Регулювання зазорів клапанів Джилі МК 1.6

Як відомо, робота двигуна внутрішнього згоряння, що встановлюється на автомобілі, грунтується на спалюванні паливно-повітряної суміші і створенні тиску газами, що виникають при цьому.

Створюваний тиск змушує переміщатися поршні в циліндрах з верхньої точки в нижню.

А поршні в свою чергу приводять в рух колінвал мотора.

На цьому грунтується робота всіх автомобільних ДВС, включаючи і силовий агрегат об'ємом 1,6 літра автомобіля Джилі МК.

Точно такий же мотор встановлюється і на Джилі СК.

Впуск паливної суміші і випуск відпрацьованих газів після згоряння в циліндрах здійснюється за допомогою спеціальних клапанів.

Вони періодично відкривають і потім закривають доступ в циліндри.

Відкриваються клапана під впливом згаданого вже тиску газів, а закривають доступ в циліндри за допомогою кулачків распредвала.

У будь-якому положенні клапана піддаються впливу високих температур, що приводь до розширення металу і відповідно подовження ніжок або стрижнів клапанів.

І якщо з урахуванням цього не залишити відповідний зазор між клапаном або його штовхачем і распредвалом, то клапан просто упреться в вал і не зможе повністю закритися.

Щоб не допустити таких ситуацій в кожному ДВС між клапанами і распредвалом залишаються спеціальні теплові зазори.

Однак, в процесі експлуатації розмір цих зазорів порушується, і вони стають або занадто великими, або, навпаки, занадто маленькими.

І те і інше за великим рахунком є згубним для всього двигуна.

Тому періодично потрібно проводити регулювання теплових зазорів клапанів.

Існує кілька способів регулювання зазорів клапанів. Все залежить від особливостей конструкції силового агрегату.

Одним з таких способів є регулювання за допомогою спеціальних шайб.

Вони виготовляються різної товщини і в залежності від необхідності встановлюються між торцем штовхача і распредвалом.

Саме такий вид регулювання здійснюється в названому вище моторі.

Регулюємо самостійно теплові зазори клапанів двигуна 1,6 Geely CK або MK

У пропонованій черговій статті ми хочемо розповісти про порядок регулювання клапанів двигуна об'ємом 1,6 автомобіля Джилі СК або МК та інших схожих моделей.

порядок регулировки клапанов двигателя объёмом 1,6 автомобиля Джили СК

  • Отже, як вже було сказано, у нас на автомобілі встановлений двигун об'ємом 1,6 літрів.

 на автомобиле установлен двигатель объёмом 1,6 литров

  • В даному випадку у нас виникла необхідність провести регулювання теплових зазорів клапанів цього агрегату.
  • Для цього в першу чергу відкидаємо мінусову клему на акумуляторі, а також знімаємо плюсовий провід на генераторі.
  • Після цього всі дроти відводимо в сторону від силового агрегату, щоб не заважали нам в подальшій роботі.

все провода отводим в сторону от силового агрегата

также сняли воздушный фильтр с патрубком

  • Тепер можемо відкручувати чотири гайки на болтах, за допомогою яких кріпиться кришка клапанів на нашому двигуні.

откручивать четыре гайки на болтах, с помощью которых крепится крышка клапанов

  • Далі нам залишиться тільки підірвати її чимось і зняти зі свого місця.
  • Попутно хочеться відзначити, що в цій кришці у нас також з'явилися проблеми з сальниками.
  • Вони судячи з усього чомусь погано тримають і в результаті в колодязях свічок запалювання першого і третього циліндрів з'явилося масло.

в колодцах свечей зажигания первого и третьего цилиндров появилось масло.

  • Є масло також і на пластмасових ковпачках свічок запалювання.

Есть масло также и на пластмассовых колпачках свечей зажигания

  • В результаті зняли ми кришку клапанів з нашого двигуна і бачимо відразу, що тут ще з заводу встановлені шайби на штовхачах клапанів.

с завода установлены шайбы на толкателях клапанов.

  • Тому, природньо будемо регулювати зазори за допомогою шайб.
  • Оглянувши зняту кришку клапанів, ми визначили чому у нас масло потрапляло в колодязі свічок запалювання.
  • Виявляється, на кришці сальники практично всі встановлені криво з великими провалами.

 на крышке сальники практически все установлены криво

  • Чому це так, сказати досить складно. Стан сальників ще цілком нормальний, на дотик вони ще м'які.
  • Тому міняти їх необхідності немає.
  • А раз так, то ми їх потім поправимо, тим більше, що місце тут є, і встановимо цю кришку назад.
  • Потрібно відзначити також, що всі деталі на головці блоку циліндрів тут знаходяться в чистому стані.

все детали на головке блока цилиндров здесь находятся в чистом состоянии.

  • Ніяких видимих пошкоджень не спостерігається, тому додаткових робіт тут проводити не потрібно.
  • Тому на початку перевіряємо і записуємо всі наявні на даний момент зазори на клапанах.
  • При цьому, перевірка здійснюється на холодному двигуні і всі кулачки распредвала при цьому повинні знаходиться у верхньому положенні.

все кулачки распредвала при этом должны находится в верхнем положении.

  • Після цього, за допомогою щупа ми перевіряємо всі наявні зазори на клапанах Джилі СК.
  • Заодно також варто перевірити збіг міток на шківах валів, як розподільного, так і колінвала.
  • Це потрібно для того, щоб переконатися, що вони встановлені правильно і чи не сталося в процесі експлуатації перескакування ременя ГРМ.
  • На клапанній кришці також поправили всі сальники і вирівняли їх. Крім того, заодно замінили і прокладку клапанної кришки.

поправили сальники и заодно заменили прокладку на этой крышке

  • І, звичайно ж, замінили майже всі шайби, встановлені раніше в цьому двигуні
  • Отже, після виміру наявних зазорів, ми отримали наступну картину на випускних клапанах.

получили следующую картину на выпускных клапанах

  • Як видно з таблиці, нормою є зазор в 0,35, в той час, як на ділі в кожному циліндрі вони значно менші.
  • А в 8-му циліндрі зазору взагалі не виявилося.
  • Що стосується впускних клапанів, то тут ситуація значно краще.

Что касается впускных клапанов, то здесь ситуация значительно лучше

  • На всіх клапанах, як видно, величина зазорів не сильно відрізняється від встановленої.
  • Природньо, ми в результаті виставили на всіх клапанах зазори, відповідні встановленому виробником розміру.
  • Тепер кілька слів про те, яким чином визначається і підбирається необхідна шайба.
  • Наприклад, на впускному клапані першого циліндра у нас є зазор, рівний 0,25 мм.

на впускном клапане первого цилиндра у нас имеется зазор, равный 0,25мм

  • У той же час за інструкцією він повинен бути на рівні 0,20 мм.
  • Значить, нам необхідно в даному випадку зменшити наявний зазор на 0,05 мм.
  • При цьому, на штовхачі цього клапана встановлена шайба товщиною 3,0 мм.
  • Це говорить про те, що нам необхідно збільшити товщину шайби, щоб зменшити величину зазору.
  • А для того, щоб знати точно, якої товщини повинна бути ця шайба, до наявної товщині встановленої шайби в 3,0 мм додаємо 0,05 мм, на які зазор перевищує встановлений розмір.
  • В результаті виходить, що нам необхідно встановити шайбу на цей клапан з товщиною 3,05 мм.
  • І тоді, раз шайба стане на 0,05 мм товщою, зазор клапана в результаті зменшиться також на 0,05 мм.
  • А це означає, що він буде складати необхідні нам 0,20 мм.
  • І точно також чинимо, коли величина зазору на клапані менша, ніж необхідно.
  • Наприклад, на одному з випускних клапанів Джилі СК або МК зазор становить всього 0,15 мм в той час, коли повинен бути 0,35 мм.

на одном из выпускных клапанов Джили СК или МК зазор составляет всего 0,15мм в то время, когда должен быть 0,35мм.

  • Шайба при цьому стоїть там товщиною 3,0 мм.
  • Тобто, в даному випадку зазор недостатній з цією шайбою. А не вистачає нам саме 0,20 мм.
  • Тому ми від товщини 3,0 мм віднімаємо 0,20, тобто зменшуємо на таку товщину шайбу, і в результаті отримуємо 2,80 мм.
  • Це означає, що в даному випадку ми повинні встановити шайбу з товщиною 2,8 мм.
  • Для майбутніх ремонтів ми також записуємо товщину всіх шайб, які ми в цей раз встановили і на якому клапані.

записываем толщину всех шайб, которые мы в этот раз установили

  • Це потрібно для того, щоб потім знати, де і що у нас встановлено.
  • Ну і тепер, коли всі зазори на клапанах ми успішно виставили згідно мануалу, приступаємо до зворотьного збирання двигуна.
  • В першу чергу ставимо на місце кришку клапанів.

ставим на место крышку клапанов

запускаем двигатель авто

  • Потім ще й перевірили компресію у всіх циліндрах агрегату.
  • У підсумку все виходить скрізь в межах норми, тому силовий агрегат після цього повинен працювати без всяких нарікань.
  • Ось власне і вся регулювання клапанів.
  • Як бачите, особливої складності такий ремонт не становить, а тому його можна з успіхом виконувати і самому у себе в гаражі.
  • При цьому, потрібно відзначити, що мотор у нас встановлений об'ємом 1,6 літра і автомобіль 2008 року випуску.
  • Такі ж агрегати, а тому і спосіб регулювання однаковий, встановлюються не тільки на Джилі МК, але і на Джилі СК, а також Джилі МК Крос і ряді інших схожих моделях.
  • А нашу розповідь про самостійне регулювання теплових зазорів клапанів Джилі МК І Джилі СК на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Регулювання зазорів клапанів Джилі МК 1.6"

Відгуки: 0




Поршень двигуна для ремонту Джилі СК:

Циліндр для ремонту Джилі СК:

Колінвал для ремонту Джилі СК:

Електродвигун для ремонту Джилі СК:

Распредвал для ремонту Джилі СК:

Клапана для ремонту Джилі СК:

Вал для ремонту Джилі СК:

Клема для ремонту Джилі СК:

Фільтр повітряний для ремонту Джилі СК:

.