Сучасні автомобілі мають сьогодні і сучасні шарнірні з'єднання. До списку таких сміливо можна віднести шарові опори.
Справа в тому, що ще не так давно на поворотних ведучих колесах їх ступиці з'єднувалися з ричагами підвіски за допомогою шкворневих шарнірів.
Сьогодні це вже історія і на новому позашляховику Грейт Вол Хувер, випуск якого з 2005 року почала відома китайська компанія Great Wall Motors, також автомобіль має назви Хавал Н3 і Н5, встановлені шарові опори.
А так, як в цьому авто передня підвіска зібрана на двох поперечних ричах, то тут є нижні і верхні опори подібного типу.
Шаровий шарнір або шарова опора – це металевий палець з кулястим кінцем, поміщеним в таку ж металеву колбу або корпус.
Між ними встановлюються вкладиші, виготовлені зі спеціального пластику або зносостійкого нейлону.
Завдяки такому пристрою, конструкція шарніра сьогодні є нерозбірною і не вимагає додаткового обслуговування.
Його просто замінюють в разі пошкодження пильника і попадання всередину корпусу пилу і бруду.
Тобто, сьогодні шарова опора є практично расходником, який можна відносно легко і швидко зняти і встановити новий.
Правда, останнім часом виробники почали випускати такі шарніри, які інтегруються прямо в ричаг.
В такому випадку для того, щоб зняти таку шарову, доводиться знімати і сам ричаг.
Крім того, з метою оптимізації і поліпшення з'єднання, та й самої підвіски, конструктори експериментують і з кріпленням шарової в поворотному кулаці.
Але, іноді такі рішення істотно ускладнюють заміну шарового шарніра.
Як би там не було, але здійснити заміну, як нижніх, так і верхніх шарових опор автомобіля цілком під силу практично будь-якому власнику.
А тому не обов'язково для цього звертатися в офіційні авторемонтні центри.
Міняємо самостійно нижні і верхні шарові опори Great Wall Hover (Haval H3)
У цій статті ми хочемо розповісти про порядок заміни самостійно шарових опор на автомобілі Грейт Вол Ховер.
- Розповідь піде на прикладі правого переднього колеса, оскільки на лівому ми вже перед цим замінили, як нижні, так і верхні шарові опори.
- Встановлювати будемо нові, заздалегідь придбані шарніри.
- Як вже говорилося, сьогодні конструктори весь час вдосконалюють підвіску і з'єднання її деталей, чим не рідко набагато ускладнюють роботу по заміні того чи іншого росхідника.
- Так ось, це стосується в даному випадку нижніх шарових опор.
- Якщо верхні зняти і замінити великих труднощів не складає, то для того, щоб зняти, а тим більше замінити, нижні опори, вам буде потрібно розібрати мало не половину автомашини.
- При цьому потрібно буде зняти і ступицю зі Шруса.
- Загалом, діватися нікуди, а тому приступаємо до роботи.
- Для початку ставимо під колеса підпори, піднімаємо потім домкратом авто і знімаємо переднє праве колесо.
- Після цього очищаємо і змащуємо всі болти і гайки кріплення наших шарнірів.
- Перш за все обробляємо три болта кріплення нижньої шарової опори.
- Крім того, очищаємо і змащуємо болт в цапфі.
- А також палець з гайкою верхньої опори.
- Ну і, звичайно, три болта кріплення цієї верхньої опори.
- Як вже говорилося, для страховки поставте додаткові упори.
- Один з таких упорів ми підставили під нижній ричаг підвіски.
- Поки у нас відмокають болти і гайки, ми тим часом відвертаємо два болта на 13 і знімаємо супорт з гальмівними циліндрами.
- І потім відводимо його в сторону і підвішуємо на ричазі, щоб нам не заважав.
- Ну і після цього послаблюємо злегка всі болти і гайки кріплення обох шарових опор.
- Далі опускаємо трохи домкрат, навантажуючи тим самим підставлену опору під ричагом.
- Це дасть нам можливість практично вирівняти ричаги.
- Коли все це станеться, ми зможемо відкрутити, але не до кінця болти на 14 кріплення верхньої опори.
- Ну і крім того, зможемо відпустити гайку на пальці цієї опори.
- Гайки на болтах тут на 15.
- Те ж саме проробляємо і з нижньою опорою. Тут болти всі на 17, а гайки на 18.
- Нам крім усього буде потрібно від'єднати датчик ABC, який на цьому колесі розташований в глибині.
- Але, його можна все-таки зняти і за провід витягнути до диска колісного або ступиці, де і закріпити.
- Гайки на пальцях верхньої шарової тут на 22, а нижньої на 27. Хоча на лівій стороні гайка пальця верхньої шарової була на 21.
- Цілком можливо, що раніше тут вже хтось щось міняв.
- Незважаючи на те, що ми почистили спочатку і змастили всі гайки опор, на їх пальцях гайки відкручуються дуже важко.
- Але, нам необхідно їх відкрутити практично повністю, щоб далі ми могли викручувати ці гайки вже не ключем, а просто рукою.
- Це потрібно для того, щоб під час випрессовки цих самих пальців, коли пальці трохи вийдуть зі свого місця в поворотному кулаці, ми могли рукою швидко ці гайки скрутити.
- Просто палець в цьому випадку нам вже утримувати ключем буде неможливо.
- Тепер нам буде потрібно розкрутити і вибити палець нижньої опори.
- При цьому ричаг підвіски впирається на підставлену опору.
- А тому нам необхідно створити таке навантаження, щоб цапфа могла тиснути вниз і зісковзувати як би з пальця.
- І тоді нам легше буде випресувати сам палець. Звичайно, в цьому випадку ідеально буде випресовувати палець спеціальним знімачем.
- Але, так як його у нас немає, то ми діємо таким методом.
- Так ось, для того, щоб створити додатковий тиск на цапфу, ми встановлюємо невеликий домкрат зверху на верхній ричаг.
- І впираємо цей домкрат в метал кузова.
- Тут особливо великого зусилля не потрібно, тому не варто переживати, що в результаті ми можемо щось зігнути і деформувати.
- У цьому випадку ми просто трохи впливаємось на верхній ричаг підвіски, який в свою чергу створює тиск на поворотний кулак.
- А той вже тисне на цапфу.
- Тому після цього нам залишається тільки вдарити по самій цапфі молотком і палець у нас вийде.
- І все, після того, як палець вийшов зі свого посадкового місця, можемо домкрат на верхньому ричазі знімати.
- Після цього нам необхідно якимось чином вибити палець з верхньої шарової опори.
- Для цього ми піднімаємо знизу домкратом таким чином, щоб нижній ричаг підвіски тягнув вниз.
- А верхній ричаг під впливом сайлентблоків буде прагнути при цьому піднятися вгору.
- В результаті ми створимо певну напругу в районі верхньої шарової, яка буде підштовхувати палець її швидше вийти зі своєї цапфи.
- І після того нам залишиться тільки нанести пару хороших ударів по цапфі, щоб палець в результаті вискочив.
- Тепер у нас пальці обох шарнірів вибиті зі своїх посадочних місць і можна відкручувати повністю шарові.
- Але, зняти ми їх не зможемо, оскільки нам в цьому випадку заважає Шрус.
- Його в даному випадку необхідно витягнути.
- А для того, щоб це нам зробити, буде потрібно відкрутити захисну кришку на ступичній гайці.
- Після того, як зняли кришку, необхідно пасатижами стиснути і потім також зняти стопорне кільце на валу Шруса.
- При цьому притримуйте гарненько, щоб воно не полетіло.
- Слідом за стопорним кільцем знімаємо шайбу.
- І тепер найголовніше, щоб ні під цю шайбу, ні зі зворотнього боку при знятті Шруса в отвір ступиці не потрапив бруд.
- Для цього попередньо все почистіть навколо Шруса Грейт Вол Ховер і продуйте там все.
- Після цього відкручуємо до кінця і знімаємо гайки з пальців обох шарових опор.
- Далі витягуємо зовнішній Шрус з ступиці.
- Потрібно сказати, що зробити це досить непросто, тому найкраще цю операцію виконувати з помічником.
- Мало того, витягувати в цьому випадку потрібно Шрус і палець нижньої шарової опори одночасно.
- І коли у вас все це вийшло, то тепер можна вже без особливих проблем замінити верхню і нижню опори.
- У процесі цього ремонту ми виявили, що у нас порваний пильник Шруса на внутрішньому його трипоїді або тришипі.
- Зрозуміло, що його необхідно також невідкладно замінити.
- До того ж, якщо це не зробити зараз, то потім доведеться назад все розбирати і витягувати Шрус і внутрішній трипоїд його.
- Ну, а поки міняємо наші шарові опори.
- Виконуючи зворотнє збирання, ми всі різьбові з'єднання обробляємо графітним мастилом.
- Це дозволить нам при наступному ремонті значно легше і швидше всі ці болти і гайки відкручувати.
- Після того, як замінили обидві опори, перед нами знову стоїть нелегке завдання.
- Тепер нам назад необхідно одночасно вставити вал приводу зовнішнього Шруса в ступицю і палець нижньої шарової опори в отвір цапфи.
- Це одна з найскладніших операцій цього ремонту. Виконується вона в наступному порядку.
- Спочатку вставляємо тільки кінець вала приводу Шруса в отвір ступиці.
- І в цей же самий момент намагаємося одягнути цапфу на палець.
- Як тільки вам вдалося її одягнути, відразу ж наживляйте на палець заздалегідь приготовлену гайку.
- Після того, як гайку наживили, можна остаточно вставляти вал Шруса в отвір ступиці.
- Отже, у нас на цей раз все вийшло досить легко і швидко. Тому продовжуємо збірку далі в зворотньому порядку.
- Тепер нам необхідно вставити палець верхньої шарової на своє місце в цапфу.
- Для цього опускаємо домкрат і нижній ричаг при цьому впирається в підставлений внизу упор.
- В результаті вся підвіска разом з цапфой підніметься вгору, і остання практично сама одягнеться на палець опори.
- Нам залишається тільки направити цапфу, щоб палець в неї точно увійшов.
- І потім, так як палець до кінця не увійшов все одно, потрібно зверху натиснути на верхній ричаг.
- Ми скористалися в цьому випадку монтуванням і таким чином загнали палець верхньої шарової опори повністю на своє місце.
- Після цього наживляємо відразу гайку знизу на кінець пальця опори, що вийшов.
- А далі затягуємо все остаточно і збираємо все, що залишилося в зворотній послідовності.
- На цьому розповідь нашу про самостійну заміну нижньої і верхньої шарових опор Грейт Вол Ховер або Хавал Н3 закінчено.