Заміна верхніх і нижніх шарових опор Грейт Вол Ховер, Хавал Н3

Сучасні автомобілі мають сьогодні і сучасні шарнірні з'єднання. До списку таких сміливо можна віднести шарові опори.

Справа в тому, що ще не так давно на поворотних ведучих колесах їх ступиці з'єднувалися з ричагами підвіски за допомогою шкворневих шарнірів.

Сьогодні це вже історія і на новому позашляховику Грейт Вол Хувер, випуск якого з 2005 року почала відома китайська компанія Great Wall Motors, також автомобіль має назви Хавал Н3 і Н5, встановлені шарові опори.

А так, як в цьому авто передня підвіска зібрана на двох поперечних ричах, то тут є нижні і верхні опори подібного типу.

Шаровий шарнір або шарова опора – це металевий палець з кулястим кінцем, поміщеним в таку ж металеву колбу або корпус.

Між ними встановлюються вкладиші, виготовлені зі спеціального пластику або зносостійкого нейлону.

Завдяки такому пристрою, конструкція шарніра сьогодні є нерозбірною і не вимагає додаткового обслуговування.

Його просто замінюють в разі пошкодження пильника і попадання всередину корпусу пилу і бруду.

Тобто, сьогодні шарова опора є практично расходником, який можна відносно легко і швидко зняти і встановити новий.

Правда, останнім часом виробники почали випускати такі шарніри, які інтегруються прямо в ричаг.

В такому випадку для того, щоб зняти таку шарову, доводиться знімати і сам ричаг.

Крім того, з метою оптимізації і поліпшення з'єднання, та й самої підвіски, конструктори експериментують і з кріпленням шарової в поворотному кулаці.

Але, іноді такі рішення істотно ускладнюють заміну шарового шарніра.

Як би там не було, але здійснити заміну, як нижніх, так і верхніх шарових опор автомобіля цілком під силу практично будь-якому власнику.

А тому не обов'язково для цього звертатися в офіційні авторемонтні центри.

Міняємо самостійно нижні і верхні шарові опори Great Wall Hover (Haval H3)

У цій статті ми хочемо розповісти про порядок заміни самостійно шарових опор на автомобілі Грейт Вол Ховер.

хотим рассказать о порядке замены самостоятельно шаровых опор на автомобиле Грейт Вол Ховер.

  • Розповідь піде на прикладі правого переднього колеса, оскільки на лівому ми вже перед цим замінили, як нижні, так і верхні шарові опори.
  • Встановлювати будемо нові, заздалегідь придбані шарніри.

Устанавливать будем новые, заранее приобретённые шарниры.

  • Як вже говорилося, сьогодні конструктори весь час вдосконалюють підвіску і з'єднання її деталей, чим не рідко набагато ускладнюють роботу по заміні того чи іншого росхідника.
  • Так ось, це стосується в даному випадку нижніх шарових опор.
  • Якщо верхні зняти і замінити великих труднощів не складає, то для того, щоб зняти, а тим більше замінити, нижні опори, вам буде потрібно розібрати мало не половину автомашини.
  • При цьому потрібно буде зняти і ступицю зі Шруса.
  • Загалом, діватися нікуди, а тому приступаємо до роботи.
  • Для початку ставимо під колеса підпори, піднімаємо потім домкратом авто і знімаємо переднє праве колесо.
  • Після цього очищаємо і змащуємо всі болти і гайки кріплення наших шарнірів.
  • Перш за все обробляємо три болта кріплення нижньої шарової опори.

обрабатываем три болта крепления нижней шаровой опоры

  • Крім того, очищаємо і змащуємо болт в цапфі.​

очищаем и смазываем болт в цапфе

  • А також палець з гайкою верхньої опори.​

jочищаем и палец с гайкой верхней опоры

  • Ну і, звичайно, три болта кріплення цієї верхньої опори.​

очищаем и три болта крепления этой верхней опоры

  • Як вже говорилося, для страховки поставте додаткові упори.
  • Один з таких упорів ми підставили під нижній ричаг підвіски.

Один из таких упоров мы подставили под нижний рычаг подвески

  • Поки у нас відмокають болти і гайки, ми тим часом відвертаємо два болта на 13 і знімаємо супорт з гальмівними циліндрами.

отворачиваем два болта на 13 и снимаем суппорт с тормозными цилиндрами

  • І потім відводимо його в сторону і підвішуємо на ричазі, щоб нам не заважав.
  • Ну і після цього послаблюємо злегка всі болти і гайки кріплення обох шарових опор.
  • Далі опускаємо трохи домкрат, навантажуючи тим самим підставлену опору під ричагом.

опускаем немного домкрат, нагружая тем самым подставленную опору

  • Це дасть нам можливість практично вирівняти ричаги.
  • Коли все це станеться, ми зможемо відкрутити, але не до кінця болти на 14 кріплення верхньої опори.

открутить, но не до конца болты на 14 крепления верхней опоры

  • Ну і крім того, зможемо відпустити гайку на пальці цієї опори.​

отпустить гайку на пальце этой опоры

  • Гайки на болтах тут на 15.
  • Те ж саме проробляємо і з нижньою опорою. Тут болти всі на 17, а гайки на 18.

То же самое проделываем и с нижней опорой

  • Нам крім усього буде потрібно від'єднати датчик ABC, який на цьому колесі розташований в глибині.​

потребуется отсоединить датчик ABC, который на этом колесе расположен в глубине

  • Але, його можна все-таки зняти і за провід витягнути до диска колісного або ступиці, де і закріпити.
  • Гайки на пальцях верхньої шарової тут на 22, а нижньої на 27. Хоча на лівій стороні гайка пальця верхньої шарової була на 21.
  • Цілком можливо, що раніше тут вже хтось щось міняв.
  • Незважаючи на те, що ми почистили спочатку і змастили всі гайки опор, на їх пальцях гайки відкручуються дуже важко.

на пальцах опор гайки откручиваются очень тяжело

  • Але, нам необхідно їх відкрутити практично повністю, щоб далі ми могли викручувати ці гайки вже не ключем, а просто рукою.
  • Це потрібно для того, щоб під час випрессовки цих самих пальців, коли пальці трохи вийдуть зі свого місця в поворотному кулаці, ми могли рукою швидко ці гайки скрутити.
  • Просто палець в цьому випадку нам вже утримувати ключем буде неможливо.
  • Тепер нам буде потрібно розкрутити і вибити палець нижньої опори.

раскрутить и выбить палец нижней опоры

  • При цьому ричаг підвіски впирається на підставлену опору.
  • А тому нам необхідно створити таке навантаження, щоб цапфа могла тиснути вниз і зісковзувати як би з пальця.
  • І тоді нам легше буде випресувати сам палець. Звичайно, в цьому випадку ідеально буде випресовувати палець спеціальним знімачем.
  • Але, так як його у нас немає, то ми діємо таким методом.
  • Так ось, для того, щоб створити додатковий тиск на цапфу, ми встановлюємо невеликий домкрат зверху на верхній ричаг.

 устанавливаем небольшой домкрат сверху на верхний рычаг.

  • І впираємо цей домкрат в метал кузова.

упираем этот домкрат в металл кузова

  • Тут особливо великого зусилля не потрібно, тому не варто переживати, що в результаті ми можемо щось зігнути і деформувати.
  • У цьому випадку ми просто трохи впливаємось на верхній ричаг підвіски, який в свою чергу створює тиск на поворотний кулак.
  • А той вже тисне на цапфу.

 просто немного воздействуем на верхний рычаг подвески

  • Тому після цього нам залишається тільки вдарити по самій цапфі молотком і палець у нас вийде.​

 остаётся только ударить по самой цапфе молотком и палец у нас выйдет

  • І все, після того, як палець вийшов зі свого посадкового місця, можемо домкрат на верхньому ричазі знімати.
  • Після цього нам необхідно якимось чином вибити палець з верхньої шарової опори.

необходимо выбить палец и верхней шаровой опоры

  • ​Для цього ми піднімаємо знизу домкратом таким чином, щоб нижній ричаг підвіски тягнув вниз.

 приподнимаем снизу домкратом таким образом, чтобы нижний рычаг подвески тянул вниз

  • А верхній ричаг під впливом сайлентблоків буде прагнути при цьому піднятися вгору.

верхний рычаг под воздействием сайлентблоков будет стремиться при этом подняться вверх

  • В результаті ми створимо певну напругу в районі верхньої шарової, яка буде підштовхувати палець її швидше вийти зі своєї цапфи.
  • І після того нам залишиться тільки нанести пару хороших ударів по цапфі, щоб палець в результаті вискочив.

останется только нанести пару хороших ударов по цапфе, чтобы палец в результате выскочил

  • Тепер у нас пальці обох шарнірів вибиті зі своїх посадочних місць і можна відкручувати повністю шарові.
  • Але, зняти ми їх не зможемо, оскільки нам в цьому випадку заважає Шрус.

 нам в этом случае мешает Шрус

  • Його в даному випадку необхідно витягнути.
  • А для того, щоб це нам зробити, буде потрібно відкрутити захисну кришку на ступичній гайці.

открутить защитную крышку на ступичной гайке

  • Після того, як зняли кришку, необхідно пасатижами стиснути і потім також зняти стопорне кільце на валу Шруса.

необходимо пассатижами сжать и затем также снять стопорное кольцо на штоке Шруса

  • При цьому притримуйте гарненько, щоб воно не полетіло.
  • Слідом за стопорним кільцем знімаємо шайбу.​

Следом за стопорным кольцом снимаем шайбу.

  • І тепер найголовніше, щоб ні під цю шайбу, ні зі зворотнього боку при знятті Шруса в отвір ступиці не потрапив бруд.​

главное, чтобы ни под эту шайбу, ни с обратной стороны при снятии Шруса в отверстие ступицы не попала грязь

  • Для цього попередньо все почистіть навколо Шруса Грейт Вол Ховер і продуйте там все.
  • Після цього відкручуємо до кінця і знімаємо гайки з пальців обох шарових опор.
  • Далі витягуємо зовнішній Шрус з ступиці.
  • Потрібно сказати, що зробити це досить непросто, тому найкраще цю операцію виконувати з помічником.
  • Мало того, витягувати в цьому випадку потрібно Шрус і палець нижньої шарової опори одночасно.

вытаскивать в этом случае нужно Шрус и палец нижней шаровой опоры одновременно

  • І коли у вас все це вийшло, то тепер можна вже без особливих проблем замінити верхню і нижню опори.
  • У процесі цього ремонту ми виявили, що у нас порваний пильник Шруса на внутрішньому його трипоїді або тришипі.

 порван пыльник на внутреннем трипоиде или тришипе Шруса

  • Зрозуміло, що його необхідно також невідкладно замінити.
  • До того ж, якщо це не зробити зараз, то потім доведеться назад все розбирати і витягувати Шрус і внутрішній трипоїд його.
  • Ну, а поки міняємо наші шарові опори.
  • Виконуючи зворотнє збирання, ми всі різьбові з'єднання обробляємо графітним мастилом.

 все резьбовые соединения обрабатываем графитной смазкой

  • Це дозволить нам при наступному ремонті значно легше і швидше всі ці болти і гайки відкручувати.
  • Після того, як замінили обидві опори, перед нами знову стоїть нелегке завдання.
  • Тепер нам назад необхідно одночасно вставити вал приводу зовнішнього Шруса в ступицю і палець нижньої шарової опори в отвір цапфи.

необходимо одновременно вставить вал привода наружного Шруса в ступицу и палец нижней шаровой опоры в отверстие цапфы.

  • Це одна з найскладніших операцій цього ремонту. Виконується вона в наступному порядку.
  • Спочатку вставляємо тільки кінець вала приводу Шруса в отвір ступиці.
  • І в цей же самий момент намагаємося одягнути цапфу на палець.
  • Як тільки вам вдалося її одягнути, відразу ж наживляйте на палець заздалегідь приготовлену гайку.
  • Після того, як гайку наживили, можна остаточно вставляти вал Шруса в отвір ступиці.
  • Отже, у нас на цей раз все вийшло досить легко і швидко. Тому продовжуємо збірку далі в зворотньому порядку.

на этот раз всё получилось довольно легко и быстро

  • Тепер нам необхідно вставити палець верхньої шарової на своє місце в цапфу.
  • Для цього опускаємо домкрат і нижній ричаг при цьому впирається в підставлений внизу упор.
  • В результаті вся підвіска разом з цапфой підніметься вгору, і остання практично сама одягнеться на палець опори.

вся подвеска вместе с цапфой поднимется вверх, и последняя практически сама оденется на палец опоры

  • Нам залишається тільки направити цапфу, щоб палець в неї точно увійшов.
  • І потім, так як палець до кінця не увійшов все одно, потрібно зверху натиснути на верхній ричаг.
  • Ми скористалися в цьому випадку монтуванням і таким чином загнали палець верхньої шарової опори повністю на своє місце.

таким образом загнали палец верхней шаровой опоры полностью на своё место

  • Після цього наживляємо відразу гайку знизу на кінець пальця опори, що вийшов.
  • А далі затягуємо все остаточно і збираємо все, що залишилося в зворотній послідовності.
  • На цьому розповідь нашу про самостійну заміну нижньої і верхньої шарових опор Грейт Вол Ховер або Хавал Н3 закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна верхніх і нижніх шарових опор Грейт Вол Ховер, Хавал Н3"

Відгуки: 0




Шарова опора для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Ступиця для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Ричаг підвіски для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Корпус для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Вкладиші для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Пильники для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Кулак для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Шрус для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Болти для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

.