Вихід з ладу кондиціонера-це завжди неприємна ситуація, що створює цілий ряд незручностей в управлінні або просто перебування в салоні будь-якого автомобіля, особливо в літній час.
Але, нерідко таку несправність можна усунути і своїми силами без звернення до фахівців.
Тому ми хочемо поділитися одним з методів ремонту кондиціонера своїми руками на автомобілі Шевроле Авео.
- Насамперед, приступаючи до ремонту кондиціонера, що вийшов з ладу, ми перевірили наявність газу фреону в системі цього пристрою.
.
- І для початку ми перевіряємо наявність харчування на клемах реле кондиціонера в самому блоці запобіжників.
В даному випадку ми взяли діодний пробник і за допомогою його щупа встановили, що на 30 нозі (позитивний вивід) гнізда реле харчування є.
Про це сигналізує червона лампочка приладу.
- А при установці щупа в 87 клему (негативний вивід) прилад показав, що напруги немає.
І лампочка пробника залишилася горіти білим кольором.
- Така перевірка дозволила нам отримати інформацію про те, що в даному випадку швидше за все трапився обрив ланцюга живлення кондиціонера на ділянці від компресора і до силового управління реле кондиціонера.
Тому ми ретельно перевірили проводку на зазначеній ділянці.
І досить швидко знайшли один провід, що перетерся і просто обірвався.
- Потрібно відразу зазначити, що це досить поширена несправність, характерна саме для автомашин марки Шевроле Авео.
Тому зачищаємо кінці обірваного проводу, з'єднуємо і знову перевіряємо ланцюг.
На цей раз прилад показує, що маса від котушки компресора вже з'явилася.
- А це означає, що тепер кондиціонер повинен почати працювати.
Для перевірки підключаємося до сервісних портів, розташованих біля моторного щита.
- І далі відкриваємо по черзі кожен з вентилів, одночасно перевіряючи тиск в системі кондиціонера Шевроле Авео.
Тому запускаємо двигун і дивимося уважно за показаннями манометрів.
А по ним ми бачимо, що компресор включився і накачує тиск.
Тут потрібно відзначити, що кондиціонер, а вірніше система кондиціонування повітря в цьому автомобілі не обслуговувалася вже сім років. Хоча рекомендується проводити таке обслуговування через кожні два роки.
- У зв'язку з цим необхідно виконати в даному випадку перезаправку системи.
- Однак, перевіривши на дотик трубку кондиціонера низького тиску контуру, ми виявили, що вона холодна.
- А це хороший сигнал того, що система кондиціонування в цьому Шевроле Авео може нормально функціонувати і без проведення перезаправки.
- Тому в даному випадку можна обійтися лише виконанням необхідних профілактичних заходів.
- Але, ми вирішили все ж провести перезаправку.
- Для цього ми будемо використовувати напівавтоматичну заправну станцію італійського виробництва.
- Ця установка цілком дозволяє виконати весь необхідний обсяг робіт для перезаправки системи кондиціонування і містить для цього всі необхідні елементи.
- Для початку ми даємо двигуну попрацювати протягом декількох хвилин.
- Це дасть нам можливість перед початком відкачування фреону розігнати по всій системі масло.
- А потім, разом з відкачуванням фреону видалити з системи і всі продукти зносу.
- По завершенню цього етапу вимикаємо двигун і приступаємо до проведення першого етапу.
- Для цього на стенді станції вибираємо необхідний режим відкачування холодоагенту.
- Далі відкриваємо сервісні порти.
- І стежимо за показаннями дисплея, який дає нам інформацію про кількість холодоагенту, відкачаного з системи кондиціонування Шевроле Авео.
- На даний момент в станції знаходиться близько 400 гр. холодоагенту.
- В результаті сигнальна лампочка і звуковий сигнал повідомляють нам про те, що процес відкачування завершено.
- Тому ми вимикаємо режим відкачування і на дисплеї бачимо, що в станції тепер знаходиться 740 грам речовини.
- А це говорить про те, що з системи кондиціонування автомашини ми викачали приблизно 350 грам холодоагенту.
- Після цього вибираємо на стенді режим вакуумування кондиціонера Шевроле Авео.
- Таймер у нас при цьому показує 20 хвилин. Це мінімальний час для з'єднання системи з випарником.
- Після цього станція зробить зворотний відлік часу до активування.
- Далі перевіряємо кількість масла, отсепарованного з холодоагенту, що був витягнутий з системи автомобіля.
- У нашому випадку масла зовсім небагато (грам 10), що цілком нормально, оскільки якщо система кондиціонування до цього не була перезалита маслом, то його виходити з автомобіля разом з фреоном багато не буде.
- Далі ми на стенді станції вибираємо наступний режим роботи. Це додавання масла.
- Для цього відкриваємо сервісний порт і за допомогою інжектора заливаємо назад відібране масло.
- Так як масло містить ультрафіолетовий барвник, то в світлі ультрафіолетових променів воно повинно підсвічуватися зеленим кольором.
- Потім ми переходимо до заправки фреону. Для нашого Шевроле Авео норма заправки становить 500 грам.
- Саме стільки у нас і знаходиться в даний момент на електронних вагах.
- При цьому заправку виробляємо через нижній порт. Рівно 500 грам в результаті ми і заправили в систему.
- Одночасно з цим ми можемо спостерігати зростання тиску на манометрах.
- Тепер, запустивши двигун, проводимо вимірювання температури повітря в приміщенні або на вулиці, а також і в повітроводах авто Шевроле Авео.
- У нас в даному випадку в майстерні +28, а на повітроводах 1 і 5 градусів.
- Після цього закриваємо кран сервісного швидкознімання або порту на високому тиску.
- Потім на самій станції відкриваємо кран високого тиску і далі потроху відкриваємо кран низького тиску.
- Тим самим ми переганяємо фреон зі шланга високого тиску на всмоктування автомобіля Шевроле Авео.
- Це нам потрібно для того, щоб перекачати фреон, що перейшов в рідкий стан в шлангу високого тиску.
- А він становить не мало і небагато, а 20-30 грам, що в обов'язковому порядку буде впливати на точність заправки.
- Ну і на цьому все. Заправка наша закінчена і тепер можна все збирати, а потім далі експлуатувати наш Шевроле Авео.
- Тепер два слова ще про з'єднання на початку розповіді обірваного проводу за допомогою пайки.
- Багато власників при запаюванні цих проводів прагнуть використовувати кислотні флюси.
- Ми ж категорично це не радимо робити. Справа в тому, що дроти і так окислені.
- А якщо ви використовуєте ще й кислотний флюс при їх запаюванні, то вся ця кислота дуже скоро роз'їсть всю пайку і вам доведеться знову повертатися до того ж ремонту.
- У зв'язку з цим ми рекомендуємо скористатися, наприклад, флюсом F-2000, який не потребує промивання.
- До того ж виробляють його у нас в країні на одному з харківських підприємств.
- Ну, а ми свою розповідь про самостійний ремонт кондиціонера з його перезаправкою автомобіля Шевроле Авео на цьому закінчуємо