Як відомо, робота двигуна внутрішнього згоряння, що встановлюється на автомобілі, грунтується на спалюванні паливно-повітряної суміші і створенні тиску газами, що виникають при цьому.
Створюваний тиск змушує переміщатися поршні в циліндрах з верхньої точки в нижню.
А поршні в свою чергу приводять в рух колінвал мотора.
На цьому грунтується робота всіх автомобільних ДВС, включаючи і силовий агрегат об'ємом 1,6 літра автомобіля Джилі МК.
Точно такий же мотор встановлюється і на Джилі СК.
Впуск паливної суміші і випуск відпрацьованих газів після згоряння в циліндрах здійснюється за допомогою спеціальних клапанів.
Вони періодично відкривають і потім закривають доступ в циліндри.
Відкриваються клапана під впливом згаданого вже тиску газів, а закривають доступ в циліндри за допомогою кулачків распредвала.
У будь-якому положенні клапана піддаються впливу високих температур, що приводь до розширення металу і відповідно подовження ніжок або стрижнів клапанів.
І якщо з урахуванням цього не залишити відповідний зазор між клапаном або його штовхачем і распредвалом, то клапан просто упреться в вал і не зможе повністю закритися.
Щоб не допустити таких ситуацій в кожному ДВС між клапанами і распредвалом залишаються спеціальні теплові зазори.
Однак, в процесі експлуатації розмір цих зазорів порушується, і вони стають або занадто великими, або, навпаки, занадто маленькими.
І те і інше за великим рахунком є згубним для всього двигуна.
Тому періодично потрібно проводити регулювання теплових зазорів клапанів.
Існує кілька способів регулювання зазорів клапанів. Все залежить від особливостей конструкції силового агрегату.
Одним з таких способів є регулювання за допомогою спеціальних шайб.
Вони виготовляються різної товщини і в залежності від необхідності встановлюються між торцем штовхача і распредвалом.
Саме такий вид регулювання здійснюється в названому вище моторі.
Регулюємо самостійно теплові зазори клапанів двигуна 1,6 Geely CK або MK
У пропонованій черговій статті ми хочемо розповісти про порядок регулювання клапанів двигуна об'ємом 1,6 автомобіля Джилі СК або МК та інших схожих моделей.
- Отже, як вже було сказано, у нас на автомобілі встановлений двигун об'ємом 1,6 літрів.
- В даному випадку у нас виникла необхідність провести регулювання теплових зазорів клапанів цього агрегату.
- Для цього в першу чергу відкидаємо мінусову клему на акумуляторі, а також знімаємо плюсовий провід на генераторі.
- Після цього всі дроти відводимо в сторону від силового агрегату, щоб не заважали нам в подальшій роботі.
- Тепер можемо відкручувати чотири гайки на болтах, за допомогою яких кріпиться кришка клапанів на нашому двигуні.
- Далі нам залишиться тільки підірвати її чимось і зняти зі свого місця.
- Попутно хочеться відзначити, що в цій кришці у нас також з'явилися проблеми з сальниками.
- Вони судячи з усього чомусь погано тримають і в результаті в колодязях свічок запалювання першого і третього циліндрів з'явилося масло.
- Є масло також і на пластмасових ковпачках свічок запалювання.
- В результаті зняли ми кришку клапанів з нашого двигуна і бачимо відразу, що тут ще з заводу встановлені шайби на штовхачах клапанів.
- Тому, природньо будемо регулювати зазори за допомогою шайб.
- Оглянувши зняту кришку клапанів, ми визначили чому у нас масло потрапляло в колодязі свічок запалювання.
- Виявляється, на кришці сальники практично всі встановлені криво з великими провалами.
- Чому це так, сказати досить складно. Стан сальників ще цілком нормальний, на дотик вони ще м'які.
- Тому міняти їх необхідності немає.
- А раз так, то ми їх потім поправимо, тим більше, що місце тут є, і встановимо цю кришку назад.
- Потрібно відзначити також, що всі деталі на головці блоку циліндрів тут знаходяться в чистому стані.
- Ніяких видимих пошкоджень не спостерігається, тому додаткових робіт тут проводити не потрібно.
- Тому на початку перевіряємо і записуємо всі наявні на даний момент зазори на клапанах.
- При цьому, перевірка здійснюється на холодному двигуні і всі кулачки распредвала при цьому повинні знаходиться у верхньому положенні.
- Після цього, за допомогою щупа ми перевіряємо всі наявні зазори на клапанах Джилі СК.
- Заодно також варто перевірити збіг міток на шківах валів, як розподільного, так і колінвала.
- Це потрібно для того, щоб переконатися, що вони встановлені правильно і чи не сталося в процесі експлуатації перескакування ременя ГРМ.
- На клапанній кришці також поправили всі сальники і вирівняли їх. Крім того, заодно замінили і прокладку клапанної кришки.
- І, звичайно ж, замінили майже всі шайби, встановлені раніше в цьому двигуні
- Отже, після виміру наявних зазорів, ми отримали наступну картину на випускних клапанах.
- Як видно з таблиці, нормою є зазор в 0,35, в той час, як на ділі в кожному циліндрі вони значно менші.
- А в 8-му циліндрі зазору взагалі не виявилося.
- Що стосується впускних клапанів, то тут ситуація значно краще.
- На всіх клапанах, як видно, величина зазорів не сильно відрізняється від встановленої.
- Природньо, ми в результаті виставили на всіх клапанах зазори, відповідні встановленому виробником розміру.
- Тепер кілька слів про те, яким чином визначається і підбирається необхідна шайба.
- Наприклад, на впускному клапані першого циліндра у нас є зазор, рівний 0,25 мм.
- У той же час за інструкцією він повинен бути на рівні 0,20 мм.
- Значить, нам необхідно в даному випадку зменшити наявний зазор на 0,05 мм.
- При цьому, на штовхачі цього клапана встановлена шайба товщиною 3,0 мм.
- Це говорить про те, що нам необхідно збільшити товщину шайби, щоб зменшити величину зазору.
- А для того, щоб знати точно, якої товщини повинна бути ця шайба, до наявної товщині встановленої шайби в 3,0 мм додаємо 0,05 мм, на які зазор перевищує встановлений розмір.
- В результаті виходить, що нам необхідно встановити шайбу на цей клапан з товщиною 3,05 мм.
- І тоді, раз шайба стане на 0,05 мм товщою, зазор клапана в результаті зменшиться також на 0,05 мм.
- А це означає, що він буде складати необхідні нам 0,20 мм.
- І точно також чинимо, коли величина зазору на клапані менша, ніж необхідно.
- Наприклад, на одному з випускних клапанів Джилі СК або МК зазор становить всього 0,15 мм в той час, коли повинен бути 0,35 мм.
- Шайба при цьому стоїть там товщиною 3,0 мм.
- Тобто, в даному випадку зазор недостатній з цією шайбою. А не вистачає нам саме 0,20 мм.
- Тому ми від товщини 3,0 мм віднімаємо 0,20, тобто зменшуємо на таку товщину шайбу, і в результаті отримуємо 2,80 мм.
- Це означає, що в даному випадку ми повинні встановити шайбу з товщиною 2,8 мм.
- Для майбутніх ремонтів ми також записуємо товщину всіх шайб, які ми в цей раз встановили і на якому клапані.
- Це потрібно для того, щоб потім знати, де і що у нас встановлено.
- Ну і тепер, коли всі зазори на клапанах ми успішно виставили згідно мануалу, приступаємо до зворотьного збирання двигуна.
- В першу чергу ставимо на місце кришку клапанів.
- Потім ще й перевірили компресію у всіх циліндрах агрегату.
- У підсумку все виходить скрізь в межах норми, тому силовий агрегат після цього повинен працювати без всяких нарікань.
- Ось власне і вся регулювання клапанів.
- Як бачите, особливої складності такий ремонт не становить, а тому його можна з успіхом виконувати і самому у себе в гаражі.
- При цьому, потрібно відзначити, що мотор у нас встановлений об'ємом 1,6 літра і автомобіль 2008 року випуску.
- Такі ж агрегати, а тому і спосіб регулювання однаковий, встановлюються не тільки на Джилі МК, але і на Джилі СК, а також Джилі МК Крос і ряді інших схожих моделях.
- А нашу розповідь про самостійне регулювання теплових зазорів клапанів Джилі МК І Джилі СК на цьому закінчено.