Будь-який автомобіль - це транспортний засіб зі складною будовою, в складі якого цілий ряд своїх систем з численними деталями і елементами.
Кожен з них виконує свою функцію, забезпечуючи виконання однієї загальної задачі: пересування по дорогах різного рівня і стану без перекидання.
Так, для з'єднання кузова такого автотранспортного засобу, як суперкомпактний легковий автомобіль Чері Амулет, з дорогою, в його будові передбачена підвіска.
Це спеціальна система, що складається з багатьох ричагів, вузлів і деталей.
Конструкція автомашини передбачає наявність передньої і задньої підвіски.
Існує кілька різних видів, як задньої, так і передньої підвіски.
Хоча є багато елементів, які присутні майже у всіх видах.
В даному випадку спереду встановлена багаторичажна незалежна підвіска типу МакФерсон і одним з основних елементів її є ричаги.
Ричаг - це жорстка, виготовлена з металу, штанга специфічної форми з ребрами жорсткості, що виконує функцію зв'язуючої ланки підвіски з кузовом авто
Крім того, ричаги підвіски забезпечують регулювання нахилу автомобіля або крену його кузова під час виконання поворотів.
Існують нижні і верхні такі елементи передньої підвіски.
Для того, щоб вони могли передавати зусилля підвіски на кузов чітко і плавно, без ривків і заїдання, їх з'єднання в загальній системі підвіски здійснюється через спеціальні сайлентблоки.
Це металорезинові вироби, що виконують роль шарнірів і забезпечують плавне і надійне, без вібрацій і поштовхів, з'єднання різних металевих деталей.
В даному випадку мова йде про ричаги передньої підвіски.
Всередині кожного з сайлентблоків встановлюється суцільнометалева втулка.
За станом гуми цих виробів визначають необхідність їх заміни.
Виконати заміну сайлентблоків ричагів підвіски, а також їх втулок, може самостійно кожен власник автомашини.
А при наявності в гаражі преса, це завдання взагалі не представляє особливої складності і для її виконання потрібно значно менше часу.
У пропонованій черговий статті ми розповімо про те, яким чином замінити своїми руками сайлентблоки і їх втулки ричагів передньої підвіски автомобіля Чері Амулет.
Для зручності виконання такого роду ремонту ми знімаємо передні колеса автомобіля.
А також з тією метою відкрутили і захист двигуна.
Зате тепер ми отримуємо вільний доступ до будь-якого з елементів передньої підвіски.
Для того, щоб можна було демонтувати передні ричаги, необхідно для початку відкрутити передній болт кріплення кожного з них.
Далі також відкручуємо задній болт.
Крім того, буде потрібно відкрутити гайку на стійці стабілізатора.
І заодно доведеться відкрутити болти, за допомогою яких кріпиться шарова опора.
Як правило, починаємо з гайки стійки стабілізатора, як на правому ричазі, так і лівому.
І потім по черзі відкручуємо болти кріплення шарових опор з одного і з іншого боку.
Ну і на завершення відпускаємо передні болти на лівому і на правому ричазі.
В результаті зняли ми обидва ричага передньої підвіски.
Потрібно сказати, що якщо попередньо очистити всі з'єднання від бруду і обробити аерозольною рідиною WD-40, то, як правило, всі болти і гайки потім відпускаються цілком нормально.
Хоча бувають іноді винятки.
У нашому випадку на одному з виробів не виходило відразу витягнути втулку одного з сайлентблоків.
Тому довелося трохи повозитися.
А так взагалі, на це багато часу не потрібно.
Так, як в нашому гаражі є прес, то ми після демонтажу відносимо обидва ричага до цього пресу.
Також необхідно відзначити, що, користуючись нагодою, якщо ми вже в цьому місці затіяли ремонт, то вирішили заодно замінити і втулки на стабілізаторах.
А також можна замінити і самі стійки стабілізаторів.
Однак, зняти, а тим більше замінити втулки стабілізатора так просто нам не вдасться.
Справа в тому, що зробити це заважає балка, яка занадто притискає ці втулки і тому зняти їх, а тим більше одягнути нові просто неможливо.
Тому нам буде потрібно спочатку трохи опустити балку Чери Амулет.
Для цього трохи відпустимо один болт її кріплення з одного боку.
Ну і точно такий же болт відпускаємо і з протилежного боку.
В результаті корпус балки трохи просяде, а ми отримаємо більше простору для наших маніпуляцій з втулками стабілізатора.
Для заміни нами були придбані задні сайлентблоки ричагів передньої підвіски.
Сюди прекрасно підходять вироби, призначені для ряду моделей Фольксвагена.
Крім того, закупили і передні сайлентблоки відповідно.
Останні вироби придбали виробництва німецької компанії SWAG.
Також були придбані оригінальні втулки для стабілізаторів.
Ну і звичайно нові стійки стабілізатора були також придбані.
А тому, раз у нас всі деталі для заміни є в наявності, то приступаємо до їх встановлення.
Для початку встановлюємо під наш гідравлічний прес кінець ричага з маленьким сайлентблоком, де в якості наставок ідеально підійшов підібраний болт і циліндр від супорта.
Тому таким чином ми випресовуємо цей сайлентблок.
І, не знімаючи ричаг зі столу, відразу запресовуємо замість старого новий сайлентблок.
Після цього перевертаємо ричаг і випресовуєм задній сайлентблок з нього.
Для цього також використовуємо спеціально підібрані оправлення.
Завдяки цьому він легко виходить зі свого місця. Але, тут є одна особливість такого роду ричагів.
Справа в тому, що при роботі на пресі згинаються їх ребра жорсткості.
А тому, для того, щоб їх не згинало в одну купу, ми між ними вставляємо при роботі на пресі зубило.
І тоді можна вільно випресовувати або навпаки – запресовувати сайлентблок.
Також при заміні не варто забувати про положення самих сайлентблоків в ричагах передньої підвіски Чері Амулет.
Для того, щоб правильно встановити нові вироби, необхідно перед видаленням старих поставити відповідні мітки на корпусі.
А також просто запам'ятати положення самого сайлентблока.
У нашому випадку ми відповідно до певного положення ричага.
Вставляємо сайлентблок задній таким чином, щоб його горбок був спрямований на назовні ричага.
А проріз великий повинен збігатися одночасно з умовною діагоналлю, щодо проведеної біля кінця ричага.
Крім того, для переконливості ми ще й заздалегідь поставили відповідні мітки.
Враховуючи все це, ми і встановили таким чином новий сайлентблок.
Відразу скажемо, що за часом довше ми встановлювали задні сайлентблоки ричагів.
З передніми у нас все вийшло набагато швидше.
Ну і на завершення потрібно також сказати, що металеві втулки сайлентблоків встановлюються вже безпосередньо при установці ричага на своє місце.
По своїй висоті вони трошки більше, ніж самі сайлентблоки.
Зроблено це швидше за все для виконання центрування.
Отже, після того, як всі нові сайлентблоки ми запресували, встановлюємо ричаги назад на свої місця в автомобілі.
При цьому міняємо і інші деталі, які ми заздалегідь купили.
Установку ричагів виконуємо в зворотньому порядку.
А нашу розповідь на цьому про самостійну заміну сайлентблоків і їх втулок ричагів передньої підвіски на Чері Амулет закінчено.
Відгуки: 0