Впуск і випуск в чотиритактному двигуні внутрішнього згоряння здійснюється завдяки наявності в механізмі ГРМ клапанів.
Це спеціальні пристрої, які відкривають і закривають доступ в камеру згоряння силового агрегату в залежності від такту.
У двигунах B10D1, об'ємом 1,0 л і B12D1 об'ємом 1,2 л, якими комплектуються автомобілі Chevrolet Spark і Равон Р2, на кожен циліндр передбачено чотири таких клапана.
Два з них відповідають за впуск повітря, а два за випуск відпрацьованих газів.
Під час роботи клапана і всі деталі їх приводів нагріваються через те, що в камерах згоряння, де горить робоча суміш, піднімається дуже висока температура.
Все це призводить до того, що їх геометричні розміри збільшуються, а при подальшому охолодженні - навпаки.
В результаті з'являється так званий тепловий зазор між головкою клапана і сідлом головки блоку циліндрів.
Поступово це призводить до того, що на фасці клапана, та й на самому сідлі з'являється нагар.
Самі поверхні обгорають і як підсумок всього цього – порушення герметичності закривання камери згоряння клапанами.
Для запобігання таких неприємних наслідків між головкою клапанів і сідлом залишається спеціальний зазор.
Це дає деякий простір клапанам і їх деталям під час розширення останніх.
Однак, з плином часу зазори збільшуються, герметичність погіршується і в результаті двигун втрачає свої технічні та економічні показники.
Тому такі зазори вимагають періодичного регулювання.
Як правило, регулювання клапанів вимагає спеціальних знань і відповідного інструменту.
І тому виконується найчастіше на спеціалізованих СТО.
Але, це не означає, що виконувати такого роду ремонт не можна у власному гаражі. Не рідко це і роблять власники таких авто.
Регулюємо самостійно клапана на Ravon R2
У черговій статті, що представляється, ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому відрегулювати клапана на двигунах Равон Р2 або Шевроле Спарк.

- На даний момент автомобіль наш пройшов вже більше 130 тис. кілометрів.

- Укомплектований даний автомобіль силовим агрегатом марки B10D1.
- Для того, щоб можна було відрегулювати на ньому клапана для початку нам буде потрібно зняти повітряний фільтр, впускний колектор, клапанну кришку і деякі інші деталі, а також дроти і патрубки.

- В результаті демонтували ми частину впускного колектора і клапан абсорбера.


- Від'єднали також патрубки самої вентиляції картера, а також доведеться повністю демонтувати розширювальний бачок системи охолодження.

- Ну і далі, якщо нічого не заважає більше, відкручуємо і знімаємо кришку клапанів.

- Сам мотор всередині напрочуд чистий, за винятком хіба що його передньої частини (з боку цепу і масляного насоса).

- В аналогічному стані знаходиться і кришка клапанів.

- Насамперед заміряємо зазори клапанів, які є на даний момент.

- Після цього виставляємо поршня в ВМТ, використовуючи для цього індикатор.

- Зазвичай ВМТ визначають по мітках на коленвалі, але ми робимо таким способом.
- Вимірявши зазори, бачимо, що клапан дійсно потребують регулювання.
- Попутно звертаємо увагу на ланцюг механізму ГРМ Равон Р2..
- Незважаючи на пробіг вже понад 130 тис.кілометрів, ланцюг абсолютно не провисає і зуби зірочок знаходяться в нормальному стані.

- Тобто, ніякого провисання ланцюга, що може загрожувати проскакуванням, тут не спостерігається.
- А взагалі ланцюги приводу ГРМ на двигунах такого типу мають ресурс 250 тис.кілометрів.
- При нормальній і спокійній експлуатації вони можуть виходжувати цілих 300 тис.кілометрів і навіть більше.
- Єдиним застереженням тут є неприпустимість провертання колінвала проти годинникової стрілки, оскільки в гідронатягувачі тут відсутній фіксатор плунжера.
- У цьому двигуні на распредвалах в районі передньої кришки є спеціальні мітки у вигляді стрілок.

- Однак мітки на зірочках при установці поршнів в ВМТ не збігаються з цими стрілками.
- При цьому на випускному колінвалі мітка на зірочці випереджає стрілку на один зуб.

- А на впуску навпаки-точка відстає або не доходить до стрілки на один зуб.

- Це все результат того, що зірочки впускного і випускного валів тут абсолютно різні.
- Тому, якщо виставити ВМТ строго по мітках, то в результаті ви отримаєте зміщення газорозподілу і продувки мотора.
- Отже, зняли ми впускний розподільний вал. Постілі його при огляді виявилися всі чистими.

- Сам распредвал також в нормальному стані і ніяких виробок на ньому немає.

- Крім валу ми зняли і всі штовхачі.
- Далі знімаємо і випускний розподільний вал.

- Його постелі також в хорошому стані.
- Розподілвал також не вимагає ніякого ремонту ще.

- Після цього все промили, підібрали необхідні стакани та інші деталі, якщо необхідно, і потім встановили распредвали знову на своє місце з урахуванням розташування міток.

- Після відповідного виміру виявилося, що всі впускні клапани мають зазори рівні 0,12 мм.

- Что соответствует оптимальному размеру. При этом на выпускных клапанах везде получилось 0,30мм.
- Що відповідає оптимальному розміру. При цьому на випускних клапанах скрізь вийшло 0,30 мм.

- Звичайно, так просто виставити потрібні зазори не вийде, оскільки штовхачі вже далеко не нові тут.
- Тому доводиться їх весь час підбирати, щоб домогтися бажаного результату.
- В результаті виставили ми на всіх клапанах оптимальні зазори.

- При цьому похибка склала всього 0,01 мм.
- Після цього встановлюємо на місце клапанну кришку, далі збираємо все в зворотньому порядку.
- Встановлюємо розширювальний бачок, промиваємо форсунки і дросельну заслонку, після чого запускаємо двигун Равон Р2 і перевіряємо його параметри.
- Перш за все варто звернути увагу на дросельний вузол.

- Адже в такому стані встановлювати дросель на місце ні в якому разі не можна.
- Але, спочатку відмиємо і почистимо регулятор холостого ходу і тільки потім візьмемося за дросельну заслонку.
- Отже, відмили ми дросельну заслонку і тепер можна її встановлювати на своє місце.

- Також почистили і регулятор холостого ходу заодно.

- В результаті збираємо двигун і запускаємо його після цього.
- Даємо прогрітися, щоб наповнення всіх циліндрів стало однаковим і перевіряємо після цього всі параметри.

- Ніяких зауважень при цьому не послідувало.
- Також звернули увагу, що стало нормальним розрідження і зменшився також час уприскування.
- Тому регулювання і часткову чистку можна вважати виконаною правильно.
- А тому і розповідь нашу про самостійне регулювання клапанів двигуна Равон Р2 на цьому закінчено.