Для полегшення керування автомобілем під час його руху використовується спеціальний механізм – підсилювач керма.
По суті це ціла система, що полегшує водієві керувати автомобілем за допомогою керма.
На сьогоднішній день існують два види підсилювачів управління кермом-електричний і гідравлічний.
В автомобілі ЗАЗ Форза (він же Чері А13) встановлений гідравлічний тип підсилювача керма (скорочено ГУР), що представляє собою систему замкнутого типу, в якій в якості робочої рідини використовується масло.
Це найбільш популярний вид підсилювача керма, що встановлюється на більшості автомобільних моделей.
Як відомо, весь механізм ГУР приводиться в дію колінвалом двигуна за допомогою спеціальної ремінної передачі.
В цілому це надійний, хоча і досить складний механізм.
При своєчасному і якісному догляді ця система служить досить довго.
Однак, незважаючи на це все ж трапляються несправності і в такому механізмі.
Ремонт рульової рейки або гідравлічного насоса, що входить до складу системи ГУР, як правило, здійснюється фахівцями з використанням спеціально пристосованих стендів та інструментів.
Але, буває цілий ряд несправностей, які можна з успіхом усунути і своїми силами.
Підтягуємо самостійно ремінь ГУР і міняємо гумові втулки стабілізатора на ZAZ Forza
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому підтягнути ремінь ГУР, а також замінити гумові втулки переднього стабілізатора Заз Форза.

- Сталося так, що при повертанні керма в будь-яку сторону нашого автомобіля почав з'являтися досить різкий і неприємний свист.

- Крім того, стало незвично смикатися при цьому рульове колесо.

- Судячи з усього, причиною таких несправностей є ослаблення ременя ГУР.
- Тому було прийнято рішення спробувати його підтягнути своїми силами.
- Для цього заїжджаємо на оглядову яму і приступаємо до ремонту.
- Але, перш, ніж у нас вийде дістатися до всіх механізмів системи гідропідсилення керма, потрібно зняти захист двигуна.
- Кріпиться він на двох болтах ззаду і трьох спереду.
- Тому ми для початку відпускаємо трохи два задніх болта кріплення захисту.

- А після цього відкручуємо повністю три болта спереду.

- Потім беремо і стягуємо лист захисту з задніх болтів.
- І тепер ми вже отримуємо вільний доступ до ременя ГРМ, а також і ременя ГУР, який нам і належить натягнути.

- Тут же поруч є і болт натягувача, за допомогою якого ми і будемо підтягувати цей ремінь.

- Але, перш ніж виконувати підтяжку, потрібно відпустити два болта, розташованих тут же поруч з болтом натяжки.

- Користуючись нагодою, ми вирішили заодно замінити і дві ущільнюючі гумки переднього стабілізатора.

- Але, це вже потім, а поки відпускаємо два болта і за допомогою ключа на 10 провертаємо натяжний болт ременя ГУР за годинниковою стрілкою.

- Перед цим ми рукою перевірили силу натягу ременя, щоб потім можна було порівняти.
- Прокручуючи болт, перевіряємо рукою приблизно силу натяжки.
- Якщо подивитися по сегменту всередині пристрою, то можна побачити скільки ми всього підтягнули.

- У нас в даному випадку вийшло приблизно 0,5 см.Цього на наш погляд вже повинно бути цілком достатньо.
- Тому фіксуємо цю натяжку, затягнувши назад два болта, які раніше відпустили.
- А після цього запускаємо двигун Заз Форза і пробуємо перевірити, припинився писк чи ні.
- Провертаємо спочатку кермо в одну сторону, а потім в іншу. Ні в одному положенні, ні в іншому писку ніякого немає.

- А це означає, що ми все зробили правильно.
- Ну, а тепер можемо приступати до заміни втулок на стабілізаторі в передній частині авто.
- Для цього відкручуємо з одного боку втулку цього стабілізатора.

- А потім і з іншого боку відкручуємо точно таку ж втулку.

- Крім того, відкручуємо також і нижні кріплення стійок стабілізатора.

- Хочемо вже відразу все замінити, щоб більше сюди найближчим часом не було необхідності заглядати.
- В результаті знімаємо повністю наш передній стабілізатор поперечної стійкості.

- Тепер можемо вільно оглядати і виконувати дефектовку втулок і інших гумок.
- В результаті міняємо прогумовані втулки, благо вони мають поздовжній розріз.

- Така конструкція максимально полегшує заміну втулок.
- Стійки стабілізаторів також міняємо обидві, оскільки вони вже остаточно зносилися.

- Потрібно відзначити, що не так давно стійки стабілізатора тут у нас обламалися, тому довелося їх замінити.
- Але, тоді ми встановили вироби не нові, а б/у. Тому і не дивно, що їх вже також прийшла пора міняти.
- У підсумку встановили ми нові стійки стабілізаторів на передній стабілізатор.

- Також замінили на нові і прогумовані втулки.

- І тепер залишилося встановити стабілізатор на своє місце і все зібрати, а також закріпити.
- Збираємо все в зворотньому порядку.
- В процесі складання перевірили ще й задню підвіску і виявили, що тут також вже прийшла пора замінити практично всі сайлентблоки.
- Так що будемо виконувати заміну і в задній підвісці заодно також.
- А нашу розповідь про самостійну підтяжку ременя ГУР і заміну прогумованих втулок разом зі стійками стабілізатора на передньому стабілізаторі поперечної стійкості ЗАЗ Форза на цьому закінчено.