• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Регулювання клапанів Равон Р2, Шевроле Спарк

Впуск і випуск в чотиритактному двигуні внутрішнього згоряння здійснюється завдяки наявності в механізмі ГРМ клапанів.

Це спеціальні пристрої, які відкривають і закривають доступ в камеру згоряння силового агрегату в залежності від такту.

У двигунах B10D1, об'ємом 1,0 л і B12D1 об'ємом 1,2 л, якими комплектуються автомобілі Chevrolet Spark і Равон Р2, на кожен циліндр передбачено чотири таких клапана.

Два з них відповідають за впуск повітря, а два за випуск відпрацьованих газів.

Під час роботи клапана і всі деталі їх приводів нагріваються через те, що в камерах згоряння, де горить робоча суміш, піднімається дуже висока температура.

Все це призводить до того, що їх геометричні розміри збільшуються, а при подальшому охолодженні - навпаки.

В результаті з'являється так званий тепловий зазор між головкою клапана і сідлом головки блоку циліндрів.

Поступово це призводить до того, що на фасці клапана, та й на самому сідлі з'являється нагар. 

Самі поверхні обгорають і як підсумок всього цього – порушення герметичності закривання камери згоряння клапанами.

Для запобігання таких неприємних наслідків між головкою клапанів і сідлом залишається спеціальний зазор.

Це дає деякий простір клапанам і їх деталям під час розширення останніх.

Однак, з плином часу зазори збільшуються, герметичність погіршується і в результаті двигун втрачає свої технічні та економічні показники.

Тому такі зазори вимагають періодичного регулювання.

Як правило, регулювання клапанів вимагає спеціальних знань і відповідного інструменту.

І тому виконується найчастіше на спеціалізованих СТО.

Але, це не означає, що виконувати такого роду ремонт не можна у власному гаражі. Не рідко це і роблять власники таких авто.

Регулюємо самостійно клапана на Ravon R2

У черговій статті, що представляється, ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому відрегулювати клапана на двигунах Равон Р2 або Шевроле Спарк.

каким образом можно самому отрегулировать клапана на двигателях Равон Р2 или Шевроле Спарк.

  • На даний момент автомобіль наш пройшов вже більше 130 тис. кілометрів.​

 автомобиль наш прошёл уже более 130 тыс. километров

  • Укомплектований даний автомобіль силовим агрегатом марки B10D1.
  • Для того, щоб можна було відрегулювати на ньому клапана для початку нам буде потрібно зняти повітряний фільтр, впускний колектор, клапанну кришку і деякі інші деталі, а також дроти і патрубки.​

потребуется снять воздушный фильтр, впускной коллектор, клапанную крышку и некоторые другие детали

  • В результаті демонтували ми частину впускного колектора і клапан абсорбера.​

демонтировали мы часть впускного коллектора и клапан абсорбера.

сняли верхнюю крышку вентиляции картера, а также отсоединили высоковольтные провода и выкрутили свечи зажигания

  • Від'єднали також патрубки самої вентиляції картера, а також доведеться повністю демонтувати розширювальний бачок системи охолодження.

придётся полностью демонтировать расширительный бачок системы охлаждения.

  • Ну і далі, якщо нічого не заважає більше, відкручуємо і знімаємо кришку клапанів.​

откручиваем и снимаем крышку клапанов

  • Сам мотор всередині напрочуд чистий, за винятком хіба що його передньої частини (з боку цепу і масляного насоса).​

мотор внутри на удивление чистый, за исключением разве что его передней части

  • В аналогічному стані знаходиться і кришка клапанів.​

В аналогичном состоянии находится и крышка клапанов

  • Насамперед заміряємо зазори клапанів, які є на даний момент.​

 замеряем зазоры клапанов, которые имеются на данный момент

  • Після цього виставляємо поршня в ВМТ, використовуючи для цього індикатор.​

 выставляем поршня в ВМТ, используя для этого индикатор

  • Зазвичай ВМТ визначають по мітках на коленвалі, але ми робимо таким способом.
  • Вимірявши зазори, бачимо, що клапан дійсно потребують регулювання.
  • Попутно звертаємо увагу на ланцюг механізму ГРМ Равон Р2..
  • Незважаючи на пробіг вже понад 130 тис.кілометрів, ланцюг абсолютно не провисає і зуби зірочок знаходяться в нормальному стані.

цепь абсолютно не провисает и зубья звёздочек находятся в нормальном состоянии.

  • Тобто, ніякого провисання ланцюга, що може загрожувати проскакуванням, тут не спостерігається.
  • А взагалі ланцюги приводу ГРМ на двигунах такого типу мають ресурс 250 тис.кілометрів.
  • При нормальній і спокійній експлуатації вони можуть виходжувати цілих 300 тис.кілометрів і навіть більше.
  • Єдиним застереженням тут є неприпустимість провертання колінвала проти годинникової стрілки, оскільки в гідронатягувачі тут відсутній фіксатор плунжера.
  • У цьому двигуні на распредвалах в районі передньої кришки є спеціальні мітки у вигляді стрілок.

 на распредвалах в районе передней крышки имеются специальные метки в виде стрелок.

  • Однак мітки на зірочках при установці поршнів в ВМТ не збігаються з цими стрілками.
  • При цьому на випускному колінвалі мітка на зірочці випереджає стрілку на один зуб.

на выпускном коленвале метка на звёздочке опережает стрелку на один зуб

  • А на впуску навпаки-точка відстає або не доходить до стрілки на один зуб.​

на впуске наоборот – точка отстаёт или не доходит до стрелки на один зуб

  • Це все результат того, що зірочки впускного і випускного валів тут абсолютно різні.
  • Тому, якщо виставити ВМТ строго по мітках, то в результаті ви отримаєте зміщення газорозподілу і продувки мотора.
  • Отже, зняли ми впускний розподільний вал. Постілі його при огляді виявилися всі чистими.​

Постели впускного распредвала при осмотре оказались все чистыми

  • Сам распредвал також в нормальному стані і ніяких виробок на ньому немає.​

Сам распредвал также в нормальном состоянии

  • Крім валу ми зняли і всі штовхачі.
  • Далі знімаємо і випускний розподільний вал.​

 снимаем и выпускной распределительный вал

  • Його постелі також в хорошому стані.
  • Розподілвал також не вимагає ніякого ремонту ще.

Распредвал также не требует никакого ремонта ещё.

  • Після цього все промили, підібрали необхідні стакани та інші деталі, якщо необхідно, і потім встановили распредвали знову на своє місце з урахуванням розташування міток.

промыли и установили распредвалы опять на своё место с учётом расположения меток.

  • Після відповідного виміру виявилося, що всі впускні клапани мають зазори рівні 0,12 мм.

все впускные клапаны имеют зазоры равные 0,12ммм

  • Что соответствует оптимальному размеру. При этом на выпускных клапанах везде получилось 0,30мм.
  • Що відповідає оптимальному розміру. При цьому на випускних клапанах скрізь вийшло 0,30 мм.​

на выпускных клапанах везде получилось 0,30мм

  • Звичайно, так просто виставити потрібні зазори не вийде, оскільки штовхачі вже далеко не нові тут.
  • Тому доводиться їх весь час підбирати, щоб домогтися бажаного результату.
  • В результаті виставили ми на всіх клапанах оптимальні зазори.

 выставили мы на всех клапанах оптимальные зазоры

  • При цьому похибка склала всього 0,01 мм.
  • Після цього встановлюємо на місце клапанну кришку, далі збираємо все в зворотньому порядку.
  • Встановлюємо розширювальний бачок, промиваємо форсунки і дросельну заслонку, після чого запускаємо двигун Равон Р2 і перевіряємо його параметри.
  • Перш за все варто звернути увагу на дросельний вузол.

стоит обратить внимание на дроссельный узел

  • Адже в такому стані встановлювати дросель на місце ні в якому разі не можна.
  • Але, спочатку відмиємо і почистимо регулятор холостого ходу і тільки потім візьмемося за дросельну заслонку.
  • Отже, відмили ми дросельну заслонку і тепер можна її встановлювати на своє місце.

отмыли мы дроссельную заслонку

  • Також почистили і регулятор холостого ходу заодно.​

почистили и регулятор холостого хода

  • В результаті збираємо двигун і запускаємо його після цього.
  • Даємо прогрітися, щоб наповнення всіх циліндрів стало однаковим і перевіряємо після цього всі параметри.

проверяем после этого все параметры

  • Ніяких зауважень при цьому не послідувало.
  • Також звернули увагу, що стало нормальним розрідження і зменшився також час уприскування.
  • Тому регулювання і часткову чистку можна вважати виконаною правильно.
  • А тому і розповідь нашу про самостійне регулювання клапанів двигуна Равон Р2 на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Регулювання клапанів Равон Р2, Шевроле Спарк"

Відгуки: 0




.