Одним з елементів передньої підвіски автомобіля є його ричаги. Вони відносяться до групи напрямних пристроїв.
Завдяки наявності ричагів передньої підвіски, колеса автомобіля під час руху не розвалюються у вертикальній площині, оскільки мають жорстке з'єднання з поворотним кулаком за допомогою поперечного ричага підвіски.
Верхній ричаг в свою чергу утримує у вертикальному положенні стійку амортизатора.
З'єднання ричагів відбувається за допомогою спеціальних металлогумових або поліуретанових виробів, іменованих сайлентблоками.
Кожен сайлентблок в свою чергу забезпечує щільність і в той же час м'якість з'єднання ричага з колесом і елементами підвіски.
Крім того, такі вироби виключають появу люфтів і вібрації. Однак, з плином часу сайлентблоки вимагають заміни.
Автомобіль Chery Tiggo – це п'ятидверний представник серії позашляховиків однойменної автомобільної компанії з Піднебесної Chery.
До складу його шасі входить незалежна задня підвіска і передня багаторичажна підвіска типу MacPherson.
В передній підвісці також передбачені ричаги з сайлентблоками, за якими також потрібен постійний контроль з метою виявлення пошкоджень і своєчасної заміни.
Міняємо самостійно сайлентблоки переднього ричага підвіски Chery Tiggo
У пропонованій статті ми розповімо про порядок заміни самостійно сайлентблоків переднього ричага на Чері Тіго.
- Для того, щоб замінити сайлентблоки в передньому ричазі, нам потрібно його зняти.
- І тому спочатку ми зриваємо всі болти його кріплення, користуючись моментом, що автомобіль поки стоїть на землі.
- Далі піднімаємо автомобіль домкратом і знімаємо колесо.
- Після цього нам буде потрібно відкрутити болт кронштейна, яких розташований на стійці амортизатора і утримує гальмівну трубку.
- Це нам потрібно для того, щоб звільнити саму стійку, яку нам доведеться зняти.
- Потім відпускаємо два болта кріплення стійки до ступичного вузла автомобіля.
- Після цього переміщаємося в підкапотний простір, де відкручуємо три болта, що утримують стійку амортизатора.
- Гайки на цих болтах ми не відкручуємо зовсім, а відпускаємо на скільки це можливо.
- Це буде потрібно нам для того, щоб можна було максимально звільнити стійку, але не знімаючи її відвести просто в сторону при необхідності.
- Знімаючи колесо, ми підставили під його ступицю дерев'яну колодку.
- А тому вона тепер висить вільно.
- Але ми піднімаємо домкратом автомобіль ще трохи, як раз до того моменту, коли стійка почне піднімати ступицю.
- Після цього ми можемо вільно витягнути з отворів два болти, за допомогою яких стійка амортизатора Чері Тіго кріпиться до ступиці колеса.
- Вони тепер звільнені і легко витягуються.
- Після цього звільняємо стійку із зачеплення в кронштейні ступиці.
- В результаті нижній кінець стійки стає повністю вільним.
- Далі продовжуємо відкручувати ричаг.
- Викручуємо також знизу болт.
- При цьому притримуємо зверху на ричазі його гайку ключем на 22.
- Тут потрібно відзначити, що цей болт дуже часто сильно окислюється і його не просто виходить відкрутити.
- В такому випадку ми радимо скропити попередньо його аерозольною рідиною WD-40.
- Після того, як цей болт трохи откисне, одягаємо на нього головку на 19, в яку вставляємо всередину свердло високооборотного дрилю.
- Потім включаємо дриль і прокручуємо швидко болт. Вся іржа на ньому при цьому швидко облетить.
- Відпустивши повністю всі болти, за допомогою монтування виводимо ричаг зі свого місця.
- І потім можемо легко зняти його. Відразу тут же ми можемо бачити, що задній сайлентблок ричага просто порваний.
- Передній також знаходиться не в кращому стані.
- Також попутно ми вирішили замінити і гумові втулки стабілізатора поперечної стійкості автомобіля.
- Для цього потрібно відкрутити два болта на 13, що утримують металевий хомут з одного боку стабілізатора.
- Після цього знімаємо цей хомут, піднявши трохи стабілізатор поперечної стійкості Чері Тіго.
- А також знімаємо гумову втулку.
- Знизу там є ще металева планка або підставка.
- Точно таку ж процедуру виконуємо і з іншого боку стабілізатора. І після цього витягуємо стабілізатор назовні.
- Тепер нам потрібно поміняти сайлентблоки на ричазі, що вийшли з ладу.
- Для того, щоб випресувати передній сайлентблок ричага ми виготовили спеціальну конструкцію, зваривши капелюшками один до одного два болта.
- Якщо ви міняєте сайлентблоки відразу на двох ричагах, то слід з одного випресувати сайлентблоки спочатку і запресувати нові.
- А після цього те ж саме проробляти і з іншим ричагом.
- Робиться це для того, щоб можна було порівняти один ричаг з іншим і переконатися, що ви встановлюєте ці вироби правильно.
- Сайлентблок видавлюється з закругленого боку в бік, схожий на встановлену шайбу.
- Крім того, для того, щоб видавити старий сайлентблок, нам знадобиться шматок труби з невеликим вирізом.
- Вона потрібна буде для того, щоб мати місце куди видавити старий сайлентблок.
- І так, одягаємо цей шматок труби на втулку ричага з сайлентблоком з одного боку, а з іншого боку вставляємо в отвір сайлентблока пристосування з двох болтів, і в такому положенні затискаємо ричаг в лещата.
- В такому положенні поступово затягуємо лещата, видавлюючи тим самим сайлентблок в трубку.
- Якщо ричаг йде косо, то можна між втулкою і стінкою трубки підкласти упор з чого-небудь.
- Після того, як два зварених болта майже повністю видавили сайлентблок, знімаємо ричаг з лещат і вибиваємо сам сайлентблок.
- Далі нам належить гарненько вичистити втулку переднього ричага Чері Тіго під сайлентблок і за допомогою наждачного паперу відшліфувати її внутрішні стінки.
- Потім змастити всередині солідолом або літолом і після цього запресувати новий сайлентблок.
- Але, якщо такого не виявиться, то можна сконструювати самому, як це зробили ми.
- Для його виготовлення знадобилося дві штанги і два шматки швелера.
- Отже, під низ сайлентблока ми ставимо шматок звичайної труби, яка підходить по діаметру.
- Зверху також встановлюємо шматок труби, тільки трохи меншого діаметру.
- Добре, щоб цей фрагмент труби в акурат одягався на дві гумові пластини, що стирчать на сайлентблоці і ставав всередину втулки, а не на її краї.
- Оскільки в іншому випадку ви можете розчавити саму втулку.
- Всю цю конструкцію встановлюємо під прес. Зверху на неї ставимо також домкрат і висуваємо його гвинт до упору в швелер.
- Далі змочуємо сайлентблок аерозольною рідиною WD-40 і за допомогою хорошого воротка видавлюємо домкратом його всередину з втулки в трубку.
- Після цього опускаємо і знімаємо домкрат і виймаємо старий сайлентблок.
- Бачимо, що він також знаходиться в порваному стані.
- Потім внутрішню поверхню втулки ричага також потрібно очистити від бруду і прошліфувати наждачним папером.
- Тепер змащуємо внутрішню поверхню втулки гарненько.
- Потім беремо новий сайлентблок і також змащуємо його зовнішню металеву частину.
- Потрібно відзначити, що ми вирішили встановлювати в ричаги нові поліуретанові сайлентблоки.
- Вставляється у втулку новий сайлентблок, причому тупим, скошеним кінцем всередину.
- Після цього збираємо знову вже знайому піраміду і затискаємо під пресом.
- Попередньо перевіряємо, щоб все було встановлено правильно і рівно.
- При необхідності можемо дивитися на другий ричаг, щоб знати скільки потрібно тиснути.
- Тут головне не переборщити і вчасно зупинитися.
- Знімаємо домкрат, розбираємо всю піраміду і можемо перевірити глибину посадки за допомогою штангенциркуля.
- Якщо є необхідність, то можна ще дотиснути. Тут краще трохи раніше зупинитися, ніж передавити.
- Тепер для наступного етапу беремо звичайний болт і товсту шайбу.
- Далі рясно змащуємо всередині втулку ричага і сам сайлентблок.
- Після цього вставляємо болт з шайбою всередину цього сайлентблока.
- І з боку закругленої конусної внутрішньої поверхні втулки вставляємо сайлентблок в ричаг.
- В такому положенні все і затискаємо в лещата.
- Після цього поступово затискаємо, підкручуючи лещата.
- При цьому, чим рясніше ви змажете внутрішню частину втулки і сам сайлентблок, тим легше і швидше він туди зайде.
- Потрібно відзначити, що сюди ми також вставляємо сайлентблок, виготовлений з поліуретану.
- Якщо порівнювати новий сайлентблок зі старим на другому ричазі, то добре видно, що новий трохи не став на своє місце.
- Проте, краще у нас ніяк не виходить, тому думаємо, що коли ми встановимо ричаг на своє місце, то цей пристрій стане повністю, як і належить.
- При цьому головне, щоб з іншого боку сайлентблок однаково виступав, як і старий у другому ричазіі Чері Тіго.
- В результаті ми поміняли всі сайлентблоки в одному ричазі.
- Тепер можна точно так виконувати заміну на другому ричазі.
- По завершенню заміни сайлентблоків, ми переходимо до заміни гумових втулок на стійці стабілізаторів.
- Тут також ми будемо встановлювати поліуретанові втулки.
- Відмінність цих втулок від гумових полягає в тому, що гумові мають розріз і їх можна просто одягнути на стійку.
- Поліуретанові втулки цільні і не мають такого розрізу, тому їх доведеться протягати через стійку.
- В результаті протягуємо обидві втулки до упору на стійці.
- Після цього заводимо знову стійку стабілізаторів на своє місце і закріплюємо металевими хомутами.
- Далі встановлюємо і ричаги на своє місце.
- Але, при цьому потрібно пам'ятати, що два болти, що утримують безпосередньо сайлентблоки, остаточно варто затягнути тільки після того, як опустимо автомобіль на колеса.
- Іншими словами, затягування цих болтів повинно виконуватися під вагою автомобіля.
- В такому випадку сайлентблоки стають в своє постійне робоче положення, і ми в цьому положенні їх і затискаємо.
- Так само не забуваємо болти, які вставляються всередину сайлентблоків, попередньо змастити графітовим, мідним або будь-яким іншим мастилом.
- Це потрібно для того, щоб не допустити в подальшому окислення цих болтів і покриття іржею.
- І на цьому все, заміна сайлентблоків успішно проведена.
- А нашу розповідь про заміну самостійно втулок переднього ричага підвіски Чері Тіго також на цьому закінчено.