому, що без зварювання ніяку заміну виконати неможливо.
- На цьому нашу розповідь про самостійну заміну гофри глушника на Шевроле Лачетті закінчено.