Автомобільний двигун внутрішнього згоряння під час своєї роботи не перетворює повністю теплову енергію, що утворюється від згоряння паливної суміші, а лише частину її.
В результаті певний відсоток такої енергії витрачається на нагрівання корпусу самого агрегату.
Від сюди і необхідність в охолодженні мотора.
Саме тому в будові двигуна об'ємом 1,3 літра автомашини Деу Сенс передбачена спеціальна система охолодження.
Ефективність роботи такої системи забезпечується наявністю і постійною справністю електричної проводки, а також спеціальних датчиків.
Одним з таких спеціальний пристроїв є датчик включення вентилятора.
Цей пристрій, на відміну від датчика температури охолоджуючої рідини, розташовується в ланцюзі живлення вентилятора і відповідає тільки за його включення і виключення.
Як і багато запчастин на Деу Сенс в цьому автомобілі, датчик спрацьовує по команді електронного блоку управління.
А останній приймає рішення на основі даних про температуру антифризу, отриманих саме від датчика температури.
Тому, якщо датчик включення вентилятора Деу Сенс вийде з ладу, то вентилятор просто не включитися в потрібний момент.
Всі датчики включення вентиляторів, а вони бувають різних типів, як правило, спрацьовують в діапазоні температур охолоджуючої рідини силового агрегату від 82 і до 110 градусів.
Якщо ж цей пристрій з якихось причин не спрацює в цей період, то температура антифризу просто підніметься вище, і він почне кипіти.
Сам же мотор в результаті просто перегріється, що призведе до його виходу з ладу аж до заклинювання.
Тому, важливість роботи зазначеного датчика стає дуже високою.
Адже ремонт двигуна-це завжди довго, клопітно і дорого.
Усуваємо самостійно причину закіпання охолоджуючої рідини в двигуні Daewoo Sens
У пропонованій черговий статті ми хочемо розповісти про один випадок закіпання антифризу і способі його самостійного усунення на Деу Сенс.
- Як вже стало зрозумілим, двигун нашого автомобіля, об'ємом 1,3 літра, закипів.
- У зв'язку з цим в першу чергу була проведена заміна термостата.
- Так як в результаті закипання практично весь антифриз випарувався, то була залита нова охолоджуюча рідина в розширювальний бачок.
- Але, ні одне ні інше в даному випадку нам не допомогло.
- Деякі фахівці почали стверджувати, що вся проблема полягає в тому, що в моторі нашого Деу Сенс пробило прокладку ГБЦ.
- Саме тому варто цю прокладку замінити і все встане на свої місця.
- Однак, щодо цієї версії були великі сумніви, тому, що зазвичай в таких випадках з вихлопної труби під час роботи силового агрегату йде густий білий дим.
- У нашому випадку нічого цього не спостерігалося і ніякого диму з вихлопної не було.
- Тому, щоб знайти все-таки істину в цьому питанні, було вирішено все ж покопатися ще трохи в будові нашого залізного коня.
- А для того, щоб знати в якому напрямку все-таки вести пошук, ми вирішили самостійно провести відповідну діагностику.
- Для цього підключили свій ноутбук і в першу чергу вирішили перевірити роботу вентилятора, тобто чи включається він взагалі.
- З цією метою запустили двигун, підключилися до діагностичного роз'єму і бачимо, що температура рідини в системі в даному випадку становить 93 градуси і пробуємо включити реле вентилятора охолодження Деу Сенс.
- Реле спрацювало і вентилятор в результаті запустився, що не могло не радувати.
- Після цього ми перевірили залитий в систему тосол, оскільки від його якості може залежати робота термостата.
- В результаті переконалися, що температура закипання цієї рідини становить всього лише 95 градусів.
- Це говорить про те, що якість її нікуди не годиться.
- У зв'язку з цим, зливаємо повністю наявний тосол і заливаємо в систему звичайну воду.
- Попередньо на тій же пічці, де перевіряли наш тосол, перевірили і температуру закипання цієї води. Вона склала 103 градуси.
- Однак такі заходи також практично ні до чого не привели. При 90 градусах мотор Деу Сенс починав закипати.
- У зв'язку з цим ми пішли на наступний експеримент.
- Нагріли звичайну воду, поки вона не закипіла, і поставили її в тій же ємності біля двигуна внизу на патрубок.
- Потім викрутили датчик температури охолоджуючої рідини і вставили його в ємність з водою.
- Паралельно з цим ми перевірили температуру води в цій же ємності за допомогою тестера.
- Виявилося, що датчик показує температуру на 6 шість градусів менше, ніж було насправді в системі на Деу Сенс.
- У зв'язку з цим змушені були пошукати в гаражі і знайшли парочку старих датчиків температури ОЖ.
- Перевірили їх таким же чином і з'ясували, що один з них показує на 3 градуси менше температуру, ніж є насправді.
- А другий датчик показує, як раз правильно температуру.
- А тому ми і встановили його на наш Деу Сенс.
- Після цього запустили знову двигун, і він все одно закипів, але при 100 градусах.
- І це при тому, що не була встановлена кришка на розширювальному бачку.
- При цьому необхідно нагадати, що при перевірці вентилятор охолодження радіатора включався при температурі 93 градуси.
- Тут же температура води склала 100 градусом, але вентилятор чомусь так і не включився.
- Перевірили ще раз сам вентилятор і він, як і раніше, включався.
- Ну і тепер прийшов час розповісти про найцікавіше, що нам в результаті вдалося виявити.
- Як завжди, запустивши двигун автомашини, ми спробували включити двірники.
- Але, при цьому двірники чомусь не включилися.
- Далі більше. Включили тут же пічку, але її вентилятор також не включився чомусь.
- І це при тому, що все це у нас до цього нормально функціонувало.
- І найцікавіше при цьому, що вентилятор охолодження також не включається, хоча ми і включаємо його реле.
- У такому ж положенні, нічого не вимикаючи, ми буквально трохи провертаємо назад ключ в замку запалювання.
- І в цей момент раптом починають працювати двірники.
- Крім того, запрацював і вентилятор пічки.
- Таким чином, виходить, що вся проблема перебувала в замку запалювання автомобільної моделі Деу Сенс.
- Іншими словами, один з контактів замка запалювання, до якого підключені двірники, вентилятор пічки і вентилятор охолодження, тобто отримують через нього живлення, десь відходить.
- Тому всі ці три механізми не включаються, а двигун природно закипає в такій ситуації.
- Для того, щоб точно бути впевненими в нашому припущенні, проводимо ще раз ту ж комбінацію.
- Запускаємо двигун, включаємо двірники і вони не працюють.
- Точно також не включається і вентилятор пічки. Але, варто трохи повернути ключ в замку назад і все відразу починає працювати.
- Трохи пізніше включився і вентилятор охолодження.
- Що цікаво, ми включили вентилятор радіатора ще при температурі води в 88 градусів.
- Тут же ми його і вимкнули.
- В результаті виходить наступна картина.
- Датчик температури охолоджуючої рідини, який був встановлений до цього на авто, "занижував" температуру тосола на 6 градусів.
- Це говорить про те, що при фактичній температурі в 95 градусів, коли вентилятор охолодження повинен був включатися, датчик давав інформацію на ЕБУ про те, що температура ОЖ становить всього 89 градусів.
- А коли вода вже закипала при 100 градусах, то датчик показував тільки 96. У зв'язку з цим вентилятор ще й не включався.
- Це при відкритій кришці розширювального бачка.
- А якщо кришка була закрита, то тиск в системі охолодження Деу Сенс зростав на 1 Бар.
- Температура кипіння ж при цьому також зростала відразу на 10 градусів.
- У зв'язку з цим можна зробити висновок, що заливши в систему нормальний антифриз з температурою закипання в 110 градусів, залишивши датчик температури ОЖ, який показує правильно, можна спокійно далі експлуатувати автомашину.
- Але, це за умови, що буде відремонтований замок запалювання.
- В даному випадку ми перевірили також, як вентилятор охолодження за сигналом від ЕБУ самостійно включився і вимкнувся при температурі води в 91 градус.
- Після цього ми ще раз почекали поки вода не прогрілася до 95 градусів і вентилятор знову запрацював.
- При цьому двигун працює нормально і нічого ніде не закипає.
- Ну і прокладку ГБЦ також міняти сенсу немає, оскільки диму з вихлопної немає, та й все у нас тепер працює нормально.
- Залишається тільки відремонтувати або просто замінити замок запалювання і всі питання по системі охолодження відпадають самі собою.
- Ось такі, виявляється, трапляються цікаві казуси.
- А нашу розповідь про самостійне скасування причини закипання двигуна 1,3 Деу Сенс на цьому можемо вважати закінченою