Одним з альтернативних і економічно вигідних видів палива для автомобілів є газ.
У зв'язку з цим багато власників встановлюють на свою машину спеціальне газобалонне обладнання (ГБО).
У деяких випадках його встановлюють самі виробники на етапі складання автотранспортного засобу.
Таке ГБО без особливих проблем можна встановити і на автомобіль Чері Тіго.
Газобалонне обладнання автомашини - це ціла система окремих спеціальних пристроїв, механізмів і трубопроводів, що забезпечують постійне живлення двигуна авто скрапленим газом – пропаном або бутаном.
У числі основних пристроїв цієї системи і газовий редуктор.
Його необхідність в загальній системі ГБО обумовлена потребою створювати і підтримувати постійний тиск газу, що надходить з балона в систему.
Адже, не секрет, що газ міститься в спеціальній ємності під високим тиском.
Однак, найголовнішим призначенням редуктора газової системи є перетворення газу, що надходить з резервуара, в пароподібний стан.
Саме тому його часто називають редуктор-випарник.
Як правило, такі запчастини на Чері Тіго розраховані на тривалий термін експлуатації.
Але, незважаючи на це, через кожні 50-60 тис.кілометрів пробігу передбачається проведення спеціальних регламентних робіт.
У їх числі і повна заміна ремкомплекту.
Природньо, що в залежності від виробника редуктора, а також умов і способу експлуатації, ця цифра може змінюватися в ту чи іншу сторону.
За встановленими вже правилами, ремонт або регламентне обслуговування газобалонного обладнання автомашини здійснюють спеціально підготовлені фахівці.
Однак, при наявності відповідного досвіду і знань проводити обслуговування ГБО можуть і власники самостійно в своїх гаражах.
Міняємо самостійно ремкомплект редуктора ГБО Chery Tiggo
У цій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином самостійно можна замінити ремкомплект редуктора газового обладнання на Чері Тіго Т11.
- Редуктор ГБО автомобіля дуже схожий за своїм принципом роботи на звичайний рефрижератор.
- А тому при тривалій постійній роботі він може в буквальному сенсі покритися інеєм.
- Щоб цього не відбувалося його, як правило, намагаються встановлювати в машині ближче до деталей або вузлів, що нагріваютться.
- В даному випадку редуктор закріплений на передній стінці кузова автомобіля.
- У зв'язку з цим один з болтів кріплення цього пристрою розташований під захисною панеллю від снігу і листя.
- А для того, щоб до нього дістатися необхідно буде зняти обидва двірника і саму верхню захисну панель.
- Після того, як все це відкрутили, необхідно перекрити в багажнику балон з газом і запустити двигун, щоб спалити весь газ, наявний в самому редукторі і в системі.
- Потім даємо можливість охолонути охолоджуючій рідині і після того, зливаємо її.
- Далі від'єднуємо редуктор від охолоджуючої рідини і від всіх, підведених до нього, трубочок.
- Ну і від'єднуємо також і котушку його.
- Для зливу антифризу є спеціальна заглушка з баранчиком, яку потрібно викрутити.
- Потрібно відзначити, що для заміни прокладок в редукторі ми придбали спеціальний ремкомплект.
- Необхідність заміни прокладок виникла з тієї простої причини, що в салоні автомобіля останнім часом занадто сильно стало чути запах газу.
- У ремкомплект, крім самих прокладок, входять ще кільця ущільнювачів, а також кришка і фільтр.
- Ця кришка потрібна тому, що її часто видуває і після цього потрібна її заміна.
- В результаті зняли ми захисну верхню панель і отримали доступ до болта кріплення редуктора.
- Правда для цього нам треба було також зняти і всю трапецію стіклоочисника разом з електромоторчиком.
- Однак, потім відкрутити болт кріплення редуктора нам все одно не вдалося, оскільки він проржавів, і ми його просто перервали.
- Справа в тому, що спочатку було обрано неправильне місце для кріплення редуктора.
- Мало того, для цього використовували болти з алюмінієвого сплаву.
- В результаті постійного попадання вологи під верхню кришку болт закис, і корозія його просто з'їла.
- Далі відкрутили підвідну газову трубку від редуктора Чері Тіго.
- Після цього, якщо антифриз вже весь витік, від'єднуємо шланги охолоджуючої рідини.
- Потім від'єднуємо котушку цього ж пристрою.
- При цьому потрібно запам'ятати, як вона встановлена і де які дроти до неї підходять.
- І в результаті від'єднуємо повністю редуктор газобалонного обладнання нашого авто.
- Трубку скидання тиску газу ми відразу не змогли від'єднати від редуктора, тому доведеться це зробити зараз.
- Ну і заодно, якщо вже ми зняли редуктор, то замінимо і патрубки охолоджуючої рідини, які приєднуються до цього вузла.
- Справа в тому, що вони вже порядком зносилися і з-під з'єднання їх з випарником останнім часом постійно капав антифриз.
- Доводилося періодично його підливати, щоб тримати рівень. А знімати редуктор тільки заради заміни трубок не хотілося.
- Тому і приурочили це все до обслуговування редуктора.
- Крім цього, доведеться замінити і котушку, оскільки вона вже також неабияк потріскалася.
- При цьому запам'ятовуємо розташування її контактів і дроти, як уже говорилося, який з них куди під'єднувався.
- А патрубок відведення газу в ресивер ми не могли відразу зняти тому, що, як виявилося, він просто вже зрісся з металевим штуцером на корпусі редуктора.
- Ну, а поки будемо міняти прокладки в самому редукторі Чері Тіго.
- А так, як на його кришці практично всі болти виготовлені під внутрішню зірочку, то нам буде потрібно спеціальний ключ для того, щоб їх відкрутити.
- Після цього, за допомогою такого ключа відкручуємо і знімаємо кришку з редуктора.
- Далі, перевертаємо редуктор на зворотню сторону і там також викручуємо всі болтики.
- При цьому середній болт не чіпаємо, оскільки це регулювальний.
- Ну, а після цього акуратно можемо знімати кришку, притримуючи при цьому, щоб з-під неї не вискочила встановлена пружина.
- Та й сам механізм регулювального болта потрібно зберегти і не розгубити його деталі.
- Оскільки кришка тут грунтовно прикипіла до прокладки, то для того, щоб її зняти, необхідно акуратно підчіплювати викруткою.
- В результаті вдалося нам зняти все-таки кришку з корпусу редуктора.
- А ось так виглядає регулювальний механізм з пружиною.
- А регулювальний болт, як виявилося, нікуди тут вкручений не був.
- Тому просто акуратно знімаємо його разом з пружиною і відставляємо в сторону.
- Потім знімаємо кришечку.
- При цьому потрібно мати на увазі, що знизу ця кришечка має невеликий штир з пазом, а на корпусі редуктора є під нього проріз.
- Так ось, перш ніж зняти кришку, потрібно трохи зрушити її в сторону, щоб штир вийшов із зачеплення в прорізі.
- Сама кришка знята тверда і при стисканні тріщить, хоча повинна бути м'якою і еластичною.
- У зв'язку з цим таку кришку необхідно замінити.
- Далі нам буде потрібно ще викрутити два гвинтика всередині корпусу редуктора Чері Тіго.
- І потім витягаємо регулювальний механізм.
- Після цього все тут ретельно вичищаємо і вимиваємо.
- На регулювальному механізмі зі зворотнього боку є кругленька прокладка.
- Справа в тому, що цей механізм працює у вигляді клапана.
- Тому необхідно наявну прокладку виколупати з цього механізму.
- Потім цей клапан ретельно вичищаємо і встановлюємо нову прокладку, яка є в комплекті.
- Також міняємо гумку і на іншому клапані, оскільки вона вже задубіла зовсім.
- Знімаємо прокладку на корпусі редуктора.
- Крім того, в цьому корпусі є канал для проходження газу, тому цей канал потрібно почистити, промити і гарненько продути.
- Також виймаємо з корпусу штуцери, промиваємо і міняємо на них ущільнювальні гумки.
- А далі встановлюємо нову прокладку і збираємо регулювальний вузол.
- Міняємо кільце ущільнювача і на самому регулювальному болті.
- Після цього встановлюємо зверху кришку і закручуємо болти. Далі розкручуємо і фільтр грубої очистки.
- Тут все вичищаємо, продуваємо, встановлюємо ті ж прокладки на місце і знову збираємо його.
- Після того, як зібрали весь редуктор знову, постало питання, що робити з болтом його кріплення, що обірвався.
- В результаті знайшли інший болт дещо меншого розміру, обрізали його і вварили на місце обламаного.
- Зверху потім закрутимо гайку, при цьому підкладемо шайби скільки потрібно і все буде триматися.
- У підсумку отримали почищений, із заміненими прокладками редуктор ГБО, готовий до установки.
- Після цього підключили всі трубки, шланги і патрубки, встановили повітряний фільтр на місце.
- Єдиним невирішеним завданням залишається прикріпити цей редуктор на своє місце.
- Справа в тому, що встановлювати його в той отвір, який для нього виконали ті, хто монтував це обладнання, неймовірно важко.
- Ми ж цього не знали і підігнали трубки саме за цією схемою.
- Але, нам здається можна було придумати і дещо інший спосіб кріплення цього редуктора.
- У будь-якому випадку ми своє завдання виконали і тому розповідь нашу про самостійну заміну ремкомплекту газового редуктора ГБО Чері Тіго на цьому закінчено.