Одним з обов'язкових елементів практичного кожного автомобіля є генератор.
Це пристрій, який забезпечує живленням всі споживачі, включаючи і акумуляторну батарею.
Безперебійність подачі електричного струму цим пристроєм забезпечується здатністю переробляти механічну енергію обертання колінвала силового агрегату автотранспортного засобу в електричну.
І якщо розглядати як приклад популярний кросовер китайського виробництва Чері Тіго Т11, то всі його споживачі електричної енергії отримують можливість функціонувати тільки завдяки наявності в пристрої справного генератора.
Сам цей агрегат влаштований таким чином, що від стану однієї з найменших і непомітних деталей залежить робота і функціонування всього пристрою.
Такою деталлю є щітки генератора.
Мало того, від стану цієї деталі залежить і нормальне функціонування всіх споживачів електричної енергії автомобіля.
А вся справа в тому, що щітки виконують чи не найголовнішу роль в будові всього генератора.
Вони знімають напругу, вироблену генератором, шляхом безпосереднього контакту з його ротором і надалі перенаправляють на всі інші споживачі, які її потребують в конкретний момент.
Тому кожен власник зобов'язаний постійно стежити за станом цих маленьких, але дуже важливих елементів генератора авто.
Що стосується регулятора напруги генератора, то він виконує здебільшого контролюючі функції в роботі цього агрегату. А тому є не менш важливим для його нормального функціонування, а також роботи всіх інших споживачів, підключених до бортової мережі конкретного автотранспортного засобу.
Реле-регулятор генератора виробництва Японії чи точно такий же реле-регулятор генератора з Чехії або просто реле (в народі його знають, як «шоколадку») регулює величину напруги, яка подається електричною машиною (в даному випадку генератором) в бортовий ланцюг автомобіля.
Саме завдяки цьому пристрою в мережі автомобіля завжди присутня напруга рівна 13,5-14,5 Вольт.
І це далеко не єдина функція його.
Важливим також є контроль і захист акумулятора від перезарядки або надлишку електроенергії.
Тому і цей єлемент генератора є дуже важливою деталлю для всіх споживачів електричної енергії всього автомобіля.
Міняємо самостійно реле-регулятор і щітки генератора Chery Tiggo T11
У цій статті ми розповімо про те, яким чином своїми руками замінити щітки, а також регулятор генератора Чері Тіго Е11.
-
У нашому автомобілі виникла проблема, яка полягає в тому, що перестало функціонувати збудження генератора.
-
Тобто в обмотці збудження генератора виникли якісь проблеми.
-
Це стало відомо нам з того, що при включенні запалювання на панелі приладів автомобіля не загорялася лампочка значка зарядки акумулятора.
- Тому ми вирішили розповісти про те, як ми самостійно вийшли з цієї ситуації.
- Включивши таким чином бортовий комп'ютер, дивимося, що напруга в мережі становить 12,1 В.
- Включаємо запалювання і пробуємо запустити двигун.
- Він заводиться і напруга відразу падає до 11,7 В.
- Це може свідчити тільки про те, генератор не дає зарядку.
- Далі ми пробуємо збільшити оберти двигуна, натиснувши трохи на педаль акселератора.
- Напруга при цьому відразу піднімається вище 13 в.
- Тобто сталося самозбудження генератора і той почав давати зарядку.
- Вся ця картина дає нам підставу вважати, що реле-регулятор генератора у нас не працює.
- Але, щоб точно в цьому переконатися, ми знімаємо штекер з роз'єму генератора.
- У цьому штекері є чотири отвори або чотири контакти, два центральних з яких це дроти живлення.
- Тому ми до одного з цих контактів приєднуємо електрод тестера, а мінусовий електрод з'єднуємо з масою автомобіля.
- В результаті на дисплеї приладу отримуємо 11,27 в.
- Потім виконуємо точно таку ж операцію, але тільки вже з іншим центральним контактом штекера.
- Тут прилад показує вже 12,38 в.
- Це при включеному запалюванні йде з плюсової клеми акумуляторної батареї.
- А якщо вимкнути запалювання, то потрібно розуміти, що тут буде просто нуль.
- А другий контакт, де було 11,27 В – це напруга, яка надходить таким чином на сигнальну лампочку.
- Саме тому вона і не світитися на панелі приладів.
- Для того, щоб ще раз в цьому переконатися, можемо взяти будь-який провід.
- Після цього один кінець його потрібно з'єднати з масою, а другий вставити в контакт цього штекера.
- Тобто, подати на сигнальну лампочку таким чином мінус.
- Після цього подивимося на приладову панель, то побачимо, що лампочка наша тепер світитися.
- Тепер ми остаточно переконалися в тому, що проблема не в перегорівшій лампочці або запобіжнику, а в самому генераторі.
- А, щоб знайти причину і усунути, необхідно демонтувати цей генератор Чері Тіго Т11.
- Для цього насамперед від'єднуємо масу від акумулятора.
- Після цього можемо спокійно знімати вже генератор.
- Перш за все, для того щоб виконати це завдання, нам необхідно послабити натяг його ременя і зняти його.
- Для цього нам буде потрібно послабити спочатку болт кріплення натягувача ременя генератора.
- Далі викручуємо і витягуємо болт натягувача ременя генератора.
- Потім переходимо вниз і там за допомогою ключа на 13 відкручуємо болт і відкидаємо силовий кабель подачі живлення.
- Відкручуємо цей болт і витягуємо зовсім.
- Цей болт має квадратну головку, а з іншого боку гайку з гравером і шайбою.
- При цьому болт можете виймати, генератор після цього на землю не впаде.
- Далі нам потрібно цей агрегат якимось чином витягнути наверх.
- А зробити ми це зможемо тільки в тому місці, де встановлений повітряний фільтр.
- У зв'язку з цим знімаємо повітряний фільтр, після чого отримуємо вже значно більше доступу до генератора.
- Тому, відігнувши трохи шланги ГБО, якщо у вас його немає, то ще простіше, витягуємо вгору генератор.
- І тепер можемо переносити знятий генератор на робочий стіл, розбирати і шукати проблему.
- Спочатку, підклавши старий ремінь або якесь ганчір'я, затискаємо шків пристрою в лещата і ключем на 24 відкручуємо його.
- Після цього переходимо до робочого столу, де відкручуємо повністю гайку і знімаємо шків.
- Потім ключем на 8 відкручуємо чотири болтика, що утримують верхню кришку генератора Чері Тіго Т11.
- А далі легкими ударами молотка збиваємо цю кришку зі свого місця.
- Так чинимо, коли у вас немає знімача.
- А так як у нас є спеціальний знімач, то з його допомогою ми швидко і легко знімаємо цю кришку.
- Далі накручуємо гайку на вал, після чого затискаємо її в лещата і за допомогою дерев'яної або гумової киянки збиваємо корпус генератора з його внутрішньої частини.
- Кілька несильних ударів з обох сторін і корпус генератора легко знімається руками.
- Тепер нам добре видно реле-регулятор генератора всередині корпусу.
- Тому приступаємо до його перевірки.
- Для цього знову використовуємо тестер, замикаючи один електрод його на масу, а другий на окремі контакти самого регулятора.
- В результаті виявляються проблеми в ніжці чіпа.
- Тому, щоб не гадати далі, приймаємо рішення замінити регулятор, що вийшов з ладу.
- Для цієї мети у нас є вживаний, але робочий реле-регулятор генератора.
- Для цього нам буде потрібно, перш за все, демонтувати несправний вузол в корпусі генератора.
- З цією метою викручуємо два болтика кріплення регулятора.
- Це невеликі болтики, які можна викрутити за допомогою хрестової викрутки.
- Після цього за допомогою паяльника необхідно розпаяти два контакти.
- І потім виймаємо від'єднану шоколадку з корпусу пристрою.
- Далі можна при необхідності за допомогою того ж паяльника поправити контакти і приготувати їх до приєднання нового реле.
- Тепер можемо вставляти в корпус генератора заготовлений інший б / у реле-регулятор.
- Після цього знову паяльником припаюємо два контакти шоколадки генератора Чері Тіго Т11.
- Даємо трохи часу охолонути контактам і потім вкручуємо назад два болтика на місце.
- В результаті реле-регулятор у нас повністю встановлений на своє місце в корпусі генератора. Тому можемо приступати до зворотнього складання цього пристрою.
- Але, при цьому не забувайте розтиснути щітки перед установкою ротора.
- Для цього зі зворотнього боку корпусу генератора є спеціальний отвір, в який після установки щіток необхідно вставити скрепку або шматок дроту, щоб розтиснути їх.
- Таким способом ми просто засунемо щітки в свої гнізда і зафіксуємо їх в такому положенні.
- Якщо ж цього не зробити, то при установці ротора реле-регулятор може просто лопнути.
- Тому вставляємо дріт, а після того, як вставили ротор, виймаємо його і щітки генератора вийдуть зі своїх гнізд та встануть на своє місце.
- Далі, зібравши повністю генератор, встановлюємо його назад на автомобіль.
- І потім перевіряємо його роботу.
- Для цього включаємо запалювання і дивимося на панель приладів.
- Лампочка індикатора зарядки акумулятора загорілася і відповідний символ з'явився на панелі.
- Потім запускаємо двигун і дивимося на екран нашого бортового комп'ютера.
- Там він показує, що напруга автоматично починає зростати.
- А це говорить про те, що збудження генератора є і все працює в штатному порядку.
- Таким чином, робимо висновок, що причина була дійсно в шоколадці, що вийшла з ладу.
- У зв'язку з цим нашу розповідь про самостійну заміну регулятора напруги і щіток генератора Чері Тіго Т11 на цьому закінчено.