Кипить двигун Деу СЕНС 1.3, Діагностика датчика включення вентилятора

Автомобільний двигун внутрішнього згоряння під час своєї роботи не перетворює повністю теплову енергію, що утворюється від згоряння паливної суміші, а лише частину її.

В результаті певний відсоток такої енергії витрачається на нагрівання корпусу самого агрегату.

Від сюди і необхідність в охолодженні мотора.

Саме тому в будові двигуна об'ємом 1,3 літра автомашини Деу Сенс передбачена спеціальна система охолодження.

Ефективність роботи такої системи забезпечується наявністю і постійною справністю електричної проводки, а також спеціальних датчиків.

Одним з таких спеціальний пристроїв є датчик включення вентилятора.

Цей пристрій, на відміну від датчика температури охолоджуючої рідини, розташовується в ланцюзі живлення вентилятора і відповідає тільки за його включення і виключення.

Як і багато запчастин на Деу Сенс в цьому автомобілі, датчик спрацьовує по команді електронного блоку управління.

А останній приймає рішення на основі даних про температуру антифризу, отриманих саме від датчика температури.

Тому, якщо датчик включення вентилятора Деу Сенс вийде з ладу, то вентилятор просто не включитися в потрібний момент.

Всі датчики включення вентиляторів, а вони бувають різних типів, як правило, спрацьовують в діапазоні температур охолоджуючої рідини силового агрегату від 82 і до 110 градусів.

Якщо ж цей пристрій з якихось причин не спрацює в цей період, то температура антифризу просто підніметься вище, і він почне кипіти.

Сам же мотор в результаті просто перегріється, що призведе до його виходу з ладу аж до заклинювання.

Тому, важливість роботи зазначеного датчика стає дуже високою.

Адже ремонт двигуна-це завжди довго, клопітно і дорого. 

Усуваємо самостійно причину закіпання охолоджуючої рідини в двигуні Daewoo Sens

У пропонованій черговий статті ми хочемо розповісти про один випадок закіпання антифризу і способі його самостійного усунення на Деу Сенс.

 хотим рассказать об одном случае закипания антифриза и способе его самостоятельного устранения на Дэу Сенс.

  • Як вже стало зрозумілим, двигун нашого автомобіля, об'ємом 1,3 літра, закипів.
  • У зв'язку з цим в першу чергу була проведена заміна термостата.

была произведена замена термостата

  • Так як в результаті закипання практично весь антифриз випарувався, то була залита нова охолоджуюча рідина в розширювальний бачок.

была залита новая охлаждающая жидкость в расширительный бачок.

  • Але, ні одне ні інше в даному випадку нам не допомогло.
  • Деякі фахівці почали стверджувати, що вся проблема полягає в тому, що в моторі нашого Деу Сенс пробило прокладку ГБЦ.
  • Саме тому варто цю прокладку замінити і все встане на свої місця.
  • Однак, щодо цієї версії були великі сумніви, тому, що зазвичай в таких випадках з вихлопної труби під час роботи силового агрегату йде густий білий дим.
  • У нашому випадку нічого цього не спостерігалося і ніякого диму з вихлопної не було.

никакого дыма из выхлопной не было

  • Тому, щоб знайти все-таки істину в цьому питанні, було вирішено все ж покопатися ще трохи в будові нашого залізного коня.
  • А для того, щоб знати в якому напрямку все-таки вести пошук, ми вирішили самостійно провести відповідну діагностику.

решили самостоятельно провести соответствующую диагностику.

  • Для цього підключили свій ноутбук і в першу чергу вирішили перевірити роботу вентилятора, тобто чи включається він взагалі.
  • З цією метою запустили двигун, підключилися до діагностичного роз'єму і бачимо, що температура рідини в системі в даному випадку становить 93 градуси і пробуємо включити реле вентилятора охолодження Деу Сенс.

температура жидкости в системе в данном случае составляет 93 градуса и пробуем включить реле вентилятора охлаждения

  • Реле спрацювало і вентилятор в результаті запустився, що не могло не радувати.

Реле сработало и вентилятор в результате запустился

  • Після цього ми перевірили залитий в систему тосол, оскільки від його якості може залежати робота термостата.
  • В результаті переконалися, що температура закипання цієї рідини становить всього лише 95 градусів.

 температура закипания этой жидкости составляет всего лишь 95 градусов.

  • Це говорить про те, що якість її нікуди не годиться.
  • У зв'язку з цим, зливаємо повністю наявний тосол і заливаємо в систему звичайну воду.
  • Попередньо на тій же пічці, де перевіряли наш тосол, перевірили і температуру закипання цієї води. Вона склала 103 градуси.
  • Однак такі заходи також практично ні до чого не привели. При 90 градусах мотор Деу Сенс починав закипати.
  • У зв'язку з цим ми пішли на наступний експеримент.
  • Нагріли звичайну воду, поки вона не закипіла, і поставили її в тій же ємності біля двигуна внизу на патрубок.

Нагрели обычную воду, пока она не закипела, и поставили её в той же ёмкости возле двигателя внизу на патрубок

  • Потім викрутили датчик температури охолоджуючої рідини і вставили його в ємність з водою.

выкрутили датчик температуры охлаждающей жидкости и вставили его в ёмкость с водой

  • Паралельно з цим ми перевірили температуру води в цій же ємності за допомогою тестера.
  • Виявилося, що датчик показує температуру на 6 шість градусів менше, ніж було насправді в системі на Деу Сенс.
  • У зв'язку з цим змушені були пошукати в гаражі і знайшли парочку старих датчиків температури ОЖ.
  • Перевірили їх таким же чином і з'ясували, що один з них показує на 3 градуси менше температуру, ніж є насправді.

один из них показывает на 3 градуса меньше температуру, чем есть на самом деле.

  • А другий датчик показує, як раз правильно температуру.

А второй датчик показывает, как раз правильно температуру

  • А тому ми і встановили його на наш Деу Сенс.
  • Після цього запустили знову двигун, і він все одно закипів, але при 100 градусах.
  • І це при тому, що не була встановлена кришка на розширювальному бачку.
  • При цьому необхідно нагадати, що при перевірці вентилятор охолодження радіатора включався при температурі 93 градуси.
  • Тут же температура води склала 100 градусом, але вентилятор чомусь так і не включився.
  • Перевірили ще раз сам вентилятор і він, як і раніше, включався.
  • Ну і тепер прийшов час розповісти про найцікавіше, що нам в результаті вдалося виявити.
  • Як завжди, запустивши двигун автомашини, ми спробували включити двірники.
  • Але, при цьому двірники чомусь не включилися.

дворники почему-то не включились

  • Далі більше. Включили тут же пічку, але її вентилятор також не включився чомусь.

Включили здесь же печку, но её вентилятор также не включился

  • І це при тому, що все це у нас до цього нормально функціонувало.
  • І найцікавіше при цьому, що вентилятор охолодження також не включається, хоча ми і включаємо його реле.

вентилятор охлаждения также не включается, хотя мы и включаем его реле

  • У такому ж положенні, нічого не вимикаючи, ми буквально трохи провертаємо назад ключ в замку запалювання.

 буквально чуть-чуть проворачиваем назад ключ в замке зажигания.

  • І в цей момент раптом починають працювати двірники.

 в этот момент вдруг начинают работать дворники

  • Крім того, запрацював і вентилятор пічки.
  • Таким чином, виходить, що вся проблема перебувала в замку запалювання автомобільної моделі Деу Сенс.
  • Іншими словами, один з контактів замка запалювання, до якого підключені двірники, вентилятор пічки і вентилятор охолодження, тобто отримують через нього живлення, десь відходить.
  • Тому всі ці три механізми не включаються, а двигун природно закипає в такій ситуації.
  • Для того, щоб точно бути впевненими в нашому припущенні, проводимо ще раз ту ж комбінацію.
  • Запускаємо двигун, включаємо двірники і вони не працюють.
  • Точно також не включається і вентилятор пічки. Але, варто трохи повернути ключ в замку назад і все відразу починає працювати.

стоит чуть-чуть повернуть ключ в замке назад и всё сразу начинает работать

  • Трохи пізніше включився і вентилятор охолодження.  
  • Що цікаво, ми включили вентилятор радіатора ще при температурі води в 88 градусів.

включили вентилятор охлаждения ещё при температуре воды в 88 градусов

  • Тут же ми його і вимкнули.
  • В результаті виходить наступна картина.
  • Датчик температури охолоджуючої рідини, який був встановлений до цього на авто, "занижував" температуру тосола на 6 градусів.
  • Це говорить про те, що при фактичній температурі в 95 градусів, коли вентилятор охолодження повинен був включатися, датчик давав інформацію на ЕБУ про те, що температура ОЖ становить всього 89 градусів.
  • А коли вода вже закипала при 100 градусах, то датчик показував тільки 96. У зв'язку з цим вентилятор ще й не включався.
  • Це при відкритій кришці розширювального бачка.
  • А якщо кришка була закрита, то тиск в системі охолодження Деу Сенс зростав на 1 Бар.
  • Температура кипіння ж при цьому також зростала відразу на 10 градусів.
  • У зв'язку з цим можна зробити висновок, що заливши в систему нормальний антифриз з температурою закипання в 110 градусів, залишивши датчик температури ОЖ, який показує правильно, можна спокійно далі експлуатувати автомашину.
  • Але, це за умови, що буде відремонтований замок запалювання.
  • В даному випадку ми перевірили також, як вентилятор охолодження за сигналом від ЕБУ самостійно включився і вимкнувся при температурі води в 91 градус.

вентилятор охлаждения по сигналу от ЭБУ самостоятельно включился и выключился при температуре воды в 91 градус.

  • Після цього ми ще раз почекали поки вода не прогрілася до 95 градусів і вентилятор знову запрацював.
  • При цьому двигун працює нормально і нічого ніде не закипає.

двигатель работает нормально и ничего нигде не закипает.

  • Ну і прокладку ГБЦ також міняти сенсу немає, оскільки диму з вихлопної немає, та й все у нас тепер працює нормально.
  • Залишається тільки відремонтувати або просто замінити замок запалювання і всі питання по системі охолодження відпадають самі собою.
  • Ось такі, виявляється, трапляються цікаві казуси.
  • А нашу розповідь про самостійне скасування причини закипання двигуна 1,3 Деу Сенс на цьому можемо вважати закінченою 
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Кипить двигун Деу СЕНС 1.3, Діагностика датчика включення вентилятора"

Відгуки: 0




Корпус для ремонту Деу Сенс :

Датчики для ремонту Деу Сенс :

Вентилятор для ремонту Деу Сенс :

Датчик температури охолоджуючої рідини для ремонту Деу Сенс :

Блок управління для ремонту Деу Сенс :

Термостат для ремонту Деу Сенс :

Бачок для ремонту Деу Сенс :

Прокладка ГБЦ для ремонту Деу Сенс :

.